home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:57:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I dag kl. 11:16:13 Bubbles Blogkonkur... #12 - Danish Viking Wa...
I går kl. 17:14:04 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
30 Maj 2024, 15:49 szukizek Blogkonkur... 10# Hjertet banker kun...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23318
  1 Bruger, 493 Gæster Online.

Indlæg: 1132813 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: godrejsunrisee...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Din skade?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvor mange skader har du haft det seneste år?
0
1-3
4-6
7-9
10+

Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 31 Udprint
Forfatter Emne: Din skade?  (Læst 149233 gange)
Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #405: 26 Maj 2012, 12:47 »

Sørg altid for at varme godt op. Forstrækningen sker mig bekendt fordi at du enten ikke er smidig nok, eller fordi at du ikke er varm nok. Når musklen er varm er den langt mere smidig, hvorfor opvarmningen er så vigtig. Det 'dumme' som mange gør, er fra start både at sprinte og at sparke en masse bolde hårdt i kassen. Varm op først, og så tag det andet bagefter.

Umiddelbart ville jeg sige, at du måske skulle holde en lidt længere pause, hvis skaden bliver ved med at springe op igen. Så er den tydeligvis ikke helet nok endnu.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #406: 26 Maj 2012, 13:54 »

Sørg altid for at varme godt op. Forstrækningen sker mig bekendt fordi at du enten ikke er smidig nok, eller fordi at du ikke er varm nok. Når musklen er varm er den langt mere smidig, hvorfor opvarmningen er så vigtig. Det 'dumme' som mange gør, er fra start både at sprinte og at sparke en masse bolde hårdt i kassen. Varm op først, og så tag det andet bagefter.

Jeg kan kun være enig med dig om det virkelig handler om at varme op. Jeg spillede indendørs fodbold for 2-3 weekender siden og vi havde ikke varmet op, inden jeg gik ind og sparkede til bolde, hvilket gjorde at jeg fik forstrukket et par muskler på forsiden af lårerne. Det er heldigvis ved at være på plads, men jeg varmer altid op fremover Smiley

Derudover er det bedre at holde pause en uge for længe, selvom vi jo alle elsker at spille fodbold, så må man vente til det er helt klart. Men små løbeture burde jo være udmærket for at blive klar igen. Så god start på at komme tilbage Smiley
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Kalles Team
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Din skade?
« Svar #407: 26 Maj 2012, 23:06 »

Sørg altid for at varme godt op. Forstrækningen sker mig bekendt fordi at du enten ikke er smidig nok, eller fordi at du ikke er varm nok. Når musklen er varm er den langt mere smidig, hvorfor opvarmningen er så vigtig. Det 'dumme' som mange gør, er fra start både at sprinte og at sparke en masse bolde hårdt i kassen. Varm op først, og så tag det andet bagefter.

Umiddelbart ville jeg sige, at du måske skulle holde en lidt længere pause, hvis skaden bliver ved med at springe op igen. Så er den tydeligvis ikke helet nok endnu.

Det er for det meste altid til kamp, at det kommer og der varmer jeg egentlig godt op. Og det er også sjældent, at jeg får den i starten af kampen. De sidste par gange har været efter 30 - 60 min.

Jeg prøver at holde 14 dages pause nu, så håber jeg den er væk. Ellers må jeg jo springe resten af forårssæsonen over Skuffet
Logged

fckfanen4ever
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #408: 27 Maj 2012, 01:53 »

Styrketræning, det hjælper på skaderne ikke kommer så tit Smiley
Logged

Reporter : why do you always cause trouble
Balotelli : because I'm different, I'm mario

What a legend

Søgaard
Gæst
 
Sv: Din skade?
« Svar #409: 27 Maj 2012, 08:25 »

Det er for det meste altid til kamp, at det kommer og der varmer jeg egentlig godt op. Og det er også sjældent, at jeg får den i starten af kampen. De sidste par gange har været efter 30 - 60 min.

Jeg prøver at holde 14 dages pause nu, så håber jeg den er væk. Ellers må jeg jo springe resten af forårssæsonen over Skuffet
Så er det jo tydeligvis fordi du ikke holder lang nok pause, når den konsekvens springer op. Du burde holde en pause på et par uger, hvor du slet ikke laver noget og derefter begynde at genoptræne musklen stille og roligt med løbeture og let boldspil.

Musklen når jo aldrig at hele, når du allerede få dage efter belaster den igen.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #410: 27 Maj 2012, 09:59 »

Jeg døjer med en forstrækning i baglåret hele tiden. Sidste weekend fik jeg den igen. Onsdag begyndte jeg langsomt at strække låret ud og i dag tog jeg så første løbetur, hvilket gik fint. Har ikke tænkt mig, at tage til fodboldtræning den næste uge, men vil løbe et par ture i stedet og derved håbe jeg kan spille kamp d. 3.

Nogen der ved hvad man kan gøre for at undgå den forstrækning?

Du burde få en henvisning til en fysioterapeut som kan hjælpe dig med at blive klar og lave en genoptrænings plan, muskel skader har det med at komme igen hvis ikke skaden er helet og du kan risikere kroniske skader.

Styrke træning er fint, men forjert styrketræning er farlig - sørg for at få en fysioterapeut til at lave en træningsplan og få vedkommende til at tjekke at du laver øvelserne rigtigt - de der Fitness Instruktører der har et weekend kursus er ikke meget bevendt.
Logged

YNWA

bobbefar
Gæst
 
Sv: Din skade?
« Svar #411: 28 Maj 2012, 11:51 »

Jeg har noget med min hånd/håndled, hver gang jeg bøjer den eller skal løfte noget lidt tungt så gør det faktisk rimelig ondt.. nogle der ved hvad det er eller har prøvet det samme ?
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #412: 28 Maj 2012, 12:33 »

Jeg har noget med min hånd/håndled, hver gang jeg bøjer den eller skal løfte noget lidt tungt så gør det faktisk rimelig ondt.. nogle der ved hvad det er eller har prøvet det samme ?

Hvad har du lavet med den?
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

bobbefar
Gæst
 
Sv: Din skade?
« Svar #413: 28 Maj 2012, 12:35 »

Det ved jeg faktisk ikke rigtig, det har bare gjort ondt i den, de seneste par uger.
Logged

Drillo
Gæst
 
Sv: Din skade?
« Svar #414: 28 Maj 2012, 14:20 »

Det ved jeg faktisk ikke rigtig, det har bare gjort ondt i den, de seneste par uger.

Sådan noget kan forkomme når man "spiller" for meget (spil, sport el. andet), men det lyder som en overbelastnings skade.

"Seneskedebetændelse: Det er betændelse i seneskeden omkring senerne i håndledet og fodled. Det kaldes også tendovaginit. Der kan i sjældne tilfælde dannes arvæv omkring senerne efter langvarig seneskedebetændelse ."

Taget fra netdoktor.dk

Du kunne evt. lave et støttebind til dit håndled, for det skal have ro for at smerten forsvinder hurtigst.
« Seneste Redigering: 28 Maj 2012, 14:23 af Drillo » Logged

bobbefar
Gæst
 
Sv: Din skade?
« Svar #415: 28 Maj 2012, 15:28 »

Tak for hjælpen Smiley
Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: Din skade?
« Svar #416: 01 Jun 2012, 12:16 »

Så kan jeg også bidrage med min skade, nu hvor jeg endelig har fået en diagnose på mine smerter i knæet.
Jeg har en sygdom i knæet, som faktisk er mest set hos 7-9 årige i hoften (Et eller andet fancy latinsk navn). Dette gør faktisk at mit knæ på sigt formentlig vil smuldre og jeg kan risikere at skulle have et nyt knæ før jeg bliver 50 år. Samtidig betyder det et fuldstændig farvel til sport, hvor knæerne bliver belastet i hvert fald et år, hvorefter de vil undersøge igen og se om mit knæ har reageret positivt. Dette er dog tvivlsomt, da jeg har gået i to år nu, uden at dyrke megen sport, hvor det alligevel ikke var forsvundet.

Så det var lige en fantastisk start på weekenden og sommeren...
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din skade?
« Svar #417: 01 Jun 2012, 12:24 »

Det' fandme surt. Umiddelbart lyder udsigterne dystre. God bedring dog, hvor meget det så end er muligt.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Søgaard
Gæst
 
Sv: Din skade?
« Svar #418: 01 Jun 2012, 12:28 »

Det' fandme surt. Umiddelbart lyder udsigterne dystre. God bedring dog, hvor meget det så end er muligt.
Jo tak. Jeg skal heldigvis til undersøgelse igen om 3 uger, hvor en anden læge, som er ekspert på dette område skal se på det, men umiddelbart var lægen i dag meget sikker i sin sag, så udsigterne ser desværre ikke så gode ud.
Logged

Journeyman
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Din skade?
« Svar #419: 01 Jun 2012, 12:36 »

Så kan jeg også bidrage med min skade, nu hvor jeg endelig har fået en diagnose på mine smerter i knæet.
Jeg har en sygdom i knæet, som faktisk er mest set hos 7-9 årige i hoften (Et eller andet fancy latinsk navn). Dette gør faktisk at mit knæ på sigt formentlig vil smuldre og jeg kan risikere at skulle have et nyt knæ før jeg bliver 50 år. Samtidig betyder det et fuldstændig farvel til sport, hvor knæerne bliver belastet i hvert fald et år, hvorefter de vil undersøge igen og se om mit knæ har reageret positivt. Dette er dog tvivlsomt, da jeg har gået i to år nu, uden at dyrke megen sport, hvor det alligevel ikke var forsvundet.

Så det var lige en fantastisk start på weekenden og sommeren...

Det lyder ikke rart Skuffet Håber det kommer til at gå bedre! Kender selv ALT for godt til kmæproblemer! For 3 år siden ødelagde jeg min menisk fuldstændig og blev opereret og sad uden for fodboldbanen i 9 måneder! Så kom jeg tilbage og spillede i næsten et år uden problemer, indtil jeg vælger at smadre mit korsbånd i samme knæ og et par andre ting inde i knæet hvilket indtil videre har medført en pause på et halvt år men der går formentlig et år eller halv andet før jeg kan bevæge mig igen Skuffet Samtidigt er jeg blevet erklæret fodboldinvalid og har måtte stoppe min karriere som ellers var på eliteniveau!  Græder Er desuden på smertestillende og kan hverken gå, stå eller sove uden at have ondt!

Det var så lidt om min skade Smiley Håber alle blive helbredt hurtigst muligt, for det er så sandt et rent helvede at være skadet!
Logged

Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 31 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010