PetrustDu besider et utroligt stærkt offensivt hold, hvorfor jeg synes det er syndt at spille med en flad 4-4-2 da jeg ikke synes at du får nok udbytte af dine offensive kvaliteter.
Jeg tror at du med en 3-5-2 vil få stor succes når du besidder sådan en kvalitets offensiv som du gør. Taktikken kan måske lyde en smule offensiv, men har selv haft succes med den i store klubber, hvor jeg også har købt offensivt ind ligesom du har med dit hold.
Jeg ville nok stille sådan op:
Lloris
<---Chiellini Sakho Richards--->
Gerrard Vidal
Silva Nasri Messi
Bojan Torres
Målmand:Du befinder dig i år 2013, og jeg synes dermed, baseret på mine egne erfaringer, at Lloris burde være bedre end Frey. Lloris er i mine øjne det største målmandstalent i spillet, og allerede fra start af er han en af de bedste målmænd i spillet. På nuværende tidspunkt burde Lloris dermed være bedre end Frey.
Frey er mere rutineret end Lloris, og det kan måske være værdifuld erfaring for holdet, men jeg synes stadig at Lloris burde være førstekeeper.
Forsvar:Med tre forsvarspillere som Chiellini, Sakho og Richards, burde det ikke være noget problem at stille med et tremands forsvar. De tre spillere har nok klasse til at kunne holde styr på modstandernes angribere, store som dårlige hold.
Til den offensive del vil jeg som vist give dem en pil ud i bredden, da du på den måde øger bredden af dit spil når du er i besidelse af bolden.
Midtbanen:På den centrale midtbane er Vidal og Gerrard i mine øjne en perfekt kombination. Vidal til de defensive pligter og Gerrard til de offensive. Da de begge to, sammen med resten af de fem midtbane spillere, er pasningsstærke burde du sammensætte en taktik der bygger på korte hurtige afleveringer, med Gerrard som evt. spilfordeler. På den måde udnytter du dine midtbane spilleres pasningskvaliteter, samtidig med at deres fantastiske tekniske egenskaber også bliver udnyttet.
Du bør derud over give Vidal et par hak mere ned mod defensivt i mental end gerrard.
Dine to kanter, Messi og Silva er uden tvivl nogle af spillets bedste, og de burde på nuværende tidspunkt være et par rutinerede spillere, og i deres bedste periode. De har begge en fantastisk teknik, hvorfor du bør give dem en del kreativ frihed, og indlæg ofte. På den måde udnytter du deres teknik til at lave løb op ad banen. De burde fungere godt i en pasningstærk midtbane sammen med Nasri, Gerrard og Vidal.
Med denne opstillingen burde du være sikret offensivt som defensivt.
Angriber:Bojan og Torres burde uden tvivl udgøre en af de giftigste angrebsduoer i spillet. De er begge meget hurtige og teknisk stærke. Måske ville det være bedre med storangriber da de to spillere minder meget om hinanden. Men Bojan og Torres er uden tvivl et stærkt makkerpar.
De bør ligesom midtbanen have en del kreativ frihed da de som sagt begge er teknisk stærke. De bør også have offensivt indstilling i mentalt.
Deres tekniske færdigheder bliver udnyttet fuldt ud, samtidig med at de burde score en del mål.
Håber du kan bruge noget af det.