home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 00:50:28 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23298
  1 Bruger, 583 Gæster Online.

Indlæg: 1132686 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: thinktwice35
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Din skade?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor mange skader har du haft det seneste år?
0
1-3
4-6
7-9
10+

Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 31 Udprint
Forfatter Emne: Din skade?  (Læst 142803 gange)
KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #390: 20 Maj 2012, 22:06 »

Jeg ville helt klart gå til lægen, afhængigt af hvilken type lyskeskade du har, kan det sagtens tænkes at du skal lave noget forebyggende træning for at det ikke kommer igen.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #391: 20 Maj 2012, 22:09 »

Okay. Det skal siges, at jeg normalt ikke døjer med skader, og at jeg mistænker denne skade for at være opstået for laang tid siden under et vrid/et akrobatisk skud. Jeg er så bare hverken smidig eller akrobatisk, hvorfor jeg allerede dengang kunne mærke en underlig følelse, der dog har været væk siden.

Men så må jeg jo hellere se at få funder mig en læge i det store København.. Det må vel også være på tide nu 2 år efter at man er flyttet hertil..
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

FreDDy
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #392: 20 Maj 2012, 22:19 »

Så er jeg sku også blevet skadet - og nøøj hvor er jeg da allerede træt af det. Jeg døjer med en lyskeskade, og har egentlig godt kunnet mærke den komme igennem en længere periode. I torsdags kom 'dødsstødet' så, og nu sidder jeg i saksen. Er der nogen der har erfaringer med hvor lang det tager, før man igen kan forvente at spille igen, uden at man risikerer alt for meget? Mit ypperste håb er 2 uger, omend jeg er bange for at noget mere realistisk er det dobbelte. Mere end det er der forhåbentligt ikke tale om?

Nu har jeg selv haft et par lyskenskader, hvor jeg har været til fysio og fået varmebehandling, ja sågar noget de kaldte electroshock-behandling. - jeg har siddet ude i rigtig lang tid med lyskenskader.

Med første lyskenskade holdte jeg pause i 2 måneder før jeg overhovedet måtte begynde at cykle/løbe eller noget som helst fysisk.
Under en træning om vinteren samme år var den gal igen... 2 overrevne fibre i lysken - Jeg sad ude i 5-6 måneder uden fodbold (et rent helvede !) - og det tager bare rigtig lang tid om at komme på toppen igen...

Så jeg vil klart råde dig til at tage til fysioterapeut, og hold den længde pause de anbefaler !
« Seneste Redigering: 20 Maj 2012, 22:22 af FreDDy » Logged

motormule
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Din skade?
« Svar #393: 21 Maj 2012, 20:01 »

har en kronisk skade/bygningsfejl der gør jeg får skinnebens betædelse hvis jeg løber mere end 1 gang om ugen.. pænt træls
Logged

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #394: 21 Maj 2012, 20:31 »

Betændelse i Skinnebenende & Akillessenen  Sur
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

vt11
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #395: 22 Maj 2012, 10:49 »

Nu har jeg været så dum at forstuve min lilletå. Det er første gang jeg prøver at forstuve noget, så er der nogen der har nogen råd, og måske ved hvor lang tid der går inden jeg kan spille fodbold igen? Smiley
Logged

Barça: Més que un club <3

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #396: 22 Maj 2012, 10:59 »

Altså jeg har spillet med både brækket tæer og hænder, så i princippet kan du godt spille, hvis du virkelig brænder for det, og vil det. Men ellers så hold en uges pause, så burde du være klar igen.
Logged

vt11
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #397: 22 Maj 2012, 11:07 »

Det var også det jeg havde regnet med, at man bare skulle holde omkring en uges pause. Søgte bare lidt på google, og folk skrev at de skulle holde pause i flere uger, og nogen endda et måned.
Logged

Barça: Més que un club <3

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #398: 22 Maj 2012, 11:29 »

Det var også det jeg havde regnet med, at man bare skulle holde omkring en uges pause. Søgte bare lidt på google, og folk skrev at de skulle holde pause i flere uger, og nogen endda et måned.
Det ved jeg godt kloge folk siger, men det har jeg nu aldrig lyttet til, og jeg synes ikke, der er nogen smerte efter en uges tid. Men se tiden an.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #399: 22 Maj 2012, 12:14 »

Men det kommer så igen også meget an på din forstuvning, og hvor den sidder. I tæerne er det næppe det mest udsatte sted, og medmindre det er en usædvanlig grov forstuvning, så ville jeg også tro en uge ville gøre meget ved det. Var det en ankel, så ville jeg være mere påpasselig. Sådan en skade havde jeg sidste år, og den fuckede jeg op ved at gå for tidligt igang (dagen efter Tunge), hvorfor jeg så måtte sidde ude i i hvert fald 2 uger.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

motormule
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Din skade?
« Svar #400: 22 Maj 2012, 14:36 »

TROR?? jeg har brækket knoglen lige før min storetå, da den er lidt deform og gør ondt engang imellem, det er ca 10 år siden fik aldrig gjort noget ved det, sparkede alt det jeg kunne direkte op i hælen på en modstander..
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #401: 23 Maj 2012, 22:00 »

Jeg har i øjeblikket en øm akillessene med fare for at der går betændelse i den, derfor skal jeg nu, udover at styrke den ved at vippe på fx et trin, spise 3 gurkedol piller og 9 omega 3 piller om dagen i 3 uger. Det skulle få den i orden.

Hvis nogen skulle have samme problem Smiley
Logged

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #402: 23 Maj 2012, 22:17 »

Jeg har i mange år haft bøvl med mine knæ, ved at der ikke er nok brusk i dem, hvilket resultere i at knoglerne slider mod hinanden. Jeg har nu taget noget Haj-brusk mod det i snart et halvt år, og føler at det har hjulpet.

http://www.camette.dk/product.asp?product=136

 Peace
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #403: 23 Maj 2012, 22:22 »

Jeg har meget svært ved at forstå hvordan det skulle virke? Er det indkapslet collagen eller sådan noget? Brusk i sig selv er jo ikke noget kroppen optager og deponerer? Det bliver snarere nedbrudt og brugt i energiudvinding.

Men hvis du mener det hjælper, så er det da fedt Peace
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Kalles Team
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Din skade?
« Svar #404: 25 Maj 2012, 22:27 »

Jeg døjer med en forstrækning i baglåret hele tiden. Sidste weekend fik jeg den igen. Onsdag begyndte jeg langsomt at strække låret ud og i dag tog jeg så første løbetur, hvilket gik fint. Har ikke tænkt mig, at tage til fodboldtræning den næste uge, men vil løbe et par ture i stedet og derved håbe jeg kan spille kamp d. 3.

Nogen der ved hvad man kan gøre for at undgå den forstrækning?
Logged

Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010