JULI-AUGUST 2009 - 2. delEfter vi har taget hul på den nye sæson med to sejre i Intertoto Cuppen mod Zalgiris Vilnius, er det nu endelig blevet tid til at starte på Premier League.
Efter sidste års skuffende afslutning på Premier League, har vi en del at bevise og med den trup, jeg har tuil rådighed, så burde der også være mulighed for at revanchere os.
Vi har dog ikke den nemmeste kamp til at starte på, da vi skal til The City of Manchester Stadium, hvor Manchester City venter. De har oprustet voldsomt til denne sæson, hvor de blandt andet har købt Ryan Babel og Mohammed Sissoko
Bentley scorede
et fremragende mål i dag
1. kamp i Premier League fra City of Manchester Stadium, ManchesterMan City - Blackburn 0-2 (0-2)
0-1 Benni McCarthy (4)
0-2 David Bentley (32)
MOM: David Bentley, Blackburn (8)
Vi får en perfekt start på sæsonen, ved at vinde den svære udebanekamp stærke Manchester City på City of Manchester Stadium. Der er ingen tvivl om, at værterne havde sat næsen op efter en sejr efter den store oprustning klubben har været igennem denne sommer.
En af årsagen til at sejren ender hos os er, at vi får en drømmestart efter Benni McCarrthy scorer til 1-0 allerede efter 4 minutter. Det tidligere føringsmål ryster tydeligvis City-spillerne, som slet ikke kan få noget til at hænge sammen. Det bliver endnu værre for dem, da Bentley efter en flot solotur, smadrer bolden op i det ene målhjørne til 2-0.
Efter pausen holder vi fast i føringen, selvom vi bliver presset tilbage på banen i store dele af anden halvleg.
Benni blev matchvinder
i over-overtiden
1. kamp i 2. kvalifikationsrunde til UEFA Cuppen fra Finnair Stadium, HelsingforsHJK Helsinki – Blackburn 0-2 (0-0)
0-1 Benni McCarthy (90+4)
0-2 Benni McCarthy (90+7)
MOM: Benni McCarthy, Blackburn (9)
Det er aldrig nemt at spille på udebane og da slet ikke så langt væk som i Helsingfors, Finland, men selvom vi er meget langt væk hjemmefra, lykkes det os at hente en 2-0 sejr over HJK efter den nok mest bizarre afslutning, jeg har set i min tid som manager for Rovers.
Tillægstiden var sat til 3 minutter, men da dommeren fløjter kampen af, står stadionuret på lige knap 97 minutter og vi har i de 4 ekstra minutter udover den officielle tillægstid scoret to gange ved McCarthy og har dermed et rigtig godt udgangspunkt til returopgøret i Blackburn om 14 dage.
2. kamp i Premier League fra JJB Stadium, WiganWigan - Blackburn 1-0 (0-0)
Mario Melchiot brænder straffe for Wigan (65)1-0 James Harper (86)
MOM: Chris Kirkland, Wigan (8)
Vi taber til et veloplagt Wigan hold i dag og formår desværre ikke at følge op på de gode resultater, vi er startet sæsonen med.
Selvom det er Chris Kirkland, der får prisen som kampens bedste spiller, så er det os, der er presset i bund i hovedparten af kampen og Ben Foster må hive flere gode redninger frem, for at holde os inde i kampen. Desværre scorer James Harper sejrsmålet til sidst og selvom det er fuldt fortjent, at det er Wigan, der får de 3 points, så er det alligevel bittert, at vi ikke kan holde dem væk bare 5 minutter mere, så vi kan få lidt med hjem fra JJB Stadium.
Nu gælder det to hjemmekampe, hvor jeg håber og tror, vi kan får skrabet nogle points sammen til kontoen.
Midtbanespiller forlader Rovers Sidwell er fortid i Rovers
Den 26–årige Steve Sidwell har sagt farvel til Blackburn Rovers og fortsætter karrieren hos liga-rivalerne fra Liverpool FC.
Sidwell der spiller på den centrale midtbane nåede at spille en enkelt sæson hos Rovers, hvor han var en af de bærende kræfter for klubben.
Hans position på holdet er dog for nyligt blevet truet, da Rovers har valgt at forstærke sig på den centrale midtbane ved at købe Javier Mascherano fra netop Liverpool og med udsigten til mindre spilletid ønskede Sidwell at prøve kræfter med en anden klub.
Sidwell koster Liverpool omkring 100.000.000 kr. og har underskrevet en 4–årig kontrakt med klubben fra Merseyside.
Vi fik denne kommentarer fra manager Jesper Nissen efter spillersalget var en kendsgerning.
”Jeg er ked af, at skulle sige farvel til Steve, da han har været en vigtig spiller for os i hans ene sæson hos os”. ”Jeg havde også først afvist buddet fra Liverpool, men Steve gjorde det klart, at det var en klub, han meget gerne ville til og da vi havde sikret os Mascherano, der spiller hans position, så valgte jeg at genoptage forhandlingerne med Liverpool”. ”Der er jo ingen ide i, at holde på en spiller, der inderst inde hellere vil spille for en anden klub”, slutter den danske manager.
Diouf drillede os igen
3. kamp i Premier League fra Ewood Park, BlackburnBlackburn – Bolton (16) 1-1 (0-1)
0-1 El-Hadji Diouf (7)
1-1 Benni McCarthy (51)
MOM: El-Hadji Diouf, Bolton (7)
Jeg er naturligvis meget skuffet over, at vi ikke kan slå Bolton i dag, da Bolton bestemt ikke har været godt kørende indtil videre i denne sæson, men spiller Bolton så godt i dag og har en del chancer til at gøre det til 2-0 inden McCarthy udligner, at jeg faktisk er glad for, at vi formår at hive et point i land.
Det er endnu en gang El-Hadji Diouf, der scorer i mod os i dag og han er ved at udvikle sig til lidt af en ond ånd for os, nøjagtig som tilfældet er med David Villa fra Valencia.
Nuri Sahin kunne juble over
personlig succes i dagens kamp
4. kamp i Premier League fra Ewood Park, BlackburnBlackburn – Fulham (12) 2-2 (1-0)
1-0 Nuri Sahin (23)
2-0 Benni McCarthy (48)
2-1 Simon Davies (73)
2-2 Hameur Bouazza (85)
MOM: Nuri Sahin, Blackburn (8)
Der bliver talt med store bogstaver i omklædningsrummet efter dagens fadæse mod Fulham. Resultatet i sig selv er måske ikke så slem, men måden det sker på er ganske enkelt utilgiveligt. Vi har Fulham helt ned i sækken og vi har flere muligheder for at snøre sækken til, men i stedet for scoringen til 3-0, så scorer Fulham ikke bare en gang men to gange indenfor de sidste 20 minutter og slipper dermed fra Ewood Park med et uafgjort resultat.
Jeg har sagt det så mange gange før, vi er nødt til at vinde nogle af de mange kampe, vi spiller uafgjort, hvis vi vil med i toppen og kvalificerer os til Champions League igen.
Benni blev igen dobbelt målscorer
2. kamp i 2. kvalifikationsrunde til UEFA Cuppen fra Ewood Park, BlackburnBlackburn (2) - HJK Helsinki (0) 2-1 (2-1)
1-0 Benni McCarthy (3)
2-0 Benni McCarthy (20)
2-1 Akseli Pelvas (28)
MOM: Benni McCarthy, Blackburn (8)
Efter den bizarre afslutning i Finland, hvor McCarthy scorede to gange i dommerens meget lange tillægstid, så viser han endnu en gang klassen ved igen at score to mål mod HJK. Denne gang er det dog i starten af kampen og det betyder, at kampen hurtigt mister sin intensitet og selvom Pelvas reducerer for HJK allerede i første halvleg, har vi fuld kontrol over kampen.
Vi er dermed videre til 1. runde af UEFA Cuppen, hvor Xanthi fra Grækenland venter. Hvis vi kan slå det græske hold, har vi endnu en gang kvalificeret os til gruppespillet.
Goitom havde grund til smil
efter dagens overraskende sejr
5. kamp i Premier League fra Stamford Bridge, LondonChelsea (7) - Blackburn 0-1 (0-0)
0-1 Henok Goitom (82)
MOM: Henok Goitom, Blackburn (8)
Endelig, tænker jeg da dommeren fløjter af på Stamford Bridge. Endelig kunne vi fejrer sejren over en af mesterskabskandidat
erne efter en nervepirrende afslutning og endelig har vi formået at vinde over et af de helt store hold på udebane.
Dette giver forhåbentlig en masse selvtillid og tro til spillerne om, at vi kan være med i toppen og med lidt held måske endda kæmpe med om mesterskabet for første gang i lang tid.
Kigger vi på selve kampen er det ikke helt fortjent, at vi vinder dagens kamp, da Chelsea har klart mest spil og flest chancer, men de formår alligevel aldrig, at spille sig til de helt store chancer. Mange af deres afslutninger er forsøg udefra, da de simpelthen ikke kan spille sig igennem vores massive forsvarsmur. Efter 75 minutter sætter jeg Goitom på banen og han skaber fra starten af en masse virak oppe foran som ene mand og scorer et fremragende mål for os, hvilket gør ham til matchvinder.
Premier League tabellen efter 5 kampe