home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 477 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  'XXIV' Roman Unica
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: 'XXIV' Roman Unica  (Læst 28809 gange)
LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XVII' Roman Unica
« Svar #45: 12 Aug 2009, 22:18 »






XVII    Roman Unica

   



S. S. Lazio   v   AS Roma
22. marts 2009

S. S. Lazio line-up                AS Roma line-up


Kampen om Rom skulle atter finde sted. Kampen mellem holdet, som er opkaldt efter regionen, Rom befinder sig i, Lazio, og Roms alias AS Roma. Endnu engang støder de to romerske fronter sammen, og danner en intern fight. En intern fight, der endnu en gang skal fastslå, hvem hvilken trup, der besidder de bedste kvaliteter. Og når folk i stride strømme samles til det store Stadio Olimpico, med plads til over 81000 mennesker, så kan der vel næppe være en bedre ramme om denne kamp. Så skulle det lige være Colloseum.

Med stort set fyldte kulisser, kunne Daniele Orsato taktfast fløjte kampen i gang. Det var Roma, der fik æren af at lægge ud med at sætte bolden i spil. En hurtig triller fra Mirko Vucinic til Julio Baptista, og kampen var i gang. Man fik et lille halvt minuts tænketid, før man kunne se halvdelen af stadion gå amok. Det var – selvfølgelig – Mirko Vucinic, der fik sidste fod på en bold, som startede med et fantastisk indlæg af Jérémy Ménez. Og så var der ikke andet for, end at se scoringen til 1-0 gå ind efter blot 30 sekunder.

Fra det moment og fremefter i første halvleg, fik man stort målorgie. 1-0 føringen var tydeligvis ikke nok for Roma, der tydeligt insisterede på mere. Hurtigt fik man efter yderligere 26 minutters hårdt presspil, udnyttet et hold i Lazios forsvar, hvorefter Vucinic viste den farlighed, han har vist hele sæsonen. En hurtig reducering fra Christian Manfredini lukkede spændingen hurtigt ind i kampen igen, men det skulle kun vise sig at være et kort visit. David Pizarro kunne nemlig med sit langskud med enorm kraft, lukke anden halvleg ned, med det faktum, at Roma nu var foran med 3-1. Et faktum, der aldrig blev ændret på.

Da målmaskinen, Mirko Vucinic, der for alvor viser målnæse for tiden, måtte lade sig udskifte med en mindre skade, kunne det måske synes, som at man lukkede for målshowet i Rom. Men nej – sådan skulle det ikke være. Vucinic’ afløser, Francesco Totti, der ikke var meldt 100% klar til kampen, overtog hans plads og scorede ikke bare ét, men hele to mål i anden halvleg, hvilket gjorde ham til kampens bedste spiller. En samlet sejr på 5-1, var fuldstændig udklasserende og komplet ydmygende overfor et Lazio-hold, der intet havde at byde på. En dag, hvor Rom atter var rød-orange.

SS Lazio                    v                     AS Roma
1-2      Christian Manfredini
0-1, 0-2      Mirko Vucinic
1-3,             David Pizarro
1-4, 1-5      Francesco Totti


Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XVIII' Roman Unica
« Svar #46: 14 Aug 2009, 16:49 »






XVIII    Roman Unica


MYTOLOGISKE KRÆFTER
Det er Jupiter mod Zeus. Poseidon tropper op mod Neptun. Hermes mod Mercur og Ares mod Mars. Det er de græske mytologiske magter, som stiller op mod de latinske af slagsen. I fodboldregi, er det Olympiakos, der skal forsvare de græske blå og hvide farver, mens de italienske skal kæmpes af AS Roma. Det er Olympiakos, der skal tilbede Nike, mens romernes AS Roma, skal henvende sig til Victoria.

Om man er religiøs, og tror på enten de græske eller latinske guder, så skal kampen udkæmpes. Om der bliver ude i horisonten er en intern kamp mellem Zeus og Jupiter, kan for dagens dommer, Andre Marriner, der én gang tidligere i sæsonen har dømt Champions League, være underordnet. Romerne var midlertidigt på hjemmebane, inden de næste uge tager rejsen øst over havet, og møder Olympiakos i Grækenland. Hjemmebanefordelen så det stærkt ud til, at Roma-spillerne var klar over. Presspil, der stort set gav Roma alt spillet, bar meget hurtigt frugt. Francesco Totti scorede hurtigt til 1-0, og kort før første halvlegs ende blev den 2-0.

Der var knap gået et par minutter, og så var der bred jubel i den stribede ende. Olympiakos havde netop få sekunder forinden, ved en fantastisk bold i dybden, sat kuglen mod netmaskerne. Desværre for olympens krigere havde Marriners linjedommer flaget højt, og der blev dømt offside på målet. Før man nåede at se sig om, var man pludseligt også bagud med 3-0. En himmel til forskel er der på 2-1 og 3-0, og den skuffelse kunne man intakt se, da dommeren fløjtede af, og en målløs kamp var udfaldet for Olympiakos. Til gengæld synes Roma så godt som videre.

Det var tre storkampe af meget vigtig betydning for Roma på stribe. Først den veloverståede Olympiakos-kamp, hernæst var det Serie A’s ettere fra Internazionale, der på hjemmebane skulle spilles mod. Igen så lykkens gudinde ud til at smile til Roma, da en sikker 2-0-sejr med mål fra Totti og Juan kunne hives hjem, og næsen kunne vendes mod Grækenland. Og her blev, der mere spænding end forventet. Langt mere spænding.  Olympiakos lagde voldsomt ud, og skulle ikke bruge mere end ti minutter på at skade Panucci, og fra det sekund af, viste Roma-defensiven sig at være meget usikker. Weekendens målscorer, Juan, var langt ligeså selvsikker som mod Inter, og i løbet af første halvleg, var man meget overraskende bagud med 2-0. En vellykket græsk offensiv afgjorde udslaget, men efter anden halvlegs start, var det som et nyt Roma-hold på banen, og da Daniele de Rossi med et velplaceret langskud, kunne reducere for Roma, var den videredeltagelse stort set sikret. Champions League semifinalen var klar, og dét med deltagelse af Roma, som her får æren af mægtige Manchester United.

-   Iustitia besejrede Themis’ kræfter omkring retfærdigheden, og Victoria dominerede Nike. En sejrens dag for den latinske mytologi.



LIGATABEL:    18 / 04 - 2009
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 'XVIII' Roman Unica
« Svar #47: 14 Aug 2009, 16:54 »

Fantastisk blog, men ikke noget nyt fra din side af!

Kan tydeligt huske din blog som nåede over 100 updates, og den var jeg kæmpe fan af. Det samme må jeg siges at være af denne, som indeholder updates på højt niveau, superb sprog og gode metaforer og lign, samt enkel og fin grafik. Dog bryder jeg min af en eller anden uforklarlig grund ikke om billedet i din seneste update.

Fine resultater, og det er ganske godt at lægge foran stormagter som Juventus, Milan og Fiorentina i tabellen, mens Inter som altid præsterer godt. KIU!
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XVIII' Roman Unica
« Svar #48: 14 Aug 2009, 17:17 »

Fantastisk blog, men ikke noget nyt fra din side af!

Kan tydeligt huske din blog som nåede over 100 ...

Det er altid rart, at nogen husker mig for mine gamle værker, og specielt den nævnte blog, som er min hidtid længste og har lagt grund for den blogmæssige udvikling jeg har været igennem. Super nice, at du kan lide denne, og husker den gamle Wink

Billede på den seneste update blev lidt trukket ud, og det er højst sandsynligt en af de ting, som er forstyrrende. I en grad nok også lynet, som er forholdsvis meget dominerende og en anelse for lyst.

Jeg er også yderst tilfreds med mine resultater, og jeg havde ærlig talt heller ikke forventet at kunne holde trit med Inter. Men det er nu gået meget godt, og jeg er fortsat med i kampen om guldet, selvom det nok skal have sine udfordringer.

Tak for både rosen og kommentaren Wink
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XIX' Roman Unica
« Svar #49: 16 Aug 2009, 13:28 »






XIX    Roman Unica

   

AS Roma   v   Manchester United
5. maj 2009



Champions League 2009 er nær afgørelsen. Først skal de sidste semifinaler afsluttes, og senere skal den store kulmination på Stadio Olimpico udløses. En finale, som Roma-spillerne vil gøre alt for at deltage i, da det både er i hjemlandet, men yderligere på netop det stadion, som romerne hører hjemme i. Det var dog ikke meget, der tydede på en romersk succes og erobring af Europa. Første kamp i England på Old Trafford endte med en sikker sejr til Manchester United på 2-0, noget som kan være ufatteligt svært for romerne på hjemmebane at indhente.

Men man skal aldrig sige aldrig, og det var det mest fremhævede budskab fra Roma-tilhængerne. Næsten fuldt hus havde romerne præsteret, hvilket altså vil sige præcis 81182 mennesker, hvoraf størstedelen var italienske. Dagens belgiske dommer, 42-årige Frank de Bleeckere, stod klar ved midtercirklen sammen med både Vucinic og Totti, hvor han kort efter gav signal til kampstart.

Man kunne tydeligt se på måden Roma lagde kampen ud, at det var en offensiv satsning. Hvor man tidligere i sæsonen havde valgt kun at have Vucinic helt på toppen, havde man nu skiftet Pizarro ud med Julio Baptista, og placeret ham ved Vucinic’ side. Det gav en utrolig start, og den offensive satsning blæste Manchester Uniteds forsvar bagover. Et fantastisk sammenspil mellem Totti og Vucinic udløste et mål efter godt 20 minutter, det var en fantastisk stikning i dybden fra netop Totti, der udgjorde opspillet til målet.

Nærmest en komplet gentagelse af 1-0 målet, skete syv minutter senere. Mirko Vucinic var igen på spil, og denne gang var det med oplæg fra Julio Baptista. En fantastisk flugter fra Vucinic udgjorde, at Roma så tidligt i kampen udlignede Manchester Uniteds føring fra første kamp.  Men, der er altid et men, og det men stod Nemanja Vidic for i dagens kamp. Det eneste, som ikke måtte ske, skete. Et hjørnespark af yderst perfektion serveret lige i panden på Vidic, udløste et mål i sand verdensklasse. Målet betød, at United nu har det udebanemål, som AS Roma fra den første manglede, hvilket yderligere betød, at romerne skulle præstere to yderligere mål.

Selvom Roma direkte fra anden halvlegs start forsøgte, og kom til utallige chancer, så blev det aldrig til noget stort. Kampen tikkede mod enden, og Manchester United lignede mere og mere en finalist i Champions League for andet år i træk. Indtil målscorer Vidic, lavede en dumhed mod Baptista i feltet. Dommer Bleeckere så ingen anden udgang, end at give straffespark – et straffespark, som Vucinic scorede på, og bragte lidt håb ind hos Roma. Eneste problem var, at det var for sent. Alt for sent. To minutters yderligere overtid, var ikke nok, og samtidig med at Roma kun vandt med 3-1, betød det, at Roma måtte lade livet i den prestigefyldte turnering.

AS Roma                 v                  Manchester United
1-0, 2-0, 3-1      Mirko Vucinic
2-1            Nemanja Vidic


Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XX' Roman Unica
« Svar #50: 17 Aug 2009, 18:52 »






XX    Roman Unica



AFGØRELSENS TIME
Fem kampe tilbage. Seks med den vigtige pokalfinale. I ligaen bliver det et stort pointrace mod Internazional, hvor ingen interne kampe er tilfældet, og hvis Roma indfrier forventningerne og sejrer i den udsatte kamp, de har til gode, er der total lighed på pointfronten. Det giver yderligere et race om mål og målforsskelle, hvor romerne som landet ligger nu har fordelen.

Med sejre for begge hold i den første ud af fem kampe, gav det en uændret situation, mens det forfærdelige midlertidigt skete for romerne ugen efter. De tre mest kvalificerede angrebsspillere i Roma, Mirko Vucinic, Francesco Totti og Julio Baptista, var alle ude med skader, og dem skulle man undvære de kommende tre kampe. Virkelig en udfordring, for det romerske mandskab, og det skulle allerede straffe dem i den næstkommende kamp mod Atalanta. Sergio Floccari var manden bag Atalantas føring efter en halv time, mens der skulle et selvmål til, før Roma kunne komme på tavlen, i 1-1-kampen. Da Inter samtidigt vandt, var Inter nu i absolut favoritposition til sejren i ligaen.

Pligtsejren over Torino kom, med det smalle cifre af 1-0, men uheldet var igen ude ved næstkommende kamp – og så alligevel ikke. Efter første halvleg var Catania foran med hele 2-0, men herefter vendte man sig mod rutinerede kræfter, og Simone Perrotta skuffede langt fra. To mål i absolut verdensklasse fra midtbanespilleren, udgjorde slutresultatet på 2-2. Et resultat, man umiddelbart ville sige var meget skuffende, men hvis man vendte hovedet mod Inters kamp mod Napoli, der bød på sejr til sidstnævnte, var der med én kamp tilbage stadig mulighed for sejr i ligaen.

Det stod hurtigt klart, at AS Roma var sikre vindere, af deres sidste kamp mod Palermo. Alberto Aquilani var manden bag det første mål efter godt en halv time, og herefter så man sig aldrig bagud. Halvlegen var i vente, og stemningen var på sit højeste, da rapporter fra Inter-kampen, fortsat lød på 0-0. Da det også var tilfældet efter Ménez’ scoring efter godt en time, og Vucinic’ med blot ti minutter tilbage, begyndte det for alvor at gå op for romerne, at der måske var et mesterskab på vej. Som minutterne tikkede nærmere, og Romas 3-0 føring var stabiliseret, afventede man kun resultatet fra Inter-kampen.

-   Kampen mellem Lecce og Internazionale er færdigspillet. Et endeligt resultat på 0-0, betyder, at AS Roma nu officielt er italienske mestrer anno 2009!



SLUTSTILLING:    01 / 06 - 2009
Logged

phil0883
Gæst
 
Sv: 'XX' Roman Unica
« Svar #51: 17 Aug 2009, 19:01 »

laver dus elv grafikken?
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XX' Roman Unica
« Svar #52: 17 Aug 2009, 19:05 »

laver dus elv grafikken?

Jeg laver selv min grafik, ja Wink
Logged

phil0883
Gæst
 
Sv: 'XX' Roman Unica
« Svar #53: 17 Aug 2009, 19:08 »

Kunde det veare du ville lave moget grafik til min blog. Torino. Se min signatur. Det ville veare fedt.
Logged

Baliian
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 'XX' Roman Unica
« Svar #54: 17 Aug 2009, 19:47 »

Tillykke med mesterskabet! Smiley
virkelig en flot blog du har gang i her Wink
KIU!
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XX' Roman Unica
« Svar #55: 17 Aug 2009, 21:06 »

Tillykke med mesterskabet! Smiley
virkelig en flot blog du har gang i her Wink
KIU!

Mange tak for rosen og kommentaren Wink

Jeg tror, at det er et af de mest heldige mesterskaber jeg har spillet mig til i FM09. Men lidt held skal der jo til  Opstemt
Logged

xaagaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 'XX' Roman Unica
« Svar #56: 18 Aug 2009, 15:27 »

Fantastisk! Utrolig flot at du kan hive mesterskabet hjem i første sæson, stor respekt herfra.
Alt i denne blog er smukt, jeg nyder hvert ord jeg læser. Glæder mig til at høre mere vedr. den nye sæson, transfers, samt historie og andet dejligt fra din side. KIU!

Tillykke ! Thumbs Up



Årets Blog !
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XXI' Roman Unica
« Svar #57: 19 Aug 2009, 20:16 »






XXI    Roman Unica

   


AS Roma   v   Internazionale
13. maj 2009


For første gang i alle årets titler, er Roma favoritter. Romerne, der for tiden befinder sig i den største sejrsrus længe, jagter endnu en pokal, der vil færdiggøre deres ”double”. Yderligere jagter de også et hattrick. Et hattrick i højeste klasse. Man har nemlig mulighed for at vinde Coppa Italia for tredje gang i træk. Netop herfor, er man favoritter – men da modstanderne også er mesterskabskonkurre nterne fra Internazionale, kan alt ske.

Hvor de fleste cupfinaler lægger ud i et mindre højt tempo, kunne man i dag vidne til en langt mere indholdsrig start. 13. maj 2009, skulle blive den dato, hvor man fik en af de mest fantastiske starter på en italiensk cupfinale i nyere tid. Blot tre minutter skulle der gå, før bolden lå i kassen. Det efter en dødbold, hvor Sulley Muntari fik spillet bolden stille og rolig til sig. Med de egenskaber han besidder, fik en af Serie A’s største oplevelser denne sæson, lavet en perfekt dyb aflevering til kantspilleren, Javier Zanetti, der med en sikker inderside ikke gav Doni en chance.

Helt gudelig var Zanetti dog ikke. Han var således skyld i Romas udligning blot fire minutter efter. Med en vanvidstackling fik han lagt Francesco Totti ned, lige uden for feltet. Selv samme Totti eksekverede på fantastisk vis på det efterfølgende spark, der var placeret helt udenfor Julio Cesars rækkevidde.

Det uhyggeligt høje tempo blev efterfulgt af et langvarigt presspil fra Romas side. Et presspil, som varede halvlegen ud, og på trods af næsten umådeligt mange chancer, formåede prominente navne, som Totti, Baptista og Ménez, lykkedes det aldrig at score. Selv i en anden halvleg, der var fyldt med dødbolde, lykkedes det aldrig for hverken Roma eller Internazionale for alvor at bryde igennem, og kampen tog en sikker retning mod straffesparkskonkur rence.

Denne fik folkene på Olimpico i Rom – Romas hjemmebane ved normale omstændigheder, da hele seancen ved ekstra spilletid bare var en stor venten på disse spark, der nu skulle tages. Roma og Aquilani var de heldige, der skulle lægge ud med sparkene. Med et lille og sikkert tilløb, gjorde han Julio Cesar chanceløs, og satte sikkert bolden ind til 1-0. Det samme var tilfældet for både Marco Materazzi og Alessandro Rosina, der scorede i hver sin side, men presset var tydeligvis steget Adriano til hovedet, da han nærmest skød bolden ud af stadion. Mål på de fire næste spark, fra både romerne og Inter, gjorde at Francesco Totti kunne afgøre det, på det femte og sidste straffespark romerne fik. Nærmest listende løb han hen til bolden, og hamrede den af al kraft mod målet. På trods af at Julio Cesar faktisk fik hænderne på sparket, gik den alligevel ind, og dermed var den italienske cup dedikeret til Roma igen i år. Hattricket var fuldendt, og the double var hentet hjem. En fantastisk sæson at være Roma-tilhænger i.


AS Roma                 v                  Internazionale
                            1-1    Francesco Totti
0-1      Javier Zanetti                               

Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XXI' Roman Unica
« Svar #58: 19 Aug 2009, 20:18 »

Fantastisk! Utrolig flot at du kan hive mesterskabet hjem i første sæson, stor respekt herfra.
Alt i denne blog er smukt, jeg nyder hvert ord jeg læser. Glæder mig til at høre mere vedr. den nye sæson, transfers, samt historie og andet dejligt fra din side. KIU!

Tillykke ! Thumbs Up



Årets Blog !


Som før nævnt, så krævede det også sin meget store portion held, at Inter lige præcis skullle gå ud og spille uafgjort med Lecce i sidste spillerunde - men det tager jeg glædeligt med Thumbs Up

Mange tak for rosen og det hele, det er smukt Wink

Årets blog... hehe, nu må vi se om den i det hele taget kan tage månedens i første omgang Thumbs Up
Logged

xaagaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 'XXI' Roman Unica
« Svar #59: 21 Aug 2009, 16:51 »

Som før nævnt, så krævede det også sin meget store portion held, at Inter lige præcis skullle gå ud og spille uafgjort med Lecce i sidste spillerunde - men det tager jeg glædeligt med Thumbs Up

Mange tak for rosen og det hele, det er smukt Wink

Årets blog... hehe, nu må vi se om den i det hele taget kan tage månedens i første omgang Thumbs Up
Det er jeg ikke et sekund i tvivl om at gør, alt andet ville være uretfærdigt Smiley
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010