home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:38:18 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  2 Brugere, 783 Gæster Online.

Indlæg: 1132879 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  De ti bud
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Bør bloggen fortsætte?
Ja, jeg er fast læser
- 33 (45,2%)
Ja, men jeg er ikke fast læser
- 20 (27,4%)
Nej - jeg vil hellere læse en 08 blog.
- 20 (27,4%)
Antal Stemmer: 73

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: De ti bud  (Læst 32005 gange)
cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #30: 23 Sep 2007, 21:09 »

Selvom der ikke er gjort så meget layout mæssigt ud af det, kan jeg utrolig godt lide den måde du fortæller bloggen på. Meget overskuelig, og det giver en rigtig 'blog' fornemmelse. Fortsæt det gode arbejde cube.

Mange tak Smiley har også valgt at gå lidt "back to basics"...
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: De ti bud
« Svar #31: 24 Sep 2007, 09:47 »

Super blog - igen fristes man til at sige.

Ser frem til at følge dig med Everton, er sikker på at der ligger et mesterskab og lurer inden længe.

Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

RCD
Gæst
 
Sv: De ti bud
« Svar #32: 24 Sep 2007, 11:32 »

Fik først læst bloggen nu men en fantastisk blog
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De ti bud
« Svar #33: 25 Sep 2007, 18:55 »

Altså hvad skal man sige? Fantastisk læsning.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #34: 25 Sep 2007, 20:01 »

De ti bud - 3 år er passeret!
23. september 2009

Mørkeblå: Bud, der er blevet overholdt.
Hvid: Bud, der hverken er overholdt eller brudt.
Orange: Bud, der er brudt.
 
#1 Hold på James Vaughan i mindst 2 hele sæsoner og sælg ham ikke for under 150 mio. kr.
#2 Hold på Victor Anichebe i mindst 2 hele sæsoner og sælg ham ikke for under 100 mio. kr.
#3 Køb kun realistisk ind, dvs. ikke et hav af samba-typer, men mere engelske typer, der kan klare det hårde spil i Premier League.
#4 Der skal være et grundlag for hvert indkøb: Køb kun spillere, der enten er meget billige eller har præsteret på et højt niveau. Desuden skal der primært satses på spillere anbefalet af de allerede eksisterende spillere i klubben.
#5 Hvis et klubskifte fra min side skulle finde sted skal det være til en anden engelsk klub, dog ikke Liverpool.
#6 Der er følgende krav for de første 3 sæsoner: Første sæson: Top 8. Anden sæson: Top 6. Tredje sæson: Top 3.
#7 Højst 1 spiller over 30 år må være fast inventar i startopstillingen. Den samlede gennemsnitsalder må ikke være over 26.
#8 Handl ikke spillere med Liverpool. Man handler ikke med rivalerne.
#9 Startopstillingen skal råde over minimum 6 briter. Deraf skal minimum 4 af dem være englændere.
#10 Vind Carling Cuppen inden for de første 3 år.

Vi endte efter et ellers så flot første halvår på en skuffende 6. plads i min 3. sæson i Premier League, mens vi nåede UEFA Cuppens semifinale og blev slået tidligt ud af Carling Cuppen. I FA Cuppen klarede vi os helt frem til semifinalen, men her blev Birmingham sidste stop i en sæson, der ligesom de to foregående, ikke bød på nogen titler til klubben.

De ti bud formåede jeg at overholde nogenlunde. Først og fremmest holdt jeg på James Vaughan og Victor Anichebe, men ingen af dem formåede rigtig at leve op til forventningerne over de 3 sæsoner. Mht. realistiske indkøb overholdt jeg det mere eller mindre, men der kom måske en smule for mange udlændinge til - jeg hentede dog kun spillere, der havde spillet til over 7 i gennemsnit i deres tidligere klub.
Mht. et evt. klubskifte kom det ikke på tale og derfor har jeg sat det bud som enten eller. Kravenen om placeringer lykkedes næsten at overholde, men top 3 i tredje sæson blev alligevel for stor en mundfuld.
Resten af budene med undtagelse af sejr i Carling Cuppen blev overholdt.

Jeg har nu sagt mit job i Everton op og søger efter nye udfordringer og ti nye bud.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Rossonero
Gæst
 
Sv: De ti bud
« Svar #35: 25 Sep 2007, 20:03 »

Er helt vild med din regler, "de ti bud" ...
Fantastisk blog!
Logged

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De ti bud
« Svar #36: 25 Sep 2007, 20:05 »

Håber ikke det bliver en ny klub i england, tror du trænger til luftforandring.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

The Red
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De ti bud
« Svar #37: 25 Sep 2007, 20:06 »

Forresten Opstemt Klasse blog, det må jeg sku sige.
Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #38: 25 Sep 2007, 20:08 »

@Gerrarden & Rossonero:
Tak, ska' I ha' Wink
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #39: 28 Sep 2007, 17:50 »


Jeg synes de første sæsoner er de fedeste og mest realistiske. Derfor har jeg gjort det sådan, at jeg selvfølgelig fortsætter bloggen, men starter forfra i spillet, hvor jeg så skal forsøge mig med ti nye bud i en ny klub. Klubben jeg har valgt er Juventus. Her skal 'den gamle dames' tilbagekomst til Italiens bedste række fejres med et mesterskab. Min startopstilling består af følgende:

BUFFON
CHIELLINI
ANDRADE
GRYGERA
ZEBINA
PARO
SALIHAMIDZIC
CAMORANESI
ALMIRÓN
TREZEGUET 
IAQUINTA


Substitutter: Rubén Oliveira, Tiago, Jean-Alain Boumsong, Cristiano Zanetti, Emanuele Belardi, Marco Marchionni, Nicola Legrottaglie, Cristian Molinaro, Raffaele Palladino og Felice Piccolo. Jeg har, måske lidt overraskende, valgt at sætte Del Piero og Nedved til salg, da jeg ikke mener at spillere med mere end 30 år på bagen hører hjemme på fremtidens Juventus hold.



Og de ti bud, der løber over 3 sæsoner, ser således ud (det er nu blevet mere reelle regler end tidligere, hvor det som sådan var en blanding af idealiserede retningslinjer og deciderede regler):

VIND MESTERSKABET I FØRSTE SÆSON
SLUT IKKE UDEN FOR TOP 3 I NOGEN AF SÆSONERNE
VIND MESTERSKABET MINDST 2 GANGE
VIND COPPA ITALIA MINDST ÉN GANG
VIND SUPERCOPPA ITALIANA MINDST 2 GANGE
NÅ SEMIFINALEN I CHAMPIONS LEAGUE MINDST ÉN GANG
FÅ EN SPILLER KÅRET TIL 'ÅRETS SPILLER I SERIE A' MINDST TO GANGE
TAB IKKE MERE END 3 HJEMMEKAMPE PER SÆSON
TAB IKKE MERE END 6 UDEKAMPE PER SÆSON
KØB KUN SPILLERE UNDER 27 ÅR

Sådan ser buddene altså ud. Næste update kommer til at indeholde hele første sæson som der er spillet et godt stykke af.
« Seneste Redigering: 28 Sep 2007, 17:56 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Niko
Gæst
 
Sv: De ti bud
« Svar #40: 28 Sep 2007, 17:57 »

Meget spændende! Smiley
Godt klub skifte.
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De ti bud
« Svar #41: 28 Sep 2007, 17:58 »

fedt klubvalg glæder mig til at høre mere
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #42: 29 Sep 2007, 13:32 »


Det har været et rigtig godt år i Juventus. Vi deltog blot i Coppa Italia og Serie A grundet den nylige oprykning, men formåede at sætte et betydeligt aftryk i begge turneringer. Især i Serie A. Her har vi på glimrende vis levet op til det første bud: At vinde Serie A i første sæson.

Det hele startede ellers ganske uimponerende. Vi spillede mange af vores venskabskampe uafgjort og min nyligt kreerede 4-4-2 diamant taktik vaklede. Ligadebutten var da også en skuffelse - vi tabte 0-1 til Palermo. Men så skete der noget utroligt: I de næste 9 Serie A kampe vandt vi samtlige med en målscore på 21-3 sammenlagt. Undervejs slog vi bl.a. Roma og Inter, begge med 1-0. Trezeguet var i topform og sammen med Iaquinta skulle han i denne sæson skabe en giftig angrebsduo. Inden vinterpausen havde vi også besejret Milan ude med 1-2 og vi var klar etter da den første januar oprandt.
I Coppa Italia måtte Martina, Mantova, Lecce, Chievo og Palermo lade livet inden vi mødte Inter i semifinalen. Her var det slut for os: Inter sejrede hjemme med 4-2, mens vi vandt returopgøret med 1-0.

Januar måned passerede forbi uden nogen handler og det viste sig at være en god idé. Vi fortsatte, hvor vi slap med masser af sejre. Lidt flere kampe endte dog i uafgjort, bl.a. mod Palermo, Roma, Inter og Fiorentina. Vi nåede ind i en periode på 14 kampe uden nederlag. Dermed kunne vi 3 runder før tid lade os kåre som Serie A vindere. Til slut endte vi på et samlet 86 point, hvilket jeg var rigtig tilfreds med. Oprykkerne havde gjort det!

Vi tog et stort antal priser med hjem ved årets uddeling i Rom. Årets italienske forsvarsspiller blev Giorgio Chiellini, mens Jorge Andrade måtte tage til takke med 2. pladsen i den kategori. Gianluigi Buffon blev, ikke overraskende, Årets målmand, mens Vincenze Iaquinta, på baggrund af en fantastisk anden halvdel af sæsonen, blev kåret til Årets italienske spiller. Han blev i øvrigt også topscorer i ligaen med 26 mål. Årets udenlandske spiller faldt til David Trezeguet - her tog Hasan Salihamidzic andenpladsen.
Hvad der måske kan overraske, er at jeg ikke blev kåret til Årets manager, ja, jeg kom ikke engang i top 3, men med henblik på den vigtigste hæder i ligaen, Årets spiller, kunne David Trezeguet lade sig hylde, mens Hasan Salihamidzic tog tredjepladsen efter Inters Dejan Stankovic.


SLUTSTILLINGEN
01. JUVENTUS 86
02. ROMA 81
03. INTER 76
04. TORINO 61
05. AC MILAN 57
06. NAPOLI 56
07. PALERMO 55
08. LAZIO 53
09. LIVORNO 52
10. PARMA 51













Juli og august blev primært en tid, hvor det gjaldt om at sælge ud af reserveholdet, da galloperende lønninger pressede vores indkøb. Jeg fik dog hurtigt sikret mig Ricardo Quaresma for blot 62,5 mio. kr. Den tidligere Barcelona og Porto spiller, tror jeg har en stod fremtid i klubben. Snart efter blev megatalentet Sergio Agüero også sikret for intet mindre end 220 mio. kr. Den samlede liste over handler, der indeholder et par store salg, ser sådan ud:

SPILLERE IND
RICARDO QUARESMA, PORTO, 62.500.000
SERGIO AGÜERO, ATLÉTICO MADRID, 220.000.000
SPILLERE UD
TIAGO, MILAN, 97.500.000
MAURO CAMORANESI, REAL MADRID, 100.000.000
MICHELE PAOLUCCI, 25.000.000
ALESSIO TACCHINARDI, VILLAREAL, FRI TRANSFER
ALESSANDRO BIRINDELLI, HERTHA BSC, FRI TRANSFER
ORLANDO URBANO, CISCO ROMA, FRI TRANSFER








Holdet ser stærkt ud og jeg tror vi er klar til den nye sæson.
« Seneste Redigering: 29 Sep 2007, 13:43 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Niko
Gæst
 
Sv: De ti bud
« Svar #43: 29 Sep 2007, 13:37 »

Rigtig flot update. Du har dog lige glemt en ting, ved Agüero. Der står ikke klub. Kun Navn og Pris. Wink
Men rigtig flot blog, i allerbedste Cube stil!
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #44: 29 Sep 2007, 14:38 »

Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010