home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  1 Bruger, 353 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  'XXIV' Roman Unica
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: 'XXIV' Roman Unica  (Læst 28898 gange)
Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 'X' Roman Unica
« Svar #30: 09 Aug 2009, 15:03 »

Fantastisk blog. Intet mindre! Du skriver fantastisk. Især det historiske du får ind i dine indlæg. Jeg selv, er forholdsvis meget intresseret i historie og du får det mixet perfekt. Derudover er grafikken og opsætningen også sublim. Og fine resultater du får Smiley KIU!
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: 'X' Roman Unica
« Svar #31: 09 Aug 2009, 15:07 »

Fremragende blog - Intet mindre!  Din evne til at føre historie og FM sammen er enestående, og gør din blog helt unik her på siden..


Forsæt det flotte stykke arbejde og du har en stensikker fast læser i mig hele vejen igennem   Thumbs Up
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'X' Roman Unica
« Svar #32: 09 Aug 2009, 16:02 »

Fantastisk blog. Intet mindre! Du skriver ...

Fremragende blog - Intet mindre! Din evne ...

Mange gange tak for rosen - til jer begge  (:

Det var planen fra start. Jeg ville forsøge at gøre noget, som jeg personligt ikke har set for meget til, uden at gøre det alt for alternativt. Det blev så et mix mellem de førnævnte ting, og jeg er, som jeg vidst også før har sagt, ganske tilfreds med resultatet.

Det glæder mig at I også kan lide det - og jeg vil forsøge at holde mine updates af forholdsvis høj kvalitet Wink
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XI' Roman Unica
« Svar #33: 09 Aug 2009, 20:50 »






XI    Roman Unica

NYTÅR
Julius Gaius Caesar er kendt for mange ting. Diktator og leder for det romerske imperium, er bare en af de ting han har udrettet. Men også den julianske kalender, kan stå som et fremtrædende punkt på hans CV. Her så man blandt andet fænomenet skudår udøvet. Det gjorde, at hvert fjerde år skulle året indeholde 366, i stedet for de under normale omstændigheder 365. Yderligere var det Caesars reformer, der gjorde, at man skiftede til den julianske, frem for den gamle romerske. Her opkaldte han, det der dengang var årets femte måned – Quintilis – efter sig selv, og den hedder stadig den dag i dag juli. Vigtigst af alt, var det også her, hvor nytåret blev fastlagt til at være første januar – eller Januarius.

Ja, det var jo ganske vidst på sidste vers året kørte. 31. december hedder datoen, og Europa og det meste af resten af verdenen vil stå i ekstase med ét stort fyrværkerishow. Dog i ventetiden på dette fantastiske øjeblik, er det tid til at se tilbage på halvt år. Et halvt år, hvor klubben AS Roma lige med nød og næppe klarede skærene i Champions League – dog resulterede andenpladsen i en svær lodtrækning i form af engelske Chelsea. Yderligere har man også på udmærket vis klaret skærene i Coppa di Italia, hvor man i første runde stødte på lokalrivalerne fra Lazio. Ekstra spilletid og 16 straffespark skulle der til, for at afgøre en på straffe 8-7-sejr til Roma og videre deltagelse, hvor Udinese byder velkommen til den kommende runde.

Med en lettere svag ligaafslutning lukkede man efter sejren over Arsenal, med 1-1 mod Atalanta og et nederlag hjemme mod Bologna. Ikke just, hvad man havde forventet at slutte året af med – faktisk, var det det første nederlag i år til AS Roma. Dette har også været højst medvirkende til, at Internazionale kraftigt har overhalet Roma indenom igen. Fire point har man op til Inters 40 af slagsen, og ligeledes har Juventus det. Fjerdepladsen indtages af AC Milan – á point med Udinese – med 32.

Det har virkelig været Vucinic’ år. Overraskende god score, og fantastisk høj form, har gjort, at manden har scoret 15 mål, i de 17 spillede kampe. Francesco Totti har så sandelig også imponeret i høj grad. Legenden står bag ni assists – for at gøre en god historie bedre, stod Jérémy Ménez for 7 af samme slags. Midtbanegeneralen, David Pizarro, har spillet forrygende, og formentlig været den mest pasningssikre spiller overhovedet i Serie A – alt i alt, har det været en utrolig og fantastisk halvt år i de offensives tegn hos romerne. Alt for mange uafgjorte kampe, har dog skadet den samlede pointhøst.

Man må dog bukke sig i støvet, over Roma-managerens bedrifter. Det lover godt for det sidste halvår, men det meste af Italien er lige præcis denne dag formentligt ligeglad. De flestes promille overskrider højst sandsynligt den lovlige grænse, og man kan med lethed i sindet bringe det nye år frem. Forhåbentlig et år med endnu flere succeser - og gerne en del til Rom og AS Roma.


LIGATABEL:    EFTERÅR 2008
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XII' Roman Unica
« Svar #34: 10 Aug 2009, 16:55 »






XII    Roman Unica



JANUAR-INDKØB
Lad det siges med det samme, januar måned blev indledt med en nærmest uendelig talentjagt fra Louis Nott og Romas side. Der skulle investeres, og i den italienske storklubs lys, skulle der investeres italiensk.

Ikke meget overraskende kom det første indkøb ikke langt inde i januar. Knap havde italienerne behandlet tømmermændene, før man i Romas lokaler kunne præsentere en fremtidens mand på målmandsposten. Lys Gomis, der til dagligt slog sine vinger i den norditalienske klub, Torino, skifter med øjeblikkelig virkning direkte til hovedstadsklubben. Det forventes ikke umiddelbart, at italieneren bliver taget i brug, han er trods alt stadig en teenager på de 19, men, hvis en skade skulle opstå for Doni, så er det tvivlsomt, hvem Nott vælger at satse på.

Det blev dog langt fra vinduets største handel fra Romas side. Det er måske heller ikke et så prangende skifte, det Gianvito Misuraca præsterede midt i januar. Endnu en italiener, med endnu et sigende potentiale. Den unge midtbanespiller, har i længere tid været anfører for den sicilianske klub, Palermos, U20-hold – hvilket tydeligt viser, hvilket potentiale den 18 år unge spiller besidder. Aftalen er dog ikke bindende, da romerne kun har sikret sig halvdelen af Misuraca, til gengæld skulle de kun slippe tre millioner, men de må lade ham blive i Palermo sæsonen ud.

Louis Nott og resten af Romas bestyrelse, har nu valgt at gemme det bedste til sidst. Den tredje og sidste handel i januar måned beløb sig i hele 80 millioner danske kroner, og disse blev investeret i endnu en italiener. Nemlig Wolfsburg-forsvareren, Andrea Barzagli, der længe har været inde omkring det italienske landshold – og står noteret for 23 landskampe. Der er ingen tvivl om, at man i den tidligere Palermo-spiller har fået en sikker skanse bagved, og med sine 27 år, har han den helt rette alder, til efterhånden at kunne overtage Panuccis plads i centralforsvaret. Skiftet betyder samtidig, at Barzagli kun nåede at spille knap et halvt år hos de tyske mesterskabskandidat er.

Oprindeligt var endnu en handel stort set offentliggjort lige på falderebet, til vinduets lukning. Men der gik kludder i forhandlingerne om Luca Cigarini – angiveligt, skulle den romerske bestyrelse ikke villet imødekomme et krav fra Atalanta, om nogle ekstra millioner. Dermed måtte man nøjes med tre handler i romerriget, hvilket såmænd heller ikke er helt værst.

Logged

xaagaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 'XII' Roman Unica
« Svar #35: 10 Aug 2009, 18:46 »

GENIALT!  -  GENIALT!  -  GENIALT!

..undskyld mit sprog, men for satan det er godt! Thumbs Up

Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XII' Roman Unica
« Svar #36: 10 Aug 2009, 20:16 »

GENIALT!  -  GENIALT!  -  GENIALT!

..undskyld mit sprog, men for satan det er godt! Thumbs Up



Ja, tænk, at du vover dig ud i et så offensivt sprogbrug! crazy

Men mange tak. Det er super, at du kan lide hvad jeg laver, og jeg takker mange gange for din kommentar (:
Logged

fcm-star
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: 'XII' Roman Unica
« Svar #37: 10 Aug 2009, 20:56 »

Fantastisk blog, du skriver fornemt.

Det eneste jeg kan sætte en finger på, er at jeg godt kunne ønske mig lidt flere SS.

Men KIU!
Logged

Arsenal!

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XII' Roman Unica
« Svar #38: 10 Aug 2009, 21:09 »

Fantastisk blog, du skriver fornemt.

Det eneste jeg kan sætte en finger på, er at jeg godt kunne ønske mig lidt flere SS.

Men KIU!

Hørt! Wink

Det står meget klart frem, at blandt de indtil videre skrevne updates, har det kun været ét eneste screenshot. Jeg er næsten godt klar over, at det kan være en mangelvare, men jeg vil forsøge at lytte til dit indlæg, og finde plads til et regelmæssigt screenshot.

Jeg takker for din kritik, og for forbedringsforslage t - det sætter jeg bestemt også pris på. Du skal også have tak for rosen, og for din kommentar Thumbs Up
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XIII' Roman Unica
« Svar #39: 10 Aug 2009, 22:44 »






XIII    Roman Unica



INTELLIGENS
Intelligens kan lede til mange ting. At vide hvornår man skal handle – og vide hvad man skal handle med - og hvorfor - er ufatteligt vigtige perspektiver. Og har altid været det. Det krævede sin hjerne bag de magtpræstationer romerne er kendt for, de magttoge Caesar i sin tid fremmanede. Det at kunne holde styr på sine tanker, og tænke komplet klart i essentielle situationer, er meget ideelt. Det er ideelt uanset hvilken situation man sidder i. Om det så er åben krig, politik eller sågar sportslige begivenheder.

Det kræver også sin hjerne at få en flok livlige Roma-spillere tilbage på sporet, efter pointtab i de foregående to kampe. Lidt over to ugers pause fra kamptræning, har sat sine spor, og romerne skal mentalt forberedes til udfordringen i Catania. De havde klaret det over forventning, og placeret sig på en sjetteplads. Derfor var det ideelt, at Roma gik ud og viste styrken. Men, om man vil af det, eller ej, så var det romersk dominans på den olympiske hjemmebane. Hurtigt stod det klart, at Catania ikke havde et ord at skulle have indført, og to mål sat ind af Vucinic afgjorde hurtigt kampen til Romas fordel. At Julio Baptista også scorede en pind, understregede blot dominansen yderligere.

Hvis man vil sige, at Roma nu var tilbage på sporet, så blev de hurtigt slået ud af kurs igen. Et smalt 1-0-nederlag til Palermo, udgjorde endnu en skuffelse, der ikke var til at skjule. Det blev der dog rettet komplet op på i Coppa di Italia kvartfinalen mod Udinese. Med en sand målfest, og et fantastisk comeback, vendte Roma 0-2 til 5-2 i deres favør – hvilket gjorde dem klar til semifinalen, hvor Juventus stod ventende.

Netop denne Juventus, var også næste udfordring på kampprogrammet. Men det var med en mindre rokade i angrebet. Louis Nott havde valgt at sætte sin topscorer, Vucinic, ud på venstrekanten mens Totti blev rykket helt i front, og Baptista som hængende angriber. Hvis dette var et forsøg på at overraske Juventus lykkedes det til perfektion. Samtidig med, at Lys Gomis spillede sin anden kamp oven på Donis skade, blev det komplet overskygget af Romas offensive overlegenhed. Hurtigt stod det klart, at det var en sand genistreg - sand intelligens -, der var blevet begået. Ved første halvlegs udgang stod den nemlig sikkert 2-0 til romerne, selvfølgelig med mål fra både Totti og Vucinic. Alessandro Rosina var i angrebsrokaden, blevet skubbet over på højrefløjen, og han formåede endnu engang at imponere stærkt. Et mål, der efter Juventus’ reducering afgjorde kampen kort før tid, gjorde ham til en af kampens bedste spillere. Dog må Roma, på trods af sejren, skæve lidt usikkert til mesterskabet – man placerer sig i øjeblikket hele 7 point efter Internazionale.



LIGATABEL:    02 / 02 - 2009
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XIV' Roman Unica
« Svar #40: 11 Aug 2009, 14:54 »






XIV    Roman Unica



MAGTDEMONSTRATION
Taler man om Roms kendetegn, så må man sige fodbold. Men ser man bort fra denne lille detalje, og kigge på Rom som helhed, så står det gigantiske Colosseum ud fra alt. Det fantastiske monument er en stor del af den romerske kultur, og det kæmpe amfiteater, blev populært brugt til blandt andet gladiatorkampe i sin tid. Den over 45 meter høje konstruktion, har været vigtig i datidens underholdning, og har været et punkt hvor alle romerne samledes. Dette er midlertidigt flyttet til et andet punkt i byen. Stadio Olimpico er samlingspunktet, når folk hver weekend iler til stadion, for at se fodbold i absolut verdensklasse.

På præcis dette stadion, var det netop AS Romas tropper, der stod klar, til at tage imod AC Milans ditto. Og det med lettelse i sindet. Oven på den sikre sejr mod Juventus, tog man nemlig hårdt fat, og Sampdoria lærte effektivt hvorfor, det var en skam at møde romerne lige præcis den dag. 5-1 blev det til, og med fire mål fra Mirko Vucinic – i øvrigt tre på straffespark, som alle blev begået af Hugo Campagnaro. Tæv til Sampdoria var den barske realitet, og nu var det altså AC Milan, der stod for tur, foran romernes frygtede hær. Endnu engang blev det til lidt af en lærestreg – og endnu en efter uopmærksomhed omkring Vucinic. Den sikre straffesparksskytte formåede gennem kampen, at nette én gang i åbent spil, og én gang på straffespark. Samtidig fik Andrea Barzagli æren af at score sit første mål på hovedstød mod milaneserne, der intet havde at sige i kampen. 3-1 endte endnu en magtdemonstration, efter en ligegyldig reducering fra Goran Pandev.

Mirko Vucinic. Navnet, der var på alles læber. Det var som om, manden bare ikke kunne lade være med at score. Officielt har han nu scoret dobbelt så mange mål som andenpladsen på topscorelisten. 26 kasser havde den gæve montenigriner scoret på 24 kampe – hvoraf han kun har misset én. En helt utrolig score, der næsten lover mål, hver eneste kamp. Et enkelt mål blev det også til, i 3-2-sejren over Napoli, og igen i sejren mod Reggina. Det er sandt romersk vidunder man har fundet sig her – et komplet unikum.

- Hvis Colosseum er Roms kendetegn, så må Mirko Vucinic i den grad være AS Romas.




LIGATABEL:    22 / 02 - 2009
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XV' Roman Unica
« Svar #41: 11 Aug 2009, 16:33 »






XV    Roman Unica





AS Roma   v   Juventus
4. marts 2009

AS Roma line-up                Juventus line-up


Kampen om deltagelse ved finalen i årets Coppa di Italia skulle udkæmpes, og det mellem to af Italiens bedste hold. AS Roma, der den seneste tid, har vist sig i uhyggelig form, og specielt med frontmand Mirko Vucinic har de skabt uanede mængder af storsejre. Det har også gjort, at man i ligaen er trukket fra netop Juventus, der nu har fem point op til Roma. Sidste gang de to hold stødte sammen, så man en overraskelses rokade i Romas offensiv. Denne var midlertidigt blevet trukket tilbage - specielt grundet legenden Totti og fløjspilleren Rosina, som begge sidder ude med skader.

Kampen skulle dog i gang, med eller uden skader. Dommeren gjorde med sit korte fløjt tegn til kampstart, og tegn til start på en kamp, man kun kunne forvente alt fra. Men det lykkedes alligevel begge hold at ligge meget nervøst ud i deres spillestile. Ingen af holdene ville tage momentum, og så blev det ikke til andet end småtacklinger på midten af banen, som ikke udvikler sig til chancer af nogen art. De første 25 minutter udviklede sig på præcis denne måde, men så fik man noget, mange ville mene kunne sætte gang i kampen. Mirko Vucinic var meget sympomatisk manden, som måtte gøre det på egen hånd. Han snød alene hele Juventus-forsvaret, og fyrede bolden afsted lige uden for feltet. Dét med succes. 1-0.

Hvis man troede, det ville kickstarte kampen igen, tog man alvorligt fejl. Om mulligt, blev den blot mindre og mindre spændende som tiden gik. Det var næsten en forløsning, da dommerens slutfløjt kom, og pauseunderholdninge n skulle på banen. Men herefter, skal der lige loves for, at både Roma og Juventus tog sig sammen. Der var knap spillet to minutter, og så havde romerne allerede splittet Juventus-forsvaret fra hinanden. Julio Baptista stod nærmest forladt midt i feltet, og kunne udnytte Juventus' uopmærksomhed, til at brage bolden i netmaskerne.

Med 2-0-føringen, havde man et perfekt udgangspunkt i forhold til returkampen, som skal spilles godt halvanden måned efter denne kamp. Men Roma-drømmere fik deres drømme knuste, godt en time inde i kampen. Her stormede den umenneskeligt høje David Trezeguet, frem i feltet, og på et hjørnespark headede han, med en utrolig fart bolden sikkert i mål, og scorede dermed et meget vigtigt udebanemål for Juventus. Om Roma ville det anderledes, fik de det i hvert fald ikke opfyldt. Kampen endte med en 2-1-sejr, og en meget åben kamp forud, der skal afgøre, hvem der får pladsen i finalen mod enten Internazionale eller Fiorentina.



AS Roma v Juventus 2-1:      1-0 - Mirko Vucinic, 2-0 - Julio Baptista, 2-1 - David Trezeguet
Logged

xaagaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 'XV' Roman Unica
« Svar #42: 11 Aug 2009, 16:42 »

Smukt endnu en gang!
Lækkert at der er kommet SS af line-ups når du skriver om én kamp, stort plus. En lille ting der godt kunne rettes, er at nede hvor der står at Trezegol har scoret, kunne godt rykkes ind, så det står under det andet. Ellers et updates i højeste klasse! - Næsten umuligt at sætte en finger på noget. Elsker den måde du har indledt updaten vedr Inteligens, det er perfekt lavet, det fanger virkelig mig. Alt grafisk er igen i top klasse.

Stor ros herfra, forsæt den gode stil, og så er jeg ikke i tvivl om at du vinder en pris for denne måneds bedste blog! Thumbs Up

EDIT: Godt at se du ligger fint til i toppen af ligaen Wink
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XV' Roman Unica
« Svar #43: 11 Aug 2009, 17:36 »

Smukt endnu en gang!
Lækkert at der er kommet SS af line-ups når du skriver om ...

Mange tak endnu engang!

Jeg går ind for at forsøge at udvikle mit layout henad vejen, og forsøge, så godt som muligt, at lytte og tilpasse mig den kritik, som skulle opstå. Mht. screenshots gør det FM-delen i bloggen mere synlig. Jeg tror godt, jeg forstår hvad du mener mht. Trezeguet, og jeg vil forsøge mig med hvordan det fungere, næste gang jeg laver en sådan update.

Glædeligt med al den ros fra din side, og jeg håber da jeg kan holde standarden så høj, så bloggen vil kunne kandidere til månedens blog - men nu må vi se, hvordan det går Wink
Logged

LouisNott
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: 'XVI' Roman Unica
« Svar #44: 11 Aug 2009, 19:28 »






XVI    Roman Unica



I LONDONS GADER
Romerrigets intentioner om at udvide det allerede store imperium, var stødt stigende. Selvfølgelig skulle turen også komme til de britiske øer. De uovervindelige styrker kunne ikke modstås af Britanniens forsvarere, og 50 år efter Kristi fødsel skulle det efter sigende være de romerske styrker, der dengang grundlagde byen London – eller Londinium, som de kaldte den. Den oprindelige by fik dog kun lov at stå godt elleve år, før den blev brændt ned af icenerne, som var en keltisk stamme. Senere var det blandt andet de danske og norske vikinger, der hærgede byen.

Turen skulle nu igen for romernes side gå til Londons gader, mere præcist til Chelsea-delen af den store by. Det var den afgørende kamp imellem de to styrker, om hvem, der skulle have billetten videre til Champions Leagues kvartfinale. Det lykkedes den londonske klub at skade to af Romas vigtigste spillere, Farncesco Totti og Alessandro Rosina, i den første kamp, så dem fik de ikke æren af til denne. Men Romas defensive kvaliteter, var dog intakte, og med Doni tilbage på posten, var det umuligt for Chelsea at få bolden i mål. På trods af utallige forsøg, skulle der flere formidable redninger til fra Doni, og yderligere straffesparkskonkur rence, før kampen kunne blive afgjort.

På Stamford Bridge traskede David Pizarro frem for at tage kampens første straffespark. Undervejs var den sikre straffesparksskytte, Mirko Vucinic, blevet skadet af englændernes hårde spil, og derfor måtte de undvære ham. Men så ikke ud til at være en forhindring, et hurtigt skud gav romerne føringen. Didier Drogba formåede at efterligne succesen i øjeblikket efter, og det samme gjorde Julio Baptista. Dog måtte Nicolas Anelka lade sig trække sorteper. Et perfekt skud, sat i noget man skulle mene var udenfor Donis rækkevidde, formåede den fantastiske målmand at redde – og når det lykkedes at score på Romas to næste straffespark, skulle Michael Essien score, for at Chelsea med Cech-redning kunne holde sig inde i kampen. Ærgerligt for ham, blev det årtiets afbrænder, da bolden end ikke røg indenfor rammen, og Roma blev sikkert sendt videre til kvartfinalen.

Med to sejre og en yderligere uafgjort i Serie A, ser stillingen næsten ens ud. Man har fortsat de fem point op til Internazionale og samme ned til Juventus på tredjepladsen. Hvis man retter fokus mod Champions League lodtrækninger, må man sige, at Roma var overdrysset med held. Det blev nemlig ønskemodstanderen i form af græske Olympiakos, som de stolte romerne skulle op og toppes med.




LIGATABEL:    19 / 03 - 2009
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010