home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 391 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  AC Milan tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 133 134 [135] Udprint
Forfatter Emne: AC Milan tråden  (Læst 223328 gange)
DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #2010: 11 Nov 2013, 10:29 »

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2013/11/09/4393191/barbara-berlusconis-ac-milan-revolution-in-five-moves?ICID=CP_1

Jeg har aldrig været specielt begejstret for Barbara Berlusconis involvering i klubben. Men det her synes jeg faktisk lyder fornuftigt.

Gallianis forsvar af Allegri, kunne måske endda være lige netop det der kunne ende med rent faktisk at sætte gang i det her. Allegri kan tydeligvis ikke løfte opgaven mere, resultaterne er under al kritik, men Allegri virker ikke bekymret, bare han selv synes spillet er godt... Galliani gik imod Silvio Berlusconi, og tog tydeligvis fejl. Er det nok til et brud efter så mange års samarbejde?

Det er lidt interessant, men kan også blive noget rigtigt skidt, hvis det ender som en intern magtkamp, der trækker i langdrag.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #2011: 25 Nov 2013, 10:20 »

Det blev heller ikke til sejr over Genoa... Det var så syvende kamp i streg uden sejr. 4 point til nedrykningsstregen, og 14 til den tredjeplads, der skal til, for at få få den chance for at spille Champions League til næste sæson. 1-1 i en kamp hvor skudstatistikken endte 26-1 er bare ikke godt nok...

Rygterne om at Gallianis dage efterhånden er ved at være talte, tager til. Samtidig går der rygter om, at han kunne erstattes af Fiorentinas sportsdirektør. Forhåbentlig ryger Allegri tidligst samtidig med Galliani. Mandens taktiske værktøjskasse er tydeligvis ikke tilstrækkelig.

Personligt mener jeg, at Gallianis storhedstid lader til at være ovre. Det var ham der gjorde Milan til en af verdens mest succesfulde klubber gennem tiden. Men nu er tiden altså løbet fra ham. Idag har alle de store fejltagelser i Milan hans fingeraftryk.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #2012: 29 Nov 2013, 13:13 »

http://www.bold.dk/nyt/Milan-boss-stopper-efter-Ajax-kamp

Så kom den ventede besked. Galliani forlader Milan. Måske lidt overraskende, at han fratræder allerede nu, og ikke først efter sæsonen, men det ser jeg faktisk kun positivt på. Det kunne hurtigt være blevet et langtrukkent grimt slagsmål, som ledte tankerne over på Per Bjerregaard og Brøndby.

Nu bliver det så interessant hvem der skal efterfølge ham, og om Barbara Berlusconis planer for Milan bliver ført ud i livet. Og ikke mindst, om det så er nok og i tide til at vende udviklingen.

Men tak til Galliani for sine bedrifter i spidsen for Milan. Og respekt for, at manden også kan se, at han ikke længere er den rette, til at føre Milan videre, og tager konsekvensen heraf.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #2013: 09 Dec 2013, 10:48 »

Øv. 2-2 mod Livorno... og Berlusconi har trukket stikket på Galliani afgangen. Så nu er der ved at gå Brøndby i den, med interne magtkampe, og en chef der bliver siddende, selvom han tydeligvis er en del af problemet...

Og med Galliani i Milan er det utænkeligt, at få Maldini tilbage i en eller anden rolle i klubben...

Skuffet
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #2014: 14 Jan 2014, 10:10 »

Så røg Allegri langt om længe. Det var nok lige et par måneder for sent, men Galliani satte jo, efter sigende, alt ind på at beholde ham i sommer, så han har jo nok håbet til det sidste, at det ville vende.

Seedorf skulle være kørt i stilling til at tage over, og skulle ifølge rygters bureau blive præsenteret senere på ugen. Ganske vist har han ikke indstillet sin aktive karriere endnu, men han skulle have en klausul i sin kontrakt med Botafogo, der tillader ham, at forlade klubben kvit og frit, hvis han bliver tilbudt et trænerjob. Han må dog ikke spille for andre klubber i kontraktperioden, men det er heller ikke en spillende træner Milan har brug for.

Spændende bliver det i hvert fald. Han har ikke meget trænererfaring, men skulle dog have papirerne iorden, og får sig en erfaren assistent i Tassotti. Og som tingene står, kan det nærmest kun gå fremad.
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #2015: 15 Jan 2014, 09:24 »

Det blev Seedorf som skal få rettet skuden op igen. Det bliver spændende, at se om han kan få det til at fungere. Man må håbe, at han får en god start, fordi ellers kan presset hurtigt blive stort, specielt fordi han ingen trænererfaring har. Han har i hvertfald spillerne til det. Så må vi blot håbe på, at de finder viljen tilbage, fordi det har der ikke været noget under Allegri, desværre.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #2016: 15 Jan 2014, 09:50 »

Meget spændende med Seedorf syntes jeg.. Man må sige at han har haft en gloværdig karriere og han har bestemt prøvet lidt af hvert. Han har været spiller under nogle fantastiske trænere og opnået rigtig flotte resultater i sin karriere som han helt sikkert kan tage med sig videre som træner..

Jeg tror han vil blive en stor succes hos Milan og glæder mig til at se Milan vende tilbage til deres storhedsform..

Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #2017: 15 Jan 2014, 13:07 »

Seedorf skulle som spiller være en lidt atypisk type, idet han ikke bare modtog en ordre fra træneren og så udførte den, men lige fra sine unge dage som Ajax talent, har søgt indsigt i de taktiske aspekter og forstået dem.

Han var efter sigende en type der i løbet af kampene, rent faktisk selv korrigerede taktikken når det var nødvendigt, i stedet for at vente på at træneren gjorde det.

Det lyder faktisk lovende, hvis han virkelig har en sådan taktisk indsigt. Jeg tror i hvert fald på, at man har truffet et godt valg. Og han har den fordel, efter Allegris jammerlige første halvdel på sæsonen, at det nærmest er umuligt for ham at skuffe. Europa i næste sæson er allerede tabt på gulvet, så det pres er fjernet for resten af sæsonen. Og så har han Tassotti, som har været i klubben i over 30 år, at læne sig op ad.

Jeg tror på, at Milan går bedre tider i møde, og får en mere taktisk kompetent træner, end vi har haft siden Ancelotti tog til Chelsea.
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #2018: 15 Jan 2014, 14:34 »


Det lyder faktisk lovende, hvis han virkelig har en sådan taktisk indsigt. Jeg tror i hvert fald på, at man har truffet et godt valg. Og han har den fordel, efter Allegris jammerlige første halvdel på sæsonen, at det nærmest er umuligt for ham at skuffe. Europa i næste sæson er allerede tabt på gulvet, så det pres er fjernet for resten af sæsonen. Og så har han Tassotti, som har været i klubben i over 30 år, at læne sig op ad.

Jeg tror på, at Milan går bedre tider i møde, og får en mere taktisk kompetent træner, end vi har haft siden Ancelotti tog til Chelsea.
Selvfølgelig går man bedre tider i møde, det kan næppe blive dårligere jo!
Jeg mener blot, at det er et kæmpe sats af ledelsen og det kan sagtens give bagslag. I mine øjne måtte man hellere have hentet en rutinerer træner ind, som kender gamet. Hvis du med Europa mener Champions League, så ja, så er Europa helt væk. Hvis du derimod mener både EL og CL, så er det ikke helt væk. Man har stadig en chance i Coppa Italia, hvor jeg forventer vi stiller i nogenlunde stærkeste og går efter at vinde den. Vi er langt væk i Serie A og vi skal vel nærmest vinde samtlige 19 kampe, hvis vi skal i CL. Urealistisk og så er det ikke engang sikkert at enten Roma eller Napoli smider så mange point. Jeg håber vi sætter alt ind på, at vinde Coppa Italia og det starter i aften mod Spezia.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #2019: 16 Jan 2014, 11:46 »

Selvfølgelig går man bedre tider i møde, det kan næppe blive dårligere jo!
Jeg mener blot, at det er et kæmpe sats af ledelsen og det kan sagtens give bagslag. I mine øjne måtte man hellere have hentet en rutinerer træner ind, som kender gamet. Hvis du med Europa mener Champions League, så ja, så er Europa helt væk. Hvis du derimod mener både EL og CL, så er det ikke helt væk. Man har stadig en chance i Coppa Italia, hvor jeg forventer vi stiller i nogenlunde stærkeste og går efter at vinde den. Vi er langt væk i Serie A og vi skal vel nærmest vinde samtlige 19 kampe, hvis vi skal i CL. Urealistisk og så er det ikke engang sikkert at enten Roma eller Napoli smider så mange point. Jeg håber vi sætter alt ind på, at vinde Coppa Italia og det starter i aften mod Spezia.

Jojo, vi kan da også bare vinde Champions League, så er vi med der igen. Vi kan ikke hænge hatten på Coppa Italia, det er klart den helst skal vindes, men absolut første prioritet SKAL være, at komme helt fri af nedrykningsstregen.

Coppa Italia er en mulighed for at nå Europa League, men der er 4 kampen endnu og stort set kun svære modstandere tilbage. Vi kan ikke regne med noget fra den kant. Og står valget mellem at spare et par profiler til en kamp mod et af de andre hold i bundkampen, eller bruge dem i en pokalkamp, så mener jeg stadig Serie A bør prioriteres højst, i hvert fald indtil vi har et noget større hul end 6 point til stregen.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #2020: 16 Jan 2014, 11:55 »

Selvfølgelig går man bedre tider i møde, det kan næppe blive dårligere jo!
Jeg mener blot, at det er et kæmpe sats af ledelsen og det kan sagtens give bagslag. I mine øjne måtte man hellere have hentet en rutinerer træner ind, som kender gamet. Hvis du med Europa mener Champions League, så ja, så er Europa helt væk. Hvis du derimod mener både EL og CL, så er det ikke helt væk. Man har stadig en chance i Coppa Italia, hvor jeg forventer vi stiller i nogenlunde stærkeste og går efter at vinde den. Vi er langt væk i Serie A og vi skal vel nærmest vinde samtlige 19 kampe, hvis vi skal i CL. Urealistisk og så er det ikke engang sikkert at enten Roma eller Napoli smider så mange point. Jeg håber vi sætter alt ind på, at vinde Coppa Italia og det starter i aften mod Spezia.

Det vigtigste er nu engang den taktiske forståelse for spillet og evnerne til at formidle det og fører det ud i livet.. Erfaring er naturligvis en stærk evne, men det har han opnåede på en lidt anden måde igennem sin spillerkarriere..

Bare se på Guardiola og det han har opnåede. Dermed ikke sagt at Seedorf vil blive samme succes, men han virker som en person med stor forståelse for gamet og jeg spår ham en stor fremtid som træner..
Logged

Il Grande Olly
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #2021: 16 Jan 2014, 12:16 »

Er meget splittet omkring Seedorf. Kigger man på hans spillerkarriere har han da helt klart potenitalet, til at blive en dygtig taktiker, talsmand og motivationsfaktor. Han har dog ingen erfaring og på et hold fyldt med primadonnaer, egoister og talentløse Serie-B spillere, der er der behov for en vis autoritet. Havde gerne set en erfaren træner, ud af den gamle Nereo Rocco skole - noget ala Capello, (Cesare Maldini hvis han ikke var 100 år), Lippi etc. Men nu det blev det Seedorf og der er helt sikkert potentiale i manden.

I skal dog passe på med at forvente at Milan skal tilbage til fordums tiders storhed. Økonomisk er vi en synkende skude og skal både sælge ud og begrænse lønningsniveauet. Vi må berede os på at vi i minimum ti år, må have ambitioner der svare til vores reelle- strukturelle niveau, hvilket må være kval til CL og ikke mere end det. Så kan vi overraske enkelte sæsoner, men ikke noget vi kan forvente. Skal denne klub tilbage til 80-90'ernes storhed, så skal økonomien altså bedres og det tager tid. Rigtig lang tid.
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #2022: 16 Jan 2014, 12:25 »

Det vigtigste er nu engang den taktiske forståelse for spillet og evnerne til at formidle det og fører det ud i livet.. Erfaring er naturligvis en stærk evne, men det har han opnåede på en lidt anden måde igennem sin spillerkarriere..

Bare se på Guardiola og det han har opnåede. Dermed ikke sagt at Seedorf vil blive samme succes, men han virker som en person med stor forståelse for gamet og jeg spår ham en stor fremtid som træner..

Den taktiske forståelse har enorm betydning, helt enig. Det er bare ikke alle erfarne spillere, der bliver gode træner, men jeg håber selvfølgelig på, at Seedorf modbeviser skeptikerne og formår at få Milan op at køre igen. Guardiola er et flot eksempel, men der findes også mange eksempler på, at erfaring er livsvigtig. Barcelona stod heller ikke i samme situation dengang, som Milan gør nu.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #2023: 16 Jan 2014, 12:56 »

Den taktiske forståelse har enorm betydning, helt enig. Det er bare ikke alle erfarne spillere, der bliver gode træner, men jeg håber selvfølgelig på, at Seedorf modbeviser skeptikerne og formår at få Milan op at køre igen. Guardiola er et flot eksempel, men der findes også mange eksempler på, at erfaring er livsvigtig. Barcelona stod heller ikke i samme situation dengang, som Milan gør nu.


Ifølge flere af Seedorfs tidligere holdkammerater, fungerede han allerede mens han endnu spillede i Milan, som en slags spillende træner. Så jeg er ikke i tvivl om, at han har potentialet til at blive en god træner også.

Med hensyn til Guardiola, så var presset på ham mange gange større, end det vil være på Seedorf. Barcelona stod stærkere, ja, men man forventede også titler med det samme. Seedorf skal "bare" styre Milan lidt længere væk fra nedrykningsstregen. Det burde han afgjort have truppen til.
Logged

Sider: 1 ... 133 134 [135] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010