home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 592 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour De France 2007
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 63 Udprint
Forfatter Emne: Tour De France 2007  (Læst 121814 gange)
United-styrer
Gæst
 
Sv: Tour De France 2007
« Svar #810: 26 Jul 2007, 12:24 »

Michael Rasmussen benægter selv at have indrømmet, at han var i Italien

I så fald er det jo simpelthen påstand mod påstand. Det er svært at finde ud af, hvem der er skurken her. Ingen tvivl om, at Rasmussen har båret sig dumt ad, men om det er nok til, at han bør hives ud af løbet, ved jeg ikke.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2007
« Svar #811: 26 Jul 2007, 12:28 »

Michael Rasmussen benægter selv at have indrømmet, at han var i Italien

I så fald er det jo simpelthen påstand mod påstand. Det er svært at finde ud af, hvem der er skurken her. Ingen tvivl om, at Rasmussen har båret sig dumt ad, men om det er nok til, at han bør hives ud af løbet, ved jeg ikke.

Hvis dette er rigtigt, så er det simpelthen fordi, de ikke vil have en dansker til at vinde årets Tour de France, efter at Riis har indrømmet sit doping brug ved hans sejr i 1996.

Man må og kan simpelthen ikke sende en rytter ud af et Tour de France og slet ikke den førende rytter, bare fordi der dukker en eller anden op og siger han har mødt Michael i Italien. Det var kraftigt regnvejr, han kan jo have taget fejl.

Michael har dummet sig,, men i min mening ikke nok til at blive sendt ud af Touren.

15 tests-15 negative tests = Ikke dopet
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2007
« Svar #812: 26 Jul 2007, 12:30 »

Tjah man må da håbe rabobank har klare beviser for påstanden, ellers går de da neden om og hjem på en injurie sag.

Men et kig i hans stempler i passet burde vel meget vel kunne afgørere sagen....
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Tour De France 2007
« Svar #813: 26 Jul 2007, 12:34 »


15 tests-15 negative tests = Ikke dopet

Riis blev aldrig testet positiv.
Zabel blev aldrig testet positiv.
Resten af T-Mobile blev aldrig testet positiv.
INGEN af Puerto rytterne blev testet positive.

:-)
Logged

Kerm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour De France 2007
« Svar #814: 26 Jul 2007, 12:39 »

Tjah man må da håbe rabobank har klare beviser for påstanden, ellers går de da neden om og hjem på en injurie sag.

Men et kig i hans stempler i passet burde vel meget vel kunne afgørere sagen....

Ja, den ene vej, dvs. ind i Amerikansk luftteritorrie (staveplade), får du et stempel, men ikke ud, desuden ved jeg ikke om Mexico, eller hvor han nu var, gør på samme måde, når der kommer turister til landet..

Kerm
« Seneste Redigering: 26 Jul 2007, 12:43 af Kerm » Logged

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Tour De France 2007
« Svar #815: 26 Jul 2007, 12:48 »

Det er simpelthen alt for langt ude, at man sender den gule førertrøje ud af Tour De France på baggrund af at én eller anden tidl. rytter hævder at have set ham i Italien. DET ER RYGTER - der er ingen beviser - man er uskyldig til det modsatte er bevist. Er alle disse forældede begreber? Jeg er simpelthen målløs over, at Rabobank kan agere på den måde og på en så vag baggrund berøve en mand sin største drøm. Målløs.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2007
« Svar #816: 26 Jul 2007, 12:52 »

Riis blev aldrig testet positiv.
Zabel blev aldrig testet positiv.
Resten af T-Mobile blev aldrig testet positiv.
INGEN af Puerto rytterne blev testet positive.

:-)

Derfor kan man stadig ikke tillade sig, at kalde ham dopet. Man har et system, der skal fange disse snydere, men man er uanset hvad, først en snyder når man enten bliver taget eller selv indrømmer det.

Jeg er ret overbevist om, hvordan sagen har været og hvor den er løbet af sporet, men jeg kan ikke forklare den her, for det vil tage alt for lang tid og tage alt for meget plads, men kort og godt, så er han blevet sent ud af Touren, fordi flere afdankede ryttere gerne ville tilbage i rampelyset en sidste gang (Worre og Cassani).

Logged

Kerm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour De France 2007
« Svar #817: 26 Jul 2007, 12:52 »

Det er simpelthen alt for langt ude, at man sender den gule førertrøje ud af Tour De France på baggrund af at én eller anden tidl. rytter hævder at have set ham i Italien. DET ER RYGTER - der er ingen beviser - man er uskyldig til det modsatte er bevist. Er alle disse forældede begreber? Jeg er simpelthen målløs over, at Rabobank kan agere på den måde og på en så vag baggrund berøve en mand sin største drøm. Målløs.

Hmmm, kunne faktisk ikke have skrevet det bedre, Cube. For det første har Rabobank virkelig skudt sig selv i foden, ved at fyre ham, og for det andet, så er manden jo netop blevet testet positiv så mange gange, så hvis det antal han er blevet testet ikke kan overbevise nogle, hvordan kan man så vinde Touren uden at blive beskyldt for doping?

Kerm
Logged

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2007
« Svar #818: 26 Jul 2007, 12:53 »

Hmmm, kunne faktisk ikke have skrevet det bedre, Cube. For det første har Rabobank virkelig skudt sig selv i foden, ved at fyre ham, og for det andet, så er manden jo netop blevet testet positiv så mange gange, så hvis det antal han er blevet testet ikke kan overbevise nogle, hvordan kan man så vinde Touren uden at blive beskyldt for doping?

Kerm

Hehe, negativ  Wink
Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour De France 2007
« Svar #819: 26 Jul 2007, 12:57 »

Jeg tror lidt, I glemmer at Rabobank selvfølgelig også gerne havde vundet touren. Jeg er sikker på, at holdet såvel som sponsoreren hellere end gerne ville have set Michael Rasmussen i gult i Paris, og når man så i stedet vælger at sende ham hjem, så er det næppe ubegrundet. Presset har jo været enormt på holdet, og der ligger sikkert flere informationer til grund for Michael Rasmussens hjemsendelse end vi ved. Rabobank har jo ikke haft et valg - og det har de ikke haft pga. Michael Rasmussens hullede og usammenhængende forklaringer. Han ligger som han har redt.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2007
« Svar #820: 26 Jul 2007, 13:16 »

Jeg tror lidt, I glemmer at Rabobank selvfølgelig også gerne havde vundet touren. Jeg er sikker på, at holdet såvel som sponsoreren hellere end gerne ville have set Michael Rasmussen i gult i Paris, og når man så i stedet vælger at sende ham hjem, så er det næppe ubegrundet. Presset har jo været enormt på holdet, og der ligger sikkert flere informationer til grund for Michael Rasmussens hjemsendelse end vi ved. Rabobank har jo ikke haft et valg - og det har de ikke haft pga. Michael Rasmussens hullede og usammenhængende forklaringer. Han ligger som han har redt.

Jeg tror heller ikke, at Rasmussen er dum nok til at lyve om hans forberedelser og da slet ikke, hvis han har snakket med en gammel cykelrytter.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Tour De France 2007
« Svar #821: 26 Jul 2007, 13:20 »

@ Kerm. Jeg tror nu, at Rasmussen er blevet testet negativ, ellers skulle han da i hvert fald ikke have kørt så længe, som han gjorde  funny

Nå. Cykelsporten har længe været en skadet sport, og derfor har det været nødvendigt, at vide hvor rytterne var henne - helt nøjagtigt. Derfor har man indført den tre-advarsler-ses-som-positiv-dopingprøve-regel. Den er vel kun rimelig. Dette er de internationale regler, og DCU er i deres bedste ret til at udelukke Rasmussen efter 2 advarsler, hvis de lyster. Det er deres sag, og som sådan kunne de have holdt deres kæft, og lade være med at udtage ham til VM osv. - det er deres sag, men de har valgt at gøre det sådan. Det kan man så mene om hvad man vil, men de er i deres gode ret til det. Ikke at jeg er enig i det, men de har lov til det.

I de seneste par måneder - og nej, det har ikke kun været i touren, men så sandelig også op til (mediecirkusset har blot ikke været på samme niveau som nu) - har Rasmussen været hængt ud. På et tidspunkt mente man, at han var en del af "Men in black" sagen. Allerede der var Rabobank stillet i dårlig lys, men da der naturligvis ikke var nogen beviser, skete der intet. Og således kom han med i Tour de France 2007.

Straks han kom i gult, kom rygterne frem. DCU's beslutning blev lækket og så haglede det ned over Rasmussen. Folk siger, at han var set i Italien, og på baggrund af dette blev han fyret. Det er ikke - som andre har sagt - fordi Rabobank ikke ønsker, at han skulle vinde, eller fordi folk er efter danskere. Sådan et niveau er cykelsporten trodsalt ikke på endnu. Rabobank har haft den gule trøje i én dag før Rasmussen fik den - mon ikke de gerne have set ham vinde? Hvorfor fyre ham, uden grund? Hvorfor fyre ham, hvis han nægter at have været i Italien?  Jeg tror, der er meget, vi ikke har den fjerneste idé om. Mon ikke der foregår noget, vi ikke ved?

Rabobank siger, at Rasmussen har indrømmet at han var i Italien.
Rasmussen siger, at han ikke har indrømmet at være i Italien.
Rygterne siger, at Rasmussen var i Italien med en unavngiven læge.

Hvis han vitterligt ikke har indrømmet at være i Italien, skulle han da straks fixe et pressemøde, og fortælle hans synspunkt på sagen.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2007
« Svar #822: 26 Jul 2007, 13:31 »

Hvis han vitterligt ikke har indrømmet at være i Italien, skulle han da straks fixe et pressemøde, og fortælle hans synspunkt på sagen.

Manden er jo totalt ødelagt og aner ikke hvilket ben, han skal stå på.

Det første, han tænker på, er nok ikke et pressemøde, der skal bevise hans uskyld, men derimod det faktum, at han kun var 4 dage fra, at få opfyldt hans største drøm.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Tour De France 2007
« Svar #823: 26 Jul 2007, 13:32 »

Manden er jo totalt ødelagt og aner ikke hvilket ben, han skal stå på.


Så skulle han jo helt holde sig fra telefonen.
Logged

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2007
« Svar #824: 26 Jul 2007, 13:39 »

Det er godt nok justitsmord af værste karat!

Den er en farce, som folder sig længere og længere ud, hvad bliver det næste?! Det kan godt være at Michael og ude af mentale balance, han utroværdig. Husk på at manden har været krydsforhørt i medierne de sidste par uger. Journalisterne vogter over ham, og går nærmest i ekstase, når de finder en lille fejl. Og det er menneskeligt at fejle, og Michael må betegnes som et menneske! Udlukkelsen er basaret på nogle meget tvivlsomme udsagn. Det seneste er jo den kommentator, som har set Michael i Dolomitterne, men har han nu det?

Er vi kommet så langt ud, at journalister og andet godtfolk, som er tæt på touren, kan plante usaglige mediebomber hos ryttere, som de eventuelt ikke kan lide, og så få smidt en rytter ud af løbene? Jeg synes det er dybt, dybt, dybt problematisk, at der er SÅ mange inkompetente mennesker i så høje stillinger i de forskellige instanser.

Hr. Prudhomme (direktøren for touren, red.) er jo en omvandrende joke. I starten var med Michael og bakkede ham. Lige så stille trak han tæppet under ham, og fremstår i dag som en helt. Cristian Moreni er taget for doping, han røg ud, Sinkewitz blev taget for doping, han røg ud. Vinokourov, you name it. Men Michael er JO IKKE TAGET FOR DOPING!! Det er dybt traumatisk at manden kan blive udelukket, uden at have gjort noget forkert.

Det er fakta at han har lavet nogle administrative fejl, men det beviser jo ikke at han er dopet! Det er så det medierne har presset hammed. Men Rabobanks selvjustits er helt til grin. Han har brudt nogle interne regler, men rabobank har jo kunne følge sagen i medierne hele tiden. Det er til at brække sig over, at man pludselig vælger at give efter det store pres, og når man gør det, så opgiver man kampen, også på MR's vegne.

Rabobank vil gerne proklamere sig som et rent hold, men det er tragikomisk når den ideologi sætter sig udover fornuft. Rent taktisk kan man sige at det var dumt at trække ham ud, men rabobank tænker jo nok ikke lige først på at vinde touren, når man står i sådan en ekstrem situation, men det er forkert at sige at de har begået en fejl, men cykling er cykling, og hvis man ikke er ren, så kan resultaterne være lige meget.

Michael er et unikum, en personlighed. Enten elsker man ham, eller så hader man ham. Man skal da respektere hans person, og man skal respektere hans holdninger. Den jalousi, som lyser ud af franskmændene er ikke til at bære. De vil rede deres elskede løb. Men reder man løbet når Man, undskyld udtrykket, fucking smider den gule trøje ud uden grund?! Nej, nu er touren for alvor dødsdømt idag. Det er virkelig en sort dag for cyklingen.

Det er første gang den gule trøje kommer direkte ud i et stormvejr, og det er meget belastende, selve sagen er nu ikke så slem, for Michael står virkelig med en god sag. Den gule trøje er bare plettet nu, trøjen er et symbol og når man direkte ryger ud af løbet, med den trøje på, så er det skærpende. Jeg forudser at der bliver en stor kamp for at rede sporten, og for den værdighed. Jeg kan ikke forestille mig at touren helt ophører, og slet ikke konkurrencecykelspo rt. Det er virkelig røre i vandet, der sker en masse lige nu, og så er det altså meget kedelige signaler at sende.

Michaels ansigt er symbolet på noget, ja jeg kan nærmest ikke beskrive det. En mands fald, fra toppen helt ned til bunden, og det er som tidligere nævnt synd, når der ikke er noget i vejen med ham. Lige nu frygter jeg for ham. Det er klart det værste aspekt i den her sag. Nu har vi ikke hørt noget konkret fra ham, men han lyder til at være nede i et dybt, dybt hul.

Han er lidt af en enspænder, og på den lange bane, har han sagt at han vil åbne en cykelbutik, men jeg ved ikke hvor traumatiseret af det her. Men jeg frygter i skrivende stund for ham. Selvfølgelig er han en voksen mand, og han gør nok ikke noget drastisk, men det her kan føre til depressioner. Jeg frygter han ender som en Pantani, men samtidig ved jeg at han har gode mennesker omkring sig, hans forældre og hans kone, Chariza. Tankerne kører godt nok rundt i mit hoved lige nu, og jeg vil meget gerne høre fra ham. Det er meget demoraliserende, at han som uskyldig mand skal fratages sejren. Hans karriere er forbi, og hans drøm er taget fra ham. Puha - det bliver hårdt det her :’(

Logged

Sider: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 63 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010