home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
12 Maj 2025, 10:08 g00n Blogs Minimalistic 2020
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 575 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  OB tråden
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 114 Udprint
Forfatter Emne: OB tråden  (Læst 275838 gange)
DNE
Landsholdsspiller

Sv: OB tråden
« Svar #705: 02 Dec 2008, 13:53 »

Du sir der er forskel på behandling af folk der handler impulsivt eller folk der har en masse indsigt med sig..?

Organiseret kriminalitet straffes da også hårdere end "almindelig" kriminalitet...

Jeg ved godt det er svært at være dommer.. Men hvorfor så ikk hjælpe dem ? Jeg har foreslået noget med at man kan se afgørende situationer på video.. Dét høvler i allesammen ned ? Er det bedre at have et par kampe, hvor dommeren mere eller mindre har afgjort kampen, hver uge ?? Vi skal da hjælpe dommerne, når de ikk selv kan se det.. Video er vel det eneste der kan klare det ? Hvis OB var kommet foran 2-1 havde AGF da ikk vundet igår.. Det er jeg da 99% sikker på.. Så på den måde havde det da en betydning.. At det senere hen var Arek der fejlede i målet, så de scorede, er en anden sag.. Men hvis kampen var blevet den samme, selvom der var dømt mål til OB havde vi da trods alt fået 1 point..
Hvis du kan komme med en bedre løsning på problemet, end video, så kom da med det ? Måske kommer kampene til at vare 5 minutter længere, men det er da bedre end at kampen får et forkert udfald.. Og med video, kan man jo ikke beskylde en dommer for match-fixing, medmindre han laver SÅ mange afgørende fejl, at man ikk kan se dem igennem, men det sker da så sjældent...

For at løse et problem, er det en forudsætning, at der er et problem at løse, og det mener jeg faktisk ikke der er. Så dårlige er dommerpræstationern e altså ikke.

At bruge video, vil efter min mening ødelægge fodbolden, det vil pille tempoet ud af kampen, og lidt af intensiteten (som jo er noget af det, der gør at vi overhovedet gider se kampene) vil også gå tabt. Der vil altid være et element af held og uheld i fodbold, det er jo også en af de ting der gør det så facinerende - det at dommeren bare er et menneske, og begår fejl, som alle vi andre, er en medvirkende årsag til dette held. Vi havde garenteret ikke haft denne diskussion, hvis fejlen i går var gået til OB's fordel, så havde den måske kørt i AGF tråden (hvis en sådan findes) istedet, mens der her i tråden havde været bred enighed om, at dommerfejl bare er en del af sporten, og at det går nogenlunde lige op, når sæsonen er slut.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #706: 02 Dec 2008, 14:00 »

Du sir der er forskel på behandling af folk der handler impulsivt eller folk der har en masse indsigt med sig..?

Ja, men derfor er det ikke en valid sammenligning. Kan ikke tage det seriøst at sammenligne dommere/David N med bankrøvere der stikker en kniv/pistol i snotten på mennesker Smiley

simonob
Landsholdsspiller

« Svar #707: 02 Dec 2008, 14:01 »

Organiseret kriminalitet straffes da også hårdere end "almindelig" kriminalitet...

For at løse et problem, er det en forudsætning, at der er et problem at løse, og det mener jeg faktisk ikke der er. Så dårlige er dommerpræstationern e altså ikke.

At bruge video, vil efter min mening ødelægge fodbolden, det vil pille tempoet ud af kampen, og lidt af intensiteten (som jo er noget af det, der gør at vi overhovedet gider se kampene) vil også gå tabt. Der vil altid være et element af held og uheld i fodbold, det er jo også en af de ting der gør det så facinerende - det at dommeren bare er et menneske, og begår fejl, som alle vi andre, er en medvirkende årsag til dette held. Vi havde garenteret ikke haft denne diskussion, hvis fejlen i går var gået til OB's fordel, så havde den måske kørt i AGF tråden (hvis en sådan findes) istedet, mens der her i tråden havde været bred enighed om, at dommerfejl bare er en del af sporten, og at det går nogenlunde lige op, når sæsonen er slut.

Det kan jeg ikke være enig med dig i.. Jeg mener der er mange mange dommerfejl.. Alt for mange.. Og jeg har længe syntes at det var et problem.. AGF fik en helt fri chance igår, f.eks., hvor Dioh Williams skærme en OB-forsvarer af, og ender med at stå helt fri i feltet.. Der dømmer han så frispark til OB hvilket vi var mange på OB's tribune der var enige om måtte være et "kompensations-frispark".. Og det nytter jo heller ikk en skid.. Jeg synes der er et problem, og det har jeg gjort længe... Det er bare aktuelt i denne tråd nu...

~  OB  ~  DORTMUND  ~  FULHAM  ~  HAMMARBY  ~ 

simonob
Landsholdsspiller

« Svar #708: 02 Dec 2008, 14:03 »

Ja, men derfor er det ikke en valid sammenligning. Kan ikke tage det seriøst at sammenligne dommere/David N med bankrøvere der stikker en kniv/pistol i snotten på mennesker Smiley

Du vil heller ikke sammenligne Lars Berendts udtalelse, med Carsten Broes eller Kim Brinks... Hvad vil du sammenligne ? Man kan da ikk gå ud som forbund og give straf for ordet "tyksak" og derefter selv bruge ordet "tumpe"... Det kan man sku da ikk tillade sig ??

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #709: 02 Dec 2008, 14:12 »

Jeg ved godt det er svært at være dommer.. Men hvorfor så ikk hjælpe dem ? Jeg har foreslået noget med at man kan se afgørende situationer på video.. Dét høvler i allesammen ned ? Er det bedre at have et par kampe, hvor dommeren mere eller mindre har afgjort kampen, hver uge ?? Vi skal da hjælpe dommerne, når de ikk selv kan se det.. Video er vel det eneste der kan klare det ? Hvis OB var kommet foran 2-1 havde AGF da ikk vundet igår.. Det er jeg da 99% sikker på.. Så på den måde havde det da en betydning.. At det senere hen var Arek der fejlede i målet, så de scorede, er en anden sag.. Men hvis kampen var blevet den samme, selvom der var dømt mål til OB havde vi da trods alt fået 1 point..
Hvis du kan komme med en bedre løsning på problemet, end video, så kom da med det ? Måske kommer kampene til at vare 5 minutter længere, men det er da bedre end at kampen får et forkert udfald.. Og med video, kan man jo ikke beskylde en dommer for match-fixing, medmindre han laver SÅ mange afgørende fejl, at man ikk kan se dem igennem, men det sker da så sjældent...

Du har lidt af den der "alle mod os"-mentalitet når du skrive at vi alle høvler dine forslag ned. g00n skriver da at han er tilhænger af et målkamera og mit indlæg med "Worst case scenario" er udelukkende ment som en henvisning til, at man altså skal tænke sig om før man bare indfører alt muligt gøgl der minder om NFL...

Mht. video kan det ganske korrekt være en fornuftig løsning omkring mål eller ej, men mht. offside er det altså et farligt emne at bevæge sig ud i. Hvorfor ikke acceptere at verden ikke er perfekt, i stedet for den her søgen der præger samfundet generelt, hvor alt skal være perfekt. Er det ikke meget mere charmerende når vi har noget at diskutere som her, kontra en perfekt verden, hvor alt er som det "burde være"? Så skal vi jo til at diskutere farven på trøjerne lige pludseligt?

Fodbold er et spil hvor følelserne indgår og ikke en samling robotter. Hvis dommerne begår fejl og derfor svines til, fordi de koster klubberne penge/point/placeringer, skal spillerne så også svines til fordi de koster tilskuerne penge når de begår fejl og vi har betalt for en billet og går bedrøvet hjem? Til sidst ender det jo med at klubberne begynder at sagsøge dommerne Smiley

Krellz
Landsholdsspiller

« Svar #710: 02 Dec 2008, 14:14 »

Fuldstændig enig med Arek, her: http://www1.onside.dk/onsidetv/21946

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #711: 02 Dec 2008, 14:14 »

Du vil heller ikke sammenligne Lars Berendts udtalelse, med Carsten Broes eller Kim Brinks... Hvad vil du sammenligne ? Man kan da ikk gå ud som forbund og give straf for ordet "tyksak" og derefter selv bruge ordet "tumpe"... Det kan man sku da ikk tillade sig ??

Nu vælger jeg jo selv hvad jeg vil sammenligne Smiley

Den korte version er: David Nielsen begår en helt overlagt handling, det gør dommerne ikke...

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #712: 02 Dec 2008, 14:15 »

Hvorfor ikke acceptere at verden ikke er perfekt, i stedet for den her søgen der præger samfundet generelt, hvor alt skal være perfekt. Er det ikke meget mere charmerende når vi har noget at diskutere som her, skal vi jo til at diskutere farven på trøjerne lige pludseligt?

Hehe, det afsnit fik mig til at tænke på filmen Minority Report!

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #713: 02 Dec 2008, 14:16 »

Det kan jeg ikke være enig med dig i.. Jeg mener der er mange mange dommerfejl.. Alt for mange.. Og jeg har længe syntes at det var et problem.. AGF fik en helt fri chance igår, f.eks., hvor Dioh Williams skærme en OB-forsvarer af, og ender med at stå helt fri i feltet.. Der dømmer han så frispark til OB hvilket vi var mange på OB's tribune der var enige om måtte være et "kompensations-frispark".. Og det nytter jo heller ikk en skid.. Jeg synes der er et problem, og det har jeg gjort længe... Det er bare aktuelt i denne tråd nu...

Og det er nok netop derfor vi står så langt fra hinanden i denne tråd, du søger en løsning, mens jeg har svært ved overhovedet at se et problem.

Igen, sammenlignet med udlandet, er vi ualmindeligt godt med, hvad dommerstandarden angår. Var klubberne bare lige så godt med i forhold til de store ligaer, så tegnede det lyst for Dansk fodbold...

simonob
Landsholdsspiller

« Svar #714: 02 Dec 2008, 14:17 »

Nu vælger jeg jo selv hvad jeg vil sammenligne Smiley

Den korte version er: David Nielsen begår en helt overlagt handling, det gør dommerne ikke...

Og det betyder at man må svine DN og ikk dommerne ??
- det er det du siger..

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #715: 02 Dec 2008, 14:17 »

Hehe ja, Arek er jo en god figur for dansk fodbold og især pressen med hans ærlighed Smiley

simonob
Landsholdsspiller

« Svar #716: 02 Dec 2008, 14:18 »

Og det er nok netop derfor vi står så langt fra hinanden i denne tråd, du søger en løsning, mens jeg har svært ved overhovedet at se et problem.

Igen, sammenlignet med udlandet, er vi ualmindeligt godt med, hvad dommerstandarden angår. Var klubberne bare lige så godt med i forhold til de store ligaer, så tegnede det lyst for Dansk fodbold...

Hvis ikke du kan se et problem, hvorfor deltager du så i debatten OM problemET ?  Huh

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #717: 02 Dec 2008, 14:20 »

Og det betyder at man må svine DN og ikk dommerne ??
- det er det du siger..

Jeg kan huske noget fra min gamle dansk-lærer på HH der aaaaaaaaaltid sagde: Læs mellem linjerne. Her bliver det bare lige gjort en tand for meget.

Jeg siger jeg forstår tilsvingen af David Nielsen, for han har selv valgt at udstille sig selv, så må man også forvente lidt slag. Det har dommeren ikke.

At det så er Lars Berendt, formentligt den mest arrogante person i dansk fodbold overhovedet der gør det, og han repræsenterer DBU er da helt sikkert ikke for smart.

Jeg har bare ikke sympati for David Nielsen, jeg har meget sympati for dommerne.

Og så kan du vidst ikke koge mere suppe på det ben....

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #718: 02 Dec 2008, 14:21 »

Hvis ikke du kan se et problem, hvorfor deltager du så i debatten OM problemET ?  Huh

Ikke fordi jeg vil svare på DNEs vegne, men det er nu velkendt at i en diskussion skal der være to sider af sagen før det kan blive en diskussion. Ellers er det bare en samtale mellem personer der er enige Wink

simonob
Landsholdsspiller

« Svar #719: 02 Dec 2008, 14:25 »

Jeg kan huske noget fra min gamle dansk-lærer på HH der aaaaaaaaaltid sagde: Læs mellem linjerne. Her bliver det bare lige gjort en tand for meget.

Jeg siger jeg forstår tilsvingen af David Nielsen, for han har selv valgt at udstille sig selv, så må man også forvente lidt slag. Det har dommeren ikke.

At det så er Lars Berendt, formentligt den mest arrogante person i dansk fodbold overhovedet der gør det, og han repræsenterer DBU er da helt sikkert ikke for smart.

Jeg har bare ikke sympati for David Nielsen, jeg har meget sympati for dommerne.

Og så kan du vidst ikke koge mere suppe på det ben....

Det var egentlig bare det jeg prøvede at få dig til at se ? Men det har du så vidst hele tiden jo... Super..

Sider: 1 ... 46 47 [48] 49 50 ... 114 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010