home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23292
  0 Brugere, 496 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: Japper
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2012
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Vi maler byen KONGEBLÅ!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Vi maler byen KONGEBLÅ!  (Læst 13790 gange)
Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vi maler byen KONGEBLÅ!
« Svar #30: 04 Aug 2012, 00:59 »

TAK!

God og enkel blog! Som jeg nyder at følge med i. Jeg har dog et lille spørgsmål til dig. Jeg spiller selv meget med at have det til at være så realistisk som muligt. Hvordan forholder du dig til at Uffe Bech, Emil Larsen og Patrick Mortensen er eftertragtede?

I en realistisk verden ville du helt sikkert ende med at skulle sælge disse, hvis der kommer bud, fordi Lyngby som klub ikke har råd til at beholde disse spillere, men hvis der nu kommer bud, sælger du så ?

For det første er jeg meget økonomisk bevidst! Jeg har gennem hele min FM-karriere nydt at sælge egne talenter for store summer. Såfremt der kommer bud, vil jeg selvfølgelig forsøge at hæve prisen så meget, som jeg nu kan tillade det - Så ja, jeg vil højst sandsynligt sælge. Det er desuden min erfaring, at hvis man som en mindre klub, formår at holde på en spiller, der tidligere har kunnet skydes afsted, så går han på et eller andet tidspunkt i stå, og kan have deciderede 'down-sæsoner'.

Så jernet skal smedes mens det er varmt - De skal sælges, mens de er på toppen!
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vi maler byen KONGEBLÅ!
« Svar #31: 04 Aug 2012, 14:49 »








Tja, det blev sgu lidt en blah-afslutning på sæsonen. Vi lå jo med i kampen om de europæiske pladser, men slutprogrammet var svært. Vi begyndte også at få en helveds masse skader igen, og dermed fik vi altså kun en enkelt sejr i løbet af de syv afsluttende runder. På trods af det endte vi kun syv point efter fjerdepladsen, og kun fem point fra en europæisk plads. Det må siges at være godkendt - Og jeg er rigtig fortrøstningsfuld i forhold til den kommende sæson, hvor målet må være at forbedre denne sæsons placering.

Kim Aabech og Christian Traoré har begge haft en kæmpe andel i det her holds succes, og de er begge blevet udtaget til 'Årets hold i Superligaen'. Traoré blev på fantastisk vis min Superliga-topscorer med 11 kasser - Et enkelt mål foran Rajko Lekic. Helt uhørt at det kan lade sig gøre for en central forsvarspiller. Aabech var den spiller overhovedet i hele Superligaen, der stod for flest assist - Hele 19 af slagsen.

Jeg regner med, at der er et par spillere, som forlader klubben her i sommerpausen. Rasmus Nielsen vil gerne væk, Martin Bergvold og Peter Madsen afslutter deres lejeaftaler, Patrick Mortensen som jeg gerne vil af med hurtigst muligt. Derudover har Bajram Fetai og Jeppe Brandrup kontrakt udløb - Om jeg forlænger disse er ikke videre sandsynligt. Emil Larsen, Anders Christiansen og Uffe Bech er desuden i større klubbers søgelys, så det bliver spændende at se, om jeg modtager bud på den front.

Men samlet set en ganske fin Superliga-sæson. FC København vandt heldigvis ikke guldet som endte i Aalborg, Chris Rolfe og Ken Fagerberg blev samlet Superliga-topscorere med 17 basser, og højst overraskende må OB tage en tur ned i divisionen. Det havde jeg dælme ikke regnet med før sæsonen!

Jeg lurer lidt på at lave en update omkring mine talenter. Hvilke planer jeg har for spillerne på ungdomsholdet, og hvordan de spillere jeg har hevet op i år har klaret sig. Fordi det ser godt ud med de unge drenge - Det ser rigtig godt ud!
Logged

Hcan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vi maler byen KONGEBLÅ!
« Svar #32: 04 Aug 2012, 15:08 »

For det første er jeg meget økonomisk bevidst! Jeg har gennem hele min FM-karriere nydt at sælge egne talenter for store summer. Såfremt der kommer bud, vil jeg selvfølgelig forsøge at hæve prisen så meget, som jeg nu kan tillade det - Så ja, jeg vil højst sandsynligt sælge. Det er desuden min erfaring, at hvis man som en mindre klub, formår at holde på en spiller, der tidligere har kunnet skydes afsted, så går han på et eller andet tidspunkt i stå, og kan have deciderede 'down-sæsoner'.

Så jernet skal smedes mens det er varmt - De skal sælges, mens de er på toppen!

I like you attitude!

Det lyder som en rigtig analyse af spillere, som burde have været skudt af sted mod udlandet, for det vil da altid være skidt for motivationen at blive holdt tilbage i en mindre klub.

Tillykke med overlevelsen, det må jo være første mål, når man ser på hvordan sidste sæson udartede sig i den danske superliga. Glæder mig til at hører mere til dine talenter og din videre færd!
Logged

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vi maler byen KONGEBLÅ!
« Svar #33: 04 Aug 2012, 16:13 »

Så bliver det spændende at se hvem der ryger, hvem der bliver og hvem der kommer ind Smiley Fortsæt det gode arbejde, pøj pøj med det Opstemt

EDIT: Hvor lan tid er uffe ude?
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vi maler byen KONGEBLÅ!
« Svar #34: 04 Aug 2012, 20:26 »

Så bliver det spændende at se hvem der ryger, hvem der bliver og hvem der kommer ind Smiley Fortsæt det gode arbejde, pøj pøj med det Opstemt

EDIT: Hvor lan tid er uffe ude?


Tak for det! Smiley

Uffe er tilbage igen om 5-7 uger, så han misser nok lige sæsonstarten desværre. Dette kan også være i vejen for et eventuelt salg.
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vi maler byen KONGEBLÅ!
« Svar #35: 05 Aug 2012, 18:07 »





Sommerens transfervindue har indtil videre været overraskende stilfærdigt. Jeg har ikke modtaget et eneste bud på mine spillere - Og derfor det kun kontraktløse og lejede spillere, som har forladt klubben. Bajram Fetai og Jeppe Brandrup forlader begge klubben på en fri transfer, mens Peter Madsen og Martin Bergvoldt vender tilbage til deres respektive klubber efter endt lejeophold.

Nu skal det lige nævnes, at transfervinduet først smækker i om halvanden måned, og jeg har stadig ikke hentet nogle erstatninger - Og dog... Jeg har hentet tre spillere op fra U19-holdet. Det drejer sig om den 18-årige angriber Yussuf Poulsen, der er et fysisk pragteksemplar, den 20-årige centrale midtbanespiller Bror Blume, der altid lægger en stor arbejdsindsats for dagen, og slutteligt har jeg hentet den 18-årige centrale forsvarsspiller Hani Naboulse op fra U19-holdet. Han skal primært skabe noget mere bredde i bagkæden.

Derudover forlader Patrick Mortensen klubben til vinter, hvor han skifter til Willem II fra Holland. Dermed har jeg pillet ham ned på reserveholdet, da jeg hellere vil spille en gut som Yussuf Poulsen ind, fremfor at bruge Mortensen. Jeg har i øvrigt forsøgt at skille mig af med gamle Thomas Rasmussen, da han henter en urimeligt høj løn. Til den venstreback har jeg både Nicolai Johannesen og Ryan Laursen, som begge er spillere jeg hentede op før sidste sæson, og jeg mener, at de er næsten fuldt på højde med Thomas.

Holdet ligner dermed meget det der afsluttede sidste sæson, og jeg mener hermed, at vi er klar til den nye Superliga-sæson. Den officielle målsætning er stadig at undgå nedrykning, men personligt regner jeg med, at vi forbedrer sidste sæsons 8. plads.
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vi maler byen KONGEBLÅ!
« Svar #36: 05 Aug 2012, 19:11 »

Klogt at fortsætte med en undgå nedrykning. Da efter jeg har fulgt denne blog, startede jeg selv en Lyngby karriere. Men jeg satte det til europæisk igennem ligaen, blev fyret lidt over halvt inde i sæsonen, hvor vi lå på en 7. pads.
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vi maler byen KONGEBLÅ!
« Svar #37: 05 Aug 2012, 19:33 »

Klogt at fortsætte med en undgå nedrykning. Da efter jeg har fulgt denne blog, startede jeg selv en Lyngby karriere. Men jeg satte det til europæisk igennem ligaen, blev fyret lidt over halvt inde i sæsonen, hvor vi lå på en 7. pads.

Ja, jeg ser ingen grund til at forcerer mine målsætninger, og derved ødelægge savegamet ved nogle latterlige præstationer, som nemt kan komme!

Vil i øvrigt lige nævne, at hvis I har behov for at se screenshots, så skriver I bare!  Peace
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi maler byen KONGEBLÅ!
« Svar #38: 05 Aug 2012, 19:37 »

Ja, jeg ser ingen grund til at forcerer mine målsætninger, og derved ødelægge savegamet ved nogle latterlige præstationer, som nemt kan komme!

Vil i øvrigt lige nævne, at hvis I har behov for at se screenshots, så skriver I bare!  Peace
Kan du ikke komme med stats fra Uffe Bech's første sæson? Brugte du ham fast?
Logged

welbz is dat guy

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vi maler byen KONGEBLÅ!
« Svar #39: 05 Aug 2012, 19:54 »

Han blev brugt fast på højrekanten ja! Overordnet set var det godkendt, men han havde tendenser til at falde lidt ud af kampene. Han er dog ung endnu, så jeg er meget fortrøstningsfuld!



Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi maler byen KONGEBLÅ!
« Svar #40: 05 Aug 2012, 20:03 »

Hvad blev han brugt som? Jeg havde et spil med Horsens, hvor Lyngby brugte ham fast i første sæson på den offensive midtbane. Han var helt ustyrlig og scorede hvis 7 mål i de første 10 kampe. Du har ikke overvejet ham der? Frem for, AC eller hvem?
Logged

welbz is dat guy

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vi maler byen KONGEBLÅ!
« Svar #41: 06 Aug 2012, 01:21 »

Hvad blev han brugt som? Jeg havde et spil med Horsens, hvor Lyngby brugte ham fast i første sæson på den offensive midtbane. Han var helt ustyrlig og scorede hvis 7 mål i de første 10 kampe. Du har ikke overvejet ham der? Frem for, AC eller hvem?

Som sagt bruger jeg ham på højrefløjen, da der ikke er plads til ham på den centrale offensive midt. Der har jeg Aabech, der gør det fortrinligt, og ham vil jeg helst ikke fjerne derfra!
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Vi maler byen KONGEBLÅ!
« Svar #42: 06 Aug 2012, 02:01 »

Som sagt bruger jeg ham på højrefløjen, da der ikke er plads til ham på den centrale offensive midt. Der har jeg Aabech, der gør det fortrinligt, og ham vil jeg helst ikke fjerne derfra!
Fuldt ud forståeligt, Aabech er klasse! Smiley

Btw, virkelig god blog. Thumbs Up
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vi maler byen KONGEBLÅ!
« Svar #43: 06 Aug 2012, 13:52 »








Så kom vi i gang med den nye sæson, og der er sgu udsigt til en tæt række. FC København og Brøndby er stukket en smule af i toppen, men derfra er det satme tæt. Læg i øvrigt mærke til at AaB ligger sidst - De blev altså mestre i sidste sæson. Jeg ligger på 7. pladsen efter at have mødt alle hold én gang. Fem point fra medaljerne, og fire point til sidstepladsen - Puuuha.

Spillet har været udmærket, og derfor er jeg ret tilfreds. Rajko Lekic har fået gang målscoringen, og han har en stor andel i dette. Men som altid bliver mine største profiler skadet, og Lekic har været ude i en måneds tid, og der går endnu en uge før han genoptager træningen. Derudover er Uffe Bech ude i to måneder og Christian Traoré er ude i en tre ugers tid. Emil Larsen har i øvrigt været skadet af to omgange, og det hænger mig langt ud af halsen. Jeg er ikke fan af de skide glasben!

Den enes død den andens brød - Jeg har især én gut på holdet, som virkelig har grebet sin chance i fraværet af mine nøglespillere. Det drejer som om den 19-årige islænding Ingolfur Sigurosson. Han fik 21 Superliga-kampe sidste sæson, men uden at gøre det store væsen af sig. I år har han fået syv, hvilket allerede har kastet to mål og tre assister af sig. En meget spændende spiller, som desuden har kontrakt helt til 2017.

Afsluttende vil jeg lige nævne, at Emil Larsen og Anders Christiansen blev udtaget til en træningskamp med A-landsholdet mod Slovakiet. Kun Emil kom på banen, men han kan altså nu bryste sig af at have en landskamp på cvet. Det bliver nok ikke den sidste!
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Vi maler byen KONGEBLÅ!
« Svar #44: 06 Aug 2012, 14:12 »

Lækker update, feet med Emil go ærgeligt med AC. Smid endelig et ss af din unge islænding.
Logged

welbz is dat guy

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010