home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 567 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Everton FC
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Everton FC  (Læst 25010 gange)
Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #15: 02 Maj 2008, 12:30 »



Andersens tropper viste ingen nåde, da den tidligere SAS-Liga profil, Rade Prica, og resten af Sunderland mandskabet kom til Goodison Park. Everton havde tre debutanter med fra start.

Allerede fra start viste Everton spillerne, at de ville hente de tre point. Derfor var det også fortjent, da Yakubu kunne heade Tony Hibberts indlæg ind bag Craig Gordon i det sjette minut.
Kort før pause kunne Andy Johnson bringe Everton nærmere sejren, da han, via en flot førsteberøring, kunne bange Everton på 2-0.

De gange, hvor Sunderland forsøgte at komme ned mod Tim Howard i Everton målet, blev de enten stoppet af Joseph Yobo ellers tog den amerikanske keeper sig at forsøgende inden for målrammen.

I pausen blev en småskadet Yakubu pillet ud og erstattet med lejesvenden, Steve Pienaar. Det skulle vise sig, at være fornuftigt. For efter en times spil modtager han bolden fra Tony Hibbert, og via et bandespil med Andy Johnson kan sydafrikanerne ligge bolden indover. Dean Whitehead får dog bolden væk fra feltet, men lige i fødderne på Raúl Meireles, som banker den ind i målet.

Ti minutter senere blev kampen defenitivt afgjort, da Manuel Fernandes spiller bolden i dybden til Andy Johnson, som sætter den ind ved nærmeste stolpe.

Trods storsejren, så må Everton dele anden pladsen sammen med Arsenal og Tottenham. Første pladsen har Manchester United sat sig på, med en storsejr i Manchester derbyet mod City, som United vandt med hele 6-1!

T. Howard - T. Hibbert, P. Neville, J. Yobo, D. Mendes da Silva (J. Lescott 73') - M. Arteta (P. Jagielka 61'), S. Solari, R. Meieles1, M. Fernandes - A. Johnson2, Yakubu1 (S. Pienaar 45')
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #16: 02 Maj 2008, 18:44 »



Reading 2-2 Everton
Der ventede en noget svær udebane kamp for The Toffees, da de skulle møde Reading. Det var da også hjemmeholdet, som kom bedst fra start, hvilket de udnyttede. Efter et kvarters tid kom de nemlig foran, da Santiago Solari rettede Brynjar Gunnarssons frisparks af, så Tim Howard var uden chance. Den argentinske venstrekant kunne herefter blive noteret for et selvmål.

Kort tid efter måtte Manuel Fernandes lade sig udskifte med en skade, som formentlig vil holde ham ude i ca. en uge.

Så var det op ad bakke for Everton resten af første halvleg, og med ca. 5 minutter til pause fik Andy Johnson prikket bolden i mål. Til stor skuffelse for træneren, og tilhængerne, blev der fløjtet for offside. Men få sekunder inden pause fik Andy Johnson så revanche og 1-1 var stillingen efter de første 45 minutter.

Efter pausen fortsatte Everton de gode takter, men de havde afslutningsprobleme r. Det havde de ikke, da stadionuret var ved at runde de 80 minutter, for en smart aflevring fra Yakubu kunne Andy Johnson bringe Everton foran med 1-2.
Den stilling holdte i godt 5 minutter inden Shane Long udlignede, til det, som skulle slutresultatet. Der var dog store protester over dét mål, men det var til ingen verdens nytte.

Everton 2-0 Blackburn
Der var lagt op til en spændende møde mellem Everton og Blackburn, hvor det blå-klædte hjemmebane var svage favoritter hos bookierne.
Det var dog Blackburn som startede bedst, og kun takket være Tim Howard gik der ingen mål ind.

Efter godt en halvtimes tid med Blackburn pres vendte spillet, og Yakubu kunne heade bolden ind på Artetas indlæg, men nigerianeren var desværre offside.
I overtiden var Andy Johnson tæt på, at bringe Everton foran, men Brad Friedel reddede bolden på målstregen.

Efter pausen viste Everton det spil, som man kunne forvente og efter en times tid kunne Andy Johnson score sin sæsontræffer nr. 5.
Herefter var der masser af chancer i begge ender. Matt Derbyshare havde den første kort tid efter, men han var for tøvende med at afslutte.

Målscore Andy Johnson var tæt på, at finte sig selv og Brad Friedel, da han lod gå videre fra et indlæg, men AJ, som han kaldes, var hurtig over bolden, men fik afsluttet i sidenettet. Den sidste store chance stod Morten Gamst Pedersen for, da han med et langskud fik Tim Howard til at bokse bolden ud til hjørne.

I de afsluttende minutter måtte midtbaneslideren, Lee Carsley, lade sig udskifte med en skade, som vil holde ham ude i godt et måneds tid. Ind kom istedet Dirk Marcellis til sin debut, da sejren skulles holdes.

Men istedet for 1-0, skulle det blive 2-0 bare minuttet efter Carsley skadet. Mikel Arteta spiller Andy Johnson i dybden, og så har han ingen problemer med at få bolden i nettet og de mange tilhængere til at juble.

Arsenal 1-1 Everton
Den første store test for Andersen og resten af Everton mandskabet, som håber på at kunne udfordre 'The Big Four' i denne sæson, fandt sted på Emirates Stadium.
Arsenal var favoritter til kampen, og viste da også godt spil men afslutningerne var knap så gode.

Efter den halve time var rundet tog Everton så småt over, hvilket udløste en føring til det blå-klædte mandskab. Phil Neville sender bolden ind mod Andy Johnson, som også får prikket den ind efter Jens Lehmann og Kolo Toure ikke får fat i indlægget.

Allerede minuttet efter må kampens bedste spiller, Tim Howard, levere en fantatisk redning på Eduardos forsøg.
Evertons føring holdte ikke mange minutter. Gilberto Silva spiller Aleksandr Hleb, som elegant runder Joleon Lescott og sender den over i det lange hjørne.
I overtiden måtte Arsenal sende Nicklas Bendter ind, da Emanuel Adebayor fik en skade i en duel med David Mendes da Silva.

Anden halvlegs første store chance tilfaldt Nicklas Bendter, som fra kort afstand sætter et hovedstød mod mål. Joseph Yobo får rettet bolden af, så Tim Howard, via en lynrefleks, får slået bolden ud til hjørne, som Arsenal dog ikke får noget ud af.
Manuel Fernandes fik en lignede chance kort tid efter, men Valencia lejesvenden, ramte bolden helt skævt, så den gik forbi mål.

Reserve- & U18 holdets start
Trods en god optakt til sæsonen, så har reserverne ikke fået en god start. I den hidtid eneste spillede runde, tabte man nemlig 0-1 hjemme mod Middelsbroughs ditto. Mido scorede ved den lejlighed. Nederlaget betyder, at Everton, sammen med Blackburn og Bolton, deler sidstepladsen.

U18 holdet, derimod, er kommet fantatisk fra start, hvilket kan ses på stillingen, hvor man fører. Derby og Manchester Uniteds ditto er nemlig begge blevet slået - begge på udebane med hhv. 1-3 og 0-3. I U18 pokalen er man også kommet godt fra start, da Fulham blev slået med 2-3 i London.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Everton FC
« Svar #17: 02 Maj 2008, 19:00 »

Rigtig godt skriftligt, Zone Opstemt
Desuden, lækker grafik Grin Grin
(Det er mig der har lavet grafikken. Bare lige til de langsomme Thumbs Up )
Zone står for at spiller, og skrive updates, og så laver jeg grafik til ham Wink
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #18: 02 Maj 2008, 19:45 »

Tak, tak Ghert! Cool
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Møller
Gæst
 
Sv: Everton FC
« Svar #19: 02 Maj 2008, 19:50 »

Flot blog Z43 Wink
Du fortsætter dit høje niveau fra 'Drengene fra Vestegnen' bloggen
Og selvom jeg foragter dig pt. pga gårdsdagens resultat vil jeg alligevel følge denne blog..
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #20: 02 Maj 2008, 21:27 »

Og også et tak til dig, Møller, for kommentareren Smiley

Jeg regner med en update yderligere i dag Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #21: 02 Maj 2008, 22:01 »



Det berømte transfervinduet er nu lukket, og ind af døren er kommet intet mindre end 15 spillere, hvor størstedelen er at finde på reserveholdet.

Foruden dem, som er nævnt tidligere, er Damian Bellon kommet til og skal fra start spille for reserveholdet.
Der udover har man sikret sig det svenske forsvarstalent, Mikael Lustig, fra nytår og efter sæsonen kommer Tommy Amos til. De kommer fra hhv. GIF Sundsvall og Wigan.
Der udover er man igang med at sikrer sig Eke Uzoma fra Freiburg, som man ser en fremtid i.

Både Andy Johnson, som har fået månedens spiller pris, og Joseph Yobo kunne have været fortid i den lille Liverpool klub, da Bayern München og Newcastle begge have sendt budt efter dem, men ingen af klubberne kunne hamle op den ønskede pris, som Everton forlangte.
Foruden de to, var der også interesse i Iain Turner, Joleon Lescott og Vicent Anichebe.

Der er også trukket lod til både UEFA Cuppen og Carling Cuppen. I første nævnte Cup skal Everton møde norske Vålerenga, som har hjemmebane fordel i første kamp, mens Ipswich skal til Goodison Park i Carling Cuppen.
Men først venter der dog en Premier League hjemme mod Birmingham, som den første af fire PL kampe i september måned.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #22: 03 Maj 2008, 00:04 »

Hvordan originalitet, hvis man tør spørge Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #23: 03 Maj 2008, 00:57 »

Rigtig gode resultater og updates Smiley og stor ros til Ghert for grafikken  Smiley
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #24: 03 Maj 2008, 01:58 »

Takker Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Everton FC
« Svar #25: 03 Maj 2008, 11:14 »

Grafikken er udemærket. Fortsæt endelig!

Tak Wink
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #26: 03 Maj 2008, 13:16 »

Tilføj noget til det skriftlige, der gør din blog unik - i øjeblikket synes jeg, den ligner alle andre lidt for meget.

Jeg skal prøve at se på det.. Smiley

.. men jeg vil love noget.
« Seneste Redigering: 03 Maj 2008, 14:56 af Zone 43 » Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #27: 03 Maj 2008, 16:45 »



September måned er ovre, og det ser fortsat lovende ud for 'The Toffees' i jagten om Europa Cup pladser til næste sæson. Også for reserve- og U18 holdet ser det fornuftigt ud.
Der udover skrumper skadeslisten ned mod det store fede 0.

Måneden blev lagt ud med en hjemmekamp mod Birmingham. Første halvleg var en kedelig en af slagsen, og en af de få højdepunkter var Joleon Lescotts skade efter godt en halvtimes tid. Efter pausen bragte Santiago Solari hurtigt, Everton foran og i kampens sidste minut kom også Andy Johnson på tavlen, da han erobrede bolden på midten og tog en solo ned mod Colin Doyle i Birmingham målet

Herefter skulle man en tur til London, hvor Fulham ventede. Everton lagde bedst ud og kom da også foran ved Andy Johnson, men så ville intet virke for gæsterne offensivt, hvilket blev straffet. Kort efter pausen kom Fulham på 1-1 ved Brian McBride og med et kvarter igen afgjorde Seol Ki-Hyeon det til Fulhams fordel.

Det nederlag skulle revancheres mod Vålerenga, i UEFA Cup kvalifikationskampe n i det norske. Everton var klasser bedre end nordmændene, som også fik en røvfuld. Andy Johnson, Manuel Fernandes, Mikel Arteta og Raúl Meireles kom på måltavlen for 'The Toffees', som må siges at være så godt som videre til gruppespillet. Kristofer Hæstad reduceret nederlaget til 1-4.

Storsejren i det norske blev fuldt op af en smal 1-0 sejr hjemme mod Bolton, som blev kørt over. Ikke overraskende blev Andy Johnson matchvinderen, da han i det 18. minut udnyttede et straffe. Kun takket været solidt forsvarsspil af Bolton, gjorde, at gæsterne ikke tabte større.

Herefter blev det til 2 2-0 sejre. Den første var mod Ipswich, hvor mange reserve spillere var med. Ipswich kontrollede de første 15-20 minutter af kampen, hvorefter stort set alt offensivt gik galt for dem. Det blev udnyttet da Branimir Kostadinov gjorde det til 1-0 godt midtvejs i første halvleg.
Det så længe ud til at blive kampens resultat, men da Everton blev tildelt et straffe med fem minutter igen lignte det en afgørelse, men Leon Osman brændte. To minutter senere fik Everton så et nyt straffe, og denne gang blev chancen fra de 11 meter udnyttet. Med sit første mål siden skiftet fra Sheffield United kom Phil Jagielka på måltavlen.

Månedens sidste kamp var ude mod Middelsbrough, som styrede kampen, men de kunne ikke score. Efter en times spil blev det udnyttet, som det så ofte gør, da Andy Johnson, nok en gang, kom på måltavlen. Det gjorde han også mod slutningen af kampen, hvilket gjorde ham til dobbelt målscore den dag.

Med en 4-1 sejr i det første opgør var Everton så godt som sikre på, at ryge i gruppespillet i UEFA Cuppen. Hjemme på Goodison var der heller ingen problemer for det reservespækkede Everton mandskab.
Branimir Kostadinov bragte Everton foran i kampens inledning og efter pausen kom også Yakubu og Leighton Baines på måltavlen. Mellem Yakubu' og Baines' mål havde Vålerenga fået reduceret ved Morten Berre. Nordmænende blev kort før pause reduceret til 10 mand, da Kristofer Hæstad så rødt.

Reserve- og U18 holdet

For reserverne er det gået op og ned, i dette måned. 3 kampe er blevet spillet, og alle med det tilfælles, at de har været meget målrige. Blackburns ditto blev slået med 4-3 hjemme, mens det blev til en 5-2 røvfuld ude mod Manchester United. Månedens sidste kamp var imod rivalerne fra Liverpool, som tabte med 6-2 - på egen bane. I den kamp blev Marcus Pedersen den store helt med 5 af målene.

Hos de helt unge gutter fra U18, er man gået fra storsejre til blandede resultater. Således har man vundet en kamp, tabt en og fået uafgjort i en. Middelsbrough blev slået med 2-0, mens Manchester City opnåede 1-1, selvom de var noget efter i den kamp. Desværre tabte de unge drenge med 1-0 ude mod Blackburn, men der er revanche i luften, når de tørner sammen i U18-pokalen næste måned.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Everton FC
« Svar #28: 03 Maj 2008, 16:53 »

Hejsa Zone!

Det ser rigtig godt ud det her. Dejlig blog du har gang i. Rigtig god skriftlig, og rigtig dejlig nem at læse. Du har da også fået en super start i Everton. Det køre da godt i ligaen og UEFA Cuppen. Tillykken med det videre avancement i UEFA Cuppen.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Everton FC
« Svar #29: 03 Maj 2008, 19:00 »

Tusind tak, Kimu Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010