home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23421
  0 Brugere, 525 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: dlg99
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (???) The Rovers skal tilbage på toppen!
0 Brugere og 20 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Layoutet til min HSV/Ajax blog, skal det være ligesom med Rovers??  (Afstemning slut: 10 Dec 2007, 10:48)
Ja
- 19 (76%)
Nej
- 6 (24%)
Antal Stemmer: 25

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 22 Udprint
Forfatter Emne: (???) The Rovers skal tilbage på toppen!  (Læst 50533 gange)
jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Ønsker) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #60: 29 Okt 2007, 20:22 »

ja,fedt med ønskelisten,bliv ved med det!
Logged

19-18!

MisterFCK
Gæst
 
Sv: (Ønsker) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #61: 29 Okt 2007, 21:11 »

Det ser somsagt rigtig godt ud og også meget fedt med ønskelisten. Det giver et bedre indblik i spillet, syntes jeg. Jeg havde selv en blog i FM06 hvor jeg skrev i samme stil, og jeg har planer om at gøre det sammen igen, når jeg engang har fået anskaffet mig FM08.

Men Fortsæt det gode arbejde, så skal jeg nok læse med Thumbs Up
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Ønsker) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #62: 29 Okt 2007, 21:48 »

Fremragende blog - intet mindre! Jeg er enormt gald for din lidt mere traditionelle stil med resultater og kampreferater. Det tiltaler klart mig mere end de lidt mere følelsesladede "dagbogsagtige" blogs, der efter min mening hurtigt går hen og bliver kedelige og trættende at læse.

Din blog er faktisk så god, at den har inspireret mig til selv at starte et game med Rovers. Fortsæt endelig det gode arbejde. Wink
Mange tak for de pæne ord.

Jeg er glad for, at du kan li' opsætningen, jeg synes, at dagbogstilen går for hurtigt hen over spillet, jeg kan godt lide det, når det er lidt mere detaljeret  Wink
Jeg håber, det kommer til at gå godt i dit spil med Rovers  Thumbs Up

Synes det er en helt vild fed blog... Elsker især det med øsnkelisten.. Opstemt
ja,fedt med ønskelisten,bliv ved med det!
Det ser somsagt rigtig godt ud og også meget fedt med ønskelisten. Det giver et bedre indblik i spillet, syntes jeg. Jeg havde selv en blog i FM06 hvor jeg skrev i samme stil, og jeg har planer om at gøre det sammen igen, når jeg engang har fået anskaffet mig FM08.

Men Fortsæt det gode arbejde, så skal jeg nok læse med Thumbs Up

Jeg er glad for, at I kan li' ideen med ønskelisten og bloggen. Jeg regner med, at det er noget, der kommer til at være en fast del af hvert transfervindue.

MisterFCK: Jeg glæder mig til at følge en blog fra sin side og især hvis det bliver med nogenlunde samme omsætning osv.
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Ønsker) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #63: 29 Okt 2007, 21:54 »

Enig med alle andre, en super god blog skrevet i den gode, gamle stil. Er helt misundelig over at du har energien og inspirationen til at levere et så fedt arbejde.




EDIT: Indlæg nr. 2500!!!  Shockeret  Shockeret  Shockeret
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Ønsker) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #64: 29 Okt 2007, 22:05 »

Enig med alle andre, en super god blog skrevet i den gode, gamle stil. Er helt misundelig over at du har energien og inspirationen til at levere et så fedt arbejde.




EDIT: Indlæg nr. 2500!!!  Shockeret  Shockeret  Shockeret
Tusind tak, Dusty. Du skal lige vide, at din Genoa blog er en af grundene til, at jeg begyndte at skrive blogs  Wink

Det der inspirerer mig allermest, er alle de flotte kommentarer folk skriver til bloggen, det betyder ALT Thumbs Up

Endnu en gang tak til alle.
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: (Ønsker) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #65: 29 Okt 2007, 22:13 »

Super sat op, og som altid, er det velskrevet. Bestemt ikke dårligt. Keep going! Smiley
Logged

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: (Ønsker) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #66: 30 Okt 2007, 10:03 »

Ser frem til at se Leon i blackburn trøjen. Det er jo ren foræringspris.

Kunne man forestille sig flere danskere i truppen. Evt. en bendtner (hvis han vel og mærke ikke får spilletid i arsenal)

Keep It Up....
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Lill-Zlatan
Gæst
 
Sv: (Ønsker) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #67: 30 Okt 2007, 10:07 »

Fremragende Blog Wink glæder mig også til at leon i blackburn trøjen .
Logged

RCD
Gæst
 
Sv: (Ønsker) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #68: 30 Okt 2007, 10:20 »

Fed læsning
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Ønsker) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #69: 30 Okt 2007, 11:22 »

Ser frem til at se Leon i blackburn trøjen. Det er jo ren foræringspris.

Kunne man forestille sig flere danskere i truppen. Evt. en bendtner (hvis han vel og mærke ikke får spilletid i arsenal)

Keep It Up....

Ja, 850.000 for Leon, så skal man slå til, samtidig kan jeg også røbe, at der kommer flere danskere til i løbet af januar, men dog ikke Bendtner, da han får masser af spilletid i Arsenal (desværre)

Fremragende Blog Wink glæder mig også til at leon i blackburn trøjen .
Fed læsning

Tak for de rosende ord, jeg er færdig med januar måned, men det bliver nok først imorgen, at jeg får tid til at smide en update op.
Logged

FCKboy
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: (Ønsker) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #70: 30 Okt 2007, 16:05 »

Fantastisk lesning ! Wink
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Ønsker) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #71: 31 Okt 2007, 11:04 »

Nu er det en lille uges tid siden, jeg læste starten på denne blog og jeg må sige, at efter jeg nu har læst bloggen helt forfra igen for at få det hele med, så kan du regne med, at jeg trofast vil følge din karriere i Blackburn. Det er super læsning og jeg håber, at jeg en dag kan fange folk til min blog, som du har fanget mig. Selvom jeg ikke skriver kommentarer i et væk, hver gang jeg har læst, så følger jeg med Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Ønsker) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #72: 31 Okt 2007, 20:23 »

Fantastisk lesning ! Wink

Tusind tak skal du have, håber jeg kan holde niveauet  Wink

Nu er det en lille uges tid siden, jeg læste starten på denne blog og jeg må sige, at efter jeg nu har læst bloggen helt forfra igen for at få det hele med, så kan du regne med, at jeg trofast vil følge din karriere i Blackburn. Det er super læsning og jeg håber, at jeg en dag kan fange folk til min blog, som du har fanget mig. Selvom jeg ikke skriver kommentarer i et væk, hver gang jeg har læst, så følger jeg med Smiley

Jeg er glad for, at jeg har fanget dig og at du vil følge med fremover. Det er helt i orden, at du ikke skriver kommentar hver gang, jeg har lavet en update.

Apropos update, så kommer der en ganske lang update om 5 minutter, så jeg håber, alle er klar på lidt Rovers-nyt
« Seneste Redigering: 31 Okt 2007, 20:26 af Metsu1 » Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Ønsker) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #73: 31 Okt 2007, 20:27 »

JANUAR 2008
 
Efter vores lidt kedelige afslutning af år 2007 starter vi hårdt op med at møde Arsenal på årets første dag. Det er en kamp, vi meget gerne skal vinde for at holde trit med de førende hold.

FA Cuppen starter for vores vedkommende også i januar og her har vi trukket Rotherham fra League 2 og vi skal spille på hjemmebane.


Friedel var fremragende mod The Gunners

21. kamp i Premier League fra Ewood Park, Blackburn
Blackburn – Arsenal (4)    1-1    (0-1)
0-1 Emmanuel Adebayor (45+1)
1-1 Benni McCarthy (50)

MOM: Brad Friedel, Blackburn (8)

Det lader til, at vores kampe mod Arsenal skal være uden vinder. Sidst vi mødtes på Emirates endte kampen også uafgjort, dengang var det 2-2, i dag bliver det 1-1, men ser man på chancerne kunne det nemt være blevet både 2-2 og 3-3, men de to målmænd gør deres og står en flot kamp.
 
Med det uafgjorte resultat får vi desværre kun 4 points med fra det svære juleprogram og ikke de 6 points, som jeg håbede på.




"Svingdøren 1" - de første handler
Ny dansker til Rovers

Årets første handler er faldet på plads. Vi har sagt farvel til vores førstevalg på venstrebackposition en, Stephen Warnock, der er blevet solgt til Aston Villa for 60.000.000 kr. I handlen indgår der også en spiller og det er ingen ringere end den 31-årige danske landsholdsmålmand Thomas Sørensen, der trækker i Rovers trøjen.
Udover Warnock har vi også sagt farvel til reservekeeper Peter Enckelmann, der skifter til Hull for 5.500.000 kr., så da muligheden bød sig for, at få Thomas Sørensen tilknyttet slog jeg til med det samme. Thomas er ikke udelukkende hentet som reservekeeper, han vil også få nogle chancer fra start, men lige nu er det stadigvæk go’, gamle Friedel, der er førstevalg i målet.

Vi har ikke kun solgt to spillere, der er også blevet hentet to spillere. Vi har købt venstrekantspillere n Scott Golbourne fra Reading. Scott er en ung, talentfuld spiller, der ikke er udset til at være fast mand på førsteholdet fra starten af, men han vil helt sikkert få nogle kampe allerede i denne sæson, men ellers er det først om et par sæsoner, jeg regner med, at han for alvor slår igennem. Han kostede os 16.000.000 kr.
Den anden spiller vi har hentet, er boksspiller og kommer fra den skotske storsklub, Celtic. Det er den 25-årige Derek Riordan, der ikke længere havde lyst til livet som bænkevarmer i Celtic. Han bliver ikke fast mand hos os, da vi har Cruz og Benni, men han vil få sine chancer, dog nok mest som joker/indskifter. Vi har fået Riordan for den beskedne sum af 9.250.000 kr.



Gamsten var flyvende i dag

FA Cup – 3. runde fra Ewood Park, Blackburn
Blackburn – Rotherham (L2)    5-0    (4-0)
Rødt kort til Steven Reid, Blackburn (2)
1-0 Morten Gamst Pedersen (12)
2-0 Morten Gamst Pedersen (26)
3-0 Derek Riordan (30)
4-0 Roque Santa Cruz (40)
5-0 Derek Riordan (54)

MOM: Morten Gamst Pedersen, Blackburn (8)

Efter de seneste svære kampe er det rart endelig igen at vinde en komfortabel sejr. Vi holder nullet og scorer 5 mål, hvilket er rigtig godt, da Steven Reid allerede efter 2 minutter får et utrolig dumt rødt kort. Jeg har tænkt mig, at give ham en bøde og måske sætte ham lidt på bænken, så håber jeg, at han kan lære at styre sit temperament lidt bedre.
Heldigvis er der mange positive ting at tage med fra kampen, bl.a. scorer Santa Cruz sit første mål efter lidt over 15 timers måltørke og vores nye skotske angriber Riordan kommer også rigtig godt i gang for os med 2 scoringer i hans debutkamp.
Dagens helt store positive oplevelse var dog norske Morten Gamst Pedersen, der gjorde hvad der passede ham ude på venstrekanten.

I fjerde runde får vi nok fornøjelsen af Arsenal, da det er dem eller Q.P.R., der venter på os. Kampen skal spilles på udebane.




"Svingdøren 2" - lidt flere handler

I dag kunne vi offentliggøre sæsonens hidtil dyreste indkøb. Vi har betalt 57.500.000 kr. + 35% af et evt. salg for den 19-årige midtbanekomet Ivan Ratkitic fra Schalke. Ivan lå højt på min ønskeliste og jeg er utrolig glad for, at kunne hente en spiller af hans kaliber til holdet og selvom han er ung vil han gå ind på holdet med det samme.
Den anden spiller, der er kommet til klubben, er også en ung gut. Det er Jack Cork, der er købt i Chelsea for 5.000.000. Han er det, jeg vil betegne som fremtidens mand på den centrale midtbane. Han vil komme til at træne med førsteholdet, men han vil hovedsageligt kun spille kampe for reserverne.

Når man køber spillere, er der altid nogen der bliver tilovers, derfor har vi i dag sagt farvel til den gamle kriger på midtbanen Tugay, der skifter til Sunderland for 700.000. Hans kontrakt udløb til sommer og han var ikke i mine planer, så han fik lov at skifte for et lille beløb. En anden spiller, der ikke længere figurerede i mine planer, er vores boksspiller Jason Roberts. Han er blevet solgt til vores ligakonkurrenter fra Reading for 20.000.000 kr.



Hvilken debut af unge Ivan

22. kamp i Premier League fra JJB Stadium, Wigan
Wigan (18) - Blackburn   1-2   (0-2)
0-1 Ivan Rakitic (16)
0-2 Ivan Rakitic (27)
1-2 Jonatan Johansson (65)
Rødt kort til Cristian Säpunaru, Wigan (80)
Rødt kort til Christopher Samba, Blackburn (90+1)


MOM: Ivan Rakitic, Blackburn (8)

Endelig en sejr i Premier League igen og så endda på udebane og samtidig var vi vidner til en fremragende debut af Ivan Rakitic. 2 mål, matchvinder og Man of the Match, hvis det er standarden for fremtiden, så er 60.000.000 kr. ikke en krone for meget for denne spiller.
Den eneste streg i regningen er, at vi endnu en gang bliver ramt af en udvisning og denne gang er det Christopher Samba, der bliver udvist for et noget tyndt professionelt frispark i de døende minutter.



Friedel fightede forgæves

23. kamp i Premier League fra Ewood Park, Blackburn
Blackburn – Man Utd (1)    0-2    (0-1)
0-1 Rio Ferdinand (28)
Annulleret scoring af Morten Gamst (36)
0-2 Darren Fletcher (59)

MOM: Brad Friedel, Blackburn (9)

Vi taber til ligaens suveræne tophold i dag, hvilket må siges at være ganske fortjent.
Vi mangler vigtige spillere som Robbie Savage, Christopher Samba og Steven Reid pga. karantæne, mens vores vigtigste spiller Benni McCarthy og hans landsholdskollega Aaron Mokoena er indkaldt til African Nations Cup.

Vi er derfor tvunget til at lave en del omrokeringer og selvom vi har nogle chancer og bl.a. får underkendt et mål, så havde man hele tiden den følelse, at United maskinen kunne køre endnu hurtigere, hvis det virkelig blev nødvendigt.

Det er ærgeligt, at vi ikke er bedre imod de store hold og især på hjemmebanen skal vi vinde disse kampe.




FA Cup – 4. runde fra Emirates Stadium, London
Arsenal - Blackburn   2-0   (2-0)
1-0 Abou Diaby (10)
2-0 Francesc Fabregas (44)

MOM: Francesc Fabregas, Arsenal (8)

Da jeg så Arsenal’s startopstilling til denne kamp, var jeg overbevist om, at vi som minimum kunne hente en uafgjort og dermed få en omkamp på Ewood Park - men sådan gik det slet ikke.
Vi er faktisk spilstyrende og se man på især første halvleg, så burde det nok være os, der lå foran med 2-0, men det var altså Arsenal efter scoringer fra Diaby og Fabregas.
I anden halvleg forsøger jeg en lidt mere offensiv taktik, men det hjælper ikke, det giver faktisk bare mere plads og flere chancer til Arsenal og deres kontraangreb, så vi må skuffende forlader FA Cup turneringen allerede i 4. runde.




"Svingdøren 3" - de sidste handler

Der sker ting og sager udenfor fodboldbanen i disse dage. Der er to dage tilbage af transfervinduet og jeg har nu skrevet kontrakt med de spillere, jeg mener, der skal til at holde os i toppen i hvert fald i denne sæson. Det har desværre også været nødvendigt at sige farvel til en af de bærende kræfter i denne sæson.
Farvel til Samba.......

Det er Christopher Samba, der har forladt klubben. Det var en af de spillere, jeg meget gerne havde beholdt, men Everton smed et bud på 140.000.000 kr. for ham og det kan en klub af vores kaliber simpelthen ikke afvise.
Udover Samba har vi sagt farvel til 2 marginalespillere. Det drejer sig om den 20-årige backspiller Tony Kane, der er skiftet til Sheff Utd for 20.000.000 kr. samt den tyske kantspiller Sergio Peter, der er blevet sendt til Wigan for 15.000.000.

Efter salget af Samba fik jeg meget travlt med at finde en afløser, da vi i forvejen ikke er alt for mange til de 4 pladser i forsvaret. Jeg har længe haft kig på Lucien Aubey fra Lens og jeg besluttede mig for, at det var ham, der skulle være afløseren for Samba. Jeg forhandlede frem og tilbage med Lens og til sidst blev vi enige om en pris på 97.500.000 kr. for den unge franskmand. Han er dermed det dyreste indkøb i Blackburn’s historie.
Goddag til Aubey

Vi har også gjort et rigtigt røverkøb, da det lykkedes os at hente min dansk landsmand Leon Andreasen i Werder Bremen for sølle 850.000. Leon var faldet i unåde med bestyrelsen og ville væk hurtigst muligt. Jeg kan godt se Leon, som den langsigtede erstatning for Savage på den centrale midtbane. Leon er ikke den eneste dansker, der er hentet til Rovers. Jeg har haft et par scouts til at undersøge det danske marked og udfra tilbagemeldinger fra dem, har jeg hentet to talenter. Det drejer sig om Marc Olsenfra Brøndby, der er købt for 1.400.000 og forsvarstalentet Mathias Zanka Jørgensen, der skifter fra FCK for 3.500.000. Jeg ville meget gerne have haft både Winston Reid, Leon Jessen og Daniel Wass til Rovers også, men vi kunne ikke opnå enighed om priserne for de 3 spillere.
Selvom der er købt mange spillere allerede nu i dette transfervindue, så var vi ikke færdige endnu. Vi var stadig tynd besat i venstreside af forsvaret efter at Warnock forlod klubben og da mit forsøg på at hente Michel Bastos slog fejl, vendte jeg tilbage til mit oprindelige mål, Julio Arca fra Middlesbrough. Det lykkedes mig at købe ham for 57.500.000, hvilket er en ok pris for en spiller af hans kaliber. Den sidste spiller der er hentet i denne omgang, er den tidligere engelske landsholdsangriber Shola Ameobi, der er hentet i Newcastle for 21.000.000 kr.



Her er en oversigt over de forskellige spillerhandler i januar måned hos Blackburn Rovers.

Transfers ind

Scott Golbourne fra Reading - 16.000.000 kr.
Derek Riordan fra Celtic - 9.250.000 kr.
Thomas Sørensen fra Aston Villa - exchange
Ivan Ratkitic fra Schalke - 57.500.000 + 35% af evt. salg
Jack Cork fra Chelsea - 5.000.000 kr.
Lucien Aubey fra Lens - 97.500.000 kr.
Leon Andreasen fra Werder Bremen - 850.000 kr.
Marc Olsen fra Brøndby - 1.400.000 kr.
Mathias Zanka Jørgensen fra FCK - 3.500.000 kr.
Julio Arca fra Middlesbrough - 57.500.000 kr.
Shola Ameobi fra Newcastle - 21.000.000 kr.


Transfers ud

Stephen Warnock til Aston Villa - 60.000.000 kr. + spiller
Peter Enckelmann til Hull - 5.500.000 kr.
Tugay til Sunderland - 700.000 kr.
Jason Roberts til Reading - 20.000.000 kr.
Christopher Samba til Everton - 140.000.000 kr.
Tony Kane til Sheff Utd - 20.000.000 kr.
Sergio Peter til Wigan - 15.000.000 kr.




24. kamp i Premier League fra Villa Park, Birmingham
Aston Villa (15) - Blackburn   1-1   (0-1)
0-1 Nigel Reo Coker (selvmål, 13)
1-1 Craig Gardner (64)

MOM: Brad Friedel, Blackburn (9)

Det er en noget rodet forestilling i dagens kamp mod Aston Villa. Vi kommer ellers rigtig godt i gang, da Reo Coker retter et langskud af, så bolden smutter ind bag Villa målmand Carson. Vi kommer derefter frem til flere gode chancer, men jeg ved ikke, om det er pga. alle de nye indkøb, men pludselig er der kun et hold på banen og det er Aston Villa. De presser os fuldstændig ned og da de får udlignet, er jeg sikker på, vi taber kampen, men heldigvis for os river Friedel den ene pragtredning frem efter den anden, så vi meget ufortjent kan tage det ene point med hjem fra Birmingham.



Benni tilbage med maner

25. kamp i Premier League fra Ewood Park, Blackburn
Blackburn – Newcastle (3)    2-1    (0-1)
0-1 Michael Owen (20)
1-1 Paul Gallagher (58)
2-1 Benni McCarthy (81)

MOM: Shay Given, Newcastle (8)

Efter vores sløje indsats mod Aston Villa, så finder spillerne melodien igen på hjemmebane mod Newcastle.
Vi vinder en flot 2-1 sejr efter endnu et comeback og det er bl.a. på en scoring af vores hjemvendte lejesvend Paul Gallagher, der havde fået chancen fra start på højrefløjen, da David Bentley er skadet.
Det sene sejrsmål blev endnu engang signeret af vores farligste mand, sydafrikanske Benni McCarthy, der netop er vendt hjem fra Africans Nations Cup.



Premier League efter 24 kampe

Som I kan se er stillingen stadig utrolig tæt i toppen af Premier League, hvor det kun er Man Utd, der har fået slået et hul.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Jan.) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #74: 31 Okt 2007, 20:49 »

Dejlige indkøb og en fin start på et forhåbenligt succesfuldt år Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 22 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010