home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:39:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 718 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Taktik Snak
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 33 34 [35] 36 37 38 Udprint
Forfatter Emne: Taktik Snak  (Læst 98383 gange)
bettepjevs
Førsteholdsspiller

Sv: Taktik Snak
« Svar #510: 17 Okt 2008, 12:42 »

Hjælp mit angreb kan ikke score jeg har lige spillet en kamp mod AB som jeg endte 2-2. Som jeg burde havde vundet.

Her kommer min holdinstruktion og oversigt fra kampen.

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #511: 17 Okt 2008, 12:48 »

Hvem har du i angrebet, og hvad er deres instrukser?

Som jeg ser det er 2 mål rigtig fint, og det er derfor ikke dit angreb, der fejler, men derimod dit forsvar. Du står meget langt tilbage på banen, og spiller med lavt tempo og korte afleveringer, dette betyder at du gennem hele kampen, vil bevæge dig langt fra modstandernes mål, og tæt på dit eget. Dette resulterer i, at du selv får svært ved at score, og dine modstandere skal løbe mindre for, at komme ind i din målzone. Hvis du dertil ikke har specielt boldsikre spillere, mister du bolden meget ofte, hvorimod hvis du spillede lidt hurtigere, ville du mindske tallet af fejlafleveringer. Selvfølgelig er et meget højt tempo ikke godt for spillere, der ikke er sikre med bolden, men det er et meget lavt et heller ikke. (:

ManUtd83
Manager

« Svar #512: 17 Okt 2008, 16:29 »

Jeg har lige nu store problemer med at nedbryde ultradefensive hold, og mange af mine kampe ender 0-0. Har i nogen tricks? Jeg spiller hurtige korte aflevering, meget bredt, mens mentaliteten er et par hak over midt for alle spillere udover forsvaret. Presset er højt og med masser af skærmen af.

bettepjevs
Førsteholdsspiller

« Svar #513: 17 Okt 2008, 20:17 »

spiller 4-6-0 med Buval-Fall-Bernburg også Clottey som reserve. Skal lige siges at jeg har ændret i holdinstruktionerne . De to mål i kampen blev scoret af Winston Reid begge på hjørne.

Ved du ellers om det er muligt at få spillerne til at sigte eller stoppe op og skyde så de har mere kontrol over deres spark. Oplever ofte at de skyder forbi målet så måske du kan hjælpe med det. Du får osse lige min stærkeste opsltilling uden skader.

Onysko
Ruud-Christensen/Reid-Troest-Sørensen
Bolanás            Hansen         Absalonsen
                Bernburg-Fall-Buval

Inferno
Landsholdsspiller

« Svar #514: 17 Okt 2008, 21:03 »

spiller 4-6-0 med Buval-Fall-Bernburg også Clottey som reserve. Skal lige siges at jeg har ændret i holdinstruktionerne . De to mål i kampen blev scoret af Winston Reid begge på hjørne.

Ved du ellers om det er muligt at få spillerne til at sigte eller stoppe op og skyde så de har mere kontrol over deres spark. Oplever ofte at de skyder forbi målet så måske du kan hjælpe med det. Du får osse lige min stærkeste opsltilling uden skader.

Onysko
Ruud-Christensen/Reid-Troest-Sørensen
Bolanás            Hansen         Absalonsen
                Bernburg-Fall-Buval

Sidstnævnte problem tyder på, at du har været for ekstrem i fastsættelsen af dine offensive spillers instrukser. Jeg vil gætte på at du har sat dem alt for offensivt (:

Umiddelbart burde dit hold, kunne blande sig i toppen af dansk fodbold, men prøv at ændre på nogen af de ting jeg har nævnt. Og så ellers bare prøv dig frem, med små ændringer op til hver kamp. Men husk at alle modstandere er forskellige, så de skal alle spilles på forskellige måder.

Kvitte
Lilleputspiller
*

« Svar #515: 19 Okt 2008, 11:31 »

Jeg har lige nu store problemer med at nedbryde ultradefensive hold, og mange af mine kampe ender 0-0. Har i nogen tricks? Jeg spiller hurtige korte aflevering, meget bredt, mens mentaliteten er et par hak over midt for alle spillere udover forsvaret. Presset er højt og med masser af skærmen af.

Hey Champ.

Ultra defensive hold, kræver sku en lidt anden taktik. Chancen for at bryde igennem er ikke så stor, ved alm. taktikker. Det som jeg gør, når jeg har med sådan et hold er gøre, er at jeg smider en rigtig god targetman på toppen, med god fysik, heading og jumping. Så indstlller jeg mine wing backs til at lave crosses mod min targetman til hovedet fra "dyb". Dette gør at de umiddelbart efter midterlinien, tæsker bolden op i hovedet på min targetman - og dette giver som regel resultater! Du kan ydemere vælge at lade to hængende angribere genere midterforsvarerne imens, ved at sætte dem på tight marking på specifikke navne.

Det er ikke forkert at fejle. Det er forkert ikke at lære af sine fejl.

ManUtd83
Manager

« Svar #516: 19 Okt 2008, 11:49 »

Jeg er bare mere interesseret i, at spille mig igennem, for det er det mit spillermateriale er til. Jeg ved ikke helt m man skal forsøge at spille rigtig hurtigt eller meget tålmodigt.

Og hvad med mentalitet? Kan nogen anbefale noget. Bruger i for eksempel RoO eller bare samme mentalitet til alle?

Kvitte
Lilleputspiller
*

« Svar #517: 19 Okt 2008, 11:57 »

Hvis du vil spille dig igennem det hele, så ville jeg vælge at spille hurtigt, med direkte afleveringer. Eventuelt vil jeg have en angriber på toppen med en masse pace(hurtighed), og så lave dybe stikninger :-) (og eventuelt stadig have ham som targetman)

Det er ikke forkert at fejle. Det er forkert ikke at lære af sine fejl.

ManUtd83
Manager

« Svar #518: 19 Okt 2008, 11:59 »

Det er bare min erfaring at jeg sjældent har plads, når de virkelig graver sig ned og spiller på 0-0. Men jeg tror jeg prøver mig frem.

Xavi_Hernandez
Reserveholdsspiller

« Svar #519: 19 Okt 2008, 12:53 »

Det jeg gør med Barca mod hold som står med 9 mand i forsvaret, er at bruge Xavi som spilfordeler da jeg VED han ikke smider bolde væk. Derudover har jeg bredde helt ude. Backs skal med op hele tiden for at give 2-2 situationer på kanterne istedet for 1-2. Løb med bold skal begrænses til de allerbedste driblere. Der vil nemlig tit stå 2-3 mand over for en. Langskud skal også begrænses til de allerbedste da du vil få mere ud at forsøge at komme frem til de helt store chancer. Sæt alle offensive spillere (inkl. backs) til at rykke fremad ofte. Korte afleveringer med tempoet to højere oppe. Dvs rimelig tålmodigt spil. Du kan også vælge at spille helt uden defensive folk (bortset fra de to midterforsvarer). Et trick der også tit virker for mig, er at have en hurtig og teknisk god midterforsvar til at rykke fremad ofte. Det skaber forvirring og overtalssituationer . Hvis du ikke har en stærk angriber skal du også begrænse indlæg, da feltet tit vil være overbefolket af forsvarsspilere. Fokus på ned af begge kanter.

Barcá - Més que un club

Josep Guardiola, Xavi Hernandez & Rafa Marquez

AGF - De hviiiiiie' fra Fredensvang

Diddlidoo, Fæjlhaber og Lumbinho!

vuson
Landsholdsspiller

« Svar #520: 19 Okt 2008, 20:52 »

Hej allesammen.
Jeg har ifølge mig selv fået opbygget et super Real Madrid-hold, med en bred trup.
Så jeg er rent faktisk kommet i tvivl om hvem jeg skal bruge.

Først vil jeg lige vise min taktik, så kan I skrive hvem I syntes der burde have hvad for en plads og gerne hvorfor.
Jeg vil lige sige at jeg såiller med roolands update:

Min trup - Oktober 2008:

Målmænd:
Iker Casillas
Carlos Kameni

Midtberforsvar:
Pepe
Canavaro
Garay
Albiol
Arbeloa
Ramos
Vidal

Backs:
Marcelo
Drenthe
Hienze
Arbeloa
Cassini
Ramos
Vidal
Sakho

Defensiv midtbane:
Albiol
Diarra
Gago
De la Red
Javi Garcia

Central Midtbane:
Joâo Moutinho
Gago
Diarra
Javi Garcia
Sneijder
Van der Vaart
Albiol
Raul

Venstre midtbane:
Robben
Ronaldo
Drenthe
Marcelo
Vidal
Cassani
Sneijder

Offensiv midtbane:
Sneijder
Van der Vaart
Joâo Moutinho
Raul
Higuain

Angreb:
Higuain
Raul
Nistelrooy
Ronaldo

Jeg spiller en skæv 4-4-2, hvor jeg har en offensiv højre back/wingback med pil frem til højremidt positionen, to midter forsvarer og en venstre back med pil frem til ventre wingback i forsvaret. Så har jeg en defensiv midtbanespiller en venstre kant med pil frem, en højre central midtbanespiller og med pil frem til højre ofensivcentral midt, og en ofensiv midt. Og til sidst har jo to angribere.

.
    .   .   .
.
      .
   .         .
      .
    .   .
« Seneste Redigering: 19 Okt 2008, 20:55 af vuson » Logged

bettepjevs
Førsteholdsspiller

« Svar #521: 19 Okt 2008, 21:00 »

Kan vi ikke få et screenshot af taktikken. Og liste over spillere med taktik og alder da det vil være en del nemmere.

Syntes du skal købe Maxwell til venstre back som konkurrent.

Lige nogle spørgsmål den Albiol du har sat som midtbane er det Raul Albiol fra Valencia. Og den Ronaldo du har i angrebet er det Braser Ronaldo eller C. Ronaldo.

vuson
Landsholdsspiller

« Svar #522: 19 Okt 2008, 21:09 »

Det er Raul Albiol jeg har sat som central midt... Men jeg bruger ham ikkke der. Men han kan spille der, og hvis der var en der havde super erfaringer med ham så ville jeg også bruge ham der. Og det er C. Ronaldo jeg har sat som angiber. Har læst roolands indlæg og han havde opnået fremragne resultater med ham i angrebet så der er jeg også åben for at bruge ham.

Jeg kan ikke finde ud af at pote ss. Men de eneste på mit hold som er oppe i alderen er Nistelrooy og Raul.

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #523: 19 Okt 2008, 21:11 »

Jeg havde også tidligere problemer mod små hold, men nu gør jeg det at jeg sætter højt pres så meget man nærmest kan, så sætter jeg mentaliteten lidt over normal, så man stadig kan styre kampen. Jeg spiller det hurtigste jeg kan også blandet i spillestilen, så man skifter tempo hele tiden fra direkte til kort. Jeg sætter stort set alle spillerne undtagen midterforsvar og målmand til at rykke op ofte. I sådanne kampe laver jeg heller aldrig udskiftninger for det ødelægger hele tiden rytmen i ti minutter måske og det kunne være de ti minutter man havde scoret målet eller målene. Det har ihvertfald hjulpet mig Smiley

Hala Madrid!

Oester30
Ynglingespiller

« Svar #524: 19 Okt 2008, 21:21 »

Jeg spiller en skæv 4-4-2, hvor jeg har en offensiv højre back/wingback med pil frem til højremidt positionen, to midter forsvarer og en venstre back med pil frem til ventre wingback i forsvaret. Så har jeg en defensiv midtbanespiller en venstre kant med pil frem, en højre central midtbanespiller og med pil frem til højre ofensivcentral midt, og en ofensiv midt. Og til sidst har jo to angribere.

.
    .   .   .
 .
      .
   .         .
      .
    .   .

Vuson - fungerer denne uortodokse formation? Har du haft succes med den?

Øster af navn
Øster af gavn

"Vores mentalitet - jeres misundelse"

Sider: 1 ... 33 34 [35] 36 37 38 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010