home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:34:53 Broen13 Blogkonkur... [20] Journeyman - Ende...
I går kl. 21:09:56 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 21:30 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 21:27 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23302
  0 Brugere, 665 Gæster Online.

Indlæg: 1132760 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: rozlily04
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14 Udprint
Forfatter Emne: (SLUT) 77 - Bayer Leverkusen (Tidl. Standard Liége, FCN, Aberdeen & West Ham)  (Læst 56860 gange)
T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 18 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #60: 12 Aug 2011, 23:18 »

19


FOOTBALL CLUB NORDSJÆLLAND

5.   O K T O B E R   2 0 1 2



Efter en succesfuld sæsonoptakt med sejre mod blandt andet Randers og HB Køge, var det d. 22 juli tid til at tage hul på min første sæson som FCN-træner. Inden præmieren blev det dog lige tid til en sidste handel. Søren Christensen kom i overskud efter de mange indkøb, og derfor er han blevet sendt til Randers FC på en etårig lejeaftale. Her kan han forhåbentlig få lidt mere spilletid, end der var udsigt til i Farum.

SUPERLIGA-SUCCES
Præcis som i mine to forige sæsoner i dette save, bød også denne på en sløv start på ligaen. Vi fik 1-1 mod AaB i sæsonpræmieren, hvorefter vi tog til vestegnen og fik klask. Brøndby slog os med hele 4-1, og vi var på intet tidspunkt med i kampen om point. Herefter fik vi dog vendt skuden og slog Esbjerg med hele 5-0 i tredje spillerunde. Vi vandt også de efterfølgende tre kampe mod henholdsvis FC Midtjylland, OB og Randers FC, inden Viborg satte en stopper for vores gode stime, da de slog os med 1-3 på Farum Park. Med to sejre og et nederlag i de efterfølgende tre kampe ligger vi i øjeblikket placeret som nummer tre med 19 point. Kun FCK(26 point) og Brøndby(19 point) har klaret sig bedre end os, og jeg er helt kart tilfreds.

POKALHOLDET FCN
FC Nordsjælland har som tidligere nævnt opnået deres hidtil eneste pokal i den danske pokalturnering, og jeg har i sinde at skabe endnu mere succes i pokal-sammenhæng. Derfor stiller jeg ikke med lutter reserve- og ungdomsspillere i pokalkampene. Vi er til dags dato klaret os igennem to runder, hvor Aabyhøj og Skjold har stået for skud. I 2. runde slog vi Aabyhøj med 3-0, mens Henrik Madsen og Elrio van Heerden sørgede for avancement i 3. runde, da de scorede vores mål i 2-1 sejren over Skjold. I 4. runde venter der straks mere modstand, idet vil er blevet trukket ud sammen med Esbjerg, som ligeledes befinder sig i landets bedste række.






*Grundet uopmærksomhed fra min side glemte jeg at så taget et SS af ligastillingen inden jeg spillede videre, så den må i vente med til næste update.

« Seneste Redigering: 13 Aug 2011, 00:08 af T1de » Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 19 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #61: 12 Aug 2011, 23:58 »

Rigtig, rigtig fed blog!
Det eneste jeg bemærker er dog at Viborg slå dig i Parken. Grin
Logged

FCK

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 19 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #62: 13 Aug 2011, 00:10 »

Rigtig, rigtig fed blog!
Det eneste jeg bemærker er dog at Viborg slå dig i Parken. Grin

Godt set, det er rettet nu. Thumbs Up
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
20 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #63: 14 Aug 2011, 21:47 »

20


FOOTBALL CLUB NORDSJÆLLAND

2.   J A N U A R   2 0 1 3



Efter en succesfuld sæsonoptakt med sejre mod blandt andet Randers og HB Køge, var det d. 22 juli tid til at tage hul på min første sæson som FCN-træner. Inden præmieren blev det dog lige tid til en sidste handel. Søren Christensen kom i overskud efter de mange indkøb, og derfor er han blevet sendt til Randers FC på en etårig lejeaftale. Her kan han forhåbentlig få lidt mere spilletid, end der var udsigt til i Farum.

SKADESPÅVIRKEDE RESULTATER
VI har været rigtig hårdt ramt af skader i efteråret. Dette har givet flere reserveholdsspiller e en plads på holdkortet til nogle kampe, mens nogle førsteholdsspillere er blevet brugt på alternative positioner. Fx er forsvarsspilleren Thomas Hansen blevet spillet som central midtbane i mangel på bedre. De mange skader kan ses på vores resultater, hvor vi har mistet en del point. I oktober tabte vi således fire ud af fire kampe, tre i Superligaen samt en afgørende pokalkamp mod Esbjerg. Resultaterne sendte os ned som nummer syv i tabellen, men takket være lidt oprejsning i årets resterende kampe, er vi gået i vinterhi på en 4. plads. Vi ligger ligge med OB på 3. pladsen, mens både FCK og Brøndby har et godt forspring. FCK ligner allerede nu et godt bud på de kommende mestre, da de har tolv point til Brøndby, og hele tyve point ned til OB og os. I bunden ser FC Vestsjælland ud til at tage turen direkte ned i 1. divisionen igen efter bare en enkelt sæson, mens Viborg og den anden oprykker, Randers FC, i øjeblikket ser ud til at løbe med den anden plads.

SVENSK FORSTÆRKNING TIL MIDTBANEN
Som en reaktion på de mange skader i efteråret samt Tobias Mikkelsens vinterskifte til Burghausen, har jeg valgt at lede efter en forstærkning til midtbanen. Grundet finanserne har jeg igen ledt efter transferfrie spillere, og her faldt jeg over en spændende én af slagsen. Med sine 34 år kommer Andreas Johansson til med en masse erfaring fra både Superligaen, Premier League samt det svenske landshold, hvor han har spillet 16 kampe. Den kreative midtbanespiller har fået en kontrakt på halvandet år.



Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
21 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #64: 16 Aug 2011, 16:27 »

21


FOOTBALL CLUB NORDSJÆLLAND

2 1.   A P R I L   2 0 1 3



Vi er nået til den 21. april og der er taget hul på forårets kampe. Jeg hopper dog lige et stykke tid tilbage, nærmere bestemt januar, hvor transfervinduet var åbent. Der er nemlig sket en smule nyt på spillerfronten. Jeg havde egentlig ikke regnet med de store udskiftninger i vinterpausen, men da bestyrelsen valgte - uden mulig indblanding fra min side - at sælge Jacob Egeris til Red Star for 12 millioner kroner, var jeg nødt til at gøre noget. Der var ikke mange kompetente midtstoppere på markedet, så det var ikke let at finde en erstatning. Til sidst lykkedes det dog at lokke Morten Koch til klubben på en lejeaftale for resten af sæsonen. FC Midtjylland-spilleren kan både spille i forsvaret og på den centrale midtbane, og det kan meget vel ende med at blive en god egenskab, hvis vi render ind i lige så mange skader som i efteråret.

SKIDT START PÅ FORÅRET
Efter en godt efterår og en række succesfulde træningskampe i den lange danske vinterpause, var forventningerne i top inden forårets kampe. Desværre kunne spillerne ikke leve op til forventningerne, og det endte med et blive en rigtig skidt start på foråret. Selvom vi kom foran allerede i første minut i forårspremieren mod AGF, endte vi alligevel med at tabe 2-1 til Århusianerne. Efterfølgende tabte vi 2-0 til FCK, inden det blev til yderligere pointtab mod både SønderjyskE og Brøndby. Efter fire miserable præstationer fik vi lidt oprejsning. I de efterfølgende to kampe vandt vi 2-1 over Esbjerg og 5-2 over AaB, men så gik den heller ikke længere. Vi tabte i forårets syvende og seneste opgør med 2-1 til FC Midtjylland.

Som om de dårlige resultater ikke var nok, så er jeg endnu engang løbet ind i et problem med hensyn til skadede spillere. Vi har fået 1-2 spillere skadet i hver kamp i foråret indtil nu, og selvom nogle af dem er kommet hurtigt tilbage, er der i øjeblikket seks spillere på skadeslisten. Og det er ikke bare reservespillere der er tale om. Elrio van Heerden, Søren Larsen, Enoch Adu, Davidson Drobo-Ampem og Kevin Mensah er alle spillere meget tæt på start-11'eren, og det er altid et problem, når så mange stamspillere mangler. Derudover skal det siges, at hvis holdet bliver ramt af bare én skade mere, skal jeg til at lede efter spillere på reserve- og ungdomsholdet når bænken skal fyldes op.





Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
22 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #65: 17 Aug 2011, 14:21 »

22


FOOTBALL CLUB NORDSJÆLLAND

3.   J U N I   2 0 1 3



ELENDIG INDSATS I SÆSONAFSLUTNINGEN
Når jeg fortæller, at vi i sæsonens fjerdesidste kamp taber 2-4 til FC Vestsjælland, som kun fik sølle 17 point i løbet af hele sæsonen, er det vel ikke så svært at gætte, at vi ikke sluttede så godt af. Med syv kampe igen kunne vi stadigvæk nå ligaens 3. plads, men sådan skulle det altså ikke gå. Vi startede slutspurten med at tage to skridt tilbage ved at tabe til OB og Randers FC, begge kampe med 0-1. Herefter fik vi en sejr på 2-0 over Viborg, inden nederlaget til FC Vestsjælland fandt sted. Jeg fandt håbet om en god afslutning frem, da vi slog AGF med 4-0 i tredjesidste kamp. Desværre var det sidste pointhøst fra vores side, for i de to sidste kampe tabte vi til FCK og SønderjyskE med henholdsvis 2-5 og 0-1.

EVALUERING AF SÆSONEN & ÉT KIG PÅ FREMTIDEN
Det, der startede så godt, endte så skidt. Vi lå længe og kæmpede med om medaljerne, men da det virkelig gjaldt faldt vi fuldstændig igennem og tabte terræn i forhold til konkurrenterne. Vi ender sæsonen som nummer 8, og med et mål om at ende i den bedste halvdel af tabellen er bestyrelsen selvfølgelig ikke tilfredse. Forhåbentlig kan jeg overleve sommeren ud og beholde mit job, så jeg kan få en sæson mere til at forbedre præstationen.

Efter en sæson med holdet har jeg fået et meget bedre overblik over, hvem der kan stå distancen, og hvem der ikke kan. Folk som Andrei Sidorenkov, Mohamed Zidan, Peter Løvenkrands og Søren Pedersen har alle vist, at de ikke længere kan følge med på dette niveau, mens flere af holdets andre spillere ligeledes er faldet igennem. Derfor kan i - såfremt midlerne er til det - se frem til en stor udskiftning i sommerpausen. Derudover har jeg allerede en nye spændende taktik i tankerne, som muligvis vil blive testet i løbet af sommerens træningskampe.






« Seneste Redigering: 18 Aug 2011, 01:49 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 22 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #66: 17 Aug 2011, 14:26 »

*Karriereoversigten er opdateret
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
23 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #67: 18 Aug 2011, 02:26 »

23


FOOTBALL CLUB NORDSJÆLLAND

2 2.   J U L I   2 0 1 3



TAKTISKE TANKER


Jeg har valgt at springe ud i det og skifte taktik. Og her taler jeg ikke om en lille ændring som at spillere mere offensivt eller spille med én defensiv midtbanespiller i stedet for to. Jeg har valgt at skifte til en 3-5-2 taktik, en taktik, som jeg aldrig før har spillet, eftersom jeg er tilhænger af et normalt 4-mandsforsvar. I tænker måske, at det ikke virker så dramatisk, som jeg gør det til, at ændre formation, idet man jo altid kan vende tilbage til den kampe taktik. Det eneste problem er bare, at jeg har solgt alle holdets udprægede backs. Derfor er det rimelig vigtigt, at spillerne så hurtigt som muligt lærer taktikken at kende, således at vi kan få succes i den kommende sæson.

For lige kort at forklare taktikken, så spiller vi altså med en 3-5-2 formation. De tre forsvarsspillere støttes af to defensive midtbanespillere, hvoraf den ene udelukkende skal tænke defensivt. Den offensive del af midtbanen kan variere lidt, alt efter hvilke spillere der er på banen. Enten spiller vi med en central kreativ midtbanespiller og to offensive wings, eller også trækker kanterne sig lidt tilbage på banen, således at den centrale midtbanespiller kan ligge sig frem i rummet mellem modstanderens forsvar og midtbane. De to angriberes roller vil også variere alt efter hvem vi møder, men i de fleste tilfælle vil der blive spillet med en targetman og en skarpretter. Holdet skal spille kontrollerende offensiv fodbold med korte afleveringer og højt pres.





TRUPPEN TIL SÆSONEN 2013/2014


MÅLMÆND
Jesper Hansen
Nicolai Larsen






Henrik Kildentoft
Davidson Drobo-Ampem
Mikkel Bischoff
Thomas Hansen
Per Krøldrup
Rafik Halliche







Jonas Rasmussen
Enoch Adu
Morten Koch (leje)
Henrik Madsen
Rodney Sneijder
Andreas Johansson
Søren Christensen
Elrio van Heerden
Chris Rolfe
Martin Christensen
Andreas Laudrup
Kevin Mensah







Andreas Granskov
Søren Larsen
Kristian Lindberg
Robbie Findley
Dette har faktisk været en af de sværeste positioner at forstærke. Unge David Jensen smuttede til Randers ved kontraktudløb, så én ny målmand skulle hentes til. Jeg havde længe snoren ude efter Thomas Sørensen, men da det glippede fik jeg hurtigt en aftale med AaB's unge målmand Nicolai Larsen. Jesper Hansen ligner den stærkeste af de to, men jeg har endnu ikke valgt min starter.

FORSVAR
Efter salgene af Andrei Sidorenkov, Søren Pedersen, Seejou King og Manuel Schmeidebach skulle der naturligvis hentes forstærkninger til forsvaret. To erfarne herrer er kommet til klubben i form af Rafik Halliche og vores egen Per Krøldrup. Halliche er kun 26 år, men med 44 landskampe for Algeriet er han stadigvæk en erfaren herre. De to nye skal kæmpe med Henrik Kildentoft, Davidson Drobo-Ampem, Mikkel Bischoff og Thomas Hansen om de tre pladser i forsvaret. Kildentoft er anfører, og han ligner en sikker starter. Det samme gør Halliche, da han nok er den stærkeste af alle forsvarsspillerne. Den sidste plads er helt åben, men Bischoff og Krøldrup er lige nu forrest i kampen om en startplads.

MIDTBANE
I sidste sæson manglede der både kvalitet og bredde på midtbanen. Begge problemer håber jeg på at have løst. Mohammed Zidan var faldet utroligt i sine stats, så han blev skippet af sted. Som en direkte erstatning er hollandske Rodney Sneijder hentet ind. Han spiller længere tilbage end Zidan, men han er allerede begyndt at træne til at kunne spille som offensiv midtbanespiller. Derudover har jeg ligesom i foråret lånt Morten Koch i FC Midtjylland. Han skal bakke Jonas Rasmussen, Enoch Adu og Henrik Madsen op på den defensive del af midtbanen. Sidst men ikke mindst er den tidligere AaB-spiller Chris Rolfe blevet hentet på en fri transfer. Rolfe kan dække de fleste pladser på den offensive del af banen, og han kan derfor blive yderst brugbar, hvis vi løber ind i lige så mange skader som sidste år. Midtbanen er det eneste sted, hvor jeg stadig pønser på at lave en udskiftning. Jeg har fået tilbudt kantspilleren Stephan Pedersen af hans agent, og da han er uden klub kan han hentes ganske gratis. Det eneste problem er hans løn, men den regner jeg med at finansiere via et salg af Elrio van Heerden. Sydamerikaneren startede stærkt i sidste sæson, men efter en skadespause fandt han aldrig sit niveau igen. Da jeg allerede har folk som Sneijder, Johansson og Søren Christensen(som er tilbage i truppen efter et lejeophold i sidste sæson) ser jeg intet problem i at sælge van Heerden.

ANGREB
Peter Løvenkrands var ikke værd at samle på, så hans kontrakt blev kort efter sæsonafslutningen revet over. Når man spiller med to på toppen er det dog ikke nok med tre angribere i truppen. Derfor har jeg igen ledt blandt de transferfrie spillere, og her har jeg fundet en yderst interessant herre. Med 12 landskampe for USA på sit CV er Robbie Findley bestemt en spændende spiller. Med sin hurtighed, arbejdsstyrke og gode afslutningsevner kan han helt sikkert skabe en masse uro i modstandernes forsvar. Han skal dog først tilkæmpe sig en plads i et angreb, som allerede tæller Søren Larsen, Andreas Granskov samt unge Kristian Lindberg.





« Seneste Redigering: 18 Aug 2011, 11:38 af T1de » Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
24 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #68: 19 Aug 2011, 16:55 »

24


FOOTBALL CLUB NORDSJÆLLAND

2.   S E P T E M  B E R   2 0 1 3



DE SIDSTE TO HANDLER


Jeg skrev på et tidligere tidspunkt, at jeg stadigvæk havde to handler på tegnebrættet inden sæsonstarten. De blev ikke gennemført inden premierekampen mod Esbjerg, men få dage efter kunne de to handler gå igennem, således at Elrio van Heerden i fremtiden tørner ud for Arsenal Kyiv, mens Stephan Petersen vender tilbage til Farum.

Elrio van Heerden startede ellers som holdets helt store stjerne i sidste sæson, men da han omkring november løb ind i den ene skade efter den anden, blev det samtidig enden på hans gode spil. Han fandt aldrig niveauet igen, og da jeg ikke tror så meget på ham til den kommende sæson, så blev han sendt afsted med fortjeneste. Ind i stedet er Stephan Petersen så kommet. Den hurtige kantspiller vender tilbage efter fire sæsoner AGF og FCK, hvor han i gennemsnit spillede 15 kampe pr. sæson. Hvis han kan leve op til mine forventninger, bliver han en fuldgod erstatning for Tobias Mikkelsen, som efter sit vinterskifte virkelig har været savnet.





RESULTATERNE ER MED OS

FCN 2-1 Esbjerg
0-1 Selvmål
1-1 S. Larsen
2-1 K. Linberg

AGF 0-2 FCN
0-1 H. Madsen
0-2 Selvmål

FCN 2-0 Silkeborg
1-0 R. Findley
2-0 R. Halliche

AaB 0-0 FCN
-

Randers 1-1 FCN
1-0 I. Ahmed
1-1 S. Larsen

FCN 3-1 SønderjyskE
1-0 D. Drobo-Ampem
2-0 S. Larsen
2-1 D. Mendes
3-1 A. Granskov

FC Sydvest 1-3 FCN
1-0 R. Vilfort
1-1 R. Halliche
1-2 C. Rolfe
1-3 R. Halliche

Vejle 0-0 FCN
-

Endelig - og jeg mener det - ENDELIG har vi fået en god sæsonstart. Faktisk har den været så god, at vi efter otte kampe stadigvæk er ubesejrede. Det tegnede ellers ikke så godt, da vi i årets første kamp kom bagud mod Esbjerg kort inde i 2. halvleg. Vi kom ikke frem til så mange chancer, og når vi endelige fik muligheden for at komme på tavlen, så brændte Robbie Findley på det skamligste. Derfor byttede jeg amerikaneren med Kristian Lindberg og beordrede holdet fremad banen. Dette gav pote med et kvarter igen, da Søren Larsen fik muligheden for at skabe balance i regnskabet. Den mulighed lod han ikke gå hans næse forbi, og da Lindberg scorede i overtiden, kunne vi gå tilbage i omklædningsrummet med en 2-1 sejr over 3 point. I de to efterfølgende kampe blev det ligeledes til sejre, først blev AGF slået med 2-0, mens vi i 3. runde vandt 2-1 over Silkeborg, i en kamp, hvor både Robbie Findley og Rafik Halliche scorede deres første mål i FCN-trøjen.

I fjerde og femte kamp fik vi to uafgjorte resultater mod henholdsvis AaB og Randers FC, inden vi igen kom tilbage på sejrskurs. Det gjorde vi mod SønderjyskE, som takket være mål af Davidson Drobo-Ampem, Søren Larsen og Andreas Granskov, blev slået med 3-1 på Farum Park. Efter denne kamp stod der pokalfodbold på programmet. Vi mødte FC Sydvest i 2. runde, og selvom sønderjyderne kom foran efter bare 6 minutter, fik vi det vendt til vores fordel. Halliche scorede to kasser mens Chris Rolfe scorede en enkelt gang i 3-1 sejren. I starten af september løb vi ind i sæsonens tredje uafgjorte resultat. Vi formåede ikke at skabe nok i kampen mod oprykkerne fra Vejle, og derfor fandt vi naturligvis heller ikke frem til netmaskerne. Til gengæld hold vi tæt bagved, og sikrede os dermed det ene point.

Den gode sæsonstart har placeret os på en foreløbig 2. plads efter syv kampe. Vi er kun overgået af FCK, som ud over en enkelt uafgjort har vundet rub og stub i sæsonindledningen. Sæsonen er lang, og som jeg kunne konstatere efter sidste sæson er en god placering i begyndelsen af turneringen ikke lig en god placering når det hele er overstået. Jeg har dog stor tiltro til, at holdet kan holde dampen oppe og kæmpe med om de europæiske pladser i år. I forbindelse med de gode resultater skal det nok lige nævnes, at vi stadigvæk mangler at møde top 4-holdene fra sidste år: FCK, Brøndby, FCM og OB.





Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 24 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #69: 19 Aug 2011, 16:59 »

God start du har fået dig.
Du skriver dejligt let og overskueligt, som gør det er nemt at følge med. Dejligt.
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 24 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #70: 19 Aug 2011, 17:06 »

Lækkert at se at du har fået dig en god sæsonstart, og så endda med en helt ny taktik kun bestående af 3 forsvarsspillere. Nu bliver udfordringen blot at bibeholde det gode momentum, og komme godt ud af mødet med de fire store hold fra sidste sæson.

Men som Marchang siger, så er er det en dejlig let og overskuelig blog at følge med i, hvilket er fedt   Thumbs Up
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 24 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #71: 19 Aug 2011, 21:46 »

Tak for de to kommentarer, det er altid fedt med respons! Smiley Jeg håber jeg kan fortsætte med at gøre bloggen interessant for jer læsere. Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 24 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #72: 20 Aug 2011, 00:28 »

25


FOOTBALL CLUB NORDSJÆLLAND

2 7.   O K T O B E R   2 0 1 3



GRUS I MASKINERIET

Vi er kommet igennem en svær periode, og jeg er faktisk ikke helt utilfreds med udbyttet. Selvfølgelig kunne det være gået bedre, men når man møder ligaens - på papiret - fire bedste hold, kan man ikke regne med fuld pointhøst.

Vi startede kampen mod overmagten mod Brøndby på Farum Park. Brøndby startede bedst, og de kom også foran 0-1 efter 17 minutter, på mål af svenske Simon Thern. Vi kom dog hurtigt tilbage i kampen, og bare tolv minutter senere kunne Andreas Johansson udligne Brøndbys føring. Efter udligningen gik det stærkt. Inden for bare fire minutter scorede Robbie Findley hele to gange, og gav os dermed et fordelagtigt pauseresultat. Efter pausen blev der ikke scoret yderligere, og vi tog dermed tre point mod sidste års sølvvindere.

´I den efterfølgende kamp var vi i den grad på hælene, men takket være en solid keeper-præstation af Jesper Hansen, fik vi det ene point i kampen mod FC Midtjylland. Efter kampen i Herning tog vi en afstikker til Svendborg for at spille pokalfodbold. Her havde vi for en gangs skyld favoritværdiheden, og holdet skuffede ikke. Per Krøldrup startede scoringen efter bare 12 minutter, og vi fortsatte det gode spil i godt en time, inden unge Jannick Hede fra U/19-truppen efter 60 minutter kunne lukke kampen med sin scoring til 2-0. Umiddelbart efter kampen blev der trukket lod til næste runde, og her blev vi sat op mod FC Midtjylland. Ikke ligefrem en ønskemodstander, men jeg tror alligevel på avancement.

Efter pokalsuccesen blev det igen alvor, da vi tog imod de forsvarende mestre fra FC København. Og jeg kan ikke sige andet, end at det jo måtte ske på et tidspunkt. FCK udraderede os fuldstændigt, og Chris Rolfes scoring i det 59. minut var ikke andet end en trøst. Vi tabte årets første kamp med 1-4, og præcis som jeg forventede blev FCK altså vores overmænd. Det store nederlag havde tydeligvis sat sig hos spillerne, da vi i den efterfølgende runde mødte OB. Vi kom aldrig rigtigt i gang og endte med at tabe kampen med 0-2.

Det var derfor med frygt for endnu en dårlig præstation og endnu et nederlag, at jeg trykkede 'SPIL' og dermed startede kampen mod Esbjerg. Heldigvis skete det modsatte. Amerikanske Chris Rolfe var frontfigur i en storslået indsats, som var rigtig vigtig for holdets moral og selvtillid. Efter 25 minutter scorede han til 1-0, og præcis ti minutter efter kunne han udbygge føringen, efter Esbjerg-forsvaren Morten Rasmussen var blevet smidt ud for at begå straffespark. I kampens slutminutter fik vi tildelt endnu et forsøg fra 11-meterpletten, og igen scorede Chris Rolfe sikkert. Dermed lavede amerikaneren hattrick og sørgede for, at vi fik en 3-0 sejr.





Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: 25 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #73: 20 Aug 2011, 00:43 »

Ganske flotte resultater, mod svære modstandere. FCK er altid svære at spille imod, og det er sjældent at man får noget med derfra. Men godt at se at du har plantet dig selv i toppen, så må vi håbe du kan bide dig fast.. Hvordan ligger Danmark på koefficient listen mht. hold i CL og EL ? Altså hvor mange kvalificere sig til CL og EL..
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 25 - FC Nordsjælland (Tidl. Standard Liége)
« Svar #74: 21 Aug 2011, 21:16 »

Ganske flotte resultater, mod svære modstandere. FCK er altid svære at spille imod, og det er sjældent at man får noget med derfra. Men godt at se at du har plantet dig selv i toppen, så må vi håbe du kan bide dig fast.. Hvordan ligger Danmark på koefficient listen mht. hold i CL og EL ? Altså hvor mange kvalificere sig til CL og EL..

Ja FCK er desværre et hold, hvor man, allerede inden kampen starter, har en følelse af, at det er umuligt at få noget med hjem. Lidt på samme måde som de fleste hold i Spanien har det med fx Barcelona.

Sådan som jeg ser det har vi til næste sæson to klubber med mulighed for Champions League-fodbold, mens tre hold skal spille Euro League-kvalifikation. Smiley
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010