home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 590 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (Vigtig Info)#23 Bring back The Blues
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: (Vigtig Info)#23 Bring back The Blues  (Læst 16565 gange)
N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Drømmen om toppen
« Svar #15: 30 Jun 2007, 23:31 »

Jeg vågnede klokken 7.00, dagen efter mødte på Ángel Torres’ kontor, badet i sved. Jeg havde haft mareridt i løbet af natten. Det beløb han havde givet mig var ikke lige hvad jeg forventede. Nu kommer mine trænerevner da for alvor på prøvet her i Spanien, men stadig, glæden er stor, og jeg har store forventninger til opholdet.

Stille og roligt rejste jeg mig fra sengen og gik ud på altanen for at se udover byen. Det er ikke den fedeste by i Spanien. Der sker ikke meget, men måske er det bare tidspunktet jeg nu er oppe på. Vi har først træning i klubben kl. 10, så jeg er i god tid.

Jeg får ordnet nogle småting inden jeg kl. 8.45 bliver hentet på hotellet af en privatchauffør fra klubben, dette var heller ikke lige den bedste oplevelse, for den måde de kører på hernede, så er det da imponerende at man overhovedet kommer frem. Måske er det bare mine forsigtige skandinaviske gener der ikke kan holde til denne form for trafik, eller også er de sindsyge. Det må vise sig når jeg selv får bil. Vi kommer dog frem til træningsbanen uden nogle uheld.

Træningen forløber fint, og slutter ved 12 tiden. Vi skal først træne igen kl. 16 i dag, så jeg har tid nok til at sætte mig ind sammen med min assistent trænere Manolo Ruiz og Ismael Martínez. Sammen med disse to herrer får vi aftalt hvilke klubber vi skal kontakte omkring træningskampe forud for sæsonen. Vi blev enige om en tur til mit hjemland Danmark, hvor vi vil forhører os hos blandt andre Brøndby, FC København og OB om træningskampe. Hvis de ikke er interesseret, så må vi gå til andre hold. Ellers har vi aftalt at vi vil forhører os hos nogle portugisiske hold, samt nogle hold fra Spanien.

Da klokken bliver 15.30 smutter jeg igen ud på træningsbanen, denne gang kun med Manolo Ruiz ved min side, mens Ismael gav sig til at ringe rundt til de forskellige træningsmodstandere .

Efter 1½ times træning var vi tilbage på kontoret igen, hvor Ismael havde arbejdet hårdt med at få skaffet træningsmodstandere . Desværre blev de ikke helt på det niveau vi havde håbet på, men alligevel acceptable modstandere, og formentlig også modstandere hvor vi kan prøve nogle forskellige ting af mod.

Følgende kampe skal vi spille frem mod sæsonen:

6. juli 2006 Paris SG vs Getafe CF
Træningslejr i Danmark – 4 kampe
B93
Herfølge
Køge
AGF
Turen går fra 10. juli – 17. juli
Fra 19. – 21. juli har vi vores egen turnering, Geden, hvor vores andethold deltager sammen med Deportivo og Betis.
30. juli 2006 Getafe CF vs Schalke 04
5. august 2006 FC Den Bosch vs Getafe CF
8. august 2006 Piacenza vs Getafe CF

Dermed lykkedes det for Ismael at skaffe os 10 træningskampe forud for sæsonen, det må siges at være helt ok!
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Italia10
Gæst
 
Sv: #3 Drømmen om toppen
« Svar #16: 30 Jun 2007, 23:35 »

Rigtig godt skrevet Smiley
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #3 Drømmen om toppen
« Svar #17: 01 Jul 2007, 11:22 »


Engelsk forstærkning til Getafe offensiv


Trods en økonomi der siger ingen indkøb, så lykkedes det alligevel i dag for Getafes danske manager at få en signatur på en 3 årig kontrakt fra tidligere engelsk U21 landsholdsangriber.


Jansen jubler i Blackburn dress


Den 28-årige engelske angriber Matt Jansen har siden en et-årig kontrakt med Bolton Wanderers været på fri transfer. Nu er det så igen lykkedes for englænderen at få en kontrakt.

”Da John ringede til mig var jeg ikke i tvivl om at jeg skulle skrive under. Jeg har stadig lyst til fodbold på topplan, men har ikke rigtig fået så mange tilbud, jeg har været til nogle prøvetræninger, men hver gang er det ikke lige endt som jeg havde håbet. Nu ser jeg bare frem til at overbevise Getafes tilskuere omkring mine evner.”

Netop det med at overbevise tilskuerne i Getafe får Matt virkelig brug for. Den danske manager John Petersen har været meget kritiseret for hans indkøb i denne situation, da klubben allerede har en dårlig økonomi.

Englænderen slutter sig til Getafes træningslejr i Danmark med det samme, og forventes at få sin debut allerede i eftermiddag mod Herfølge Boldklub.

Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Møller
Gæst
 
Sv: #4 Drømmen om toppen
« Svar #18: 01 Jul 2007, 11:27 »

Ser godt ud JS Smiley
Logged

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #4 Drømmen om toppen
« Svar #19: 01 Jul 2007, 11:40 »

ser rigtig godt ud
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #4 Drømmen om toppen
« Svar #20: 01 Jul 2007, 12:10 »

God blog og et rigtig spændende valg af klub.
KUTGW.
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Niko
Gæst
 
Sv: #4 Drømmen om toppen
« Svar #21: 01 Jul 2007, 12:52 »

Spændene indkøb John, kan du stikke mig et SS af ham? Wink
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 Drømmen om toppen
« Svar #22: 01 Jul 2007, 13:18 »


Succesfuld Preseason for Getafe


Getafe har haft en succesfuld preseason med John Petersen i spidsen, og menes nu at have truppen klar til sæsonen. Et enkelt indkøb, og en enkelt lejesvend er hvad klubben har hentet ind.


Getafe vil kæmpe for europæisk fodbold


Et enkelt indkøb er det blevet til for madrilenske Getafe inden den nye sæson, og en enkelt lejesvend er også hentet ind til klubben. Men før vi går i gang med at præsenterer de forskellige spillere, så synes jeg lige vi skal løbe over klubbens træningsresultater.

Det blev til 7 sejre, 1 uafgjort og et nederlag for den lille forstadsklub.

0:1 Paris SG(a)
4:0 B93(a)
2:0 Herfølge BK(a)
4:0 Køge BK(a)
2:0 AGF(a)
7:0 Getafe B(n)
4:3 efter straffe Deportivo(h)
4:0 FC Den Bosch(a)
2:0 Piacenza(a)

Dermed ser det ud til at være et Getafe hold der er klar til strabadserne i Primera Division, hvor de starter sæsonen ud mod Espanyol fra Barcelona på udebane, mens man i anden kamp tager imod Deportivo hjemme på Coliseum Alfonso Pérez.



Holdet til den kommende sæson


Som skrevet tidligere, så er Getafes indkøb forud for den nye sæson, den engelske angriber Matt Jansen der kom til klubben på en fri transfer, og gennem de træningskampe han har nået inden sin skade, der har han da også scoret gode mål for klubben, hvilket lover godt.

Portero
13. Roberto Abbondanzieri
1. Luis García

Defensa
23. Manuel Tena
20. Alexis
4. David Belenguer

5. Pulido
2. Cosmin Contra
21. David Cortés
3. Javier Paredes
12. Lucas Licht

Centrocampista
22. Francisco Javier Casquero
6. Fabio Celestini

7. Mario Cotelo
18. Pablo Redondo
24. Alberto
11. Sousa
8. Vivar Dorado
16. Juan Ángel Albin
15. Nacho
25. Øyvind Storflor(leje)

Delantero
14. Manu del Moral
10. Matt Jansen

17. Sergio Pachón
19. Güiza
9. Maris Verpakovskis

De spillere vi her har skrevet med kursiv, er de spillere som vi forventer vil danne startelleveren for den danske træner John Petersen. Men holdet har en rimelig bred bænk, hvor der ingen dårlige spillere er.

Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #5 Drømmen om toppen
« Svar #23: 01 Jul 2007, 15:24 »


Stortalent gratis til Getafe


Det lykkedes i dag helt utroligt for danske John Petersen at sikre Getafe et af de største talenter i fodboldverdenen, da chilenske Nicolás Millán satte sin underskrift på en 4-årig kontrakt.


Millán med sin agent efter skiftet


Der var ikke mange der troede deres egne øjne i dag, da det chilenske stortalent Nicolás Millán trådte ind af døren på Coliseum Alfonso Peréz for at skrive under på en 4-årige kontrakt med den lille forstadsklub Getafe Club de Fútbol.

Millán regnes af mange for det største talent i chilensk fodbold, og et af de største talenter i hele fodboldverdenen. Han fik sin debut på Colo Colos førstehold for bare en måned siden, og er altså nu at finde i spanske Getafe.

Det var en meget glad Millán som vi fangede efter pressemødet.
”Jeg er meget glad for at være kommet til Getafe, og selvom det ikke er den største klub af dem der efterspurgte mig, så er jeg sikker på at det er her, under John Petersens vinget, at jeg kan udvikle mig mest som fodboldspiller og menneske. Og er jeg god nok, så skal jeg nok komme videre til en af verdens største klubber senere i min karriere, men det tænker jeg ikke på nu. Jeg glæder mig meget til at komme i gang, og håber jeg hurtigt får chancen på første holdet.”

Det var naturligt nok også en glad sportschef, Santiago Llorente, der gav sit første indtryk af indkøbet.
”Vi har holdt øje med Nicolás i en måneds tid, og John Petersen var ikke i tvivl om at det var en spiller han ville have. Så da han sagde det, ja så var det jo bare at gå i gang med jagten. Det var dog en svær proces, da flere større klubber også ville have ham. Men han endte hos os, og vi er meget glade i dag.”

Det forlyder at Getafe og Colo Colo er blevet enige om en handel, hvor Getafe ikke skal af med nogen penge her fra start, men til gengæld skal de, ifølge forlydender, af med op imod 50% af en eventuel transfer af Millán, hvis han bliver solgt.

Samtidig offentliggjorde Getafe også et køb af den peruvianske angriber Omar Andrade.

Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6 Drømmen om toppen
« Svar #24: 01 Jul 2007, 17:01 »

Næste update: Osasuna - Getafe, sæsonens tredje kamp
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

MLL
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6 Drømmen om toppen
« Svar #25: 01 Jul 2007, 17:03 »

Nice talenter du har hentet..
-Omar Andrade er en bomber
Logged

Tilbage på FmF Opstemt

Suicide
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #6 Drømmen om toppen
« Svar #26: 01 Jul 2007, 17:09 »

Det er ikke helt skidt det her JS !

Faktisk vil jeg gå så langt som til at sige at det er O.K., eller endne mere præcist, Super Godt !
Logged

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

Italia10
Gæst
 
Sv: #6 Drømmen om toppen
« Svar #27: 01 Jul 2007, 17:11 »

Næste update: Osasuna - Getafe, sæsonens tredje kamp
Hvornår kan vi regne med at updaten kommer?
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6 Drømmen om toppen
« Svar #28: 01 Jul 2007, 17:17 »

Hvornår kan vi regne med at updaten kommer?

Inden for fem minutter Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #6 Drømmen om toppen
« Svar #29: 01 Jul 2007, 17:35 »

Osasuna – Getafe

9. September 2006
Reyno de Navarra, Pamplona
Primera División



79' Savo Milosevic, 94' Savo Milosevic – 28' Cosmin Contra(str), 58' Güiza


Tre kampe, det var hvad Getafe nye danske træner John Petersen skulle bruge før han fik skaffet holdet sit første point i den nye sæson af Primera División.

På trods af de lovende takter i preseason, så har forstadsklubben ikke rigtig fået spillet til at køre, og med to nederlag på 1-0 i de to første kampe mod henholdvis Espanyol og Deportivo, så lå holdet inden dagens kamp i bunden af Primera med 0 point, og ikke mindst 0 scorede mål. Det skulle der dog vise sig at blive ændret på i dag.

Det var ellers tæt på en mareridtsstart for Getafe drengene, da Valdo allerede i kampens første minut fik en åben hovedstødsmulighed lige midt for mål, men en mirakelredning af Getafe målmand Roberto Abbondanzieri holdt stillingen 0-0.

Herefter jævnede kampen ud, og Getafe kom igen med i spillet, men efter godt ti minutters spil var Osasuna endnu engang tæt på føringsmålet. Igen var det Valdo der kom igennem Getafe forsvaret, denne gang forsøgte han med et chip over Abbondanzieri, men på fænomenal vis lykkedes det for argentineren at fiste bolden ud til hjørnespark.

Efter 18 minutter lykkedes det så for Getafe at få deres første chance i kampen, da venstrekanten Nacho søgte ind i banen, og med et flot langskud fik sat Ricardo i Osasuna målet på en vanskelig opgave. Ricardo nåede dog ned til bolden, og fik drejet den forbi stolpen og ud til hjørnespark. Det efterfølgende hjørnespark blev dog aldrig farligt.

Fem minutter senere var Osasunas dobbelte målscorer Savo Milosevic for første gang på spil, da han med en halvflugter fra distancen sendte bolden lige forbi.



Contra sender bolden ind
uden chance for Ricardo


Den halve time nærmede sig, og Osasuna havde indtil nu siddet på spillet. Getafe får dog sat et godt angreb i gang, bolden bliver sendt ud til venstrebacken Lucas Licht der er søgt med frem i banen, og med et godt indlæg forsøger han at finde nordmanden Øyvind Storflor inde i feltet. Osasunas Corrales kommer dog højest og får headet bolden væk. Men glæden varer kun kort, for dommer Vitenes har peget på pletten. Straffespark til Getafe, og gult kort til Corrales.
Det efterfølgende straffespark blev sikkert eksekveret af rumænske Cosmin Contra, og dermed kom Getafe noget ufortjent foran med 1-0.

Kort efter scoringen kommer Osasunas Valdo igen helt fri med Abbondanzieri, og igen skal han bare runde den argentinske keeper, men det er Abbondanzieri der har overtaget i dag, og endnu engang redder han kastanjerne ud af ilden for Getafe.

Et par små chancer til begge hold i slutningen af halvlegen blev ikke til noget stort, og derfor kunne Getafe gå til halvleg foran med 1-0. En ufortjent føring, da det uden tvivl er Osasuna der gennem første halvleg har siddet på spillet, og skabt klart flest chancer, men det var de nok ligeglade med i Getafes omklædningsrum.

Fra anden halvlegsstart var det klart at se, at det var et Osasuna hold der ville vinde denne kamp, de satte sig igen på kampen, og begyndte igen at skabe chancer. Den første af slagsen kom bare fire minutter inden i anden halvleg, og endnu engang var det Valdo der slap fri. Denne gang afsluttede han fra kanten af feltet, men afslutningen blev overplaceret, og skabte dermed ingen problemer for Abbondanzieri i denne omgang. Respekten for Abbondanzieri er stor fra Valdo.

Fem minutter senere kom Osasuna meget tæt på udligningen, et godt angreb bølgede frem mod Getafes mål – et indlæg fra Puñal blev headet væk, men ikke langt nok, og endte i fødderne på angriber Savo Milosevic. Et lille træk, og så blev kanonen ellers affyret. Heldigvis for Getafe, så ramte afslutningen overliggeren, og røg tilbage i spil. Spørgsmålet er om overliggeren ikke stadig vipper på Reyno de Navarra i Pamplona.



Güiza afslutter køligt


Efter 58 minutters spil skete der igen ting og sager på Reyno de Navarra – Abbondanzieri snupper et indlæg, og sender hurtigt nordmanden Øyvind Storflor af sted på kanten, han tager et par hurtige træk, og sender en stikning frem mod angriber Güiza, der sikkert udplacerer Ricardo i Osasuna målet. 2-0, hvilket ikke på nogle måder var fortjent. Det var desuden Güiza ligamål nummer 100.
Osasuna foretog efter scoringen to offensive indskiftninger.

To minutter efter scoringen til 2-0 var Getafe tæt på at komme foran 3-0 – godt kombinationsspil mellem Manu del Moral og norske Øyvind Storflor endte i et langskud fra nordmanden, og kun gode reflekser fra Osasune keeperen forhindrede flere jubelscener fra Getafe.

Osasuna satte nu mere fart under kedlerne, de var nede med 2-0, og skulle derfor frem på deres egen bane for at gå efter bare det ene point. Ti minutter efter de kom bagud med 2-0 fik de et frispark på kanten af Getafe felt, et følt frispark fra Javier Flaño var tæt på at give dem reduceringen, men endnu engang hev Getafe argentinske målmand en klasseredning frem af ærmet.

Med godt et kvarter tilbage begyndte det at ligne en Getafe sejr, og dermed de første tre point til deres danske træner John Petersen, men Valdo var stadig en evig trussel i Osasuna angrebet, og endnu engang kom han godt igennem, men endnu engang overplacerede han sin afslutning mod Abbondanzieris mål. Det fik Osasunas fans til at indlede en pibekoncert, samtidig med at flere fans begyndte at forlade stadion.

Om det var det at fansene begyndte at forlade stadion der virkelig satte gang i Osasuna, eller om de bare mente at dette ikke kunne være rigtigt, det skal vi lade være usagt. Men efter stadion var halvtømt, så virkede det til at Osasuna startede en trodsreaktion.



Milosevic scorer umarkeret


Godt ti minutter før tid kom reduceringen så, da en klasseredning fra Abbondanzieri gav hjørnespark. Et hovedstød fra Héctor Font blev endnu engang reddet af Abbondanzieri, bolden røg tilbage i spil, hvor Corrales sendte bolden ind i feltet igen. Af uforståelige årsager valgte Getafe ikke at dække serbiske Savo Milosevic op, og det takkede serberen for med sin reducering til 2-1.

Reduceringen tændte Osasuna mandskabet yderligere, men frem til chancer kom de dog ikke, og det så ud til, at Getafe holdet kunne holde kampen ud, og sikre sig de første tre point i denne sæson.

Dommeren viste der var lagt fire minutter til, og det satte virkelig pres på Osasuna, mens Getafe så lyset for enden af tunnelen med tre point vinkende forude.

Et minut inden i overtiden var Osasunas Valdo igen tæt på, men ikke tæt nok, da hans afslutning igen strøg forbi den fjerneste stolpe. Han må virkelig sove skidt i nat, da han har haft chancer nok til at afgøre denne kamp helt alene.

Et hjørnespark tre minutter inden i overtiden trak Ricardo med frem i et sidste desperat håb om en udligning, hjørnesparket kom tæt på ham, men han kom ikke op til det, i stedet nåede han ud og fik bolden under kontrol, og sendte den tilbage i feltet, hvor Milosevic kom til en afslutning, men den var ikke tæt nok på mål.



Dobbelt Milosevic giver
slutresultat 2-2


I kampens sidste minut fik Osasuna et indkast på Getafe banehalvdel, et langt indkast blev forsøgt sparket væk, men ramte en af deres egne spillere, og sendte i stedet Osasunas Savo Milosevic alene igennem, og der svigtede serberen ikke. 2-2, og vild jubel på Reyno de Navarra, mens Getafe spillere, fans og stab omkring holdet faldt sammen i græsset – et langt pres var overstået, også rammer man uheldigvis sin egen spiller, og sender modstanderens farligste mand i en friløber, hvor han ikke overraskende scorer. En fortjent udligning, men syndt for et godt kæmpende Getafe mandskab.

"Det noget af det værste jeg har oplevet som træner - godt nok var vi spillet meget i bund gennem kampen, men drengene kæmpede virkelig godt, og jeg synes de fortjente at få de tre point. I stedet så lykkes det for Osasuna at udligne til sidst i kampen, på en meget uheldig fejl i vores forsvar.
Men vi må bare op på hesten igen, vi er på tavlen, og det må vi arbejde videre fra."
var John Petersens kommentar efter kampen på Reyno de Navarra.

Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Sider: 1 [2] 3 4 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010