home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 655 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  At være "rigtig" fan?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: At være "rigtig" fan?  (Læst 24526 gange)
Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #30: 07 Dec 2008, 11:45 »

Er 10000000% sikker på at du ikke blev fan af Real Madrid under en krise. Men mens de havde succes - ligesom Hoffenheim nu ?

Blev Real Madrid fan lidt før Galactico. Og vil nu ikke kalde det den største succes. Dengang vidste jeg stort set intet om fodbold, jeg så bare hvordan bolden blev flød rundt på banen. Jeg vidste ikke noget om Real Madrid dengang, hvordan de lå i tabellen eller noget. Men ligesiden har jeg været en fan af dem, fulgt dem i både medgang OG MODGANG. Hvilket der har været en del af i Real Madrid. Det var det første hold jeg hold med, og det vil aldrig ændre sig ligemeget hvad.
Logged


Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #31: 07 Dec 2008, 11:49 »

Blev Real Madrid fan lidt før Galactico. Og vil nu ikke kalde det den største succes. Dengang vidste jeg stort set intet om fodbold, jeg så bare hvordan bolden blev flød rundt på banen. Jeg vidste ikke noget om Real Madrid dengang, hvordan de lå i tabellen eller noget. Men ligesiden har jeg været en fan af dem, fulgt dem i både medgang OG MODGANG. Hvilket der har været en del af i Real Madrid. Det var det første hold jeg hold med, og det vil aldrig ændre sig ligemeget hvad.

Ja - det er også det Ghert siger. At man først kan sige om Hoffenheim's fan er medløber fan efter de har været fan, efter en krise. Smiley
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #32: 07 Dec 2008, 11:54 »

I mine øjne er det faktisk et bedre studie af en fan, når han følger kampen på tv, stream eller via livescore, end når han er på stadion. Enhver kan hoppe omkring som en primat, når holdet scorer på stadion. Det skyldes ikke nødvendigvis forholdet til klubben, men kan i lige så høj grad være fremprovokeret af stemningen, fællesskabsfølelsen, suset og den givne mængde øl, vedkommende har indtaget.

Men hvordan reagerer selv samme person, når han sidder, alene og ædru, foran en computer med et stream, der snegler sig af sted, og hans hold scorer? Efter min mening er det denne situtation, der viser om man er en ægte fan.

For mig handler det ikke om, hvor ofte man er på stadion, hvor højt man råber og om man ved, hvornår klubben vandt sit første mesterskab; det handler om følelser. Om at rammes af glæde, når holdet scorer, uanset hvordan man viser det udadtil. Om at sidde på stolekanten og bide negle under en vigtig, spændende kamp - og føle sig nedtrykt, når holdet skuffer.
Logged

Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #33: 07 Dec 2008, 11:55 »

Ja - det er også det Ghert siger. At man først kan sige om Hoffenheim's fan er medløber fan efter de har været fan, efter en krise. Smiley


Jo men du kan jo overhovedet ikke sammenligne at være fan af Hoffenheim og Real Madrid. Real Madrid har været en af de bedste klubber i verde, Hoffemheim har ikke formået noget overhovedet. Så kommer de lige op en sæson, og nu bliver man så fan af dem, fordi de vinder nogle kampe. Hoffenheim vil jo umuligt komme i en krise, da man overhovedet ikke har nogen forventninger tl dem. Efter MIN MENING er samtlige Hoffenheim fans pr 2008/2009 medløbere. De er udelukkende fans af Hoffenheim, fordi de lige pt. har overrasket. Ikke andet.
Logged


Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #34: 07 Dec 2008, 11:57 »

I mine øjne er det faktisk et bedre studie af en fan, når han følger kampen på tv, stream eller via livescore, end når han er på stadion. Enhver kan hoppe omkring som en primat, når holdet scorer på stadion. Det skyldes ikke nødvendigvis forholdet til klubben, men kan i lige så høj grad være fremprovokeret af stemningen, fællesskabsfølelsen, suset og den givne mængde øl, vedkommende har indtaget.

Men hvordan reagerer selv samme person, når han sidder, alene og ædru, foran en computer med et stream, der snegler sig af sted, og hans hold scorer? Efter min mening er det denne situtation, der viser om man er en ægte fan.

For mig handler det ikke om, hvor ofte man er på stadion, hvor højt man råber og om man ved, hvornår klubben vandt sit første mesterskab; det handler om følelser. Om at rammes af glæde, når holdet scorer, uanset hvordan man viser det udadtil. Om at sidde på stolekanten og bide negle under en vigtig, spændende kamp - og føle sig nedtrykt, når holdet skuffer.

Fuldstændig enig! Det var svaret på, hvad en rigtig fan er.
Logged


GudenEricsson
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #35: 07 Dec 2008, 11:57 »

Godt debatoplæg Cencur.

Det at være fan. Det kan være svært at diskutere, da vi alle har forskellige defionation af ordet. Synes ikke man er mere fan fordi man følger sit hold på stadion, end hvis man ikke gør. Der er forskellige former for fan, og alle har en måde at være fan på. Jeg er fan af Brøndby og har haft sæsonkort de sidste 4 sæsoner, men det synes jeg ikke gør mig til mere fan, end dem som ser kampene på TV og måske kun ser én eller to kampe i løbet af året på stadion.
Der hvor det at være fan og være sympatisør skiller sig, er at hvis man er fan så bliver man ked af det, og sympatisør så rører det ikke en at sit hold tabte.

Fan er hvis man blvier ked/glad over et holds nederlag/sejr

Sympatisør er hvis det ikke ødelægger ens weekend at holdet taber.
Selvfølgelig er de kommet til pga. succesen, men jeg tror bare du misforstår mig! Man er ikke medløber, bare fordi man er blevet fan pga. en succes, nej, man er medløber, hvis man så forlader holdet igen, når de begynder at tabe igen. Det kan da sagtens være, at der er nogle der holder fast i Hoffenheim, selvom de måske går ned igen, det kan du da ikke være sikker på?
Helt enig! Selvfølgelig bliver man fan af et hol, fordi de gør det godt. Hvorfor er der ellers så mange FCK og Brøndby fans i DK?
Logged

Mika Karppinen
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #36: 07 Dec 2008, 11:59 »

Jo men du kan jo overhovedet ikke sammenligne at være fan af Hoffenheim og Real Madrid. Real Madrid har været en af de bedste klubber i verde, Hoffemheim har ikke formået noget overhovedet. Så kommer de lige op en sæson, og nu bliver man så fan af dem, fordi de vinder nogle kampe. Hoffenheim vil jo umuligt komme i en krise, da man overhovedet ikke har nogen forventninger tl dem. Efter MIN MENING er samtlige Hoffenheim fans pr 2008/2009 medløbere. De er udelukkende fans af Hoffenheim, fordi de lige pt. har overrasket. Ikke andet.

Helt enig lad os se når de få tæv i foråret hvor mange der så vil stå på at de har holdt med Hoffeheim(Tyskland´s Chelski)

Logged

Mika Karppinen
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #37: 07 Dec 2008, 12:01 »

Men er ikke fan af et hold får men har støtte dem imodgang og det har Real og Barce fans vist nok også prøvet.

Samt Brøndby.
Logged

Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #38: 07 Dec 2008, 12:01 »

Helt enig! Selvfølgelig bliver man fan af et hold, fordi de gør det godt. Hvorfor er der ellers så mange FCK og Brøndby fans i DK?

Øhh nok fordi man holder med det hold i den by man kommer fra?
Logged


GudenEricsson
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #39: 07 Dec 2008, 12:04 »

Jo men du kan jo overhovedet ikke sammenligne at være fan af Hoffenheim og Real Madrid. Real Madrid har været en af de bedste klubber i verde, Hoffemheim har ikke formået noget overhovedet. Så kommer de lige op en sæson, og nu bliver man så fan af dem, fordi de vinder nogle kampe. Hoffenheim vil jo umuligt komme i en krise, da man overhovedet ikke har nogen forventninger tl dem. Efter MIN MENING er samtlige Hoffenheim fans pr 2008/2009 medløbere. De er udelukkende fans af Hoffenheim, fordi de lige pt. har overrasket. Ikke andet.
Du kan da ikke per automatik kalde dem medløbere! Det giver ingen mening.. Hvordan kan du vide, at de vil falde fra igen, når Hoffenheim spiller dårligt?? Man bliver først medløber når man ikke gider holde med et hold, pga. at de gør det dårligt.

Øhh nok fordi man holder med det hold i den by man kommer fra?
Jeg kommer fra Ballerup, men jeg holder ikke med dem? Kan man ikke være fx FCK fan, hvis man bor i Jylland, fordi man ikke er opvokset i København?
Logged

Mika Karppinen
Gæst
 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #40: 07 Dec 2008, 12:09 »

Du kan da ikke per automatik kalde dem medløbere! Det giver ingen mening.. Hvordan kan du vide, at de vil falde fra igen, når Hoffenheim spiller dårligt?? Man bliver først medløber når man ikke gider holde med et hold, pga. at de gør det dårligt.

Jeg kommer fra Ballerup, men jeg holder ikke med dem? Kan man ikke være fx FCK fan, hvis man bor i Jylland, fordi man ikke er opvokset i København?

undskyld jeg kommer ind her men blev nå til at svare.

1 medløber er når men aldrig har hørt om holdet før, så vinder de og nu holder men med dem, så er man da medløber især fordi vi har set det før men små hold som får støtte og så taber de, så forsvart alle deres såkladte fans.

er men fra jylland holder med da ikke med fck, det gør men bare ikke.
Logged

Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #41: 07 Dec 2008, 12:11 »

Det kan jeg sagtens kalde dem, fordi det er det JEG SELV MENER. Jeg mener det, fordi Hoffenheim har absolut INGEN historie. Der er intet. De har kun lige i dette halvår, formået at købe sig til førstepladsen, og på baggrund af den ene "succes", er man blevet fan. Det er udelukkende på grund af det.
Logged


Kongesoennen7
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #42: 07 Dec 2008, 12:18 »

Har Hoffenheim købt sig til succes?? Er dybt uenig.

Kan du ikke lige uddybe det lidt mere?
Logged

Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #43: 07 Dec 2008, 12:21 »

Uden ham rigmanden havde de absolut ingen chance for at få så meget succes
Logged


-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: At være "rigtig" fan?
« Svar #44: 07 Dec 2008, 12:28 »

Uden ham rigmanden havde de absolut ingen chance for at få så meget succes
Rigtigt, men kig på de spillere som Hoffenheim har. Ukendte talenter der alle har været i klubben i nogle år. Eller de fleste af dem. Desuden så har Hoffenheim et af de største og mest talentfulde ungdomsakademier.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010