home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:11:31 Bubbles Blogkonkur... #8 - Danish Viking War...
I dag kl. 19:37:26 Broen13 Blogkonkur... [24] Journeyman - Boys...
I dag kl. 10:04:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:57:23 szukizek Blogkonkur... 6# Hjertet banker kun ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23306
  1 Bruger, 878 Gæster Online.

Indlæg: 1132774 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fafeji3661
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Premier League diskussion
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem rykker ned i den kommende sæson?
Norwich
Sunderland
Stoke
Hull
Crystal Palace
Cardiff
Newcastle
Aston Villa
Fulham
Southampton
West Ham

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint
Forfatter Emne: Premier League diskussion  (Læst 26851 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Premier League diskussion
« Svar #90: 26 Feb 2014, 19:40 »

De er ihf. bedre end Silva og Nasri du hentyder til er ligeså engelske...

Men Jakob det er så også her jeg mener at offensive midtbaner ikke rigtig hører til efter den helt engelske model. Så er det en 4-4-2 eller 4-4-1-1 med en CF/COM lidt alá Rooneys rolle Peace
Jeg mener ikke, at en offensiv midtbane ikke kan betegnes som engelsk. For mig er det måden, man spiller på og ikke formationen. Men det bliver vi nok ikke enige om.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Premier League diskussion
« Svar #91: 26 Feb 2014, 19:48 »

Premier League er jo blevet internationaliseret i helt vild ekstrem grad de senere år, Spardle, så jeg ved nu ikke, om stilen ikke passer ind. Kvaliteten i og mængden af de engelske spillere er ikke stor nok til at skabe hold i absolut verdensklasse, og derfor er det helt naturligt, at udenlandske fodboldspillere har indtaget den engelske fodboldscene.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Premier League diskussion
« Svar #92: 26 Feb 2014, 19:51 »

Daniel det er jeg helt med på, men man har jo altid lov til at drømme over til at se et hold spille den "engelske stil" fuldt ud Peace

Men nu skal I bare se Burnley næste år, så godt som fuldt engelsk (Ikke ligesom QPR tosserne der intet kan..) Peace Kvaliteten sammenlignet med de store hold snakker vi ikke om.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Premier League diskussion
« Svar #93: 26 Feb 2014, 20:27 »

Altså PSG ville jeg ikke mene kunne slå de aller allerbedste hold.

Hvis du synes, at Matic, Mikel, Ramires, Lampard, Luiz, van Ginkel, blandt dem som du vil er for offensivt, tager du fejl. Mourinho har aldrig sat offensiven først. Til gengæld har den midtbane ekstremt meget fysik.

Der er vist ingen tvivl om hvor Chelsea bevægede sig hen imod for bare en enkelt sæson siden. Man har igennem det seneste købt spillere ind som Eden Hazard, Oscar, Mata, Willan, Shurrle osv. Spillere som uden tvivl er tiltænkt en offensiv spillestil, med fokus på teknik fremfor direkte, tempofyldt, hårdt spil.

At det så ikke fungerede, og at Mourinho først igennem den seneste tid er begyndt at ændre filosofien og hentet en spiller som Matic ind, ændre ikke på at Chelsea var på vej imod en omstilling, hvor man specielt under AVB ikke skabte de forventede resultater..


 
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Premier League diskussion
« Svar #94: 27 Feb 2014, 18:22 »

Endnu et skuffende resultat af et engelsk hold igår, der blot konstatere mig i at engelsk fodbold er inde i lidt af en identifikationskris e..

Med de engelske holds resultater, så er der altså langt op til de resultater som de øvrige tophold præstere. Dortmund vandt med 4-2 over Zenit (sejren burde vel reelt set have været større), Bayern vandt 2-0 over et formstærkt Arsenal mandskab, Barcelona slår City og Real Madrid ydmygende Schalke med hele 6-1 - Alle på udebane vel og mærke..


Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Premier League diskussion
« Svar #95: 27 Feb 2014, 18:27 »

Endnu et skuffende resultat af et engelsk hold igår, der blot konstatere mig i at engelsk fodbold er inde i lidt af en identifikationskris e..

Med de engelske holds resultater, så er der altså langt op til de resultater som de øvrige tophold præstere. Dortmund vandt med 4-2 over Zenit (sejren burde vel reelt set have været større), Bayern vandt 2-0 over et formstærkt Arsenal mandskab, Barcelona slår City og Real Madrid ydmygende Schalke med hele 6-1 - Alle på udebane vel og mærke..

Et skuffende resultat? Siden hvornår er det blevet skuffet at spille 1-1 på udebane mod en god modstander i en heksekedel? Du gør det værre, end det er. Chelsea har et glimrende udgangspunkt for at gå videre.

Og nej, hverken Di Matteo, Benitez eller Mourinho har forsøgt at spille flot offensivt fodbold. Oscar, Hazard, Willian og Schürrle er alle utrolig løbestærke spillere, der er gode defensivt. Det var Mata ikke, men så røg han også ud. AVB er den eneste, der har forsøgt sig, og der sejlede det meste rundt. Hvis man igen nævner navne som van Ginkel, Luiz, Ramires, Mikel, Lampard, Matic, Terry, Ivanovic, Cahill, Lukaku osv, så synes jeg ikke, at der er noget, der tyder på, at Chelsea bestræber sig efter en mere "attraktiv" form for fodbold. Hvilket faktisk heller ikke eksisterer.
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Premier League diskussion
« Svar #96: 28 Feb 2014, 00:10 »

Det er jo en virkelig interessant situation, som der er i fodboldverdenen p.t.. Engelske storhold er som nævnt ikke videre gode i europæisk sammenhæng for øjeblikket - en skærende kontrast til, hvad vi har været vant til at se i en årrække.

Som jeg ser det er Premier League dog stadig med afstand den bedste liga i verden. Der er bare sket en lille ændring over de seneste år. År tilbage havde vi jo 'Big Four' som var pretty much sikre på CL-pladserne og havde mere overskud så at sige til at klare de europæiske kampe. Det er ikke tendensen i denne sæson. Syv hold er vel stadig med om top 4, mens bundkampen også er tættere end nogensinde.

Ingen kampe er nemme i PL og de er også blevet sværere de seneste par år - altså kampe mod hold fra den lavere ende af tabellen. Dertil et voldsomt hårdt kampprogram, især ift andre ligaer, hvilket ikke gør betingelserne nemmere for topholdene. For disse tophold vil selvfølgelig i CL, men det er bare ikke selvskrevet (længere), og derfor er de nødt til at bruge flere kræfter på den hjemlige liga, som måske bliver vægtet en smule højere pga. at man skal i CL i næste sæson.

På den anden side er ligaerne for tophold/CL-hold i Tyskland, Spanien, Frankrig og vel også Italien langt lettere. De har ikke i lige så høj grad brug for fuld styrke mod hold fra den lavere ende af tabellen og brug af et par reserver vil ikke gøre en markant forskel. I de nævnte ligaer har alle disse tophold vel så godt som sikret sig CL til næste sæson, idet de allerede har et stort forspring, mens der er i England er tæt kamp.

Topholdene fra de forskellige ligaer tror jeg ikke der en kæmpe forskel på, men jeg tror deres 'overskud' med et lettere kampprogram samt nær så gode modstandere gør en forskel, hvilket vi så ser i Champions League i år og de seneste år.

Kort sagt, de engelske hold har det sværere end f.eks. Bayern München, Real Madrid, Barcelona, Juventus og PSG som eksempler, men det er stadig ikke en undskyldning for at præstere dårligt mod disse modstandere.
« Seneste Redigering: 28 Feb 2014, 00:31 af Risom » Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Premier League diskussion
« Svar #97: 28 Feb 2014, 00:25 »

Ah Risom, Italiensk fodbold skal vidst lige tages ud af denne sammenhæng, og Juventus i særdeleshed, de crashede jo ud af CL i gruppespilllet.

Italiensk fodbold, står meget svagt økonomisk, hvilket jo også har kostet dem den 4 CL plads.
I Italiensk fodbold, er det vel kun Juventus, der hvert år kan vide sig sikre på en CL plads.

Du kommer indpå at kampene mellem top og bund i Premier League er blevet mere tæppe, årsagen til dette er jo at de engelsk top klubber, er blevet dårligere, ikke at bundholdene er blevet bedre.

Lidt det samme vi har set i superligaen de sidste par år, toppen er blevet dårligere, også er bunden kommet tættere på grundet dette.

Hvorfor er PL med afstand den stærkeste liga ?, bevares der er flest penge i den, ingen tvivl om det.
Hvilket naturligvis købe mæssigt gør den til den stærkeste liga.

Ser vi på de 20 PL hold, sat op mod, de 20 bedste i de andre ligaer, så set på helheden, så er den da nok bestemt stærkest, men ser vi på topholdene, Så er Real Barca og Bayern Dortmund, jo klart bedre hold.

Logged

22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Premier League diskussion
« Svar #98: 28 Feb 2014, 00:32 »

Dortmund på nuværende tidspunkt er da ingenlunde bedre end top 4 i PrL.

Bayern er vel klart det bedste hold i verden..

Real Madrid ville nok også have vundet PrL i denne sæson, mens både Barca og Atletico vel er på niveau med top 4-holdende i PrL, udover Arsenal som jeg synes er det svageste af de 4.


Går ud fra at du dømmer Dortmunds niveau ud fra sidste sæson - men så er hverken Real Madrid eller Barca vel i top 25, efter dén rundbarbering de fik i ChL..
« Seneste Redigering: 28 Feb 2014, 00:34 af 22 » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Premier League diskussion
« Svar #99: 28 Feb 2014, 08:00 »

Et skuffende resultat? Siden hvornår er det blevet skuffet at spille 1-1 på udebane mod en god modstander i en heksekedel? Du gør det værre, end det er. Chelsea har et glimrende udgangspunkt for at gå videre.

Og nej, hverken Di Matteo, Benitez eller Mourinho har forsøgt at spille flot offensivt fodbold. Oscar, Hazard, Willian og Schürrle er alle utrolig løbestærke spillere, der er gode defensivt. Det var Mata ikke, men så røg han også ud. AVB er den eneste, der har forsøgt sig, og der sejlede det meste rundt. Hvis man igen nævner navne som van Ginkel, Luiz, Ramires, Mikel, Lampard, Matic, Terry, Ivanovic, Cahill, Lukaku osv, så synes jeg ikke, at der er noget, der tyder på, at Chelsea bestræber sig efter en mere "attraktiv" form for fodbold. Hvilket faktisk heller ikke eksisterer.

Gala, Zenit, Schalke og AC Milan er alle hold jeg vil placere i samme pulje (groft sagt self.) af hold som værende ligeværdige.. Forskellen er bare, at mens Chelsea spiller 1-1, så vinder Dortmund, At. Madrid og Real Madrid deres kampe. Real Madrid endda med hele 6-1.. Nok er Gala ikke noget dårligt mandskab og deres hjemmebane er naturligvis præget af fanatiske tilskuere. Men i 7 ud af 10 kampe bør Chelsea (eller ethvert andet tophold i PL) slå Gala på udebane. For lets face it - Så er de heller ikke bedre...

Nu var det jo også primært under ABV, at vores kære Abramovich ønskede at indfører den nye stil, hvilket jo også betød at etablerede profiler som Cole, Lampard og Terry var på vej ud af klubben. Ingen kan benægte at Chelsea var på vej imod en ny spillestil, og det eneste som har gjort at man ikke har fuldført det projekt - endnu, er de meget svingende resultater skabt af AVB. Starten i Chelsea for Mourinho gik jo også på offensivt fodbold, hvor man dog har valgt at tilpasse stilen, da man simpelthen var for svingende i defensiven..

Men bare fordi Chelsea er gået tilbage til en mere kompakt spillestil, så tror jeg ikke at man skal forvente at klubben har droppet en strategi om at man på sigt skal levere offensiv poleret fodbold.

Men ja, Hazard, Willan, Shurrle osv. har alle et fint løbepensum af offensive spillere at være. Men der er stadig en stor forskel fra det, og så til spillere som er i stand til konstant at presse over hele banen. For det er de trods alt ikke i stand til..


Er PL stadig den stærkeste liga i verden - Ja, men det er dælme også den liga med flest penge fordelt over alle holdene. Så alt andet vil da også være en falliterklæring. Men ellers er jeg meget enig med Sunbao, om at det ikke er bunden der er blevet stærkere, men at det i virkeligheden er toppen der er blevet ringere, hvilket efter min mening skyldes denne identifikationskris e, hvor de ønsker at indfører en helt ny tilgang til spillet..

Vi må bare indse, at der ikke længere er nogen af de engelske hold som kan tilskrive sig favoritværdigheden til CHL trofæet. faktisk vil jeg gå så langt, som at sige at det vil være en overraskelse hvis et engelsk hold går hen og vinder. Og sådan har det altså ikke været i mange år, hvor specielt United og Chelsea i de seneste mange år har været regnet blandt favoritterne. Jeg vil ikke engang mene at de er blandt top 5 længere..

Real Madrid
Bayern
Barcelona
PSG
At. Madrid
Dortmund (kan diskuteres i øjeblikket med deres skade situation i mente, men med profilerne klar, er de bedre...)

Er alle hold jeg vurdere til at være bedre end de engelske mandskaber på nuværende tidspunkt..


Dortmund på nuværende tidspunkt er da ingenlunde bedre end top 4 i PrL.

Bayern er vel klart det bedste hold i verden..

Real Madrid ville nok også have vundet PrL i denne sæson, mens både Barca og Atletico vel er på niveau med top 4-holdende i PrL, udover Arsenal som jeg synes er det svageste af de 4.


Går ud fra at du dømmer Dortmunds niveau ud fra sidste sæson - men så er hverken Real Madrid eller Barca vel i top 25, efter dén rundbarbering de fik i ChL..

Nu er det måske også lidt unfair at bedømme Dortmunds reelle styrker i år, hvor de jo har været plaget af skader til nogle af holdets helt store profiler. Alene det at både Hummels og Subotic sidder ude med skader, har jo en væsentlig betydning for holdet, ligesom skaden til Gundogan..
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Premier League diskussion
« Svar #100: 28 Feb 2014, 10:42 »

Jeg vurderer, at Chelsea er mere favoritter end alle andre end Barcelona, Real Madrid og Bayern München. Du må forstå, at når Chelsea spiller 1-1 i Tyrkiet, så er det bare sådan holdet, Chelsea er. Det kunne de også have gjort mod hvilken som helst anden modstander. Stærkere eller svagere. Men de går som regel videre. Jeg tror på, at hvis Chelsea møder et af de absolutte tophold, så vil de også kunne spille 1-1 med dem ude. Sådan er holdet bare skruet sammen.

Hvis Dortmund ikke må bedømmes grundet skader, så må Arsenal vel heller ikke? Real Madrid har ikke vundet CL siden 2002 og havde de efterfølgende år et kæmpe 1/8-kompleks. I 2003 så man en ren italiensk finale, mens det sidste år var Tyskland, der havde to hold i finalen. I 2008 var det så England. Jeg synes ikke, at dette er unormalt, og man kan ikke stempel engelsk fodbold på det over blot et par sæsoner.
« Seneste Redigering: 28 Feb 2014, 10:56 af Jakob E » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Premier League diskussion
« Svar #101: 28 Feb 2014, 11:04 »

Jeg vurderer, at Chelsea er mere favoritter end alle andre end Barcelona, Real Madrid og Bayern München. Du må forstå, at når Chelsea spiller 1-1 i Tyrkiet, så er det bare sådan holdet, Chelsea er. Det kunne de også have gjort mod hvilken som helst anden modstander. Stærkere eller svagere. Men de går som regel videre. Jeg tror på, at hvis Chelsea møder et af de absolutte tophold, så vil de også kunne spille 1-1 med dem ude. Sådan er holdet bare skruet sammen.

Hvis Dortmund ikke må bedømmes grundet skader, så må Arsenal vel heller ikke? Real Madrid har ikke vundet CL siden 2002 og havde de efterfølgende år et kæmpe 1/8-kompleks. I 2003 så man en ren italiensk finale, mens det sidste år var Tyskland, der havde to hold i finalen. I 2008 var det så England. Jeg synes ikke, at dette er unormalt, og man kan ikke stempel engelsk fodbold på det over blot et par sæsoner.

Selvfølgelig vil der være op og nedture for alle hold.. Det jeg blot hæfter mig ved, er at de engelske hold har deres nedtur i samme ombæring som de ønsker at implementere en stil, som jeg ikke syntes er fordelagtig for de engelske hold, og i langt højere grad handler om at please medierne/fansene, end at skabe det bedste hold og opnå de bedste resultater..

Selvfølgelig spiller skader ind og selvfølgelig skal et hold være i stand til at klarer dette - Hvilket naturligvis også er en af kriterierne når man vurdere et hold. Men man må indrømme at et hold er særdeles hårdt ramt, når det er begge de to centrale forsvarsspillere som er skadet over en længere periode. Det er de færreste hold der trods alt har økonomi til at have 2 supplerende back ups til det centrale forsvar af høj kvalitet.. Min pointe er, at man kan ikke sammenligne Dortmund fra sidste år, med i år, når man mangler så stærke folk som de gør.. Men på trods af det, så sikrede de sig et flot udgangspunkt på udebane mod Zenit..

Logged

Jakob..
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Premier League diskussion
« Svar #102: 28 Feb 2014, 11:46 »

Selvfølgelig vil der være op og nedture for alle hold.. Det jeg blot hæfter mig ved, er at de engelske hold har deres nedtur i samme ombæring som de ønsker at implementere en stil, som jeg ikke syntes er fordelagtig for de engelske hold, og i langt højere grad handler om at please medierne/fansene, end at skabe det bedste hold og opnå de bedste resultater..


Hvad er det for en stil du mener at de engelske hold forsøger at implementere og hvorfor er denne ikke fordelagtig? Udover City af topholdene synes jeg da ikke at hold som Arsenal, United og Chelsea har ændret deres "stil" synderligt siden cl finalen i 07/08. Jeg tænker mere at det er spillermaterialet, som er dalet en smule siden da.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Premier League diskussion
« Svar #103: 28 Feb 2014, 19:24 »

Hvad er det for en stil du mener at de engelske hold forsøger at implementere og hvorfor er denne ikke fordelagtig? Udover City af topholdene synes jeg da ikke at hold som Arsenal, United og Chelsea har ændret deres "stil" synderligt siden cl finalen i 07/08. Jeg tænker mere at det er spillermaterialet, som er dalet en smule siden da.

City som du selv siger, ellers også Tottenham og Liverpool. Derudover mener jeg helt klart også at Chelsea har indført en ny offensiv spillestil, der dog er sat lidt i bero igen under Mourinho. Men deres indkøbspolitik har helt klart ændret sig, til at investere i offensive profiler..

Jeg savner mest af alt, den dynamik de engelsk hold besad tidligere. Måden de holdte en fabelagtigt tempo i spillet som de færreste hold kunne følge med til, gjorde netop at de engelske hold i en periode var særdeles stærke og ofte var blandt favoritterne til CHL eller som det mindste var repræsenteret af flere hold i semi finalerne..


Logged

Jakob..
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Premier League diskussion
« Svar #104: 28 Feb 2014, 20:06 »

Jeg er enig med Tottenham har forsøgt sig at anlægge sig en stil, som ikke nødvendigvis komplementere deres spillere. Samtidigt med at de også har været inkonsistente i deres projekt ved skiftevis at ansætte managere med en mere kontinental stil og så britiske managere med en mere traditionel tilgang, som fourfourtwo lige har skrevet en god artikel omkring (http://www.fourfourtwo.com/features/why-cesare-prandelli-manager-tottenham-have-been-looking-all-along). 

Men jeg synes da netop Liverpool har ændret deres spillestil til at komplementere deres hurtige spillere i stedet for at sværge til den udsigtslæse possesion orienterede tilgang de havde i starten af Rodgers periode. Og med de rigtige defensive signings til sommer tror jeg på at de kan blive rigtig skarpe næste år, både i ligaen og chl.

Min teori er at det simpelthen er mangel på kvalitet i de nuværende trupper hos topholdene, som har straffet de engelske klubber i Europa de sidste par år. Ikke nødvendigvis systemerne de spiller. Uden at kunne huske dem i hovedet, men så har årets verdenshold jo også været domineret af spillere fra klubber i Spanien og Tyskland. De engelske klubber har masser af penge at bruge, men alligevel har vi ikke set nogen verdensklasse signings til Premier League i år (måske Øzil) eller de sidste år. Reelt er der vel kun Aguero, Suarez, Hazard, Kompany, Yaya og Persie (selvfølgelig også med en del andre bobler) som kan betragtes som verdensklasse i Premier League.

Samtidigt har vi set at de verdensklassespille re som har været på markedet i år (Bale, Neymar, Falcao, Cavani, Lewandowski) har valgt at skifte til klubber som Real Madrid, Barca, PSG, Monaco og Bayern. Og det har jo ikke være fordi at Chelsea, Arsenal og United ikke havde snøren ude efter dem, nogen mere end andre selvfølgelig. Jeg tror at så længe at de absolut bedste spillere vælger at skifte til klubber uden for England bliver det svært at generobre chl.   

Logged

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010