home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:30:07 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I dag kl. 14:11:07 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23432
  0 Brugere, 772 Gæster Online.

Indlæg: 1132904 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: miacara306
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 164 165 [166] 167 168 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 614039 gange)
Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2475: 10 Feb 2011, 19:33 »

Scarface er sq en god film i forhold til hvor gamle den er  Opstemt Det her fik mig til at se den første gang http://www.youtube.com/v/D8vJ-rzTQz4
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2476: 10 Feb 2011, 20:53 »

Scarface er sq en god film i forhold til hvor gamle den er  Opstemt Det her fik mig til at se den første gang http://www.youtube.com/v/D8vJ-rzTQz4

http://www.youtube.com/v/Sxcei2eOCMo

Den film som der bliver sagt fuck flest gange i Opstemt
- Det spørgsmål var nemlig med Hvem ville være millionær, jeg kan dog ikke huske om personen gættede rigtig Grin
Logged

FCK

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2477: 10 Feb 2011, 21:05 »

faktisk er plottet lidt for klassisk, for jeg var ikke på et eneste tidspunkt i filmen overrasket over handlingen eller på nogen måde udfordret omkring hvad der skete eller hvad der ville ske.

Det svarer lidt til at sige at Hitchcock brugte lidt for mange klicher i sine film.

Husk nu på hvor filmen er lavet. Det som du kalder klassisk, er faktisk filmene efter Scarface, som har lavet plot-copies. Det ville faktisk være mere på plads at kritisere film der blev lavet efter Scarface, som følger en lignende storyline.
Logged


mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2478: 10 Feb 2011, 21:28 »

Nogle der har set Flags of our Fathers samt Letters from Iwo Jima, og kan anbefale dem?

Letters from Iwo Jima er en virkelig overvurderet film.
Den er 4 stjerner og slet ikke 6 stjerner værdig. Der er som jeg husker kun 2-3 gode skuespillerpræstati oner, resten er rent lort.
Logged

Thaurat al Shabab

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2479: 10 Feb 2011, 21:29 »

Jeg kan klart anbefale denne film:

http://www.youtube.com/v/z3qIXQCHf94

Jeg sad og så den i går og det er en af de bedste film jeg set. Nu er det jo også verdens fedeste instruktør der har lavet den, nemlig John Woo Wink

Der er kun en ting at sige SE DEN!!!!
Logged

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2480: 10 Feb 2011, 21:38 »

Se7en, No Country for old men, Das lebn der anderen, Blade Runner, There will be blood og Schindlers Liste mangler altså i de to film Smiley

Edit: Letters of Iwo Jima er meget rørende, men flags of our fathers er lidt for sentimental
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2481: 10 Feb 2011, 21:38 »

Var i biffen i eftermiddags for at se Gulliver's travel. Historien er noget gammel, handlende om en kæmpe som en masse små mennesker. Grunden til, at han endte hos dem skyldtes et mix af kærlighed, arbejde og et dårligt sejlvejr..

Havde ingen forventninger til den, men den var nu ganske fin.. 3/5. Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2482: 10 Feb 2011, 21:42 »

127 Hours

En film omhandlende en ca. 30 årig ingeniør, Aron Ralston, som elsker spenderer det meste af sin fritid i Utahs kløfter. En dag går det grueligt galt og Arons eller rettere sagt arm, bliver fanget imellem bjergsiden og en stor tung sten. Aron er hjælpeløs og har ikke mange dage til at finde en løsning på at slippe fri.
Filmen er baseret på en virkelig historie og derfor er filmen meget aktuel. Filmen følger begivenheden meget tæt og er stort set identisk med hvad der skete. Kulissen gør det hele enormt realistisk og skuespillerpræstati onen er virkelig i topklasse. Filmens store problem var dog, at man havde lidt svært ved at følge berettermodellen og gøre filmen rigtig spændende. Man ventede stort set på filmens klimaks fra start, hvilket ikke er skide fedt.
Dog var der 2 kanonfede scener, som ikke har en skid med selve ulykken at gøre, men hvor de følger Arons tanker der leder til en Gatorade der ligger i bagagerummet i hans bil. En sjovt lille indslag. Scenen hvor han laver et talkshow med sig selv og kameraet og også enorm fed. Dynamisk klipning og generelt et kreativt indslag.

Filmen får 7.5 af mig
Logged

Thaurat al Shabab

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2483: 10 Feb 2011, 21:47 »

Se7en, No Country for old men, Das lebn der anderen, Blade Runner, There will be blood og Schindlers Liste mangler altså i de to film Smiley

Edit: Letters of Iwo Jima er meget rørende, men flags of our fathers er lidt for sentimental

Der må jeg erklære mig dybt uenig. Som i nok ved, omhandler de to film som historie og begivenheder, men bare fra to forskellige synsvinkler, nemlig Amerikanernes og Japanernes. Amerikanerne vinder krigen og dermed øen Iwo Jima og igennem hele "Letter's from Iwo Jima" oplever man adskillige selvmordsaktioner, et japansk kor der synger over radioen for at opmuntre de japanske soldater til at kæmpe for landet, så deres børn kan få endnu en dag at leve i fred i mv. Hele vejen igennem bygger "Letter's from Iwo Jima" på det emotionelle, sentimentale og følelsesmæssige aspekter end "Flag's of our fathers" gør det.

Logged

Thaurat al Shabab

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2484: 10 Feb 2011, 21:49 »

Se7en, No Country for old men, Das lebn der anderen, Blade Runner, There will be blood og Schindlers Liste mangler altså i de to film Smiley

Edit: Letters of Iwo Jima er meget rørende, men flags of our fathers er lidt for sentimental

Helt sikkert, og der er også mange flere, han kunne have med. Men det er jo ikke en imdb-opsamling, men blot hans mening om film man bør se, og man kunne måske også mistænke filmene for at være på grænsen til den maksimale youtube-længde. Mon ikke han laver en 3'er.

Men selvom der mangler nogle stykker, så synes jeg, det var nogle rigtig gode 'compilations' og fik mig nærmest i stemning til at se en film, hvorfor jeg lige ville dele dem med jer elendige tabere.
Logged

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2485: 10 Feb 2011, 21:56 »

127 Hours

En film omhandlende en ca. 30 årig ingeniør, Aron Ralston, som elsker spenderer det meste af sin fritid i Utahs kløfter. En dag går det grueligt galt og Arons eller rettere sagt arm, bliver fanget imellem bjergsiden og en stor tung sten. Aron er hjælpeløs og har ikke mange dage til at finde en løsning på at slippe fri.
Filmen er baseret på en virkelig historie og derfor er filmen meget aktuel. Filmen følger begivenheden meget tæt og er stort set identisk med hvad der skete. Kulissen gør det hele enormt realistisk og skuespillerpræstati onen er virkelig i topklasse. Filmens store problem var dog, at man havde lidt svært ved at følge berettermodellen og gøre filmen rigtig spændende. Man ventede stort set på filmens klimaks fra start, hvilket ikke er skide fedt.
Dog var der 2 kanonfede scener, som ikke har en skid med selve ulykken at gøre, men hvor de følger Arons tanker der leder til en Gatorade der ligger i bagagerummet i hans bil. En sjovt lille indslag. Scenen hvor han laver et talkshow med sig selv og kameraet og også enorm fed. Dynamisk klipning og generelt et kreativt indslag.

Filmen får 7.5 af mig
Jeg er ikke hel enig med dig. For det første er James Franco kvalmende. Manden er udemærket i scenerne før ulykken, hvor han skal spille overfladisk, og det går jo godt i spænd med hvor overfladisk han er som skuespiller. Og så irriterer det, at Danny Boyle skal bruge så mange cirkuseffekter. Hvorfor kan han ikke holde fokus på historiens åbenlyse styrke? Hvad tjener det filmen, at Aron skal lave talkshow eller vi skal se filmen med et påduttet hjemmekamera? Jeg synes aldrig man kommer ind under huden på Aron og det er James Francos skyld, magen til irriterende pseudo-skuespiller skal man lede længe efter. Filmen vinder dog på sin historie og ikke mindst slutning, som er enkel, men flot.

Det er den her type film der hurtigt bliver populær i USA og aldrig slår i gennem i Europa, og man undrer sig ikke.

Edit: Loij vs. Fouf-diskussionen. Ja, men Iwo Jima er langt mere underspillet end den amerikanske synsvinkel, som er frygtelig pompæs
Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2486: 10 Feb 2011, 22:39 »

Jeg er ikke hel enig med dig. For det første er James Franco kvalmende. Manden er udemærket i scenerne før ulykken, hvor han skal spille overfladisk, og det går jo godt i spænd med hvor overfladisk han er som skuespiller. Og så irriterer det, at Danny Boyle skal bruge så mange cirkuseffekter. Hvorfor kan han ikke holde fokus på historiens åbenlyse styrke? Hvad tjener det filmen, at Aron skal lave talkshow eller vi skal se filmen med et påduttet hjemmekamera? Jeg synes aldrig man kommer ind under huden på Aron og det er James Francos skyld, magen til irriterende pseudo-skuespiller skal man lede længe efter. Filmen vinder dog på sin historie og ikke mindst slutning, som er enkel, men flot.

Det er den her type film der hurtigt bliver populær i USA og aldrig slår i gennem i Europa, og man undrer sig ikke.

Edit: Loij vs. Fouf-diskussionen. Ja, men Iwo Jima er langt mere underspillet end den amerikanske synsvinkel, som er frygtelig pompæs

Helt uenig.

Jeg er måske lidt farvet, da jeg har fulgt James Franco siden "Freaks & Geeks" dagene, men den præstation han leverer i 127 Hours synes jeg ikke der kan sættes en finger på.

127 Hours er altså en af de film, som er mindst påvirket af det sædvanlige Hollywood storytelling. Aron Ralston har i flere interviews sagt, at filmen lå uhyggeligt tæt op ad hans egne oplevelser og de tanker han havde. Det eneste han ikke var helt tilfreds med, var mødet med pigerne inden han bliver fanget. James Franco og Danny Boyle fik også lov til at se alle de optagelser, som Aron selv lavede. Jeg synes James Franco spiller desperation og længsel flot. Samtidigt er hans eneste partner en sten.
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2487: 10 Feb 2011, 22:42 »

Så halvdelen af 127 Hours. Gad ikke at se mere, kan godt være at jeg vil se den sidste halvdel i aften. Synes den var kedelig.

Så til gengæld en film der hedder MILF. Filmen omhandler 4 unge der ikke kan score jævnaldrende piger, så de 2 bedste venner scorer hinanden mødre uden de begge ved noget om det. Den har nogle absurd sjove scener, bla. hvor den ene af de 2 har optaget mens han har sex med sin bedste vens mor, hvorefter sønnen til moren kommer hjem og falder over den - mens de var i gang med at have samleje, så de gemmer sig under sengen - hvorefter sønnen tager en spillet til sin bedste ven og egen mor, som dyrker sex. Virkeligt en sjov film.

9 ud af 10.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2488: 10 Feb 2011, 23:11 »

Så halvdelen af 127 Hours. Gad ikke at se mere, kan godt være at jeg vil se den sidste halvdel i aften. Synes den var kedelig.



9 ud af 10.

Var ikke klar over at Biograferne ydede denne service? Napper halvdelen den ene dag og tager den sidste del af filmen den næste Wink...

Det lugter langt væk af krymmel, siger jeg jer!
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2489: 10 Feb 2011, 23:12 »

Kan godt lide den måde du har citeret hans indlæg på, hvor du lige har fået 9/10 med Grin
Logged

FCK

Sider: 1 ... 164 165 [166] 167 168 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010