home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 08:20:12 warmon Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23300
  1 Bruger, 299 Gæster Online.

Indlæg: 1132738 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: fmfreaks81
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  OB tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 110 111 [112] 113 114 Udprint
Forfatter Emne: OB tråden  (Læst 228648 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: OB tråden
« Svar #1665: 25 Sep 2014, 17:22 »

F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5.. !! Arghh! hvornår kommer den nyhed, der fortæller at Troels Bech er blevet fyret..!  F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5.. !!!   

Græder
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1666: 25 Sep 2014, 18:14 »

Logged

hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1667: 25 Sep 2014, 18:19 »

Det er ikke bechs skyld at ob kun kan købe 1 divisions spillere ..
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1668: 25 Sep 2014, 18:34 »

Jeg tror ikke, at du forstår fodbold, hvis det er din holdning.
Logged


hamderspiller
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1669: 25 Sep 2014, 20:33 »

OB har købt tobias mikkelsen, en spiller som niveau er 1 division. Bech skal ud, men hvem er en god afløser ? Vi har brug for flere gode spiller som Vlalli.... Han var en god signing Opstemt
Logged

Barcelona = Passionen
Odense Boldklub = De Lokale Helte
Arsenal = Ny kærlighed

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: OB tråden
« Svar #1670: 25 Sep 2014, 21:09 »

Ove Pedersen er nok den bedste kandidat som jeg kan komme i tanke om, i forhold til hvad der er realistisk. Måske ikke en træner på den lange bane, men på den korte bane kan han skabe noget stabilitet på holdet igennem en stærk organisation - og netop en stærk organisation på holdet er det der mangler på holdet.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1671: 25 Sep 2014, 22:35 »

Ove Pedersen er nok den bedste kandidat som jeg kan komme i tanke om, i forhold til hvad der er realistisk. Måske ikke en træner på den lange bane, men på den korte bane kan han skabe noget stabilitet på holdet igennem en stærk organisation - og netop en stærk organisation på holdet er det der mangler på holdet.

Det Ove kan bedre end mange andre, er at få middelmådige spillere til at præstere det der er nødvendigt - desuden kan jeg garantere at han nok skal få spillerne i top form - har selv trænet under Ove P og når nu ikke OB kan præstere Barca bold så skal de netop satse på at være mere fysiske i deres tilgang til spillet og virkelig satse på at deres få offensive spillere kommer frem med indlæg til deres angribere.

Ove P har altid givet unge spillere mulighed for at spille, dog skal de virkelig vise vilje og være i top form og når jeg ser dagens OB hold så virker holdet ikke 100 fit og det ser ud som om de spiller alibi fodbold og det er tydeligt at der er noget galt med mentaliteten og det ses af se mange kollaps og personlige fejl.

Troels Bech er vel en af de mest hypede trænere men det er jo ikke de vilde resultater han kan vise frem og jeg tror OB ryger ud hvis klubben venter med at skifte ham ud til vinter pausen.

Ledelsen i OB har fejlet de sidste 4 sæsoner - deres strategier er vel stort set mislykket og med OBs tendens til altid at hente en tidligere træner tilbage så vil det ikke undre mig hvis det er det der sker igen.

Jeg er ikke fan af OB men håber på at OB overlever - odense skal naturligvis have et hold i superligaen og det kræver at de hvert år skal spille med i top 4 - det kræver penge og den del skal ledelsen gøre mere ved - men hvad sker der i den lokale sprøjte kan man se gamle veteraner i OB fortælle om hvordan de nu er blevet smidt ud fra VIP området på trods af at de har været legender i klubben - det skaber dårlig stemning og får OB til at fremstå som en klub med ringe værdier og i sidste ende holder det sponsorer væk og får tilskuerne til at holde sig væk - OB burde have 7-8000 tilskuere til hver kamp, men det kræver større ambitioner end en 7-8 plads Peace
Logged

YNWA

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1672: 25 Sep 2014, 23:22 »

Jeg kunne forestille mig, at Uffe Pedersen måske gik ind og var midlertidig træner. Førhen var det jo, fordi hans børn gik i skole, at han ikke gad træne samtidig. De er snart så gamle, at han burde kunne være træner igen.

Jeg forstår slet ikke, at i bebrejder deres tilgang. OB har gjort, som de var nødt til. Når man siger, at man vil satse på unge spillere og de fynskerødder, så skriger man jo på, at økonomien er så træt, at man må nøjes med, hvad man har.

Hvad angår indkøbene, så har der været fuldstændig idiotiske beslutninger, som egentlig har virket fornuftige, da man lavede indkøbene. Tag fx Jesper Christiansen, hvis han havde det niveau, som han havde da han forlod ligaen, så var han da et scoop. Det havde han ikke, og så blev han dyr i lønkroner. Så kan man sige, at alle dem fra 1. div, som vi har købt måske har virket fjollet. Men det er jo, hvad der er økonomi til. Folk synes jo også, at SE var idioter, da de købte Lasse Vibe - men de fik en god angriber - hvem havde vist om Thomas Mikkelsen kunne tage samme skridt som Vibe eller blive en fattigmandsmakienok, der lavede mål?

De kan jo ikke smide hele deres økonomiske grundlag i håb om ét godt resultat. De er nødt til først at skære i de dyre lønkroner. Dernæst skal der opbygges et hold, der er rentabelt. Det ville ikke undre mig, at man havde forsøgt at skyde Emil Larsen eller Rasmus Falk af, men at det ikke var lykkedes. Det er jo uden tvivl der, at OB skal tjene mange af deres penge.

Så kan man tale om, hvad OB burde have af tilskuere og der er 7000-8000 nok et realistisk bud, men hvornår har man sidst haft det i snit? Jeg er faktisk ikke engang sikker på, at det var snittet, da man havde Utaka, Djemba-Djemba og co. Det har man nok ikke haft siden Steffen Højer og Mwape Miti var i front.

Og ser man tilbage, så er det prisen for, at man hele tiden ville udfordre FCK, som skal betales nu. Det er alle de dyre indkøb og spillerløsninger, der dengang gjorde, at man brugte oceanvis af penge på hele tiden at hente gamle, dyre løsninger. Så jeg ser en periode nu, hvor man rent økonomisk skærer forretningen ind til benene og slipper af med de dyre lønkroner. Når man har fået reduceret udgifterne, så kan man udevide derfra. Jeg tror dog ikke, at det er urealistisk, at man skal en tur i første division at vende - og det vil slet ikke gøre mig noget, hvis det gjorde, at man fik ryddet op i holdet og derved strømlignet konceptet.
Logged


Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1673: 26 Sep 2014, 00:45 »

Ove Pedersen har i flere omgange udtalt, at han i øjeblikket kigger mod udlandet og nok venter på en trænerfyring der, men man kunne da snildt forestille sig, at han overtager tøjlerne i OB, hvis de vælger at fyre Troels Bech.

Troels hænger i hvert fald i en tynd tråd, lige meget hvor meget han så end forsøger at flytte fokusset med sit spin i pressen. Jesper Hansen og co. er jo klar over alvoren, og at man efter al sandsynlighed kommer til at ligge og slås om overlevelse, og der kunne jeg da personligt godt tvivle på, hvorvidt netop Troels Bech og hans evindelige processer er det bedste kort at have på hånden.

Men ellers rammer Gemma hovedet på sømmet i sit indlæg. Man har ganske enkelt ikke haft mange pletskud på transfermarkedet, og nu betaler man prisen.

Jeg synes dog ikke, at OB isoleret set har gjort en fejl ved at ville udfordre FCK, da man i 2008 og frem til 2010 jo faktisk havde et virkelig stærkt hold, der kunne konkurrere med om mesterskabet, og så skal man vel netop lægge ekstra på for at tage det næste skridt. Man begik bare store fejl dengang, da man rensede ud i den sportslige ledelse, da efterkommerne tilsyneladende ikke har kunnet drive projektet videre.
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1674: 26 Sep 2014, 00:58 »

Uddyb lige isoleret set her: "Jeg synes dog ikke, at OB isoleret set har gjort en fejl ved at ville udfordre FCK, da man i 2008 og frem til 2010 jo faktisk havde et virkelig stærkt hold, der kunne konkurrere med om mesterskabet, og så skal man vel netop lægge ekstra på for at tage det næste skridt."

Der skete uden tvivl en fejl, da man fyrede den sportsligeledelse, men et af de markante problemer var også, at den sportsligeledelse var med til at hylde princippet om forfordeling af spillerne. Der blev gjort mere for nogle enkelte spillere, og det var med til at skabe klikedannelser etc., der var mere skadeligt for klubben end man lige går og regner med.

Ud fra hvad jeg har læst, så er et af de store problemer med perioden med de mange andenpladser, at man blev ved med at insistere på, at der skulle nye og - i håbet - bedre spillere til, der kunne rykke konceptet til et mesterskab. Derfor gik man tit ud og brugte lige et par ekstra kroner på både transfer og løn, og det gjorde jo som sagt, at budgettet ikke kunne følge med - med mindre at man vandt mesterskabet, som man egentlig kalkulerede med. Og hvis man ikke vandt mesterskabet, så skulle man i Europa og skabe noget. Det kunne være økonomisk rentabelt den vej.

Det var så ikke lige tilfældet, at man klarede Europa-delen hvert år og et mesterskab blev det bekendt ikke til. Dertil kan man så se i bagklogskabens ulideligt klare lys, at man kunne have solgt nogle af sine profiler for mange penge, men man valgte at holde fast på dem i håb om mesterskabet ville komme.

Hvem husker ikke historierne om; Djemba-Djemba til 25 millioner til Premier League, og at der var budt 30 millioner på Utaka. Men hvad endte man egentlig med? Man endte med at sende dem væk på fri eller for en slik, fordi man insisterede på, at de var incitamentet for succes. Havde man solgt dem dengang, så havde man fremtidssikret klubben og dens økonomi - jeg vil vove den påstand, at OB kunne have fået bedre spillere til samme penge, men netop den til tider inkompetente ledelse anført af Kim Brink lavede beslutninger, der slet ikke stod i øjemed ift. markedsværdi og egentlig værdi for klubben. Der skulle have været sagt ja til nogle af de transfers. Det gjorde man ikke, og da de gode transferdage var slut, så stod man med en række forkælede spillere, der ikke længere havde nogle værdi transfermæssigt og trak en kæmpe løn.
Logged


Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1675: 26 Sep 2014, 01:06 »

Jeg er enig i det hele. Det var en kæmpe fejl, og det bekræfter jo også blot påstanden om, at stedfortræderne til de fyrede folk i den sportslige sektor ikke havde de rigtige løsninger ift. klubbens vision om at ville vinde et dansk mesterskab.

Isoleret set mener jeg nemlig ikke, at man begik en fejl ved at proklamere, at man målrettet gik efter at udfordre F.C. København om det danske mesterskab. Det ser jeg derimod som utrolig visionært og ambitiøst. Og vi husker vel også, hvor tæt OB i den periode rent faktisk lå på FCK's niveau. Man skulle selvfølgelig ikke have kalkuleret med et mesterskab i regnskabet, og der begik man den største fejl.

Ift. klikedannelserne, så ser jeg det primært som et ansvar, der falder tilbage på trænerstaben og sportsdirektøren.
« Seneste Redigering: 26 Sep 2014, 01:09 af Daniel Nordentoft » Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1676: 26 Sep 2014, 01:11 »

Det var uden tvivl ambitiøst. Det var det rigtige skridt at tage. OB kunne have været blevet førsteudfordrer og have sikret sig pladsen i mange år frem. Problemet for mig var bare måden, at det blev gjort på. De kunne have solgt og købt andre spillere og samtidig sikret økonomien. Derimod stod de fast på en kerne, der ikke mindst var dyre, men også skabte interne uroligheder. Det var et kapløb mod tiden før, at det gik galt. Manager vidste det, bestyrelsen vidste det og fansene vidste.
« Seneste Redigering: 26 Sep 2014, 01:15 af Gemma » Logged


Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1677: 26 Sep 2014, 01:17 »

Helt afgjort. Det fortryder de nok også noget så inderligt den dag i dag. Tanken var god, men løsningen var ikke den rette. Klikedannelserne opstår jo heller ikke bare sådan ud af den blå luft. Det sker kun i et miljø, som ikke er godt, og det må den sportslige ledelse først og fremmest tage på sig. Der er nok også nogle af dem på direktionsgangene, som må stå til ansvar.
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1678: 26 Sep 2014, 01:18 »

Det gjorde de jo også. Det var derfor, at de blev smidt ud. Dårlig økonomisk ledelse og klikedannelser. Derfor vil jeg heller ikke give skylden på direktionen nu, fordi de har overtaget en økonomisk ruin.
Logged


Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1679: 26 Sep 2014, 01:28 »

Ja, jeg ved nu ikke, hvor meget de involverede parter tog ansvar for de klikedannelser, der opstod. Niels Thorborg begrundede den sportslige udrensning dengang med, at man bare ikke var tilfreds med de resultater, der blev leveret på banen.

Men ja, man kan jo ikke bebrejde OB-ledelsen for deres strategi lige nu. Det handler om at holde lønomkostningerne nede efter mange års massivt overforbrug. Men det kan vise sig, at en trænerfyring af Troels Bech kan blive langt billigere end at lade ham fortsætte. Hvis han rykker ned, så fosser pengene ud af klubkassen.

Du kan jo selvfølgelig have en pointe i, at det kan være meget sundt for dem at komme ned en tur i 1. division og starte fra scratch, nøjagtig som man snakkede om med Brøndby tilbage i 12/13-sæsonen, men jeg tror nu godt, man med god planlægning kan lave en turnaround-proces, imens man bliver oppe. Der er trods alt rigtig mange udgifter ved at rykke ud.
Logged

Sider: 1 ... 110 111 [112] 113 114 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010