home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:38:18 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  2 Brugere, 967 Gæster Online.

Indlæg: 1132879 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  De ti bud
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Bør bloggen fortsætte?
Ja, jeg er fast læser
- 33 (45,2%)
Ja, men jeg er ikke fast læser
- 20 (27,4%)
Nej - jeg vil hellere læse en 08 blog.
- 20 (27,4%)
Antal Stemmer: 73

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint
Forfatter Emne: De ti bud  (Læst 32020 gange)
Møller
Gæst
 
Sv: De ti bud
« Svar #120: 17 Okt 2007, 15:03 »

Som sædvanlig en flot blog af dig cube.
Du laver ikke så meget grafik længere, men gør alligevel bloggen smuk.
God læsning og flot layout
Flot i Champions League og lad os håbe du snupper Bundesliga guldet!
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: De ti bud
« Svar #121: 17 Okt 2007, 15:06 »

Jeg kan ikke se den forskel i skriftstørrelse som i snakker om. Så det forstår jeg egentlig ikke rigtig noget af. Kan prøve at kigge den igennem for koder, men jeg kan slet ikke se det i snakker om Opstemt

EDIT: Nu har jeg lavet nogle ændringerne i koden på indlægget. Jeg kan ikke selv se forskel, men kan jo være det er anderledes på jeres screens Peace

Nu er den perfekt. Du har sikkert haft koden til skriftstørrelse 8, og nu burde den være på 10 hvis jeg ser rigtig Tunge Men nu ser det hele godt ud Smiley
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #122: 17 Okt 2007, 15:56 »


Nu skal det hele afgøres. I de sidste to kampe har vi vundet 2-1 over Duisburg og spillet 1-1 med Hamburger SV ude. Det betyder at vi lige nu ligger 2 point efter Bayern München, og det er blevet tid til det altafgørende opgør mod dem på VeltinsArena.



Kicker.de, 13. april 2007
Altintop sænker Bayern

Der var dømt nøglekamp, da Schalke og Bayern i dag tørnede sammen og efter det opgør står Schalke 04 bedst i kampen om mesterskabet. Holdet vandt nemlig med 1-0.
Kampen startede med Bayern pres, men Schalke red stormen af og kunne, lidt heldigt, gå til pause med 0-0. I 2.
halvleg ændrede man system fra 4-4-2 diamant til en flad 4-4-2 og det gav pote. Indskiftede Gustavo Varela leverede en flot aflevering til Halil Altintop, der sendte bolden ind bag Rensing fra en meget spids vinkel. Altintop sænkede dermed broderen Hamit Alintops klub og sendte Schalke 04 på mesterskabskurs. Intet er dog afgjort før den sidste kamp er spillet. Der resterer 5 kampe og Schalke har således et forspring på blot 1 point.



Vel har vi slået Bayern München, men der venter mere modstand og jeg forventer ikke at den kommende kamp mod Hertha Berlin bliver let overhovedet. De ligger i øjeblikket nr. 6 og har tidligere voldt os problemer.




Kicker.de, 21. april 2007
Schalke sejrer i Berlin

Det var ikke en let kamp ligaetterne gik ind til, men Schalke spillede en flot kamp og kunne ved slutfløjt se sig selv som vindere med cifrene 0-2.
Efter 27 minutters spil var Kuranyi på pletten med endnu et ligamål, da han sparkede bolden flat ind fra ca. 15 meter. 1. halvleg stod i udeholdets navn, men stillingen ved pausen var fortsat 0-1. I 2. halvleg valgte træner Rasmussen at satse mere defensivt og smed en ekstra mand ind i forsvaret. Det viste sig at give pote, da Hertha Berlin stort set ikke kom til nogen chancer i 2. halvleg. Til gengæld kunne Schalkes Azaouagh cementere sejren med sin scoring til 0-2 efter 68 minutter.

Bayern München vandt samtidig med 4-2 over Frankfurt og der er stadig intensitet i kampen om titlen. Skal det endelig lykkes for Schalke eller vil historien gentage sig og holdet mister titlen i de sidste kampe?



Nu gælder det Bielefeld hjemme. Et hold som vi bare skal slå - ja vi skal jo egentlig slå alle hold på nuværende tidspunkt. Der kræves fuld koncentration over hele linjen, men jeg føler mig selvsikker, og jeg tror vi vinder dagens kamp sikkert.




Kicker.de, 28. april 2007
Topholdene sejrer

Der var lagt op til sejre til begge af topholdene, Schalke og Bayern, inden dagens kampe. De mødte hhv. Bielefeld og Hansa Rostock.
På VeltinsArena skulle der blot gå 19 sekunder før Schalke havde bragt sig i front. Årets hurtigste scoring. Det var Halil Altintop, der satte bolden i netmaskerne efter fornemt forarbejde af Mimoun Azaouagh. Schalke havde kampen igennem et stort antal chancer, men formåede ikke at forvalte dem i flere scoringer. Kampen endte 1-0 og Halil Altintop kunne for 2. gang i 3 kampe kalde sig matchvinder.

På Ostseestadion i Rostock hentede Bayern en stensikker 1-3 sejr. Oleguer, Luca Toni og Miroslav Klose scorede én gang hver, mens Cetkovic scorede Rostocks eneste mål. Der resterer 3 Bundesliga kampe og Schalke har fortsat 1 point ned til Bayern, som skal møde Bochum hjemme, Bremen ude og Karlsruhe hjemme i de sidste 3 kampe. Schalke møder Wolfsburg, Cottbus og Leverkusen.

Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Møller
Gæst
 
Sv: De ti bud
« Svar #123: 17 Okt 2007, 16:02 »

Spændende afslutning
Logged

manutd5
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #124: 17 Okt 2007, 16:11 »

En rigtig flot stimme du er inde i, og virkelig flot med sejeren over bayern. Bliver en utrolig spændende sæson afslutning.

Hvis du gider, må du meget gerne lave et par SS, af stillingen og topscoren i ligaen.
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #125: 17 Okt 2007, 16:18 »

Can't do. Jeg har spillet videre så det vil bare afsløre for meget Smiley
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

manutd5
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #126: 17 Okt 2007, 16:19 »

Can't do. Jeg har spillet videre så det vil bare afsløre for meget Smiley

Okay Smiley held og lykke, kommer der flere updates idag?
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #127: 17 Okt 2007, 16:24 »

Ja, meget snart..
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #128: 17 Okt 2007, 16:52 »


Der resterede som bekendt 3 kampe af Bundesligaen og i den første mødte vi ude Wolfsburg. Vi har ikke været skræmmende stabile ude så jeg følte mig ikke så sikker og det varede da heller ikke længe før Wolfsburg var kommet foran. Samtidig havde Bayern bragt sig foran i deres kamp og jeg frygtede, hvad dette skulle udvikle sig til. Det viste sig dog, at jeg ikke havde grund til bekymring. Mine spillere leverede især i 2. halvleg en formidabelt god indsats. Kort inden pausen scorede den formstærke angriber, Altintop, til 1-1 og efter pausen sendte Azaouagh, Kobiashvili og Løvenkrands alle sig selv på måltavlen. Vi vandt kampen med 1-4 og det lignede nu mere og mere et mesterskab.


1-4
1-0 Sergej Evljuskin (3)
1-1 Halil Altintop (41)
1-2 Mimoun Azaouagh (51)
1-3 Levan Kobiashvili (64)
1-4 Peter Løvenkrands (88)




     Sergej Barbarez bragte Lever-
       kusen i front med sin scoring
       til 0-1 efter 19 minutters spil.

Nu skulle Bayern München møde Werder Bremen ude og jeg så muligheden for et nederlag til dem. Hvis det skulle ske, ville en sejr over Leverkusen sikre os mesterskabet. Vi fik dog den værst mulige start på kampen, da Barbarez bragte Leverkusen i det 19. minut. Vi viste dog stort mod og mandshjerte og kæmpede os på glimrende vis tilbage i kampen - eller - Kuranyi gjorde. Han gjorde det til 1-1 og 2-1 inden der var gået 37 minutter. Den stilling holdt i lang tid, men i det 70. minut udlignede Leverkusen. Det var dog ikke jordens undergang for jeg havde set, at Bayern var bagud med 2-0 mod Bremen. Dermed ville selv et nederlag være til at bære for os, men sådan skulle det ikke blive. Kuranyi tog endnu engang sagen i egen hånd og scorede til 3-2 i kampens 82. minut. Stillingen holdt kampen ud og vi var mestre!

3-2
0-1 Sergej Barbarez (19)
1-1 Kevin Kuranyi (31)
2-1 Kevin Kuranyi (36)
2-2 Stefan Kiessling (70)
3-2 Kevin Kuranyi (82)




I sæsonens sidste kamp slog vi Energie Cottbus med 1-3 ude på mål af Azaouagh, Kobiashvili og Krstajic, men det var ren kosmetik. Vi var mestre for første gang i 50 år og fansene og bestyrelsen var ellevilde. Dette havde længe været vigtigere end selv succes i Europa, og at mesterskabet kom i hus var en stor forløsning.
Sejren udmøntede sig i to titler:

Kasper Rasmussen - Årets Manager i Bundesligaen
Manuel Neuer - Årets Målmand i Bundesligaen



Årets Spiller blev vundet af Miroslav Klose, der også blev topscorer i Bundesligaen. Altintops glimrende 2. halvsæson gjorde, at han blev vores mest scorende spiller i ligaen med 17 mål, mens Kuranyi scorede 15 af slagsen. Sammenlagt var sidstnævnte dog vores mest scorende spiller med 26 mål (og i øvrigt hele 16 oplæg), mens Altintop havde scoret 22.
Slutstillingen i Bundesligaen ser sådan ud:

Slutstillingen

1. Schalke (76 point, +33 målscore)
2. Bayern München (72, +42)
3. Bayer Leverkusen (54, +5)
4. Werder Bremen (53, +15)
5. Hannover (51, +5)
6. Dortmund (50, +11)
7. Stuttgart (47, -5)
8. Hamburger SV (45, +3)
9. Frankfurt (45, -7)
10. Bochum (44, -6)
-
16. Duisburg (35, -21)
17. Bielefeld (34, -9)
18. Energie Cottbus (33, -18)
« Seneste Redigering: 17 Okt 2007, 17:01 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Rossonero
Gæst
 
Sv: De ti bud
« Svar #129: 17 Okt 2007, 16:57 »

Du spiller hurtigit hva' :O ?
Godt klaret, og tillykke med mesterskabet!
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #130: 17 Okt 2007, 17:00 »

Du spiller hurtigit hva' :O ?
Godt klaret, og tillykke med mesterskabet!

Må indrømme jeg var tyvstartet lidt, da det så ud til at Schalke ville være dem, der blev valgt så har spillet en del i går og så bare lagt updatesne op i dag Smiley men jo, jeg spiller rimelig hurtigt. Er ikke typen, der bruger en time på at søge efter spillere eller lave meget kryptisk taktik.

Takker.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #131: 17 Okt 2007, 20:10 »

Indkøb
Thomas Hitzlsperger, Stuttgart, fri transfer
Edison Cavani, Palermo, 36 mio. kr.
Slobodan Rajkovic, Chelsea, 23 mio. kr.
Oscar Ustari, Getafe, 57.5 mio. kr.
-
116.500.000 kr.

Der er blevet handlet godt ind i Schalke. Først sikrede vi os Thomas Hitzlsperger fra Stuttgart på en fri transfer. Han kan ikke forvente at gå direkte ind i start 11'eren, men, hvis han træner godt og udvikler en smule mere hurtighed er det sandsynligt, at han slår Løvenkrands af på venstrekanten.

Et hav af klubber havde længe jagtet Valencias David Silva, hvem klubben gerne ville skille sig af med. Vi havde dog et lønproblem. Silva forlangte hele 540.000 kr. om ugen og vi kunne kun give ham 480.000. Derfor havde jeg ikke store forventninger om, at han ville slutte sig til os.

Mens jeg spekulerede over dette, kunne jeg dog slutte den 20 årige angriber, Edison Cavani, til truppen sammen med serbiske Slododan Rajkovic (18 år). De to spillere kom fra henholdsvis Palermo og Chelsea og beskrives begge som yderst talentfulde.

Silva valgte desværre Manchester United, men det var ikke slut med at hente talenter for mit vedkommende. Oscar Ustari fra Getafe blev det sidste indkøb i dette transfervindue. Dermed altså 4 spillere til Schalke og ingen over 25 år. Ældst er Hitzlsperger, der er, ja, 25 år.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Rossonero
Gæst
 
Sv: De ti bud
« Svar #132: 17 Okt 2007, 20:12 »

Gode indkøb cube. Glæder mig til at se Cavani og Ustari i aktion - begge spillere jeg har haft fantastiske oplevelser med.
Logged

Fjogh
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #133: 17 Okt 2007, 20:25 »

Tillykke med mesterskabet cube. KUTGW crazy
Glæder mig til at følge hitzlsperger. Ham har jeg gode minder med i netop schalke
Logged

¡Hala Madrid!

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #134: 18 Okt 2007, 21:01 »

Resultater
3-0 Karlsruhe
0-1 Rostock
4-0 Koblenz II (DFB-Pokal)
5-0 Hoffenheim
2-0 Frankfurt
1-1 Betis (Champions League)
1-0 Kaiserslautern
4-0 Bochum
5-0 Marítimo (Champions League)
1-0 Wolfsburg
3-3* Hertha BSC (DFB-Pokal)
0-2 FC Bayern
0-0 Marítimo (Champions League)
3-1 Dortmund
1-3 Werder Bremen

* Nederlag efter straffesparkskonkur rence

Vi har fået en glimrende start på sæsonen, så vel ude i Europa som den hjemlige liga. Vi lagde ud med at slå Karlsruhe med 3-0, inden vi blev dukket med 1-0 ude mod Rostock. Det så dog ikke ud til at ryste os. I de 5 kommende kampe hentede vi 5 sejre og lå solidt plantet på ligaens 1. plads. Trods den flotte start havde jeg ikke regnet med, at vi kunne  slå Bayern München på Allianz Arena. Det gjorde vi heller ikke og hjemmeholdet sejrede med 2-0. Vi havde dermed 6 sejre og 2 nederlag efter 8 kampe, hvilket jeg var rigtig godt tilfreds med.

     Halil Altintop har været uhyggeligt god
       indtil videre og har scoret 12 mål i 10 kampe.

I Champions League havde vi trukket en god gruppe. Inter, Marítimo og Betis var modstanderne og i den første kamp mod Inter sejrede vi med hele 5-2. En ekspanderende økonomi har skabt ro omkring klubben og det afspejler sig på banen. Vi har slået Marítimo med 5-0 hjemme, spillet 0-0 med dem ude, ligesom vi også har delt point med Real Betis. Det betyder at vi i øjeblikket ligger nr. 1 i gruppen, der dog er ganske tæt.

Der var dømt nøglekamp, da vi ude mødte Bremen, der lå nr. 2 med 1 point færre end os. Vi gjorde en god figur i 1. halvleg, men formåede ikke at score. Dét blev der lavet om på i 2. halvleg, hvor Kuranyi hurtigt gjorde det til 0-1. Frings var dog ikke sen til at udligne på frispark og i det 68. minut kom hjemmeholdet foran efter et hjørnespark. Det var en kamp, hvor Bremen udnyttede næsten alle deres chancer og slutstillingen: 3-1.
« Seneste Redigering: 18 Okt 2007, 21:59 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010