home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 613 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  'XXIV' Roman Unica
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: 'XXIV' Roman Unica  (Læst 28919 gange)
LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
'XXIV' Roman Unica
« : 04 Aug 2009, 18:59 »






I    Roman Unica

INTRO
Romerriget står som en af de største imperiale magter, der nogensinde har betrådt Jorden. Med Caesar som det ideelle forbillede, fik man fra længe før Kristi fødsel erobret en stor del af den dengang kendte verden. Der skulle gå mange hundrede år, før man formåede at nedkæmpe denne verdensmagt. Den næsten ubestridte romerske supermagt. Helt hen til året 476, hvor det vestromerske rige blev opbrudt. Ventetiden lød på yderligere et lille årtusind, før de sidste rester af det gamle romerrige blev svajet af landkortet. Den italienske verden har efterdags aldrig været så magtfuldt, som i romerdagene.

Som tiden er flødet, og fascismen er stormet forbi de aggressive italienere, har man atter sluttet fred med resten af sine europæiske medmennesker. Den katolske hovedstad har dog i den senere tid, fundet nye samlingspunkter. Gennem de små 550 år, der er gået siden den sidste lille del af romerriget opløstes, har man nu fået en ny ting at gå op i. Fodbold. Dette er også en ekstrem del af dagligdagen hos den romerske befolkning. Som førtidige legioner, marcherer de nu frem, hver gang de lokale helte spiller, og forsvarer sig overfor de udefrakommende angreb med verbale modsvar.

Før dette øjeblik har der endnu ikke været udsigt til endnu et romersk imperium, men nu synes projektet tilrettelagt. At få den romerske topklub, AS Roma, tilbage på sporene, så den kan leve op til romerrigets store præstationer. Men det kræver, at flere ting lykkes. Én af de ting er flere individer, som træder i karakter. Viser deres individuelle kvaliteter, som Caesar i sin tid gjorde det. For at blive endnu et. Endnu et unikum i de mange i rækken, som Roms gennem sine mange årtusinders lange historie har haft.

Hvor fortidens helt store personligheder lå hos folk som Caesar, så er nutidens folkehelte og romernes helt store forventninger skudt over mod folk, som Francesco Totti og Daniele de Rossi. Det er nu de nye romerske officerer skal vise den stolte bys talenter frem. Det er nu de skal gribe dage. Carpe Diem.

« Seneste Redigering: 25 Aug 2009, 22:51 af louisnott » Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'II' Roman Unica
« Svar #1: 05 Aug 2009, 01:34 »







II    Roman Unica


NOTT I CAESARS SKYGGE
Overraskelsen sad markant på enhver Roma-fans læber, og diskussionen om hvorvidt den forholdsvis unge Louis Nott, var klar til det ekstreme pres, der nu var lagt på sine skuldrer. For personer, der ikke umiddelbart har nogen relationer til den stolte klub, kunne han synes som et voldsomt ukendt individ.  Men for den garvede Roma-kender, har han været i klubben i mange år.

Den danske journalistuddannede træner, flyttede kort efter sit studium til den italienske hovedstad, og på sit introduktionspresse møde betegnede han sig selv mere italiensk end dansk. Yderligere forsøgte han ihærdigt, som enhver anden ville gøre det, at neddysse det pres, der ligger på hans skuldrer. Som han selv siger det, har han gennem de efterhånden 7 år i den italienske hovedstad, lært alt omkring byen og klubben, og har yderligere arbejdet en længere årrække i og omkring klubben. Startende helt nede i de små børnerækker, for herefter at have bekæmpet sig op gennem de romerske rækker, og nu har romerklubben valgt at satse dansk.

Det har dog også vakt oprør hos nogle italienske medier, som beskriver valget af Nott til at være fuldstændig til grin, og at den romerske klub, med danskeren i spidsen, imødegår en vanskelig periode.  Og det er da også tvivlsomt, hvor en lang en line han vil få, før bestyrelsen siger fra, og sender ham på porten. Det er ikke lige just fordi italienske klubber er kendt for at give en ”anden chance”, tværtimod. Dermed forventes der stort set også succes fra første fløjt til og med sidste, men alligevel virker den medieopmærksomme nye cheftræner til at være meget fortrøstningsfuld: ”Jeg har, som før nævnt, gennem længere tid være en del af denne klub, og jeg kender til de interne værdier. Jeg vil mene, at jeg er en mindst ligeså kvalificeret kandidat, som enhver anden.”

Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 'II' Roman Unica
« Svar #2: 05 Aug 2009, 01:47 »

Jeg læser helt afgjort med! Et flot sprog, kombineret med en god, simpel opsætning. Klubvalget er heller ikke dårligt, bestemt ikke. Kort sagt så glæder jeg mig til at læse om dine kommende meriter og rejser med Roma, jeg ser allerede frem til næste update Smiley
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 'II' Roman Unica
« Svar #3: 05 Aug 2009, 02:12 »

det her ser bare helt godt ud! læser helt klart med:D!
Kommer der en update mere i aften Wink?
Logged

Kolo Abib Touré

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'II' Roman Unica
« Svar #4: 05 Aug 2009, 02:22 »

Jeg læser helt afgjort med! Et flot sprog, kombineret med en god, simpel opsætning. Klubvalget er heller ikke dårligt, bestemt ikke. Kort sagt så glæder jeg mig til at læse om dine kommende meriter og rejser med Roma, jeg ser allerede frem til næste update Smiley

Det var heller ikke helt tilfældigt, at det blev netop Roma Wink

Jeg takker og bukker for roserne  Thumbs Up

det her ser bare helt godt ud! læser helt klart med:D!
Kommer der en update mere i aften Wink?

I aften(nat) bliver det ikke til, nej.. Jeg skal lige have de obligatoriske mange timers søvn, før jeg tager mig sammen til at skrive endnu en update. I morgen ved omkring en 14-15-tiden, vil jeg skyde den til.

Du skal også have tak for dine roser Wink
Logged

Laziofan
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: 'II' Roman Unica
« Svar #5: 05 Aug 2009, 03:46 »






I    Roman Unica

INTRO
Romerriget står som en af de største imperiale magter, der nogensinde har betrådt Jorden. Med Caesar som det ideelle forbillede, fik man fra længe før Kristi fødsel erobret en stor del af den dengang kendte verden. Der skulle gå mange hundrede år, før man formåede at nedkæmpe denne verdensmagt. Den næsten ubestridte romerske supermagt. Helt hen til året 476, hvor det vestromerske rige blev opbrudt. Ventetiden lød på yderligere et lille årtusind, før de sidste rester af det gamle romerrige blev svajet af landkortet. Den italienske verden har efterdags aldrig været så magtfuldt, som i romerdagene.

Som tiden er flødet, og fascismen er stormet forbi de aggressive italienere, har man atter sluttet fred med resten af sine europæiske medmennesker. Den katolske hovedstad har dog i den senere tid, fundet nye samlingspunkter. Gennem de små 550 år, der er gået siden den sidste lille del af romerriget opløstes, har man nu fået en ny ting at gå op i. Fodbold. Dette er også en ekstrem del af dagligdagen hos den romerske befolkning. Som førtidige legioner, marcherer de nu frem, hver gang de lokale helte spiller, og forsvarer sig overfor de udefrakommende angreb med verbale modsvar.

Før dette øjeblik har der endnu ikke været udsigt til endnu et romersk imperium, men nu synes projektet tilrettelagt. At få den romerske topklub, AS Roma, tilbage på sporene, så den kan leve op til romerrigets store præstationer. Men det kræver, at flere ting lykkes. Én af de ting er flere individer, som træder i karakter. Viser deres individuelle kvaliteter, som Caesar i sin tid gjorde det. For at blive endnu et. Endnu et unikum i de mange i rækken, som Roms gennem sine mange årtusinders lange historie har haft.

Hvor fortidens helt store personligheder lå hos folk som Caesar, så er nutidens folkehelte og romernes helt store forventninger skudt over mod folk, som Francesco Totti og Daniele de Rossi. Det er nu de nye romerske officerer skal vise den stolte bys talenter frem. Det er nu de skal gribe dage. Carpe Diem.



Rom har kun én rigtig klub som folk kan være stolte af!
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'II' Roman Unica
« Svar #6: 05 Aug 2009, 13:55 »

Rom har kun én rigtig klub som folk kan være stolte af!

Well, det lader jeg være et vurderingsspørgsmål folk imellem Wink
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'III' Roman Unica
« Svar #7: 05 Aug 2009, 13:57 »







III    Roman Unica


STATUS QUO
Det er hvad man næsten kan tale om. De ellers så flittigt benyttede svingdøre, blev forholdt på det absolutte minimum under dette års transfervindue, og har det har resulteret, at Louis Nott kun har sat gang i disse tre gange indtil videre.

Det var sagt med det samme, at danskeren fandt Roma-truppen aldeles komplet, og herfra kunne man jo så let som ingenting tolke den stilstand, der stod for døren. Men et enkelt indkøb blev det dog til. Den tidligere Parma og Torino-spiller, Alessandro Rosina, kan nu slå sine folder ud for den romerske klub, og det efter en handel, der eftersigende blot skulle have kostet Roma 20 millioner kroner. Dette skete efter, både Torino og Fiorentina accepterede Notts bud på spilleren, og de har efterfølgende måtte splitte pengene mellem sig.

Filosofien om, når der kommer nogen til, må andre forlade, kommer i denne omgang til at holde ganske udmærket stik. Det har nemlig lykkes for Matteo Brighi at løsrive sig fra den italienske hovedstad, og i stedet er han rejst østpå mod den spanske ditto. Nærmere bestemt til klubben Atlético Madrid. Dette salg skulle eftersigende tjene udgifterne ved købet af Rosina ind igen, og give lidt ekstra overskud i klubkassen. Ved samme situation, fik man fremsat salget af den lidt mindre kendte, Gianluca Galasso.

Til sidst har Louis Nott sikret AS Roma to fremtidige investeringer. Her er der tale om Domenico Criscito og Christian Pasquato, der begge er erhvervet i Juventus, og begge først tiltræder i klubben ved udgangen af den kommende sæson. Både Criscito og Pasquato skulle være hentet for priser, der skulle være ganske pæne, dog uden at komme op i de helt store millionbeløb.

Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: 'III' Roman Unica
« Svar #8: 05 Aug 2009, 14:11 »

Rigtig godt indtil videre, bryder mig dog ikke om rammerne på dine billeder.
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'III' Roman Unica
« Svar #9: 05 Aug 2009, 15:38 »

Rigtig godt indtil videre, bryder mig dog ikke om rammerne på dine billeder.

Jo, tak..

Angående billedernes rammer, var det lidt som et forsøg, på at lave noget lidt anderledes end normen ville gøre det. I længden bliver det imo lidt kedeligt med en flad sort ramme. Jeg har personligt en idé, om hvad der kunne være.. forstyrrende, og jeg vil formentlig forsøge enten at lave en helt ny ramme, eller fikse lidt på den Wink

Tak for kommentaren (:
Logged

DennisKjeldsen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 'III' Roman Unica
« Svar #10: 05 Aug 2009, 15:45 »

Wee, en blog om mit italienske ynglings hold!
Det ser rigtig spænende ud, du skriver rigtigt fint! Men som cjensen94  siger, så kan jeg altså heller ikke liden rammen om dine billeder :-)

Men ellers ser det lækkert ud, og jeg følger med :-)
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 'III' Roman Unica
« Svar #11: 05 Aug 2009, 15:55 »

Rigtig flot blog du har gang i her.. God historie, super tekst og flot grafik..   Thumbs Up  klart en af de flotteste blogs lige pt. her på siden.  Wink

Angående dine rammer om billederne så syntes jeg at den om dit billede i højre side er meget flot, og passer rigtig godt sammen med hele layoutet og de billeder du har valgt.. Men den i dit topbanner er ikke så pænt - Det er især den lille orange linje som er ca. 1-2mm. inde i billedet som skære i øjnene..
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'III' Roman Unica
« Svar #12: 05 Aug 2009, 16:08 »

Wee, en blog om mit italienske ynglings hold!
Det ser rigtig spænende ud, du skriver rigtigt fint! Men ...

Rigtig flot blog du har gang i her.. God historie, super tekst og flot grafik..   Thumbs Up ...

Mange tak for kommentarerne begge to Thumbs Up

Mht. til billederne, vil jeg se nærmere på dem inden næste update bliver smækket ud. Jeg vil ikke beskrive mig selv som noget bestemt grafisk vidunder, men jeg går meget ind for at lave min grafik selv. Den lille orange linje var ikke ment, som noget der skulle tage opmærkesomhed, men det blev tydeligvis modsat intentionen. Det var ment som et ekstra lille touch. Jeg ser lidt på, om jeg om jeg vil fade den lidt ned, eller tage den helt af.

Men alt i alt, er jeg glad for, at I roser det skriftlige. Det er det vigtigste imo, og klart det jeg lægger mest vægt på, selvom et overskueligt layout en del at sige Wink
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'IV' Roman Unica
« Svar #13: 05 Aug 2009, 23:27 »







IV    Roman Unica



TRUPPEN


MÅLMÆND
Doni  -  Júlio Sergio  -  Artur
 
Af en italiensk klub at være, er der ikke mange italienske antydninger hos holdets bagerste mænd. Nærmere en brasiliansk invadering, da tre brasilianere både er positionens første, andet og tredjevalg. Som den klare og indtil videre urørte etter i buret, er Doni. Latinamerikaneren har vist sig loyal overfor Roma de seneste fire år, og meget tyder på, at den refleksstærke keeper kunne tage mindst et årtusind mere, som sidste skanse. Der er aldeles mere kamp, om hvem der skal være bænkevarmer, end hvem der får æren af at være førstevalg. Her virker Doni for stærk, og Artur samt Júlio Sergio for svage. Júlio har været tro mod klubben i næsten lige så lang tid, som Doni har været det. Dette har dog psykisk formentlig være en hel del hårdere for den knap så prominente målmand, da han endnu ikke har haft én eneste førsteholdsoptræden . Artur er ny mand i år, og kom til før Nott tog styret i klubben, og der tvivles i hvorvidt danskeren overhovedet vil bruge ham i sine førsteholdsplaner.




FORSVAR
Philippe Mexès  -  Christian Panucci  -  Juan  -  Marco Cassetti  -  Cicinho  -   Marco Motta  -  John Arne Riise  -  Max Tonetto

Forsvaret virker næsten ligeså sikkert som målmanden gør det. Om ikke andet de startende fire. Philippe Mexès er den helt store stjerne, og sammen med Christian Panucci udgør han et pragtfuldt centralforsvar. Når man så samtidig har John Arne Riise på den ene back, godt behjulpet af Cicinho på den anden, bliver det næppe et meget stærkere forsvar. Det virker ufatteligt ideelt, at det lige nøjagtig bliver denne opstilling, og først i næste sæson, hvor Criscito tager plads, kan der for alvor tales om ændringer. Umiddelbart virker centralforsvareren, Juan, slet ikke stærk nok, til at kunne slå hverken Mexès eller Panucci af posten. Til hans held, kan det måske komme til hans fordel, at Panucci i fodboldsammenhæng er en efterhånden ældre herre. Med Cassettis skade, der holder ham ude de første to måneder, ser det heller ikke ud til, at man kan finde en mere kvalificeret spiller i truppen til venstrebackspladsen, end Riise.




MIDTBANE
Daniele de Rossi  -  David Pizzaro  -  Alberto Aquilani  -  Simone Perrotta  -  Alessandro Rosina  -  Rodrigo Taddei  -  Jérémy Ménez

Der spekuleres stærkt i hvordan Louis Nott har tænkt sig at benytte nyindkøbet Alessandro Rosina. Umiddelbart kunne netop indkøbet indikere på, at han har tænkt sig at spille mere bredt, end man ellers ville mene romerne ville gøre. Umiddelbart virker han som en spændende konkurrent, og er en mand der kan spille stort set hvor som helst på midtbanen. Daniele de Rossi er nærmest selvskrevet sin plads på den defensive midtbane, og jobbet som oprydder klarer han upåklageligvis til perfektion næsten hver gang. Sammen med David Pizarro eller Alberto Aquilani danner han en fantastisk midtbane. Mens man på kanterne kan vælge mellem prominente navne, som Taddei, Ménez og nu også Alessandro Rosina.





ANGRIBER
Francesco Totti  -  Mirko Vucinic  -  Julio Baptista

Det er langt fra det bredeste angreb i verdenen, og det er måske her, holdet kan blive svækket for alvor. Hvis skader kommer på det forkerte tidspunkt, kan det for alvor komme ind og give problemer. Men i sådanne tilfælde, har man yderligere en mand som Ménez, som sagtens kan tage en kamp eller to i angrebets tegn. Umiddelbart forventes det, at Nott vil bruge montenegrineren, Mirko Vucinic, helt på toppen, så han med sine tekniske færdigheder, kan gøre modstanderens felt usikre. Alt i mens forventes en mand som Francesco Totti – legenden, Francesco Totti – at skulle spille som hængende angriber, og styre angrebet til punkt og prikke. Tredjemanden, Julio Baptista, er næsten selvskrevet til en plads på bænken, men er samtidig en aspirant til begge positioner, og hvis uheldet skulle være ude, så er han klart en mand med evnerne til at kunne tage over.

Logged

xaagaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 'IV' Roman Unica
« Svar #14: 05 Aug 2009, 23:41 »

Jeg har rost en del blogs her på det seneste for at være rigtig gode. Men denne kommentar skal du ikke bare se om en til i rækken. For jeg synes virkelig det er et flot stykke arbejde du har lavet.

Dit klub valg er perfekt, og virkelig godt at skrive ud fra. Med alt den historie, skønne spillere og traditioner.
Jeg synes at dit sidste forsøg på en billedramme er blevet flot, jeg brød mig heller ikke meget om den første. Billederne er af høj klasse, fede effekter du har givet dem, specielt i seneste update. Dit sprog er rigtig godt og du fanger en. Det er intressant at læse! Truppen må jo siges at være utroligt spændende, og jeg håber at du holder den italiensk præet og holder fast i "klubben-spillere", hvis du forstår hvad jeg mener (Like Totti). Det giver nemlig klubben og bloggen det ekstra fede. Det er noget af det jeg ser unikt ved Roma, ud over historien bag byen osv. Derfor er det vigtigt!

Det taktiske bliver bestemt også spændende at høre fra, glæder mig til at se hvordan du vil gribe det hele an.

En ting jeg synes du skal bevare i din blog, er historie! Historie om klubben, både tilbage fra Caesar tiden, og fra nu, en masse vedr. fans, ledelse og sjove/spædende ting generelt om klubben. Alt så noget for specielt en blog om Roma til at blive unik IMO. Håber at du forsætter dit skønne projekt. Rigtig fedt at du har givet dig i kast med det.

KIU - Held og lykke herfra !  Thumbs Up
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010