home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:54:47 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
05 Maj 2025, 19:40 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Apr 2025, 20:24 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23569
  0 Brugere, 604 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Lavilldrymn
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  OB tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 102 103 [104] 105 106 ... 114 Udprint
Forfatter Emne: OB tråden  (Læst 270064 gange)
verdenskrig
Manager

Sv: OB tråden
« Svar #1545: 26 Mar 2012, 13:29 »

Mølby ville i mine øjne ikke være et godt valg, da han slet ikke står for den stil OB vil praktisere.. Grunden til at man ansatte Henrik Clausen var jo, at han skulle indføre en mere offensiv og shortpassing betonet stil. Og det ville man gerne have en klubmand til at indføre.

Mølby står derimod i langt højere grad for en stabil defensiv base, og så et kontrabaseret angrebsspil ud fra det.. Så det ville i mine øjne være et brud på de løfter man har givet sig selv og fansene Smiley

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Badefar
Manager

« Svar #1546: 26 Mar 2012, 13:36 »

Troels Bech har jo været i OB i to omgange med skiftende kvalitet. I første omgang løftede han os fra et bundhold til et midterhold og vandt en pokaltitel, i anden omgang gjorde han os til et hold der lagde sig lige i slipstrømmen af FCK og BIF samtidig med at han fik os til at spille det bedste fodbold i OB i nyere tid. Desværre for ham var han parret med en utrolig dårlig træner der havde for stor indflydelse og der endte derfor med dårlig stemning i truppen en fyring. Troels bor dog stadigvæk i Odense og stort set alle der var en del af det sportslige setup dengang er væk nu. Jeg synes Troels har udviklet sig meget siden dengang både taktisk men specielt også med mandskabsplejen, derudover har han efterhånden en så medievant og karismatisk person at han godt ville kunne tage nogle af de kampe der vil være i en klub med lidt uro på de indre linjer.

Med hensyn til Kasper Hjulmand er det ganske vidst rigtigt at det ser ud til at tage en CHL plads nu, man skal bare passe på med at overvurdere den 2 plads. Nordsjællands chancer for at nå europæisk gruppespil i både CHL og EL er stadig meget små da de vil være useedede hele vejen igennem og må klare sig uden Bjelland, så der er ikke garanti for nogen umiddelbart økonomisk gevinst der. Når det så er sagt tror jeg heller ikke umiddelbart på Hjulmand i OB til sommer, da jeg tror han er en mand der er dedikerede i sine projekter og ikke bare forlader det så hurtigt, men jeg er sikker på at OB kan tilbyde ham nogle rammer der vil være meget interessante og give ham mulighed for at forme et hold på et højere niveau end i Nordsjælland.

Badefar
Manager

« Svar #1547: 26 Mar 2012, 13:50 »

Mølby ville i mine øjne ikke være et godt valg, da han slet ikke står for den stil OB vil praktisere.. Grunden til at man ansatte Henrik Clausen var jo, at han skulle indføre en mere offensiv og shortpassing betonet stil. Og det ville man gerne have en klubmand til at indføre.

Mølby står derimod i langt højere grad for en stabil defensiv base, og så et kontrabaseret angrebsspil ud fra det.. Så det ville i mine øjne være et brud på de løfter man har givet sig selv og fansene Smiley

Er ikke helt enig i din analyse af Mølby. I mine øjne har han indført en spillestil i Horsens der på trods af sparsomme midler lægger sig op på at være boldbesiddende og kreativ. De har samtidig en stil der hvor der gerne vil presse højt, og hvor de gerne vil have at alle spillere skal være med til at presse. Horsens holdet er så bygget op med nogle spillere som er gode defensivt, men som jeg ikke umiddelbart synes har et defensivt udgangspunkt, og det har gjort at de har udviklet sig meget offensivt i de seneste år, personificeret ved Martin Spelmann. Netop det er helt i trit det Poul Hansen har efterspurgt og som han beskrev som fremtiden i sin efterhånden 12-13 år gamle selvbiografi.

lejones
Landsholdsspiller

« Svar #1548: 26 Mar 2012, 14:42 »

Jeg tænker lidt at det kunne være spændende med John "Faxe" Han har jo været en del år under Michael Laudrup som spillede flot boldbesiddende spil hvilket OB også forsøger.. Samtidig er han vidst eftersigende også godt til mandskabbehandling. .. Så tror det kunne være et spændende bud og en god klub for ham at blive en endnu bedre træner...

Badefar
Manager

« Svar #1549: 26 Mar 2012, 14:47 »

Faxes totale deroute i Randers afskrækker mig virkelig fra at vi skulle hente ham. Jeg synes heller ikke at  han har været ambassadør for særlig spændende fodbold som cheftræner, så jeg vil godt nok mildt sagt være lunken ved at få ham som træner.

Arsrea
Landsholdsspiller

« Svar #1550: 26 Mar 2012, 14:57 »

Keld Bordinggaard!  Cool

Guldbrand
Blogmester

« Svar #1551: 26 Mar 2012, 16:04 »

Har meget svært ved at se nogen danskere, som skulle kunne varetage jobbet i OB. Det skulle da lige være Laudrup eller Morten Olsen, men de er jo som bekendt, langt fra realistisk.

Af andre, så kunne Morten Wieghorst og Troels Bech være to mulige kandidater, men dem anser jeg også som værende for urealistiske på nuværende tidspunkt, og tvivler måske også på at de har den gennemslagskraft som det kræver, med de spillertyper vi har på holdet.

Jeg ser helst en britisk type ala Bruce Rioch som cheftræner. En personlighed med stor disciplin og respekt omkring sig, og som kan spille den hårde og fysiske spillestil som OB er kendt for, men som de desværre nok er ved at gå på kompromis med - Alle vil jo til at spille som Barcelona nu  Huh

Jeg ved dog ikke hvad der er af mulige emner fra de britiske ø'er, men jeg håber at vi får en udenlandsk træner derfra. Eller i hvert fald en, som kender til den måde at spille på, og kan indfører det i truppen.   

Guldbrand
Blogmester

« Svar #1552: 26 Mar 2012, 16:07 »

I øvrigt.. F**K hvor er det lækkert at Clausen har fået sparket !!!!!   Peace

Dog laver vi lige et selvmål i samme ombæring, ved at tilbyde ham en stilling i vores talentafdeling.   ticked off

Badefar
Manager

« Svar #1553: 26 Mar 2012, 16:40 »

Har meget svært ved at se nogen danskere, som skulle kunne varetage jobbet i OB. Det skulle da lige være Laudrup eller Morten Olsen, men de er jo som bekendt, langt fra realistisk.

Af andre, så kunne Morten Wieghorst og Troels Bech være to mulige kandidater, men dem anser jeg også som værende for urealistiske på nuværende tidspunkt, og tvivler måske også på at de har den gennemslagskraft som det kræver, med de spillertyper vi har på holdet.

Jeg ser helst en britisk type ala Bruce Rioch som cheftræner. En personlighed med stor disciplin og respekt omkring sig, og som kan spille den hårde og fysiske spillestil som OB er kendt for, men som de desværre nok er ved at gå på kompromis med - Alle vil jo til at spille som Barcelona nu  Huh

Jeg ved dog ikke hvad der er af mulige emner fra de britiske ø'er, men jeg håber at vi får en udenlandsk træner derfra. Eller i hvert fald en, som kender til den måde at spille på, og kan indfører det i truppen.   

Med det siger du vel også implicit at vi ligeså godt kan afskedige Poul Hansen igen, for er det dét vi vil, har vi jo kun brug for en regulær købmand ala Kim Brink og ikke en der skal være med til at udstikke de sportslige retningslinjer ala PH.

Jeg synes det ville være tragisk hvis vi gik tilbage til den gamle OB stil der ved gud ikke var særlig sexet eller særlig effektiv i længden. Nu har vi endelig fået en sportsdirektør der vil gøre op med den her tanke og som er meget innovativ og fremtidsorienteret med henblik på fodboldspillet (jfr. PHs selvbiografi) og så skal vi gudhjælpemig ikke tilbage til de gamle fysiske dyder og betonfodbold der sled os op under Lars Olsen på trods af nogle acceptable resultater.

Det vi har brug for er en mand der vil ændre den her klassiske OB stil vi er berygtet for og kigge fremad i samarbejde med Poul Hansen. Jeg er slet ikke i tvivl om at det er i den retning vi kigger og derfor regner jeg også med at se en træner der der repræsenterer de dyder.

Du skriver, som mange andre, at vi har brug for en type der kan tage slagsmålene med de store egoer på holdet. Jeg er ærligt talt ved at være træt af det argument. Kan vi ikke hurtigt blive enige om at de nuværende centrale og til tider besværlige personer på holdet ikke er dem fremtidens hold skal bygges op omkring? Typer som AMC, DD og Skodbo også for den sags skyld har ikke mange år tilbage og besidder alle sammen en position i truppen, hvor der er brug for udskiftning, specielt mentalt virker det til.

Ansættelsen af Erik Larsen er foretaget for at udnytte markederne i Spanien og Portugal primært, hvor der findes billige spillere med et teknisk højere niveau end man kan få herhjemme til samme pris. Det synes jeg umiddelbart virker som en fin idé og et forsøg på at stække FCK som vi ikke kan matche på det skandinaviske marked. Jeg ser da gerne at man, hvis vi ikke vælger en af de talentfulde trænere herhjemme, vælger en tysker eller hollænder f.eks. der måske har lidt erfaring med forskellige nationaliteter og repræsenterer den nye fodboldkultur den sportslige ledelse prøver at implementere. Vi kan helt sikkert tiltrække sådan en type når vi har haft samtaler med McClaren.

Generelt håber jeg bare at vi fortsætter Poul Hansens stil og tænker udenfor boksen i stedet for klubbens klassiske firkantede måde at se fodbold. Det er sådan vi på sigt slår FCK.
« Seneste Redigering: 26 Mar 2012, 16:44 af niklasob12345 » Logged

Guldbrand
Blogmester

« Svar #1554: 26 Mar 2012, 17:07 »

Først og fremmest, så mener jeg ikke nødvendigvis at vi bør afskedige Poul Hansen, dog mener jeg bare ikke at det "attraktive fodbold" altid er det bedste, og uanset hvad, så var det den "beton fodbold" som har skabt os de bedste resultater i rigtig mange år, og ikke nok med det, så var det også med til at give os en status som første udfordre til FCK i stedet for Brøndby - Noget som ikke er set i årtier, før vi kom til. Vi har/havde trods alt bidt os fat i den absolutte top i dansk fodbold, og det vil vi pludselig smide væk ved at ændre hele vores koncept og starte forfra   Huh

Punkt nummer 2, jo du har ret i at de meget "tunge" drenge, eller dem du kalder for ego'er ikke har nogen lang fremtid i klubben, men flere af dem kan trods alt spille i nogen sæsoner endnu, og derfor er det dumt bare at smide dem på porten. For det at finde afløsere for dem, er bestemt ikke nemt. (det er ikke FM det her)

Så derfor er det netop vigtigt at vi tager en som kan sætte sig i respekt, og som kan få spillerne til at lytte efter og gøre som træneren siger.

Som jeg ser det, så er vi altså godt i gang med at lave en Chelsea! Vi har en meget stærk trup, et godt og fungerende spilkoncept, men pludselig så ønsker vi at ændre hele konceptet til at spille ala Barcelona, selvom vi overhovedet ikke har materialet til det! Den effekt som det har, er den vi er i gang med at opleve nu, og som Chelsea også er midt i. Vi har nogle spillere som naturligvis bliver stærkt utilfredse og siger fra, og en træner som ikke kan styre dem.

Badefar
Manager

« Svar #1555: 26 Mar 2012, 17:16 »

Hvor ser du den stærke trup og det fungerende spilkoncept? Helt ærligt, det har været ned af bakke siden vinteren 09/10, og det skriger på en forandring.

Guldbrand
Blogmester

« Svar #1556: 26 Mar 2012, 18:06 »

Hvor ser du den stærke trup og det fungerende spilkoncept? Helt ærligt, det har været ned af bakke siden vinteren 09/10, og det skriger på en forandring.

3 sølv medaljer i træk - Fortæller det ikke alt om at vi havde en stærk trup, og en velfungerende spilsystem..? Spillere som Djemba-Djemba og Utaka er unægteligt to af de bedste spillere som har optrådt i Superligaen. Desværre er de dog forståeligt nok faldet i niveau i takt med at det går skidt for klubben.

Det er klar, at vi kom ind i nogle problemer under Lars Olsen, men jeg mener bestemt ikke at de blev tacklet på den rigtige måde, ved både af afskedige Kim Brink og Lars Olsen. Specielt ikke set i lyset af, hvem der blev erstatningen ! Uprøvede Uffe Pedersen /Henrik Clausen.

jeg anser det stadig som værende det største selvmål OB længe har gjort, og min tillid til bestyrelsen er bestemt meget lille og jeg tvivler meget på deres kompetence evner. Jeg så egentlig gerne at de fik sparket også, men det bliver nok lidt svært.

DeBuur
Manager

« Svar #1557: 27 Mar 2012, 01:25 »

Jeg har altid oplevet OB som lidt af et tonser hold - det kan man komme langt med og OB har da også formået at få resultater... men der har da godt nok også været nogle gevaldige nedture.

Da OB smed Brink ud blev jeg meget forbavset Lars Olsen farvel var mere ventet - det jeg aldrig har forstået med OB er at de så går ud og henter en eller anden klubmand ind og så altid ender med at fyre dem igen... det har vi jo set før i OB.

OB bør IMO altid spille med i top 3 - skal det ske fremover så skal spille stilen fastlægges, træneren skal kunne bakke op om det og spillerne skal passe til det system der vælges.

OB skal som alle andre klubber satse på udvikling af talenter og så mener jeg klubben skal have en lidt bredere trup og helst en trup hvor der også er mere end en angriber.

OB er reelt i nedrykningsfare - spillerne i OB har aldrig været stærke når de var i modvind og det er det vi ser nu - PH har fået opgaven at få samling på truppen og få point på kontoen... men har han kompetencerne til det ?...jeg tvivler

YNWA

DeBuur
Manager

« Svar #1558: 06 Apr 2012, 21:24 »

Peace Poul Hansen har ikke haft held med at få point på kontoen - der kommer ellers positive meldinger fra ådalen.. men er der reelt nogen der tror på at OB med den nuværende trup formår at vinde kampe ! Poul Hansen eller ej så ser det sort ud og den kommende træner får en kæmpe opgave med at få genetableret en trup.

YNWA

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1559: 08 Apr 2012, 09:37 »

Et andet spændende bud på OBs nye træner, er Henrik Petersen, chef for Red Bulls akademier i forskellige dele af verden. Han har den rette træneruddannelse, han er ung, han har tydeligvis en masse pondus, ellers kommer man ikke så hurtigt frem i fodboldverden som han er, og i følge bl.a. Jesper Jørgensen (Gent), er han en fremragende mandskabsbehandler.

Men uanset hvem man ansætter, så kræves der lige nu, at man får fjernet de uheldige elementer fra truppen. Utaka er væk, nu skal Djemba Djemba også ud. Han har gjort sit, men optræder mere og mere som en fornærmet skolepige, og det er tydeligt, at han ikke gider være i klubben.

Skoubo skal også ud, det er virkeligt skuffende hvad han har præsteret. Troede han havde niveauet, men det virker bestemt ikke til det.

Så så jeg faktisk også gerne at man smed AMC på porten. Ikke så meget fordi han dummede sig mod Horsens, det sker for alle, men fordi han efterhånden er så langsom at han er en hæmsko for den spillestil man vil indføre. Ud med ham, og ind med en hurtig makker med overblikket, til Regiunussen.

Så skal der naturligvis en angriber ind, hvis ikke 2. Hvem det skal være aner jeg ikke, men for Guds skyld undgå en tung mand som Skoubo, hvis man vil spille mere flydende.

Men først og fremmest skal klubbens røv reddes. Det er ikke som med AGF, jeg sidder ikke med en fornemmelse af, at man ville have godt af en tur i næstbedste række, så klubbens skal for enhver pris reddes, om det er så er på et selvmål i overtiden i sidste runde. Det er ligegyldigt, hvis OBs fremtid ikke skal mudres af et ophold i Viasat divisionen.

Sider: 1 ... 102 103 [104] 105 106 ... 114 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010