home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23291
  1 Bruger, 625 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: r0zzat
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  'XXIV' Roman Unica
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: 'XXIV' Roman Unica  (Læst 28987 gange)
LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'IV' Roman Unica
« Svar #15: 06 Aug 2009, 00:00 »

Jeg har rost en del blogs her på det seneste for at være rigtig gode. Men denne kommentar skal du ikke bare se om en til i rækken. For jeg synes virkelig det er et flot stykke arb...

Først og fremmest vil jeg takke flere gange for rosen. Dejligt at høre! Wink

Lige præcis. Jeg går umiddelbart efter at holde det unikke i Roma. Det er også derfor, jeg har valgt at beholde de fleste Roma-spillere, og kun skifte meget lidt ud. Jeg vil ikke låse mig selv, til udelukkende at købe italiensk - fordi, det er der nok en sandsynlighed for, at jeg ikke 100% kan holde. Men fokus vil der være på de italienske spillere, og specielt talenterne.

Intet er tilfældigt ved mit klubvalg, og jeg har forsøgt at holde på den romerske stil - som et eksempel, har jeg valgt at bruge romertal, som "update-tæller".

Tak for dine råd, og jeg vil da forsøge at holde bloggen historisk, og forene det fiktive spil, med datidens realiteter - og jeg håber, det kan lade sig gøre, med et i det mindste nogenlunde resultat.

Mange tak, for en nice kommentar - jeg er glad for, at du kan lide hvad du ser (:
Logged

xaagaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 'IV' Roman Unica
« Svar #16: 06 Aug 2009, 00:03 »

Først og fremmest vil jeg takke flere gange for rosen. Dejligt at høre! Wink

Lige præcis. Jeg går umiddelbart efter at holde det unikke i Roma. Det er også derfor, jeg har valgt at beholde de fleste Roma-spillere, og kun skifte meget lidt ud. Jeg vil ikke låse mig selv, til udelukkende at købe italiensk - fordi, det er der nok en sandsynlighed for, at jeg ikke 100% kan holde. Men fokus vil der være på de italienske spillere, og specielt talenterne.

Intet er tilfældigt ved mit klubvalg, og jeg har forsøgt at holde på den romerske stil - som et eksempel, har jeg valgt at bruge romertal, som "update-tæller".

Tak for dine råd, og jeg vil da forsøge at holde bloggen historisk, og forene det fiktive spil, med datidens realiteter - og jeg håber, det kan lade sig gøre, med et i det mindste nogenlunde resultat.

Mange tak, for en nice kommentar - jeg er glad for, at du kan lide hvad du ser (:
Så lidt Smiley Det lyder lækkert, jeg glæder mig til at følge det. Smiley
..og det Er også en fed detalje med talene Wink
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'V' Roman Unica
« Svar #17: 06 Aug 2009, 15:27 »






V    Roman Unica

ACCEPTABELT
Man tog sig anstrengt til hovedet i Romas bestyrelse efter Notts første kamp af betydning. Det var de forsvarende italienske mestrer, Internazionale, der trådte op og indledte et meget hårdt startkampprogram for Nott og Roma. Ikke nok med at man fik et tidligt mål mod sig, så blev det også hurtigt i anden halvleg til 2-0, hvilket sugede al selvtilliden ud af de romerske krigere, og så var der ikke meget at gøre. Ikke den bedste optakt for en nyankommet manager, at se sit hold tabe Super Cuppen.

Med nederlaget til Inter in mente, var der lagt op til en meget nervøs start. Om ikke andet, var Roma-truppen tvunget til at vise et eller andet, og i det mindste, at man kunne hamle op med det næste Milano-hold i rækken, nemlig AC Milan. Og man må sige, at man blev positivt overrasket ovenpå fiaskoen i Super Cuppen. Det var romerne, som styrede kampen, dog ikke særlig effektivt, og det var med til, at stillingen ved pausen var uændret. Blot syv minutter inde i anden halvleg skulle dette perspektiv dog ændre sig groft, da milanesernes Massimo Ambrosini bragte dem foran. Ganske ufortjent, hvis man kigger på kampen i helhed, men en sådan fantastisk afslutning belønnes ofte af mål. Præcis som samtlige fremmødte romere havde indstillet sig på endnu et nederlag, fandt Totti de store skyts frem, og udlignede Milans føring, og da Gattuso med få minutter tilbage fik et rødt kort, øjnede man chancen for at hive sejren med hjem. En sejr, der dog aldrig kom, og man måtte nøjes det ene point i Rom. Det var på sin vis også en start. Rom blev ikke bygget på en dag.

Den helt store sejr kom først ugen efter, hvor Juventus tog udfordringen op mod Roma. Her lykkedes det for romerne at bringe sig tidligt i front, og på trods af Zebinas udligning, trak man alligevel til sidst det længste strå, og Notts eneste indkøb, Rosina viste sit værd, ved at score det afgørende mål. Målet til 2-1 kort før tid.

Alt i alt, kan man ud på det konkludere, en acceptabel start for Nott, uden at man for alvor fik imponeret. Mens han missede Romas første pokalchance, så har han formået at spille lige op mod AC Milan og slå Juventus, hvilket placerer Roma på en øjeblikkeligt sjetteplads, hvilket i sig selv ikke er så fantastisk.
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 'V' Roman Unica
« Svar #18: 06 Aug 2009, 18:17 »

En sejr, en uafgjort og et nederlag mod de tre største i Italien er hverken godt eller skidt. Så en udmærket start du har fået dig, selvom det ville have været rart med en titel i super cuppen..

Dejligt at se at du har ændret dit topbanner, for den ser fantastisk ud nu.. Passer perfekt til din blog   Thumbs Up
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'V' Roman Unica
« Svar #19: 06 Aug 2009, 20:26 »

En sejr, en uafgjort og et nederlag mod de tre største i Italien er hverken godt eller skidt. Så en udmærket start du har fået dig, selvom det ville have været rart med en titel i super cuppen..

Dejligt at se at du har ændret dit topbanner, for den ser fantastisk ud nu.. Passer perfekt til din blog   Thumbs Up

Det er fint nok, selvom jeg gerne så sejren i Super Cuppen. Men man kan vel ikke få alt Wink

Personligt er jeg også mere tilfreds med det nye resultat mht. topbanneret, og synes også er det ser bedre ud.

Tak for commenten Thumbs Up
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'VI' Roman Unica
« Svar #20: 07 Aug 2009, 00:07 »






VI    Roman Unica

THE UEFA CHAMPIONS LEAGUE

Nu var det Europa, som skulle indtages. Nye områder skal erobres, og som i de gode gamle Caesar-dage, var det Frankrig, som stod for tur. Marseille stod for skud, og et lille sejltogt over Middelhavet ville kunne gøre det. I dette efterår, var det dog ikke det eneste sted, man ville slå sine folder ud. I de famøse mestres liga, skulle man så fjernt som til Rumænien, for at kæmpe mod Clujs tropper, og yderligere over endnu et farvand, hvor Arsenals hær stod ventende i den engelske hovedstad. Der skulle kæmpes for alt. Blod, sved og tårer. Romernes forcer skulle udklassere modstandernes forsvarende styrker. Romerriget skulle atter bestå.

Ovenpå den lettere tvivlsomme start, er der blevet talt med store ord i den italienske presse – og det har bestemt ikke været lutter roser til den danske chef. Han har måttet lægge øre en hel del kritik, og man har nærmest krævet hans afgang. Om det var intentionen eller ej, så fik pressen i hvert fald ikke sin vilje. Det berømte togt til en af de sydligste franske byer, Marseille, var indtrådt. Notts velkendte og utroligt stærke hær, marcherede taktfast mod en sikker sejr i det franske, men det skulle ikke gå helt som hverken planlagt eller forventet.  En kedelig kamp, hvor man fra Romas side aldrig nåede at udnytte det pres man satte franskmændene under, og 0-0-kampen gjorde ikke ligefrem Louis Notts statistiske start i Roma bedre. På fire kampe havde han kun formået, at bringe Roma til én sejr.

Et sandt mirakel, var nærmest det romerne løb ind til efter den halvsvage start. Ikke bare formåede man totalt at udspille Sampdoria, men det viste sig også klart på måltavlen, at man nu var tilbage. Fire mål, mod Sampdorias nul, udgjorde, at man nu var helt klar til igen at slå igennem. Samtidig var det en kamp, der gav Roma et spring fra sjettepladsen helt op på en delt førsteplads. En førsteplads, der skulle forsvares blot en uge senere, hvor Napoli stod på menuen.

Napoli blev totalt ødelagt, og ligesom Sampdoria måtte de rejse hjem med et markant nederlag. Denne gang dog kun på 3-1. Samme skæbne måtte Regginas drenge lide ugen efter, da de frygtindgydende romere kom på visit. 2-0 endte denne kamp, der blev afgjort allerede tidligt i første halvleg, hvor Baptista og herefter Totti stod bag målene. En periode, hvor lykken og heldet smilede Romas vej, og en periode hvor man skilte sig af med Fiorentina, og placerede sig helt alene i front.

Tiden går dog videre, og ligeledes gør Romas eventyr i Champions League. Et eventyr, der dog mest af alt ligner et med en meget ulykkelig ende. Ikke nok med, at Olympique Marseille i første kamp stjal point fra romerne, så stod den oven i købet på Arsenal i den kommende kamp, og dét på det olympiske stadion i Rom. I en kamp, hvor der blev kæmpet om hver evig eneste bold, gik man målløs igennem samtlige af de første 45 minutter. Det så længe også ud til også at skulle blive tilfældet i anden halvleg, men med blot fem minutter tilbage, væltede Mèxes Arsenals unge dansker, Nicklas Bendtner, der lige præcis havde trådt ind på banen, omkuld. Dommeren rettede sit faste blik mod straffesparksfeltet s midte, og blæste roligt i sin fløjte. Robin van Persie eksekverede langsomt, men sikkert, på det efterfølgende spark, og gjorde det hele sværere for de ellers hårdt kæmpende Roma-spillere, der måtte se sig på kampens tabende side.

Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'VII' Roman Unica
« Svar #21: 07 Aug 2009, 15:00 »






VII    Roman Unica

VENI, VIDI, VICI!

Datoen siger den 29. oktober, og i den forløbne måneds tid, har den italienske befolkning været vidne til en ægte magtdemonstration af AS Roma. Med hård hånd har man holdt fast i sin førsteplads, med en sikker margin ned til forfølgerne fra Internazionale. Kronen på værket har været en bomsikker defensiv, der har tilladt et minimum af chancer til modstanderholdene, og de bolde, der trillede udenom forsvaret, har Doni taget sig sikkert af.

På trods af skuffelsen ovenpå nederlaget til Arsenal i Champions League, og yderligere at man i kampen efter kun formåede at få det ene point mod Lecce i 0-0-kampen, gik man ind til kampen mod Chievo med en lettere selvtillid. Og det gav i høj grad bonus. For ovenpå en hurtig udvisning til Chievo, fik man spillet dem fuldkommen ud af banen. Alessandro Rosina, Daniele de Rossi samt Mirko Vucinic kom alle på måltavlen, i det der må siges at være en kamp, hvor klasseforskellen var så markant som muligt. 4-0 lød slutstillingen på, og to scoringer fra topscorer Vucinic’ fod.

Så let som ingenting dribles der videre i den romerske offensiv, og i Champions League fik man endelig hul på bylden med en 2-0-sejr over Cluj. Og med Marseille og Arsenals interne uafgjort, gør det, at man midlertidigt ligger på en andenplads i Champions Leagues gruppe H. Ovenpå denne sejr, kunne man med lettelse i sindet gå ind til endnu en af sæsonens helt vigtige kampe. Fiorentina stod for døren, og august-september måneds højtflyvende hold, har haft en lettere dårlig oktober måned, og placerer sig øjeblikkeligt som nummer 5. Det var netop et faldefærdigt Fiorentina-hold, som mødte op til kampen på hjemmebane i Firenze, og ved hjælp af Mirko Vucinic’ to forrygende scoringer, bragte romerne sig sikkert i front, og sikkert til tops i ligatabellen.

Cagliari står i dag for døren. I dag, den 29. oktober, og det man til at lægge ud med, måske kunne synes at have potentialet til at blive en målrig affære, blev lidt af en fuser. Ikke ét eneste mål fik man for dagen, og en sand skuffelse måtte de fremmødte tilskuere vende næsen hjemad med. Det uafgjorte resultat har også været højt medvirkende til, at Romas forspring er skrumpet helt ind, og Inter nu ånder dem fast i nakken – á point med romernes 21.

Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'IIX' Roman Unica
« Svar #22: 07 Aug 2009, 23:32 »




VIII    Roman Unica



KAMPEN OM ROM

Kampen om Rom skulle udkæmpes. Det hæderlige lokalopgør, skulle afgøre hvem der atter kunne sætte sig på den velrespekterede guldbeklædte romerske trone. På det delte stadion i Rom, Stadio Olimpico, marcherede begge hold taktfast ind. Lazio i vante lyseblå trøjer, mens konstaltationen af Romas mix mellem rød og orange, udgjorde deres kampfarve.

Man skulle netop tro, at der var noget forgudet over netop denne blanding. Roma-holdet har været i forrygende form den seneste lange tid, og man har ikke lukket ét eneste mål ind de seneste fem kampe. Det giver selvtillid, og det var da også Romas drenge, der stod for de fleste løjer i første halvleg. Med et genialt sammenspil på midtbanen, specielt mellem Daniele de Rossi, David Pizarro og Francesco Totti, der vitterligt bragte eminent frem ad banen. Eminent spil, var det også, da Mirko Vucinic på Alessandro Rosinas indlæg bankede bolden ind i netmaskerne sent i første halvleg.

En mindre pause på de obligatoriske 15 minutter, og en hæsblæsende fodboldkamp var sat i gang igen. I hvert fald, hvis man var til rød-orange, for knap seks minutter fik der lov til at gå, før Christian Panucci på et hjørnespark, kom hoppende ind i feltet og knaldede bolden ind bag Carrizo. Reelt var kampen lukket her, for Lazios angriber, Goran Pandev, måtte se sig udvist efter en tåbelig og højst unødvendig tackling. Reduceret til ti mand kunne de intet stille op, og på et langskud afgjorde David Pizarro kampen til Romas fordel. 3-0 – så er det vidst sat på plads, hvem der bestemmer i Rom for eftertiden.

Om ikke andet, så går livet videre, og de kære romere måtte gå ind i en lettere skuffende periode. De to næste ligakampe endte begge uafgjort, hvoraf den førstnævnte endte 2-2, hvilket var det første mål mod Doni i syv kampe. Sagt på en anden måde, 693 minutter, uden han lukkede et eneste mål ind. Ganske habil indsats. Yderligere formåede man at skuffe i Champions League, hvor man komplet undervurderede Cluj, og startede inde med flere reserver. Det resulterede i en målløs affære i Rom – noget som man langt fra kunne være tilfreds med. Midlertidigt var man yderligere blevet forvist til andenpladsen á point med Juventus på tredjepladsen – alt i mens Internazionale var trukket fra i toppen, med fire point.

« Seneste Redigering: 07 Aug 2009, 23:34 af louisnott » Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 'VIII' Roman Unica
« Svar #23: 07 Aug 2009, 23:44 »

Utroligt flot grafik og også meget flot skriftligt. jeg følger med.
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'VIII' Roman Unica
« Svar #24: 08 Aug 2009, 00:30 »

Utroligt flot grafik og også meget flot skriftligt. jeg følger med.

Dejligt at høre, at du følger - og yderligere tak for roserne (:
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'VIII' Roman Unica
« Svar #25: 08 Aug 2009, 16:03 »






IX    Roman Unica




Internazionale   v   AS Roma
22. november 2008


I sandhed er det en stor magtkamp, der ligger for dørene. Indehaverne af førstepladsen, Inter, stiller op mod de nuværende toere fra Roma. De seneste ugers negative form, fra det ellers så solidte tophold, har haft sine efterladenskaber, og har gjort, at romerne har måttet kravle en plads nedad i tabellen. Det til stor fordel for netop Inter, der som sagt har overtaget førstepladsen – og det ikke bare med et point, men hele fire. Derfor er der lagt op til den helt store kamp, der skal bringe Notts legionære tilbage på sporet, eller udvide José Mourinhos troppers imponerende føring.

Så godt, som det er sagt, lagde begge hold ud med et meget højt tempo. Skiftevis førte de bolden mod hinandens straffesparksfelter, og skiftevis forsøgte begge hold at udnytte de chancer skæbnens gudinde valgte at overøse dem med. Det udløste sig allerede i mål tidligt i kampen. Mirko Vucinic brugte sine fysiske og tekniske egenskaber til at skabe kampens hidtidige største chance, og på et godt oplæg af Francesco Totti, fik man hurtigt boret det ind i sindet, at stillingen nu var med romersk positiv.

Teknisk vidunder eller ej, Mirko Vucinic var virkelig i hopla i hele første halvleg. Efter en perfekt defensiv clearing af Philippe Mèxes, brugte montenegrineren sin overtrumferende løbeevne, til at komplet pinliggøre Marco Materazzi. På suveræn vis løb han i næsten dobbelt hastighed forbi den erfarne italiener, og placerede let Julio César i Inter-buret. Vucinic’ andet mål i kampen, og den højtflyvende montenegriner synes uvurderlig for Roma-angrebet.

Som dommerens slutfløjt til første halvleg lød, introduceredes en mindre pause, hvorefter løjerne gik løs igen. Det var med et traditionelt tilbagetrukket romerhold, der lod Inters offensive linere føre bolden gennem anden halvleg. Men en ting er at have bolden, en anden ting er at udnytte det. Noget, der i store det af hele anden halvleg, så ud til at være en fuldstændig umulig opgave.

På trods af kvalificerede afslutninger fra stjerner som Zlatan Ibrahimovic og den lidt ældre Luis Figo, holdte AS Roma nullet i en meget hårdtspillet kamp, hvor man fra romernes side virkelig viste sine defensive og offensive kvaliteter. Sejren bringer dem nu kun ét point fra førstepladsen, men da Juventus samtidig vandt deres kamp, ligger man fortsat med to hold på en delt andenplads. Dog har en romersk suveræn målscorer gjort, at man kan prale af at have scoret tre mål yderligere, og samtidigt lukket ét mindre ind.




Internazionale v AS Roma 0-2:      0-1, 0-2 - Mirko Vucinic
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: 'IX' Roman Unica
« Svar #26: 08 Aug 2009, 16:17 »

Louis Nott, nu kender jeg jo dine skriftlige evner fra vores tid på FMVikings, men jeg forstår virkelig ikke, hvorfor du ikke har flere læsere? Du er i mine øjne en af de mest undervurderede blogskrivere, hvis den ikke den mest undervurderede. Jeg kan simpelthen ikke se nogen grund til, at du ikke har flere læsere, for det er så sublimt og noget af det flotteste siden har set. Der er historiske elementer med, der er Football Manager med, og der er fodbold med i bloggen. Hvor mange blogs har lige alt dette samlet på én gang? Ingen, udover en klasseskriver som dig!

Altså, du har aldrig været ham som har hevet 20 læsere til din blog, og jeg fatter det overhovedet ikke. Jeg har været fast læser i alle dine blogs, men har ikke rigtig følt at jeg kunne sætte en finger på noget, hvorfor jeg ikke har kommenteret. Jeg kan heller ikke sætte en finger på noget nu, men jeg føler, at du fortjener en kommentar fra mig af - fra alle af. Du er så sublim til det her, og jeg misunder dine evner utrolig meget.

I øvrigt, så er det fedt med en blog fra det fedeste land at spille FM09 i, Italien, og dette gør også bloggen endnu bedre. At du har valgt en klub som AS Roma, og gøre dem store, er også bare fantastisk. Rom har også så meget historie med sig, at du kan skrive en masse om det samtidig. Genialt klubvalg. Genial blog. Genial forfatter.

Du er virkelig en af mine favoritter i det her fag.
Logged

xaagaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 'IX' Roman Unica
« Svar #27: 08 Aug 2009, 16:28 »

Uden tvivl den bedste blog jeg NOGENSINDE har set. Det her så flot at det ikke kan beskrives. Din skrift/sprog er fantastisk og din grafik er i højeste klasse. Jeg elsker at du skriver om Roma, som jeg tidligere har sagt, det giver så meget ekstra til bloggen. Smiley

Jeg kan ikke finde ord...  Jeg er dybt imponeret!



Denne blog bør vælges til årets blog !
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'IX' Roman Unica
« Svar #28: 08 Aug 2009, 16:57 »

Louis Nott, nu kender jeg jo dine skriftlige evner fra vores tid på FMVikings, men ...

Jeg står på sin vis mundlam tilbage, efter den kommentar. Det er altid fantastisk at få kommentarer, og specielt når de er så rosende, som den ovenstående er det. Det er ufatteligt dejligt, når folk også kan huske mine tidligere værker, og specielt anerkender min "karriere" på blog-scenen.

Jeg er meget glad, når folk roser bloggen - men hvem er dog ikke det? Jeg takker tusind gange, for din udgave af slagsen, og hvilken en. Du har formentlig ret i perspektivet, af at jeg ikke trækker forfærdeligt mange læsere til. Før i tiden, specielt i min første blog på scenen, skræmte jeg nærmest folk væk selv, med mine umenneskeligt lange updates ( Wink ). Det har jeg ihærdigt i mine efterfølgende blogs, forsøgt at cutte ned på, og jeg er personligt meget tilfreds med resultatet.

Uden tvivl den bedste blog jeg NOGENSINDE har set. Det her så ...

Jeg har aldrig blogget med Roma, eller et italiensk hold før. Jeg tænkte, at dette kunne være både en udfordring for mig at skrive om, og samtidigt være underholdende for mig selv også.

Nu har jeg selv også læst en del blogs, og jeg har set nogle af dem, du har kommenteret og rost. Jeg er meget overvældet, over at du synes, som du synes. Mange tak, for den fantastiske ros  Thumbs Up

Denne blog bør vælges til årets blog !

Hehe, ja, det må jeg håbe den kan kandidere til, når vi kommer dertil. Først skal den dog have lidt flere updates på bagen, og så må jeg se, hvor det bærer hen Wink

Det kræver også først og fremmest, at jeg planlægger min tid ufatteligt godt. 2.g står lige for døren, og hvis den lever op til ryet, så skal nok blive hårdt nok. Jeg var meget skrivetræt i 1.g, det var virkelig overvældende med skriftlige afleveringer - og hvis man vil holde sig på en fornuftig fraværsprocent, skal man altså lave størstedelen Wink

Men - når det er sagt - så regner jeg stærkt med, at jeg sagtens vil kunne overskue det. Det hang i stor grad sammen med, at jeg også havde forpligtet mig på en del andre sider, som enten nyhedsskribent eller skribent i al almindelighed.

Til sidst; tak for kommentarerne begge to!, det er virkelig opmuntrende på en ellers halvkedelig dag Tunge
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'X' Roman Unica
« Svar #29: 09 Aug 2009, 15:00 »







X    Roman Unica



ALLE VEJE FØRER TIL ROM
Militaristisk har Rom og romerne altid stået stærkt. Gennem de mange tusinde år, det er siden, at tvillinger Romulus og Remus ifølge sagnet lagde planerne for byen i år 750 før kristi fødsel. På trods af, at kelterne indtog de romerske gader, nogle hundrede år efter dets grundlæggelse. Man var faktisk indtil da fuldstændig ubesejret på den militaristiske front, og med kelterne mødte man for alvor den første modstand. Dog fik de offensive keltere senere lov at bøde for deres dumdristighed. I det selv samme år, lykkedes det atter romerne at tilbageerobre Rom.

Præcis som i sagnet, kom der atter et invaderingsforsøg. Denne gang dog på det fodboldmæssige plan, og fra den mindre berygtede franske sydkyst. De barske realiteter lød på en skærpet offensiv, fra Marseille. De første rækkers kamp skulle indledes, og vitterligt stod man grinende tilbage i Roma-lejren. Knap en fod havde Marseille sat på romernes halvdel af kamparealet. Knap ti minutters kamp, og føringsmålet var sat ind. Den berygtede Francesco Totti havde sat foden på et fantastisk indlæg. Hvis man oven på denne tidlige føring, troede at resten af kampen ville blive nem, tog man kraftigt fejl. Marseille lagde måske svagt ud, men de kom kraftigt tilbage. Hele anden halvleg igennem, skulle man tro, at Roma udelukkende havde defensive kræfter på banen – og det må man som romer, med ærgrelse i sindet, erkende, at franskmændene formåede at udnytte. Ét mål, som David Pizarro satte ind bag egen målmand, Doni, og ét som Brandao så flot scorede på. Ikke just det man havde forestillet sig, da Totti bragte Roma foran kort inde i kampen, men det blev kampens udfald.

Men som sagt, fører alle veje til Rom, og heldet tilsmilede tydeligvis glædeligt de romerske borgere. Efter nederlaget til franske Marseille, skulle man nu ikke kun slå Arsenal i London, men yderligere skulle Marseille smide point hjemme mod Cluj. Forbløffende nok, lykkedes det romerne i 7 graders varme og stiv kuling, at besejre briterne med en smal 1-0-sejr. Kampen var i sig selv underordnet, hvis Marseille sejrede i deres, men da resultatet blafrede ud over stadion fra denne kamp, hørte man noget, man ikke kunne tro var sandt. De rumænske højtflyvere fra Cluj, havde formået at holde Marseille fra at score, hvilket samtidigt betyder, at Roma går videre i Champions League turneringen på det yderst tænkelige mandat.

Som kelterne gjorde det tilbage før kristi fødsel, havde Marseille stort set sikret sig billetten til videre deltagelse – men fejlen at undervurdere romerne skal man aldrig begå. Det lærte kelterne i sin tid, og nu var det franskmændene, der stod for tur.

- Alle veje fører fortsat til Rom, men vejen til Champions League finalen i selv samme by, skal der ledes længere efter.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010