home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:41:15 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
I går kl. 23:13:53 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
I går kl. 09:49:24 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23435
  2 Brugere, 704 Gæster Online.

Indlæg: 1132916 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: DesmondSmith
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 617223 gange)
Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #255: 08 Okt 2006, 13:20 »

Jeg kan ikke lige se grundlaget for filmen, ud over at det skal genvække patriotismen i Amerikanerne, så det er ikke just noget som jeg vil støtte Smiley Men mine forældre var derinde i går og se den (faktisk mens der var landskamp), og de glædede sig, så jeg skal da prøve at høre om de kunne lide den.

Som der nævnes, så kunne katastrofen have været en helt anden - uden betydning for filmen.

Selvfølgelig er den lidt amerikansk, men i alt sin enkelthed følger du mest kampen mod overlevelse og familierne til de skadede.

Filmen er lavet ud fra de overlevenes fortællinger og virker slet ikke på mig som propaganda.
Logged

Ramos 4
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #256: 08 Okt 2006, 13:24 »

Som der nævnes, så kunne katastrofen have været en helt anden - uden betydning for filmen.

Selvfølgelig er den lidt amerikansk, men i alt sin enkelthed følger du mest kampen mod overlevelse og familierne til de skadede.

Filmen er lavet ud fra de overlevenes fortællinger og virker slet ikke på mig som propaganda.

Har vi ikke nok af den slags film, også om dette emne. Jeg kan ikke se den er særlig nødvendig, men derfor kan den da godt være spændende Smiley er der noget nyt under solen, eller kunne man lige så godt se en dokumentar i fjerneren?
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #257: 08 Okt 2006, 13:27 »

er der noget nyt under solen, eller kunne man lige så godt se en dokumentar i fjerneren?

Ja, helt enig... Siden man bare følger familierne og deres kamp for overlevelse, så lyder det da som en kedelig dokumentar, bortset fra at Nicolas Cage er med Wink
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #258: 08 Okt 2006, 13:28 »

Har vi ikke nok af den slags film, også om dette emne. Jeg kan ikke se den er særlig nødvendig, men derfor kan den da godt være spændende Smiley er der noget nyt under solen, eller kunne man lige så godt se en dokumentar i fjerneren?

Det er jo ikke en film, der skal komme med nogen nyheder.

Det er en film, som så mange andre, der blot foregår den dag.

Jeg vil ikke kalde den en katastrofefilm, for den er ikke som man normalt kender katastrofefilm, hvor verden er ved at gå under osv.

Det er ikke en film vi har direkte brug for, hvor mange film er iøvrigt det?

Dog vil jeg sige, at det er spændende at høre de overlevendes beretning og mere er der sådan set ikke i den film.
Logged

niels1711
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #259: 12 Okt 2006, 16:02 »

Jeg har for nyligt set Die Nibelungen og Blue Streak.. eller hvad den nu hedder.. Opstemt
:=)
Logged

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #260: 12 Okt 2006, 16:07 »

Jeg har for nyligt set Die Nibelungen og Blue Streak.. eller hvad den nu hedder.. Opstemt
:=)

Hej Niels1711,

Det er ikke for sjov, at dine indlæg forsvinder.  Wink

Hvis du læser første indlæg i denne tråd, så kan du se hvad debatten går ud på og hvad der forlanges af debatstarteren, for at tråden skal blive så god som mulig.

Tilfældig opremsning af film man har set og om de er gode/dårlige er kun interessandte, hvis man skriver hvorfor de er det...

God debat fremover!  Thumbs Up
Logged

niels1711
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #261: 12 Okt 2006, 21:38 »

Hej Niels1711,

Det er ikke for sjov, at dine indlæg forsvinder. Wink

Hvis du læser første indlæg i denne tråd, så kan du se hvad debatten går ud på og hvad der forlanges af debatstarteren, for at tråden skal blive så god som mulig.

Tilfældig opremsning af film man har set og om de er gode/dårlige er kun interessandte, hvis man skriver hvorfor de er det...

God debat fremover!  Thumbs Up

Skal nok kigge efter til næste gang.. Undskyld.. Smiley
Logged

Borelli BB
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #262: 12 Okt 2006, 21:49 »

Jeg har også været inde at se World Trade Center, og det er da en meget fin film.

Den følger primært to brandmænd og deres familie på 11. september 2001, og så er det jo en autentisk historie, hvilket altid vækker min interesse.

Og så kan Catch Me if You Can stærkt anbefales! Blandt mine favoritfilm! Den er iøvrigt også autentisk.
Logged

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #263: 12 Okt 2006, 21:52 »

Jeg har også været inde at se World Trade Center, og det er da en meget fin film.

Den følger primært to brandmænd og deres familie på 11. september 2001, og så er det jo en autentisk historie, hvilket altid vækker min interesse.

Og så kan Catch Me if You Can stærkt anbefales! Blandt mine favoritfilm! Den er iøvrigt også autentisk.

Hejsan BBB,

Hvorfor kan den anbefales?   Wink
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #264: 12 Okt 2006, 21:54 »

Hejsan BBB,

Hvorfor kan den anbefales?   Wink

Fordi at den er autentisk Wink  funny
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Borelli BB
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #265: 12 Okt 2006, 22:00 »

Hejsan BBB,

Hvorfor kan den anbefales?   Wink

Altså det var jo bare en lille sidebusiness i mit indlæg, og filmen er ikke en jeg har set for nylig, det var bare lige en hurtig opfordring, men nu skal du høre:

1. Leonardo Di Caprio spiller som en drøm.

2. Handlingen er helt fantastisk spændende og underholdende, samtidig med at den er autentisk. Et kæmpe plus at de to ting kan forbindes, sjældent de kan det.

Tjaa, det var da ihvertfald to gode grunde til at se den :-).
Logged

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #266: 12 Okt 2006, 22:00 »

Fordi at den er autentisk Wink  funny

Du skal også holde dig til reglerne, selvom du er admin!  ticked off
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #267: 13 Okt 2006, 16:57 »

Du skal også holde dig til reglerne, selvom du er admin!  ticked off

Undskyld!  Græder Ubeslutsom
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #268: 22 Okt 2006, 12:27 »

Jeg så noget nær verdens bedste film i går. Det var Lucky Number Slevin, med Bruce Willis og ham fra Pearl Harbour (kan sq ik lige huske navnet). Filmen starter meget forvirrende, da man ikke får ret meget at vide, men action er der, og den griber virkelig fat i dig. Efterhånden som filmen skrider frem, kan man dog stykke puslespillet sammen, og afslutningen på filmen er jo ganske fremragende! Brunce Willis' rolle passer perfekt til ham, og Slevin spilles også utroligt godt. Det er kort sagt en genial film, som alle rådes til at se!
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #269: 11 Nov 2006, 23:11 »

Jeg har netop set selvsamme film, Lucky # Slevin. Absolut en seværdig film!

Willis spillede en mindre rolle end jeg troede på forhånd, men det gør det egentlig kun mere fedt.
To gangsterbosser spilles ud mod hinanden og dramaet kulminerer i en usædvanlig showdown.

Et kritikpunkt fra min side må være Morgan Freeman's karakter. Freeman leverede i mine øjne en skuffende indsats og var ikke overbevisende i rollen. Ben Kingsley spillede til gengæld til bravour.

Filmens visuelle udtryk er også værd at nævne. Der er tale om 'in your face-brutalitet' når folk bliver nådesløst skudt og det taler til filmens fordel! Den visuelle stil bringer tankerne tilbage på Fight Club. Her er ikke brugt tid på sentimentale hollywood-violiner.

Absolut værd at se hvis man, som jeg, er en sucker for gangsterdramaer.
« Seneste Redigering: 11 Nov 2006, 23:13 af SaneSoul » Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010