DECEMBER 2008Normalvis er december måned i den engelske Premier League et af de altafgørende tidspunkter i sæsonen pga. det hårde program, der altid er omkring jul og nytår. Sådan er det bare ikke i år, da man i den engelske Football Association har valgt, at klubberne ikke skal i kamp omkring nytår.
Der er derfor kun planlagt 4 ligakampe for os i december måned, men de er stadig af afgørende karakter, da det blandt andet er 2 hjemmekampe mod Arsenal og Manchester United.
Vores næste kamp er mod netop Arsenal, men jeg må desværre se kampen fra tilskuerpladserne, da jeg efter en reserveholdskamp overfuser dommeren pga. en meget dårlig præstation. Der gik ikke mange dage, før jeg blev kontaktet af FA som er ved at være godt træt af mine udbrud, så for anden gang i denne sæson tilkendte de mig en spilledagskarantæne
. Bestyrelsen var bestemt ikke tilfredse med min opførelse og især ikke op til en så vigtig kamp. Det er trods alt vigtigere, at jeg er klar til kamp mod rækkens nummer 3 frem for at reserverne bliver snydt i en enkelt kamp.
![](http://img204.imageshack.us/img204/7592/friedelrt8.png)
Friedel var banens bedste
17. kamp i Premier League fra Ewood Park, Blackburn Blackburn – Arsenal (3) 0-0 (0-0)
MOM: Brad Friedel, Blackburn (9)
Som sagt er jeg henvist til tribunen til dagens topopgør og herfra kan jeg se, at vi ikke er uheldige med at få det ene point mod The Gunners.
De har os presset i store dele af kampen, men endnu en gang så redder Brad Friedel os og man må nok sige, at han har fundet formen igen, efter han har overtaget målmandsposten igen fra Thomas Sørensen. Det store spørgsmål er blot, om han kan holde pladsen, da jeg i øjeblikket ligger i forhandlinger med en tidligere landsholdsmålmand, der gerne skulle komme til klubben i januar.
6. kamp i Champions League Gruppe C
fra Ewood Park, BlackburnBlackburn – Olympique Marseille (FRA) 3-2 (3-0)
1-0 Benni McCarthy (29)
2-0 Anthony Vanden Borre (35)
3-0 Roque Santa Cruz (28)
3-1 Andre Ayew (40)
3-2 Przemyslaw Kazmierczak (90+1)
MOM: Anthony Vanden Borre, Blackburn (8)
Det lykkes os at få revanche mod Marseille efter vores katastrofale indsats mod dem på Stade Velodrome.
Ved pausen er vi foran med 3-0 og selvom vi aftaler, at vi skal gå ud og fortsætte med at presse dem og prøve at score flere mål, så lader vi dem kommer ind i kampen igen og vi er faktisk heldige med, at reduceringsmålet til 3-2 først falder i dommerens overtid, da det ligeså godt kunne have været udligningen, når man ser på det antal chancer de havde i de sidste 45 minutter.
Milan vinder 3-0 over Galatasaray og dermed er de klar til UEFA Cuppen, mens vi kvalificerer os til knockout fasen sammen med Marseille.
![](http://img140.imageshack.us/img140/1326/bennibrnderqy9.jpg)
Benni brænder desværre fra 11-meterpletten
18. kamp i Premier League fra Goodison Park, LiverpoolEverton (6) - Blackburn 1-1 (0-1)
0-1 Benni McCarthy (4)
1-1 Kevin Doyle (90)
Benni McCarthy brænder straffespark (90+2)MOM: Tim Howard, Everton (8)
Vi spiller endnu en kamp uafgjort i dag, men med alle de scoringsmuligheder, vi havde, så skulle vi have haft alle 3 points med hjem fra Goodison Park.
Alle tror kampen ender uafgjort, da vores onde ånd Kevin Doyle dukker op i feltet og udligner på en returbold fra en Friedel redning. Vi giver bolden op og sender en lang bold frem i feltet, McCarthy og Samba går op i en duel og vælter rundt...... dommeren fløjter og peger på pletten!! Vi får tilkendt et straffespark i overtiden, jeg jubler over den store mulighed for at vinde og bede McCarthy om at tage sparket, da han normalvis er sikkerheden selv fra ellevemeterpletten. Han løber til bolden, men han rammer ikke målet, bolden bliver sendt forbi!!! - i samme sekund fløjter dommeren af og vi formår endnu engang ikke at vinde.
![](http://img204.imageshack.us/img204/3053/benni1lj0.jpg)
I dag var Benni redningsmanden
19. kamp i Premier League fra Ewood Park, Blackburn Blackburn – Man Utd (2) 2-2 (1-1)
0-1 Owen Hargreaves (straffe, 35)
1-1 Benni McCarthy (45+1)
1-2 Nani (65)
2-2 Benni McCarthy (76)
MOM: Benni McCarthy, Blackburn (8)
For fjerde gang i træk spiller vi uafgjort og for tiende gang i denne sæson.
Når man som os har ambitioner om, at være med i toppen af ligaen, så hjælper det ikke noget, at vi i sæsonens første 19 kampe nu har spillet 10 af dem uafgjort og det hjælper slet ikke, at vi spiller uafgjort på hjemmebane mod alle vores konkurrenter og derefter taber til dem på udebane.
Kigger vi nærmere på dagens kamp mod de forsvarende mestre, så spiller vi en rigtig god kamp og får heldigvis lidt ud af vores anstrengelser, selvom det ser sort ud, da Nani scorer til 2-1 midtvejs i anden halvleg.
![](http://img258.imageshack.us/img258/3558/shola1rh6.jpg)
Ameobi kom på måltavlen i dagens sejr
20. kamp i Premier League fra Ewood Park, Blackburn Blackburn – Fulham (9) 2-1 (1-0)
1-0 Benni McCarthy (15)
2-0 Shola Ameobi (73)
2-1 Hameur Bouazza (89)
MOM: Hameur Bouazza, Fulham (8)
Endelig formår vi at vinde en kamp igen, men igen bliver det mere end spændende til sidst, hvilket er fudlstændig unødvendigt, da vi skulle have lukket kampen allerede i starten af anden halvleg, hvor især McCarthy har et par store chancer. I stedet for at vi kører sejren sikkert hjem, vælger Lucien Aubey at sende en tværaflevering ind foran mål, som bliver opsnappet af Bouazza, der i to omgange får prikket bolden ind til 2-1. De sidste 5 minutter bliver hektiske og Fulham har faktisk muligheden for at snuppe det ene point, men Brad Friedel står heldigvis i vejen.
Tabellen efter 20 kampe![](http://img248.imageshack.us/img248/7466/plefter20kampews7.jpg)