SEPTEMBER 2008![](http://img408.imageshack.us/img408/4117/poepon100ku1.jpg)
Rydell er en
spændende spiller
August er overstået og dermed er transfervinduet også lukket for denne gang.
Inden det lukkede, nåede jeg dog at hente endnu en spiller til Blackburn. Jeg har denne gang været i Holland, nærmere betegnet Ajax Amsterdam, hvor jeg har købt den 21-årige offensiv spiller, Rydell Poepon.
Poepon er et stort talent og jeg håber, at vi på sigt kan udvikle ham til en rigtig god spiller for Rovers. Vi skulle ikke betale mere end beskedne 9.250.000 kr. for ham, hvilket må betegnes som lidt af et røverkøb.
Set i lyset af de talenter, jeg har hentet til klubben i det seneste år, samt det gode ungdomsarbejde, der bliver gjort i Rovers, har jeg valgt at gå ind og overtage styringen af det taktiske oplæg til alle reserveholdets kampe, samt vil jeg fremover også vælge hvilke spillere, der skal spille de enkelte kampe. Dette gør jeg, for at følge talenterne så tæt som muligt, da jeg meget gerne vil prøve at minimere indkøbene fremover og istedet for satse på ungdommen.
![](http://img514.imageshack.us/img514/605/roque1fo5.jpg)
Santa Cruz blev dobbelt
målscorer for anden kamp i træk
6. kamp i Premier League fra Ewood Park, BlackburnBlackburn – Bolton (12) 4-2 (2-0)
1-0 Joey O’Brien (
selvmål, 10)
2-0 Roque Santa Cruz (34)
3-0 Roque Santa Cruz (53)
3-1 El-Hadji Diouf (66)
3-2 Kevin Davies (74)
4-2 Benni McCarthy (88)
MOM: Roque Santa Cruz, Blackburn (8)
Vi starter september måned som vi sluttede august, nemlig med endnu en sejr i ligaen. Vi møder vores rivaler fra Bolton og efter en times spil, er der ikke meget, der tyder på, at Bolton har nogen chance for at hente noget med hjem, men som i mange andre kampe, lukker vi dem ind med to scoringer på et kvarter og vi kan først ånde lettet op, da McCarthy scorer til 4-2 i de sidste minutter.
Det er lidt ærgerligt, at vi blandt andet på grund af sløsede markeringer lukker dem ind i kampen igen, men heldigvis får de ikke lov til at stjæle points fra os.
![](http://img99.imageshack.us/img99/1144/benni2kd1.jpg)
Benni M. grundlagde sejren
7. kamp i Premier League fra Villa Park, BirminghamAston Villa (16)- Blackburn 0-3 (0-3)
0-1 Benni McCarthy (3)
0-2 Steve Sidwell (12)
0-3 Benni McCarthy (27)
MOM: Benni McCarthy, Blackburn (9)
Vi vinder vores fjerde Premier League kamp i træk og er for alvor kommet i gang efter vores lidt sløje sæsonstart med 3 uafgjorte kampe.
Vi slår Aston Villa på vores kontraangreb i dag. Kampen er faktisk ret lige rent spillemæssigt, men de formår aldrig at finde tilbage i kampen efter vores tre scoringer i de første 30 minutter.
Vores næste kamp er vores Champions League debut, som bliver på hjemmebane mod tyrkiske Galatasaray. Udfra de seneste resultater, er det en kamp, jeg regner med, vi vinder og det skal vi også, hvis vi vil gør os forhåbninger, om at kvalificere os fra gruppespillet.
1. kamp Champions League Gruppe C fra Ewood Park, BlackburnBlackburn – Galatasaray (TUR) 1–1 (1-1)
0-1 Ümit Karan (19)
1-1 Benni McCarthy (30)
MOM: Ercetin Aykut, målmand, Galatasaray (8)
Vi er total overlegen i dag mod Galatasaray, når det kommer til spil og chancer, men det er jo desværre ikke det, der tæller i en fodboldkamp, for ser vi på udbyttet af de chancer, vi tilspiller os, er det simpelthen ikke godt nok, kun at spille uafgjort i denne kamp.
Aykut i det tyrkiske mål står samtidig en fremragende kamp, men med de chancer vi har til at score, så skal vi vinde en kamp som denne. Som nævnt tidligere, var dette en meget vigtig kamp, når man ser på muligheden for at gå videre fra puljen, men vi dummer os desværre.
![](http://img86.imageshack.us/img86/2161/benni1ot3.jpg)
Benni var flyvende igen i dag
8. kamp i Premier League fra Ewood Park, Blackburn Blackburn – Tottenham (9) 3-1 (2-1)
1-0 Benni McCarthy (5)
1-1 Robbie Keane (8)
2-1 Roque Santa Cruz (11)
3-1 Benni McCarthy (77)
MOM: Benni McCarthy, Blackburn (9)
Der er heldigvis ingen slingrer i valsen, når det kommer til vores præstationer i Premier League. Vi vinder vores femte kamp i træk og nærmer os i den grad de øverste pladser i tabellen. Det eneste hold, vi ikke rigtig kan følge med er Chelsea, der har fået en forrygende sæsonstart.
Spurs har som sædvanlig fristes man til at sige, problemer med at få spillet til at hænge sammen og det bliver ikke bedre for dem, da McCarthy scorer hans mål nummer 4 og 5 i de seneste 3 ligakampe. Den sidste scoring med et kvarter igen lukker kampen helt og vi kan sætte 3 nye points på kontoen.
![](http://img132.imageshack.us/img132/2808/poldi4qw1.jpg)
Podolski sendte Fulham videre
3. runde af Liga Cuppen fra Craven Cottage, LondonFulham - Blackburn 3-0 (2-0)
1-0 Lukas Podolski (31)
2-0 Lukas Podolski (37)
3-0 Clint Dempsey (90+4)
MOM: Lukas Podolski (9)
Vi får en ordentlig en over nakken i dagens kamp mod Fulham og er dermed ude af Liga Cuppen. Det skal dog siges, at efter vi har kvalificeret os til Champions League er Liga Cuppen ikke længere så interessant for os, så jeg vælger at sende en del reserver ud til dagens kamp i dag.
Fulham har haft held med at leje Lukas Podolski fra Bayern og han viser desværre sin målfarlighed i dag med 2 scoringer i første halvleg. Han var en konstant trussel for os i dag og kunne nemt have scoret et par gange mere i anden halvleg.
Jeg smider alle mand frem i det sidste kvarter, men det hjælper intet og det ender endda med endnu en Fulham scoring, da Dempsey scorer til 3-0 i allersidste minut.
![](http://img209.imageshack.us/img209/8529/reinaqc4.png)
Pepe Reina tog næsten alt i dag
9. kamp i Premier League fra Anfield Road, LiverpoolLiverpool (5)- Blackburn 1-1 (1-0)
1-0 Fernando Torres (25)
1-1 Leighton Baines (90)
MOM: Jose Manuel Reina, Liverpool (8)
Det ser ud som om, at vi er meget heldige med, at vi sikrer os en uafgjort på Anfield Road i allersidste sekund, men ser man nærmere på spil og chancer i kampen, så er det The Reds, der er mere end almindeligt heldige med, at vi ikke tager alle 3 points med hjem til Blackburn i dag.
Fernando Torres bringer Liverpool foran midtvejs i første halvleg efter en meget lige periode, men efter målet tager vi fuldstændig styringen af kampen og var det ikke for flere fremragende redninger af spanske Reina, så havde vi helt sikkert vundet denne kamp.
Hvis jeg var blevet spurgt før kampen, så havde jeg nok sagt ja tak til det ene point, men efter spillernes flotte præstation, er jeg lidt skuffet over, at vi ikke vinder kampen.
Beklager den manglende Premier League tabel...