home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:30:07 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I dag kl. 14:11:07 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23432
  0 Brugere, 712 Gæster Online.

Indlæg: 1132904 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: miacara306
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 166 167 [168] 169 170 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 614034 gange)
Philips
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2505: 11 Feb 2011, 11:47 »

Star wars
Logged

Batistuta
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2506: 11 Feb 2011, 11:52 »

TIl ww2 er der også band of brothers... Er ca halvvejs igennem serien og det er rigtig godt indtil videre...

sci-fi: Aliens, 5 element...
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2507: 11 Feb 2011, 12:13 »

star wars og aliens har jeg lige pløjet igennem.... det er jo classics anyways, men måske noget som er "overset"? Smiley
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2508: 11 Feb 2011, 12:26 »

Guess you're the funny guy huh?

Tjah, troede bare, vi fyrede random info af. Derfor får du min indkøbsseddel..
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2509: 11 Feb 2011, 13:12 »

Efter at have spillet en god portion Call of Duty 2 her på det seneste, så er jeg kommet i WW2 humør, og har derfor stor lyst til at se film omhandlende det emne. Så ville jeg bare høre, om der er noget i kan anbefale angående denne "genre"? Wink
Saving Private Ryan og Band of Brothers er nok de to største hvis man vil have actionfilm, første er en helt fænomenal film, og anden er en helt fænomenal serie.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2510: 11 Feb 2011, 16:17 »

star wars og aliens har jeg lige pløjet igennem.... det er jo classics anyways, men måske noget som er "overset"? Smiley

Her er lidt at starte på...

Blade Runner, Tilbage Til Fremtiden, 2001: A Space Odyssey Serenity, Akira, District 9, Firefly (serie), Terminator, Donnie Darko, The Andromeda Strain, Matrix, Body Snatchers, The Cell, Contact

Og sidst men ikke mindst A Clockwork Orange.

Angående WWII emnet, så skal man huske at se The Pacific.
« Seneste Redigering: 11 Feb 2011, 16:24 af Yessir » Logged


nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2511: 11 Feb 2011, 16:25 »

Med hensyn til WW2 film, fandt jeg en artikel hvor der stod en masse gode film og i hvilken rækkefælge man skulle se dem i osv. Jeg kan dog ikke huske hvor jeg læste artiklen  Forlegen.
Dog er alle de film som er blevet nævnt her værd af se, så er der også en mindre kendt film der hedder "Yamato - Det Sidste Opgør " - som vi så i skolen, dog er filmen på japansk hvilket er lidt ærgeligt, men den er rigtig fed, og der er nolge gennemførte scener i Smiley.
Logged

FCK

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2512: 12 Feb 2011, 16:53 »

Hvis andre skulle være interesseret, så kommer der Flags of Our Fathers og Letters From Iwo Jima på 6'eren i aften. Har ikke set nogle af dem, så jeg skal helt sikkert have dem set Wink
Logged


Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2513: 12 Feb 2011, 16:59 »

Og er der nogen der har set de to film, der kan fortælle om de er værd at se? Jeg er stor fan af WW2 film, men blev umiddelbart ikke rigtig fanget af de to trailers.
Logged

former zoesuckins

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2514: 12 Feb 2011, 17:08 »

Killing Zoe


Medvirkene: Eric Stoltz, Julie Delpy, Martin Raymond, Jean-Hugues Anglade
Instrukrør: Quentin Tarantino
Indspillingsår: 1993

Plot:
Filmen foregår i Paris, hvor en amerikansk mand ved navn Zed, (Eric Stoltz) lige er ankommet for at møde hans franske barndomsven, som han ikke har set i mange år. Første aften bestiller Zed en luder, hun hedder Zoe og de falder faktisk i god snakker, efter de har ordnet de ting som man som luder nu engang ordner.

Zed bliver midt om natten vækket af sin ven Eric (Jean-Hugues Anglade). som tager ham med i byen hvor de finder et lille lokalværtshus i Paris slumkvarter, her mødes de så med Erics venner. Eric fortæller ar de har planlagt et røveri i den franske nationalbank, her skal Zed hjælpe med. Zed takker ja til jobbet, og det bliver fejret med stoffer i lange baner. Det ender med af Zed bliver så dårlig af han går kold. Tidligt næste morgen bliver Zed, som lider af de værste tømmermænd, vækket af Eric, hvor de holder lige uden for banken. De tager alle våben med og iføre sig masker og drager ind i banken. Det hele var planlagt og skulle være nemt og professionelt, men ender med at blive til et helvede da alarmen går igang, og politiet omringer banken. Det går Eric rablene gal og han tager alle som gidsler, blandt gidslerne er Zoe, som Zed hyggede sig med natten før.





En af Tarantinos mindre kendte film, og den er da hellere ikke noget af råbe hurra for. Det er en udemærket actionthriller, men så hellere ikke mere. Tarantino sætter dog hans præg på filmen, og derfor kan man mærke hele vejen igennem af det er en Tarantino film, hvilket jeg som Tarantino fan er helt tosset med.

6,5/10



Logged

FCK

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2515: 13 Feb 2011, 11:33 »

Ellers er der Navarones Kanoner, ørneborgen eller en film som jeg altid har synes har været overset: Ørnen er landet Smiley

Kan lige informere om, at "Ørnen er landet" kommer på DR2 kl. 16.00 hvis man skulle være interesseret Wink
Logged


Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2516: 14 Feb 2011, 16:06 »

Jeg har brugt de seneste aftener på at se film når knægten er puttet i seng, så her er et par anmeldelser:

Harry Potter 7 Part I
Jeg har aldrig været stor HP fan, men da kæresten VILLE se den, blev jeg tvangsindlagt til de første 6, og nu kom vi så endelig i biffen og se 7'eren. Modsat de første 6 hvor jeg synes hr. Potter er en ganske kedelig personlighed, der som regel stikker af fra problemerne og ikke rigtig kan noget ekstraordinært sejt i forhold til den helterolle han besidder, så lever han lidt bedre op til det i 7'eren. Synes han er kommet lidt bedre med, og samtidig er historien lidt mere fangende end den har været i de andre serier. Jeg er stadig ikke nogen Harry Potter fan, men denne fik en ok karakter.
6/10 stjerner

Due Date
Robert Downey Jr. spiller hovedrollen med den altid sjove Zach Galifianakis (ja jeg måtte lige google hans navn) i denne komedie. Det er egentlig ikke fordi der er så megen historie i den, men de to personligheder kommer ud fra nogle ret vilde og pudsige oplevelser, og man ved aldrig hvad man kan forvente af den næst. Netop deres personligheder er genialt opbygget, da man aldrig ved hvor man har nogen af de to, og de er så forskellige at man aldrig kan forudsige næste træk. Jeg havde forventet mig en del af denne film, og det blev næsten opfyldt i den skøre komedie. Historien går sådanset ud på at Downeys hovedrolle bliver nødt til at tage med Zach i bil hele vejen på tværs af landet, og de klikker slet ikke sammen.
7/10 stjerner

1408
Ja, den er vist fra 2007, men jeg fik lejlighed til at se den igen i går med kæresten, og jeg bliver stadig lige skræmt af den. Det er John Cusack der besidder hovedrollen, og Samuel L. Jackson har en mindre rolle i filmen også. Cusack er en forfatter der tager rundt til forskellige haunted hoteller, og skriver om værelset i sin bog. Da han checker ind på værelse 1408, der besidder en grum historie, ved han slet ikke hvad der er i vente. Gyseren er ikke en almindelig spøgelses- eller splatter gyser, men derimod en fantastisk gennemført fortælling om en frygtelig oplevelse som Cusack skal gennemgå. Historien er god, og netop det uforudsigelige spiller en stor rolle i de gys man får. Cusack bliver egentlig ikke udsat for ret megen fysisk tortur, men han bliver fuldstændig nedbrudt psykisk. Fortællingen er rigtig god, og det samme er plotudviklingen.
7/10 stjerner

The Boy in the Striped Pyjamas
Ikke i samme stil som de andre, har jeg set dette 2. verdenskrigsdramaet . Filmen handler om en jødisk dreng på 8 år, der er søn af en tysk officer, og de flytter ud og kommer til at bo ved siden af en koncentrationslejr. Drengen lever i lykkelig uvidenhed om grusomhederne omkring sig, og bliver gode venner med en jævnaldrende jøde dreng på lejren. Filmen fanger rigtig godt en genre som slet ikke er blevet udforsket før, og skuespillerne leverer fremragende præstationer der virkelig rører dybt i én. De to drenges skuespil er fænomenalt, og slutningen glemmer man ikke lige foreløbig.
8/10 stjerner
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2517: 14 Feb 2011, 18:05 »

Er nået endnu længere på min lange film to do liste.

Tropic Thunder
Komedie som jeg har hørt meget godt om fra forskellige venner og IMDB-ratingen er nogenlunde høj for en komedie. Filmen gør lige som så mange andre film i disse tider grin med en klassisk filmgenre, med det mål at være sjov gennem overdrevne karikaturer af de mekanismer og personer der er i i dette tilfælde klassiske krigsfilm. Der lykkes ganske fint nogle steder, men filmen igennem synes jeg ikke det er helt godt, kunne godt have håbet at den bød på lidt mere. Jeg tror der er mange her der vil nyde den, men jeg havde måske gerne set enten en lidt mere subtil humor i detaljerne til tider, eller bare generelt en højere grinefrekvens. Jeg ser mange gode komedieserier til hverdag, og synes ikke jeg grinte voldsomt meget mere i de 100 minutter denne film varede end jeg ville gøre under 20 min af Californication/HIMYM/Arrested Development/ASIP/LFLV etc..
Min Vurdering: 5.5
IMDB: 7.2

Klovn The Movie
Jeg er en af dem der altid har haft det utroligt svært med serien Klovn. Har ikke set mere end et par afsnit, for det er så pinligt at jeg ikke kan holde ud af se på det mere end et par minutter ad gangen, ikke fordi serien er dårlig, men fordi jeg har det svært med så massive mængder af pinlige situationer. Følgelig havde jeg det også til tider svært under filmen. Med det sagt, er der utroligt mange sjove scener i filmen, og nogen gange må man bare overgive sig og acceptere at det er konceptet. I sidste ende er det umuligt ikke at kunne lide de til tider fuldstændigt absurde scener, og især den tørhed mange relativt sindsyge ting blev sagt med var fantastisk. Det er ikke et mesterværk, men bestemt en rigtigt god afslutning på Klovn-serien.
Min Vurdering: 8.0
IMDB: 7.9

Clockwork Orange
En klassiker som jeg endelig har fået set. Filmen er nok en smule svært tilgængelig for nogle, bl.a. fordi sproget er en stærk del af filmen, og man som dansker følgelig går glip af noget der. Jeg så filmen uden undertekster, men selvom jeg er rigtigt stærk i engelsk, var de sætninger jeg ikke forstod og helt sikkert sproglige nuancer jeg gik glip af. Med det sagt var jeg helt vild med fortællerens måde at tale på, det specielle sprog forfatteren har skabt til de unge samt absurditeten i voldsscenerne. Derudover var det dejligt med en film der rejser et par spørgsmål og med en interessant fortælling. Skal man sige noget negativt, så er det at den første time af filmen mangler en udvikling og derfor bliver lidt langtrukken, vurderet på filmens evne til at holde en fastlåst som seer er den ikke så stærk, og jeg delte den da også i to dele, noget jeg normalt kun gør under trussel om mord, nosseafrivning etc..
Jeg vil ikke give filmen nogen karakter, fordi det er for svært, svinger mellem 7 og 10. Vil bare sige at det er en interessant film med en spændende fortæller og opbygning, hvor ikke alt bliver fuldstændig serveret på et sølvfad, ikke at det er en decideret kompliceret film, men der er lidt mere stof til eftertanke end i en standard hollywood film. Er man til sådanne film vil jeg helt klart anbefale at se den, for man vil nyde den, men er man omvendt mest til letfordøjelig action vil man næppe få en god oplevelse ud af det.
Min Vurdering: Skidegod
IMDB: 8.5

Derudover glemte jeg at nævne the sixth sense i mit forrige indlæg, vil ikke skrive en hel anmeldelse, for da jeg på forhånd kendte slutningen fik jeg ikke helt så meget ud af filmen som man havde kunnet håbe. Det er ikke en skidt film, og den har bestemt et interessant twist. Men med det sagt synes jeg også den var en kende langtrukken til tider, muligvis fordi de ellers habile gys der er fra tid til anden ikke er helt nok til at få mig op og ringe.

Har stadig en del film tilbage i samlingen jeg ikke har fået set, A Serbian Film, A Beautiful Mind, The good the bad the ugly, District 9, Hidden, It samt et par andre, så mon ikke der kommer flere anmeldelser igen snart.








I'm Singing in the rain, Just singing in the rain....
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2518: 18 Feb 2011, 19:05 »

INTO THE MOTHER****ING WILD på TV2 kl 1.05 I NAT!

Det er en fantastisk film! Jeg er blevet inspireret af filmen på mange måder og render endda rundt med soundtracket på min telefon. Jeg der interesserer jer for gode film kender den nok, og hvis i ikke har set den, så se den, det er en must-see!
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2519: 18 Feb 2011, 19:32 »

INTO THE MOTHER****ING WILD på TV2 kl 1.05 I NAT!

Det er en fantastisk film! Jeg er blevet inspireret af filmen på mange måder og render endda rundt med soundtracket på min telefon. Jeg der interesserer jer for gode film kender den nok, og hvis i ikke har set den, så se den, det er en must-see!
Garh! Hvorfor kommer den så sent?! Jeg skal jo på arbejde i morgen tidlig! ... Skuffet

Jeg har set den, men ville egentlig meget gerne se den igen og det er en film, som man bør se, hvis man har tid og energi til at være oppe så sent! Smiley
Logged

Sider: 1 ... 166 167 [168] 169 170 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010