home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 874 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Everton FC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Everton FC  (Læst 25249 gange)
Erfurt
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Everton FC
« Svar #30: 03 Maj 2008, 21:32 »

Nice blog Zone.. det er uden tvivl en af de bedste blogs til dato. Kun +++ herfra!
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #31: 03 Maj 2008, 21:36 »

Ja Blue Shite har jo aldrig været et hold jeg har brudt mig om... ( Tunge )

Men dette er en af dine bedste blogs. Du får fantastisk grafik serveret fra Gherty, og du fortæller historien godt! Thumbs Up

En af mine favoritter indtil videre! Thumbs Up
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #32: 03 Maj 2008, 21:48 »

Tak til jer begge Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #33: 06 Maj 2008, 12:40 »

Jeg beklager de manglende updates, de sidste par dage, og jeg regner stærkt med at rette på det med 1-2 updates i dag Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #34: 06 Maj 2008, 20:33 »



Med en samlet sejr på 7-2 over norske Vålerenga, er Everton klar til UEFA Cuppens gruppespil. Glæden holdte dog indtil seedningslagene var klar - Everton var, overraskende nok, i 4. seedingslag. Det samme var: Braga, FCK, Fiorentina, H. Tel-Aviv, Leiria, Rennes og Sampdoria.
De øvrige seedningslag kan ses her

Da lodtrækningen var ovre, var det tydeligvis en glad Everton træner, som kunne konstandtere, at de er kommet i en overkommelig gruppe, hvor den sværeste modstander, på papiret, hedder Villarreal, med bl.a. Jon Dahl i truppen. Der udover er også Rosenborg, Larisa og Levski Sofia i gruppen.

 - Vi skal videre, alt andet vil være en fiasko af rang. Lød det kort og kontant efter lodtrækningen.

Kampprogrammet for Everton:
Villarreal (u) 25/10
Levski (h) 5/11
Rosenborg (u) 29/11
Larisa (h) 19/12




VILLARREAL
Profiler: Giuseppe Rossi, Matias Fernandez, Diego Lopez
Kvalifikation til UEFA Cup: 4-1 over Lillestrøm
Forventet placering i gruppen: 1
Derfor går Villarreal videre: Stærk og bred trup, får næppe de store problemer med Rosenborg, Larisa og Levski

ROSENBORG
Profiler: Steffen Iversen, Didier Konan, Rune Almenning Jarstein
Kvalifikation til UEFA Cup: 2-1 over Jablonec
Forventet placering i gruppen: 3
Derfor går Rosenborg videre: Masser af europæisk erfaring

LEVSKI SOFIA
Profiler: Chakib Benzoukane, Boyan Tabakov, Daniel Borimirov
Kvalifikation til UEFA Cup: 3-3 over Aris (videre på reglen om udebanemål)
Forventet placering i gruppen: 4
Derfor går Levski videre: Har midlerne til at overraske

LARISA
Profiler: Maciej Zurawski, Metin Tümer, Marco Förster
Kvalifikation til UEFA Cup: 3-3 over Austria Wien (videre på reglen om udebanemål)
Forventet placering i gruppen: 5
Derfor går Larisa videre: Med Zurawski og Tümer i topform skal man holde et ekstra øje med dem
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #35: 08 Maj 2008, 21:23 »



UEFA Cup gruppespillet bød ikke på de sværeste kampe for Everton, som sikkert tog den ene af de tre pladser videre til knald eller fald kampene i foråret. Yakubu er kommet i gang med målscoringen, efter en sløj mål start, og topper den interne topscorer liste.

Den første opgave for Everton var ude imod spanske Villarreal, som var svage favoritter grundet hjemmebane fordelen. Første halvleg eneste højdepunkt var udvisningen af Manuel Fernandes efter godt 17. minutter. Efter pausen var det Everton som kom bedst fra start, og godt midtvejs i halvlegen kom man også foran ved, ja, hvem ellers end, Andy Johnson. Villarreal svarede igen med det samme og Jon Dahl Tommasson fik udlignet. Giuseppe Rossi var ikke sen til at fortsætte mål festen, så kort tid efter lukkede og slukkede han til slut resultat 2-1

Det skulle der rettes op på imod Levski Sofia fra Bulgarien. Og de blå-gule klædte gæster fik da også røven i maskinen, om så at sige. Da der blev fløjtet til pausen var stillingen kun 2-0 til Everton, på mål af Andy Johnson og Yakubu, men det kunne sagtens have været større, og efter pausen blev det, det da også. Her kom Andy Johnson, for anden gang i kampen, Raúl Meireles og Steven Pienaar på tavlen. Uheldigvis fik Santiago Solari en mindre skade i slutningen af kampen

Everton slog som bekendt Vålerenga ud i kval'en til gruppespillet, og i slutningen af november kunne Rosenborg så revanchere, dét nederlag. Det gjorde de ikke. Everton fortsatte de gode takter fra kampen Levski og på to hurtige mål lige omkring den halve time var nordmændende mere eller mindre godt klare ovre, at de næppe fik point denne dag. Det gjorde de heller ikke, selvom de var tæt på. De fik nemlig reduceret efter pausen, men med to mål i de døende minutter sikrede Everton sig de tre point. Målscore: Steffen Iversen (Rosenborg), James Vaughan, Yakubu (3)

Everton var sikre på at gå videre før sidste runde, hvor Larisa kom forbi, og derfor valgte man da også at bruge et par reservespillere, som f.eks. Leon Osman, Patrick Boyle og Omar Benzerga. Ingen af dem skulle dog få den afgørende betydning for resultatet. Med en scoring med godt ti minutter til pause bragte Yakubu Everton foran, og efter pausen sørgede de græske gæster selv for, at tabe. Giannis Spyropoulos og Stathis Pappas scorede nemlig begge selvmål efter pausen. I overtiden så Nikos Deligiannis rødt, efter to gule, og Yakubu udnyttede det frispark, som man havde fået. Dermed kunne grækerne tage hjem med et 4-0 nederlag.

I 1. knockout runde venter der hård modstand for Everton. De skal nemlig op imod de forsvarende Champions League mestre fra AC Milan. Everton har hjemmebane fordelen i den første kamp, og skulle det lykkes for det blå Liverpool hold, at gå videre, så venter enten Valencia eller Besiktas.
Slutstilling
« Seneste Redigering: 08 Maj 2008, 21:58 af Zone 43 » Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #36: 08 Maj 2008, 21:27 »

Jeg har ikke fulgt så meget med i denne blog til at starte med, fordi jeg ikke synes du "ramte den rigtigt". Sorry, det er personlig smag, ikke noget med dig at gøre.

Men de sidste to updates med europæisk bold er rigtig gode. De er korte, præcise, fokus på bolden, ikke noget udenomspjat. Lige som jeg kan lide det.

Jeg tror jeg skal til at følge fast med i denne blog
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #37: 08 Maj 2008, 22:06 »

2 rigtig gode updates  Thumbs Up

Og så vil jeg citere Dusty78DK : De er korte, præcise, fokus på bolden, ikke noget udenomspjat. Lige som jeg kan lide det.

Savner dog et lille link til SS i bunden med evt. stillingen i ligaen, når der er ligaupdates og måske et med resultaterne nedenunder Smiley


Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #38: 09 Maj 2008, 13:31 »

Tak for kommentaren begge to Thumbs Up

Updaten blev redigeret, så der er et link til slutstillingen, Rooland Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #39: 09 Maj 2008, 17:19 »

Flotte updates Zone.. KIU.. Hvorfor har du valgt de farver til holdene i sidste update?
Logged

- Veni, vidi, vici -

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #40: 09 Maj 2008, 17:39 »

Takker .. Der er da ingen farver i sidste update Rullende Øjne Wink .. Men det var fordi, at jeg tænkte det skulle være med klubbernes nationalitet Tunge

btw. så har jeg en update klar, men den sløve Ghert gider ikke få sine fingre ud af bagdelen og fikse et billed sammen Skuffet
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Everton FC
« Svar #41: 09 Maj 2008, 18:28 »

Takker .. Der er da ingen farver i sidste update Rullende Øjne Wink .. Men det var fordi, at jeg tænkte det skulle være med klubbernes nationalitet Tunge

btw. så har jeg en update klar, men den sløve Ghert gider ikke få sine fingre ud af bagdelen og fikse et billed sammen Skuffet

Lol, min computer gik i fuck, især fordi du hele tiden skulle spørge hvornår det var færdigt.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #42: 09 Maj 2008, 19:17 »


Eventyrlige Efterår


År 2007 tre sidste måneder skulle gå hen og blive en noget blandet, men positiv, omgang for 'The Toffees', som efter årets sidste kamp, Sunderland på udebane, er at finde på en, noget overraskende, tredje plads. Her har man Chelsea og Liverpool lige i røven, mens der er et hop op til Arsenal og Manchester United, som indtager hhv. 2. og 1. pladsen

Efterårets fire opgør imod 'The Big Four' har været rigtige gode for Everton. I starten af sæsonen hentede man et enkelt point på Emirates Stadium, hvor Arsenal har hjemme, i form af en 1-1'er. Old Trafford var næste modstander, og her viste mestrene ingen nåde. Wayne Rooney bragte 'De røde djævle' foran allerede i det 8. minut, og kort efter pausen udlignede Yakubu. Herefter viste Carlos Tevez, hvorfor Man United har ofret masser af millioner på ham, da han med to mål sikrede Manchester en 3-1 sejr.

Så var turen kommet til Avram Grants Chelsea, som i første halvleg havde masser af problemer mod Everton. Det var derfor også fortjent, at Everton førte ved pause. Yakubu og Andy Johnson havde scoret de to mål, men den føring røg hurtigt, da Florent Malouda reduceret kort efter pause, og i de døende minutter kunne Andriy Shevchenko udligne på en ripost.

Everton var ellers i sejrsform inden opgøret mod Chelsea. Således har Newcastle, Derby, Portsmouth og Tottenham set sig slået af 'The Toffees'. Trods godt spil kunne man ikke slå West Ham eller Manchester City, men man fik trods alt et enkelt point på kontoen ved de lejligheder.

I slutningen af december viste Everton den klasse, som de besidder. Wigan og Sunderland fik nemlig en røvfuld - og så på deres hjemmebaner! Wigan fik det største nederlag af de to, i form af et 2-5 nederlag, hvor Andy Johnson stod for de fire af Evertons fem mål. Roy Keanes Sunderland 'nøjes' med et 2-4 nederlag, hvor de formodede at skabe en lille spænding mod slutningen med en reducering til 2-3 med knap et kvarter igen. Branimir Kostadinov lukkede og slukkede det lille håb 'The Black Cats' ellers havde fået, med en scoring kort tid efter.

Stillingen pr. 31/12




Jeg er godt klar over, at Liverpool kampen ikke er nævnt, men de opgør for en update for sig selv Wink
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #43: 09 Maj 2008, 23:25 »


Merseyside Is Blue!


D. 26/12-07 kom sæsonens første af to opgør mellem de to Liverpool klubber, Everton FC og Liverpool FC. Et opgør som ingen vil tabe, og skal man tro statistikken, så har Liverpool en lille overtag. 4 gange har de nemlig sejret ud af de seneste 8 opgør, mens Everton har vundet de to, og de sidste to er, sjovt nok, endt uden vinder.

Evertons opstilling: T. Howard - L. Baines, J. Lescott (D. Mendes da Silva '12), J. Yobo, P. Neville - S. Solari, R. Meireles, T. Cahill, M. Arteta - Yakubu (M. Fernandes '85), A. Johnson (J. Vaughan '75)

Liverpools opstilling: J. Reina - J. A. Riise, D. Agger, J. Carragher, S. Finnan - R. Babel, X. Alonso (J. Mascherano '71), S. Gerrard, Y. Benayoun (A. Arbeloa '57) - P. Crouch (D. Kuyt '57), F. Torres


På slaget 15:00 begyndte slaget om Merseyside så, og det var hjemmeholdet, som kom bedst fra start. Men desværre måtte man benytte den ene udskiftning efter små 12 minutter, da Joleon Lescott, efter en duel med Fernando Torres, måtte udgå med en skade. Skaden holder ham ude i ca. 2 uger.
Trods skaden, så fortsætte Everton med det hårde pres ned mod Pepe Reina i det ene mål, men spaniolen lukkede ingen mål ind i første halvleg.

Anden halvleg var blot et minut og nitten sekunder gammel før 'The Toffees' var kommet foran. Leighton Baines sender bolden indover, men Steven Gerrard får prikket bolden væk. Desværre for ham, og Liverpool, så endte bolden hos Tim Cahill, som banker den ind bag Reina.

Herefter fortsatte Everton med det spil, som har givet dem føringen og en fornem placering i Premier League. Joseph Yobo fører bolden frem til Tim Cahill som, via Mikel Arteta, spiller bolden til Andy Johnson. AJ, som han kaldes, vender rundt om Daniel Agger og sætter den ind via den nærmeste stolpe, uden chance for Reina, som ikke kunne nå ned til bolden. Og så var der fest blandt tilhængerne!

Med godt et kvarter igen kan man se frustationen komme frem hos 'The Reds'. Således måtte John Arne Riise se sig få et gult kort, da han begik et voldsomt frispark imod Andy Johnson, som måtte forlade banen skadet. Og den absolutte topscorer kommer heller ikke på banen før om 3-4 måneder, da han overrevet den ene lægmuskel. Et stort slag for Everton, og ved man da også godt.

 - Jeg synes, at spillerne viser et niveau, som er en top 3 placering værdig. Desværre blev Johnson langtidsskadet og vi kan næppe hente en spiller som ham, der gerne scorer 20-30 mål pr. sæson, men vi skal se om vi får brug at for leje en afløser for resten af sæsonen eller om vi kan klare os med de nuværende angribere, lød det fra den midlertidige Everton træner, Casper Andersen efter kampen.
Kampstatistik
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Everton FC
« Svar #44: 09 Maj 2008, 23:28 »

MERSEYSIDE IS FUCKING BLUE!

Synes dog der er nolge nutid-datid fejl.
"Anden halvleg var blot et minut og nitten sekunder gammel før 'The Toffees' var kommet foran. Leighton Baines sender bolden indover, men Steven Gerrard får prikket bolden væk. Desværre for ham, og Liverpool, så endte bolden hos Tim Cahill, som banker den ind bag Reina."
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010