home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 866 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  De ti bud
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Bør bloggen fortsætte?
Ja, jeg er fast læser
- 33 (45,2%)
Ja, men jeg er ikke fast læser
- 20 (27,4%)
Nej - jeg vil hellere læse en 08 blog.
- 20 (27,4%)
Antal Stemmer: 73

Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: De ti bud  (Læst 31996 gange)
cube
Manager
********

Offline Offline

 
De ti bud
« : 19 Sep 2007, 23:56 »

De ti bud
Min sidste blog i FM 2007

Eftersom Football Manager 2008 snart udkommer samt FmFreaks nedetid, der har slettet en del, har jeg valgt at lukke min Feyenoord-Marseille blog og starte en mindre seriøs/ambitiøs blog. Holdet jeg har valgt er Liverpool klubben Everton og på baggrund af klubben som sådan samt spillerne har jeg udarbejdet ti bud, som jeg vil forsøge at overholde. Buddene spænder for så vidt over de første 3 sæsoner, herefter vil jeg udarbejde ti nye.

For lige hurtigt at nævne køb og salg har der ikke været mange. Med en meget svag økonomi havde jeg ikke råd til nogen fra start, men ved januar solgte jeg Tim Cahill til Real Madrid for 215 mio. kr., mens jeg hentede Steve Sidwell i Chelsea for blot 9 mio. kr. Andet er der ikke sket på den front.

Nedenfor: De ti bud!



#1 Hold på James Vaughan i mindst 2 hele sæsoner og sælg ham ikke for under 150 mio. kr.
#2 Hold på Victor Anichebe i mindst 2 hele sæsoner og sælg ham ikke for under 100 mio. kr.
#3 Køb kun realistisk ind, dvs. ikke et hav af samba-typer, men mere engelske typer, der kan klare det hårde spil i Premier League.
#4 Der skal være et grundlag for hvert indkøb: Køb kun spillere, der enten er meget billige eller har præsteret på et højt niveau. Desuden skal der primært satses på spillere anbefalet af de allerede eksisterende spillere i klubben.
#5 Hvis et klubskifte fra min side skulle finde sted skal det være til en anden engelsk klub, dog ikke Liverpool.
#6 Der er følgende krav for de første 3 sæsoner: Første sæson: Top 8. Anden sæson: Top 6. Tredje sæson: Top 3.
#7 Højst 1 spiller over 30 år må være fast inventar i startopstillingen. Den samlede gennemsnitsalder må ikke være over 26.
#8 Handl ikke spillere med Liverpool. Man handler ikke med rivalerne.
#9 Startopstillingen skal råde over minimum 6 briter. Deraf skal minimum 4 af dem være englændere.
#10 Vind Carling Cuppen inden for de første 3 år.



Jeg har netop færdigspillet første sæson og her er nogle SS, jeg synes beskriver den godt:














James Vaughan scorede årets mål i Premier League med et knaldhårdt spark fra en spids vinkel. Baines lagde op.



















Andy Johnson spillede ikke sin bedste sæson, men scorede de mål, der var forventet af ham og fik da også lagt op til en del. En spiller, der når alt kom til alt betød en del.













Yobo, derimod, spillede en helt igennem formidabel sæson. 12 gange kampens spiller i 46 kampe siger det hele. Det er tiere end hver fjerde kamp.














Mikel Arteta spillede også en flot sæson. 10 mål og 14 oplæg må siges at være mere end accepteret og spørgsmålet er nu, hvor længe jeg kan holde på den spanske elegantier.
















Målet om en plads i top 6 inden for de første 2 sæsoner blev allerede opfyldt i den første med en flot 5. plads og deltagelse i UEFA Cuppen.

 
« Seneste Redigering: 22 Okt 2007, 20:56 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

C^Ronaldo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: De ti bud
« Svar #1: 20 Sep 2007, 00:04 »

Flot arbejde! Smiley
Jeg har tit tænkt på det samme, men har aldrig fået mig taget sammen og kommet længere end 15 min ind i spillet.
Flot sæson, fortsæt det, Cube! Smiley
Den fanger mig fordi der er tilpas med tekst, ideen er lige min ko te, og massere af billeder til at stimulere dén del af hjernen - fantastisk! Opstemt
Logged

Med venlig hilsen
C^Ronaldo.

In the scene since approx. 2000.

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #2: 20 Sep 2007, 00:07 »

Flot arbejde! Smiley
Jeg har tit tænkt på det samme, men har aldrig fået mig taget sammen og kommet længere end 15 min ind i spillet.
Flot sæson, fortsæt det, Cube! Smiley
Den fanger mig fordi der er tilpas med tekst, ideen er lige min ko te, og massere af billeder til at stimulere dén del af hjernen - fantastisk! Opstemt

Det glæder mig, du synes om den, selvom jeg ikke har lagt så meget arbejde i denne blog som tidligere blogs Smiley
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

lauritse
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: De ti bud
« Svar #3: 20 Sep 2007, 01:03 »

jeg synes det lyder meget fedt indtil videre (:
Logged

GF <3

Niko
Gæst
 
Sv: De ti bud
« Svar #4: 20 Sep 2007, 07:04 »

Glæder mig til De ti bud! Wink
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De ti bud
« Svar #5: 20 Sep 2007, 07:55 »

Den her bloggy er bare NIZZLE.. KUTGW Cube Wink
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #6: 20 Sep 2007, 15:56 »

Opsummering ved nytår
1. januar 2007

Disse handler blev begået i juli-august månedernes transfervindue:

Ind
Vincent Kompany, Hamburger SV    95.000.000 DKK
Giles Barnes, Derby County             50.000.000 DKK
Johan Elmander, Toulouse              55.000.000 DKK
Joey Barton, Newcastle Utd             65.000.000 DKK
David Bentley, Blackburn Rovers      62.500.000 DKK

Ud
Nuno Valente, Sporting CP              fri transfer
Mikel Arteta, Newcastle Utd            150.000.000 DKK
James McFadden, Blackburn           45.000.000 DKK + 20% videresalgspris
Leon Osman, Manchester City         15.000.000 DKK + 15% videresalgspris


Mange vil nok savne Mikel Arteta, men spanieren nægtede at forlænge og ville til en større klub. Derfor så jeg det nødvendigt at sølge ham. Med mit køb af Elmander samt målet om at holde på Anichebe og Vaughan blev jeg nødt til at skille mig af med James McFadden, da han var i overskud.
Vincent Kompany var sat til salg i HSV og hans ankomst var for mig et kæmpe scoop. Om han slog til kan i se længere nede.



Dermed består startopstillingen af følgende spillere:

Mm: Tim Howard (Iain Turner)
FV: Leighton Baines (Joleon Lescott)
FH: Phil Neville (Tony Hibbert)
FC: Vincent Kompany (Phil Jagielka, Joleon Lescott)
FC: Joseph Yobo (Phil Jagielka, Joleon Lescott)
MV: Anderson Silva (Andy van der Meyde)
MH: David Bentley (Giles Barnes)
MC: Joey Barton (Johann Vogel)
MC: Steve Sidwell (Johann Vogel, Phil Jagielka)
AC: Johan Elmander (James Vaughan)
AC: Andrew Johnson (Victor Anichebe)

Altså fire nye spillere i startopstillingen, der fortsat overholder de krav jeg har stillet: Mindst 6 briter, hvoraf mindst 4 skal være englændere. Kravet om blot 1 spiller på 30 eller over i startopstillingen er også overholdt. Phil Neville (30) er den eneste.



Således ser stillingen ud. Det skal gøres en smule bedre det andet halvår, hvis mit mål om en top 6 placering skal lykkes. Vi er lige nu inden for top 6, men med flere kampe spillet end vores nærmeste konkurrenter.

På topscorerlisten er Andy Johnson vores bedste bud på en topscorer. Elmander har gjort det udmærket, men er altså ikke at finde i topstriden.

Vincent Kompany har været en glimrende tilføjelse til holdet og har fuldstændig stjålet billedet fra Yobo, der i sidste sæson var indbegrebet af dominans i defensiven.

I UEFA Cuppen har vi på fuldstændig optimal vis formået at hente 4 sejre i 4 kampe: 2-3 over FC Poli, 2-1 over Fenerbahce, 1-2 over Villareal og 2-0 over Leverkusen. Dermed er vi videre som sikker etter.


Alt i alt et fornuftigt halvår, der primært hælder til det positive. Jeg er fortrøstningsfuld mht. de ti bud Smiley
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: De ti bud
« Svar #7: 20 Sep 2007, 16:03 »

JAAAA!
Cube med en Everton blog Smiley
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De ti bud
« Svar #8: 20 Sep 2007, 16:09 »

Fin start hos The toffifee Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De ti bud
« Svar #9: 20 Sep 2007, 16:56 »

Feeeeed blof! Flot arbjede Cube!
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #10: 20 Sep 2007, 18:28 »

Anton Ferdinand til Everton med succes
16. januar 2008

D. 15. havde jeg hentet Anton Ferdinand til Everton for lidt over 80 mio. kr. og i dag spillede han så sin første kamp, da vi mødte Bolton. Og Ferdinand, ja han kom i noget af en hovedrolle. Allerede efter 2 minutter blev han tildelt et gult kort efter et overfald på Boltons Vaz Te og blot 4 minutter efter kom han minsandten på måltavlen, da han helflugtede bolden i mål efter et hjørnespark. Også Anderson Silva og David Bentley kom på tavlen i kampen, der sluttede 1-3 i vores favør. Kompany blev kåret til kampens bedste. Mht. Ferdinand kan Joseph Yobo nu forvente stærk konkurrence i kampen om en plads i startopstillingen.
« Seneste Redigering: 20 Sep 2007, 19:13 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Red love
Gæst
 
Sv: De ti bud
« Svar #11: 20 Sep 2007, 18:31 »

Nice blog, ærger mig dog over du skrottede den gamle blog hvor feyenoord var repræsenteret... Wink
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De ti bud
« Svar #12: 20 Sep 2007, 18:32 »

Fedt indkøb! Det må jeg sku sige!
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #13: 20 Sep 2007, 19:18 »

UEFA Cup: Vaughan stråler
13. februar 2008

Efter en glimrende indsats i UEFA Cuppens gruppespil gjaldt det i dag sekstendedelsfinale n, hvor modstanderen hed Partizan. Jeg har ikke givet Vaughan mange chancer i denne sæson, men i dag fik han chancen fra start og den tog han. Ved pausen var vi foran med 0-2 og den 19 årige angriber havde scoret begge. Partizan reducerede kort efter pausen, inden Elmander på et hårdt skud gjorde det til 1-3. 
I det 61. minut modtog Vaughan bolden tæt under mål og han scorede minsandten sit 3. mål i denne kamp, 1-4. Serberne fik ikke et ben til jorden i dag og 1-4 sejren var fuldt fortjent.


Partizan - Everton 1-4
0-1 James Vaughan (24.)
0-2 James Vaughan (42.)
1-2 Milos Bosancic (45.)
1-3 Johan Elmander (46.)
1-4 James Vaughan (62.)




UEFA Cup: Tam affære i returopgør
20. februar 2008

Hvad, der skulle have været en sikker hjemmesejre blev en tam affære denne aften. Vi havde en 1-4 sejr i baghånden og var så godt som videre og det kan måske have påvirket spillerne? I hvert fald blev der ikke skabt mange chancer i denne kamp, der endte 0-0. Det eneste vi fik ud af den var et par skader. I Premier League ligger vi i øvrigt nu på en flot 3. plads så alt i alt tegner det rigtig godt.

Everton - Partizan 0-0
Giles Barnes skadet (15.)
Steve Sidwell skadet (68.)
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De ti bud
« Svar #14: 20 Sep 2007, 19:45 »

En blog med dit sædvanligt tårnhøje niveau. Rigtig godt!  Thumbs Up

Men hvorfor ser dine "bud" ud som de gør? Har du en overordnet strategi?
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010