Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 10:26:46
Broen13
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23454
0 Brugere, 1075 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
concordemayfai...
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
OB tråden
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
44
45
[
46
]
47
48
...
114
Forfatter
Emne: OB tråden (Læst 242197 gange)
simonob
Landsholdsspiller
Sv: OB tråden
«
Svar #675:
02 Dec 2008, 11:33 »
Citat af: g00n 02 Dec 2008, 11:30
Højst sandsynligt ikke.
Forhåbentlig ikke.
Nogle er bedre end andre, og nogle har oftere end dårlig dag end andre.
Er det ikk oss svært at tro 100% på at dommerne er de eneste der interesserer sig, bar lidt, for fodbold i danmark, der ikk har et bedre øje til et hold, fremfor et andet ??
~ OB ~ DORTMUND ~ FULHAM ~ HAMMARBY ~
g00n
FmFreaks' Venner
«
Svar #676:
02 Dec 2008, 11:35 »
Det kan man godt argumentere for, men jeg tror trods alt ikke på at det er noget de lader sig påvirke af i kampene. Jeg har alligevel så meget tiltro til dem, at jeg mener deres fejldomme er resultatet af fejlskøn i kampens hede, og ikke af passion for et andet hold.
simonob
Landsholdsspiller
«
Svar #677:
02 Dec 2008, 11:39 »
Citat af: g00n 02 Dec 2008, 11:35
Det kan man godt argumentere for, men jeg tror trods alt ikke på at det er noget de lader sig påvirke af i kampene. Jeg har alligevel så meget tiltro til dem, at jeg mener deres fejldomme er resultatet af fejlskøn i kampens hede, og ikke af passion for et andet hold.
- Så skal de bar tage sig sammen, og starte op på noget træning eller et eller andet...! Det her holder ikk...
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #678:
02 Dec 2008, 11:39 »
Hehe god grinern at læse de her indlæg. Klubfarverne er dælme indblandet
Godt man ikke er så farvet...
Katastrofe dom af linjevogteren (ikke dommeren), Fall stod ca. en meter på den rigtige side. Som JKJ så rigtigt siger, så er det bare ikke dommeren der koster OB et, eller måske tre, point. Det er OB selv. Når det så er sagt, er det selvfølgelig dybt frustrerende at dommeren tager det mål fra OB som de rent faktisk scorer på en dag hvor de har svært at passere Steffen Rasmussen.
Og til dem der sviner dommerne: Skru nu ned. Dommerne ønsker ikke selv at være prof, de mener ikke det hjælper og man må da alt andet lige regne med at de er de bedste til at vurdere det. De gennemgår jo fysiske tests hvert år for at tjekke at de kan følge med. Dvs. de er i god nok fysisk form. Hvad skulle de så få penge for og bruge 37 timer om uegn på? Terpe reglerne? Arh come on...
http://www.bold.dk/nyt/?vis=83824
I går råbte AGFs fans "Ludersøn" efter dommeren fordi han i nogle siituationer ikke dømte i AGFs retning. Hvad med at gøre de fans til "Prof. fans" så de kan sidde 37 timer om ugen og terpe Emma Gads bog, så de kunne lære at opføre sig ordentligt?
Det er fair nok at man er frustreret, men danske dommere er altså ikke så dårlige som os "forkælede danskere" gerne vil gøre dem til. Og jo mere unuanceret kritikken bliver, jo færre har lyst til at blive dommer. Man kunne f.eks. starte med at opdrage på de spillere der i Serie "Fucking" 5 bliver så sure over dommeren at de begynder at tæve løs på ham... Jesus Christ. Det er DEM der ødelægger fodbolden, ikke dommerne.
Lad os nuancere kritikken, og give dommerne ros når de fortjener det, for det gør de nærmest udelukkende for at stille op i øjeblikket, så kan de nok bedre tage den negative kritik til sig, når den kommer. Hr. Scolari går ud i medierne og "kræver" en undskyldning fordi Arsenal fik et mål der ellers var offside. Skulle Scolari så gå ud og undskylde når han kalder dommerne noget knapt så flatterende?
Dommerne får ALDRIG en offentlig undskyldning, hvorfor skulle de så egentligt gøre det? De gør det kun fordi medierne og fans kræver det. Medier og fans der i den grad mangler at se indad mod deres egen latterlige kritik.
Det svarer til at jeg skulle give en kunde en undskyldning fordi jeg uheldigvis er kommet til at give en forkert vejledning, mens kunden kan kalde mig "uduelig", "elendig" og andre personlige ting, uden bagefter at undskylde når han så har modtaget undskyldningen fra mig. Hvor fedt vil det være? Og hvad gør det ved min lyst til at hjælpe kunden næste gang, eller i det hele taget blive i branchen?
Citat af: simonob 02 Dec 2008, 11:27
Holder de med bestemte hold ?
Nej! F.eks. ønsker Claus Bo ikke at dømme OB fordi han bor på Fyn og ikke vil risikere mistanke om inhabilitet. Derimod er det fangrupper der pepper hinanden op i en slevforstærkende stemning, og giver dømmerne mellemnavne efter de klubber de antageligt skulle forfordele
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #679:
02 Dec 2008, 11:44 »
Hvad synes man i øvrigt om sådan en her udtalelse:
http://www.bold.dk/nyt/Kim-Brink-raser-mod-dommertrio
Forstår naturligvis godt frustrationen, men burde man som klubleder, ikke holde sig for god til at gå ud med det offentligt? Det eneste han åbner er en endnu mere hadsk stemning mod dommerne i Dk...
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #680:
02 Dec 2008, 11:49 »
Hehe, sikken diskussion for noget, der alligevel udligner sig over en sæson, og hvis det skulle tippe til nogens fordel, når det kan gøres op sidst på sæsonen, så er topholdene (som OB jo også er et af) nok dem, der er størst sandsynlighed for, at har trukket de længste strå.
Personligt er jeg af den holdning, at sammenlignet med de store ligaer, så er dommernes standard langt bedre end spillernes. Jojo, der kommer nogle underlige kendelser nu og da, men det gør der altså også i Premier League, Primera og Serie A. Forskellen mellem dommerne i disse ligaer og SAS ligaen, er ikke engang i nærheden af at være så stor, som forskellen på spillerstandarden i disse ligaer, så egentlig er de Danske dommere for gode til SAS ligaen
Spiller en dommer på en kamp, som han selv dømmer, er jeg ret sikker på, at det kan ende med, at han kommer ind at ruske tremmer, i hvert fald slipper han ikke godt fra det. Og dømmer han konsekvent til ét bestemt holds fordel (set fra en som ingen klubrelationer har), bliver han nok også forholdsvis hurtigt sat fra bestillingen.
Jeg tror, at der er større chance for, at der er spillere, der er købt til at tabe kampe, end for at dommerne gør det, fordi de holder med en eller anden klub.
simonob
Landsholdsspiller
«
Svar #681:
02 Dec 2008, 11:51 »
Citat af: KongFjong 02 Dec 2008, 11:44
Hvad synes man i øvrigt om sådan en her udtalelse:
http://www.bold.dk/nyt/Kim-Brink-raser-mod-dommertrio
Forstår naturligvis godt frustrationen, men burde man som klubleder, ikke holde sig for god til at gå ud med det offentligt? Det eneste han åbner er en endnu mere hadsk stemning mod dommerne i Dk...
Mester... Jeg forstår ham fuldt ud ! Det kan koste os mesterskabet i sidste ende... Det er tit marginaler der afgører det, og det kan være 1 eller 2 point der afgører det... Det kan koste i sidste ende.. Der er så mange penge i fodbold, og så stor forskel på at blive nummer 1 og 2 i sas-ligaen, at sådan en fejl er for latterlig... Tror da fanden manden blir sur !
- Kom så med de muligheder for at se tingene på video ligesom i hockey og NFL, blandt andet ! Det er for afgørende !
simonob
Landsholdsspiller
«
Svar #682:
02 Dec 2008, 11:52 »
Citat af: DNE 02 Dec 2008, 11:49
Hehe, sikken diskussion for noget, der alligevel udligner sig over en sæson, og hvis det skulle tippe til nogens fordel, når det kan gøres op sidst på sæsonen, så er topholdene (som OB jo også er et af) nok dem, der er størst sandsynlighed for, at har trukket de længste strå.
Personligt er jeg af den holdning, at sammenlignet med de store ligaer, så er dommernes standard langt bedre end spillernes. Jojo, der kommer nogle underlige kendelser nu og da, men det gør der altså også i Premier League, Primera og Serie A. Forskellen mellem dommerne i disse ligaer og SAS ligaen, er ikke engang i nærheden af at være så stor, som forskellen på spillerstandarden i disse ligaer,
så egentlig er de Danske dommere for gode til SAS ligaen
Spiller en dommer på en kamp, som han selv dømmer, er jeg ret sikker på, at det kan ende med, at han kommer ind at ruske tremmer, i hvert fald slipper han ikke godt fra det. Og dømmer han konsekvent til ét bestemt holds fordel (set fra en som ingen klubrelationer har), bliver han nok også forholdsvis hurtigt sat fra bestillingen.
Jeg tror, at der er større chance for, at der er spillere, der er købt til at tabe kampe, end for at dommerne gør det, fordi de holder med en eller anden klub.
Du må ha drukket af natpotten...
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #683:
02 Dec 2008, 11:58 »
Citat af: simonob 02 Dec 2008, 11:52
Du må ha drukket af natpotten...
Næ, faktisk så har jeg ikke engang en natpotte, og selv hvis jeg havde, så er det da uhygiejnisk at drikke af sådan en, så det ville jeg da bestemt ikke gøre.
Men, det er et sidespor, som slet ikke har noget med emnet at gøre. har du ikke noget at tilføje til emnet, jeg hører meget gerne på hvad du har at sige, i fald det serveres på en konstruktiv måde, med argumenter der understøtter dine udsagn.
simonob
Landsholdsspiller
«
Svar #684:
02 Dec 2008, 12:02 »
Citat af: DNE 02 Dec 2008, 11:58
Næ, faktisk så har jeg ikke engang en natpotte, og selv hvis jeg havde, så er det da uhygiejnisk at drikke af sådan en, så det ville jeg da bestemt ikke gøre.
Men, det er et sidespor, som slet ikke har noget med emnet at gøre. har du ikke noget at tilføje til emnet, jeg hører meget gerne på hvad du har at sige, i fald det serveres på en konstruktiv måde, med argumenter der understøtter dine udsagn.
Jeg mener at det ødelægger for meget med de fejl der ! Jeg mener at dommernes fejl efterhånden er for afgørende... Vi må gøre dem prof, finde nogle nye, eller bedst af alt.. Gøre det muligt at se tingene på video.. Så må holdene får 1 eller 2 muligheder for at se tingene på video, pr. kamp.. Det havde både hjulpet på brøndby's mål i lørdags, hvor claus bo nu også har indrømmet at der var frispark... Og så på OB's mål igår.. Jeg ved godt at man ikk kan gøre det hvis man slår kontra og sparker en lang bold, og der blir dømt offside på en friløber.. Man kan jo ikk starte fra en friløber igen... Men det kan da hjælpe noget...
g00n
FmFreaks' Venner
«
Svar #685:
02 Dec 2008, 12:03 »
Citat af: simonob 02 Dec 2008, 11:51
- Kom så med de muligheder for at se tingene på video ligesom i hockey og NFL, blandt andet ! Det er for afgørende !
Det ville ødelægge spillet fuldstændig. I NFL er det meget nemt at have den slags, da der er mange naturlige og relativt lange spilstop i sådan en kamp.
Det er der ikke i fodbold, og dermed er muligheden for det ikke til stede - ikke på samme plan i hvert fald.
Hvornår skulle en offside-kendelse tjekkes igennem? Næste gang bolden er ude af spil? Hvad så med de ting der er sket i mellemtiden hvis det viser sig at dommen var forkert?
Hvad hvis dommeren dømmer et straffespark, og det derefter konstateres at der ikke var det? Så har det forsvarende hold mistet chance for en evt. kontra?
simonob
Landsholdsspiller
«
Svar #686:
02 Dec 2008, 12:05 »
Citat af: g00n 02 Dec 2008, 12:03
Det ville ødelægge spillet fuldstændig. I NFL er det meget nemt at have den slags, da der er mange naturlige og relativt lange spilstop i sådan en kamp.
Det er der ikke i fodbold, og dermed er muligheden for det ikke til stede - ikke på samme plan i hvert fald.
Hvornår skulle en offside-kendelse tjekkes igennem? Næste gang bolden er ude af spil? Hvad så med de ting der er sket i mellemtiden hvis det viser sig at dommen var forkert?
Hvad hvis dommeren dømmer et straffespark, og det derefter konstateres at der ikke var det? Så har det forsvarende hold mistet chance for en evt. kontra?
Har givet mit syn på dén side af sagen ^^.... Men hvis der fejl-agtigt blir dømt straffe, er det da unfair... Og de 2 ovenstående eksempler er da også unfair, og der ku det da godt bruges ?? ^^
g00n
FmFreaks' Venner
«
Svar #687:
02 Dec 2008, 12:10 »
Jeg vil medgive at jeg er tilhænger af et mål-kamera, der i løbet af et splitsekund kan afgøre om bolden har været over mållinien eller ej.
Til gengæld har jeg svært ved at se hvordan man skulle kunne håndtere forkerte offside-kendelser o.lign. uden at det bliver på en uhensigtsmæssig måde.
simonob
Landsholdsspiller
«
Svar #688:
02 Dec 2008, 12:13 »
Citat af: g00n 02 Dec 2008, 12:10
Jeg vil medgive at jeg er tilhænger af et mål-kamera, der i løbet af et splitsekund kan afgøre om bolden har været over mållinien eller ej.
Til gengæld har jeg svært ved at se hvordan man skulle kunne håndtere forkerte offside-kendelser o.lign. uden at det bliver på en uhensigtsmæssig måde.
Hvis, i de her tilfælde, Vejle og OB ku ha bedt om at få set situationen igennem, idet der blev dømt mål til Brøndby, og Offside imod OB, ku dommerne nemt se at den var gal, og dermed dømme rigtigt... Det ku man bruge 1 minut på, og ordne... Er det forkert ?
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #689:
02 Dec 2008, 12:20 »
Citat af: simonob 02 Dec 2008, 11:51
Mester... Jeg forstår ham fuldt ud ! Det kan koste os mesterskabet i sidste ende... Det er tit marginaler der afgører det, og det kan være 1 eller 2 point der afgører det... Det kan koste i sidste ende.. Der er så mange penge i fodbold, og så stor forskel på at blive nummer 1 og 2 i sas-ligaen, at sådan en fejl er for latterlig... Tror da fanden manden blir sur !
Jamen jeg siger jo netop også at jeg forstår frustrationerne, men jeg forstår ikke at han udtaler sig som han gør. Imo har han ikke tænkt over konsekvenserne. Dommerne og klubberne er jo også medspillere, der skal få spillet til at fungere. Hvis en spiller så åbenlyst kritiserede Kim Brink ville han blive indkaldt til en venlig samtale, men Kim Brink må gerne svine en dommer til fordi han ikke tilhører Kim Brinks klub?
Og mulighederne for at se ting på video? Som g00n så 110% korrekt siger det, så er der mange flere naturlige stop i spillet i NFL end i fodbold. Vi prøver at slippe afsted med spillere der faker en skade så dommeren stopper spillet, skal vi så til at indføre regler der giver en træner mulighed for at afprøve en situation, som i sidste ende kan føre til at det bliver misbrugt. Lad os bare sig som eksempel, at hver træner havde en mulighed i hver halvleg. Hvad hvis det ene hold ikke har brugt deres mulighed og fører 1-0 til få minutter før tid. Det andet hold angriber desperat, og de får tilkæmpet sig et indkast f.eks. tæt ved modstandernes mål. En spiller opfatter hurtigt situationen og løber hen til bolden for at lave et hurtigt indkast til en spiller der har lusket sig fri feltet. Men han får ikke lov, fordi træneren for det førende hold er hurtig i opfattelsen og stopper spillet og kræver at gennemse en eller anden latterlig situation. Ville du så ikke blive pissed? Min formodning er at det ville du
Sider:
1
...
44
45
[
46
]
47
48
...
114
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »