home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 449 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  OB tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 108 109 [110] 111 112 ... 114 Udprint
Forfatter Emne: OB tråden  (Læst 226900 gange)
anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1635: 24 Jul 2014, 00:51 »

Utaka eller Marcus Pedersen. Utaka er sat til salg i sin kinesiske klub, mens Pedersen kan erhverves forholdsvis billigt. Begge har tidligere vist deres niveau i klubben. Problemet med dem begge vil nok være lønnen.
Logged

Liverpool F.C

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1636: 24 Jul 2014, 19:10 »

Utaka eller Marcus Pedersen. Utaka er sat til salg i sin kinesiske klub, mens Pedersen kan erhverves forholdsvis billigt. Begge har tidligere vist deres niveau i klubben. Problemet med dem begge vil nok være lønnen.

Utaka tror jeg ikke på, hvor er hans motivation henne og har han reelt niveauet ? Marcus Petersen kunne måske godt være et mål.. men hvad er hans niveau og er han en stabil målscorer eller bare endnu en bold flytter på et ret tamt OB hold Peace
Logged

YNWA

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1637: 24 Jul 2014, 19:22 »

Jeg var ganske imponeret over Marcus Pedersen, da han sidst var i klubben. Tror sagtens han vil kunne passe fint ind. Spørgsmålet er nok om OB er godt nok for ham. Hvad angår Utaka, så sparkede han kasser ind på stribe i Kina i starten. 38 mål i 59 kampe i hans to første sæsoner. Han har så kun scoret en enkelt i hele 2014, og derfor er han sat til salg.
Logged

Liverpool F.C

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1638: 24 Jul 2014, 19:29 »

Vi får ingen af de to, da de vil kræve for meget i løn. Rygterne går i dag på at en Gudjon Balvindsson skal til OB. Han er islandsk angriber som pt spiller for Halmstad. Derudover skulle det ikke undre mig Jeppe Kjær bliver den 2. angriber vi henter. Skræmmende hylde vi henter fra.

Det er sjovt at man var egentligt halv optimistisk dengang Jesper Hansen blev ansat som sportsdirektør, men hold da op, hvor har intet fungeret. Det hjælper selvfølgelig heller ikke at Troels Bech stadigvæk er at finde i klubben.

Derudover, lad os forestille et yderst urealistisk scenario hvor man faktisk får hentet en angriber som er en forstærkning i forhold til sidste år (alt er pt en forstærkning set i lyset af at Bodul er eneste angriber). SÅ vil den umiddelbare reaktion nok være at så er OB klar til sæsonen. Det kan ikke være længere væk fra sandheden. I sidste sæson (og som et typisk Bech-karakteristik) sejlede forsvaret og i pausen har man sagt farvel til de to mest rutinerede kræfter i form af AMC og Ruud. Afløserne er én 1. divs-spiller og en anden som har spillet i Superligaen 1 sæson og som klarer det ok på et hold som stod med 10 mand i feltet (burde ikke være særlig svært). Man fik et glimt af hvor godt det fungerede i 1. kamp mod Hobro. Og det bliver sq nok ikke meget bedre fremover.

Jeg vil gå så langt at sige at hvis Bech forbliver træner i OB hele sæsonen så rykker vi ned. Forhåbentligt, bliver han fyret efter 10 kampe og man så får hentet Ove Pedersen ind til at lappe de sindssyge store huller der er nede i forsvaret.

Og ja, meget pesimistisk tilgang til tingene og håber at man om et år kan kigge tilbage på det her og grine over hvor forkert man var.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1639: 25 Jul 2014, 11:59 »

Vi får ingen af de to, da de vil kræve for meget i løn. Rygterne går i dag på at en Gudjon Balvindsson skal til OB. Han er islandsk angriber som pt spiller for Halmstad. Derudover skulle det ikke undre mig Jeppe Kjær bliver den 2. angriber vi henter. Skræmmende hylde vi henter fra.

Det er sjovt at man var egentligt halv optimistisk dengang Jesper Hansen blev ansat som sportsdirektør, men hold da op, hvor har intet fungeret. Det hjælper selvfølgelig heller ikke at Troels Bech stadigvæk er at finde i klubben.

Derudover, lad os forestille et yderst urealistisk scenario hvor man faktisk får hentet en angriber som er en forstærkning i forhold til sidste år (alt er pt en forstærkning set i lyset af at Bodul er eneste angriber). SÅ vil den umiddelbare reaktion nok være at så er OB klar til sæsonen. Det kan ikke være længere væk fra sandheden. I sidste sæson (og som et typisk Bech-karakteristik) sejlede forsvaret og i pausen har man sagt farvel til de to mest rutinerede kræfter i form af AMC og Ruud. Afløserne er én 1. divs-spiller og en anden som har spillet i Superligaen 1 sæson og som klarer det ok på et hold som stod med 10 mand i feltet (burde ikke være særlig svært). Man fik et glimt af hvor godt det fungerede i 1. kamp mod Hobro. Og det bliver sq nok ikke meget bedre fremover.

Jeg vil gå så langt at sige at hvis Bech forbliver træner i OB hele sæsonen så rykker vi ned. Forhåbentligt, bliver han fyret efter 10 kampe og man så får hentet Ove Pedersen ind til at lappe de sindssyge store huller der er nede i forsvaret.

Og ja, meget pesimistisk tilgang til tingene og håber at man om et år kan kigge tilbage på det her og grine over hvor forkert man var.

Ove Pedersen ville være den træner der kunne holde OB oppe, men spørgsmålet er om han passer til den "usunde ånd" der har været i OB i snart mange år.

Jeg tror desværre ikke ledelsen i OB vil tage så dristigt et skridt som at fyre Troels Bech selvom jeg tror det er nødvendigt - når man har set hvor elendigt Ob har spillet de sidste sæsoner og når man ser hvilke spillere der er i truppen så ligner det nedrykning.

Pt er der tale om at OB går efter nogle af de middelmådige forsvarer som ikke har slået til i Brøndby ! hvad fanden er perspektivet i det ?

OB skal ud og hente en kvalitets dc g en en ordentlig afslutter hvis de skal have et realistisk håb om at spille med i superligaen - deres egen talent udvikling i OB har ganske enkelt været til grin og det er vel det der kommer ud af at ansætte medarbejdere som man ellers har fyret gentagne gange og inkompetence herunder Troels Bech

Selvom jeg aldrig kan blive OB fan så ønsker jeg ikke at se OB begå en AGF... det vil være skidt hvis odense ikke havde en klub i superligaen
Logged

YNWA

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1640: 25 Jul 2014, 12:31 »

Nu ville jeg ikke ligefrem kalde Alme middelmådig, i forhold til at de i sidste runde havde Lasse Kryger på højrebacken vist. Tror sgu at Alme kunne pynte på de fleste hold udenfor top 4 i Suppen, men det er jo bare min mening. Smiley
Logged

Badefar
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: OB tråden
« Svar #1641: 25 Jul 2014, 12:51 »

deres egen talent udvikling i OB har ganske enkelt været til grin og det er vel det der kommer ud af at ansætte medarbejdere som man ellers har fyret gentagne gange og inkompetence herunder Troels Bech


Hvorledes har talentudviklingen været til grin?
Logged

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1642: 25 Jul 2014, 13:19 »

Set i lyset af hvor katastrofale handler Jesper Hansen generelt foretager sig, så kunne jeg godt vænne mig til tanken om at Almebæck skiftede til OB. Der er ihvertfald brug for noget nyt dertil. Stenderup er jeg ikke fan af, så han må gerne blive væk.

Vil også gerne lige tilknytte en kommentar til talentudvikling.

Set over de sidste 10-15 år, vil du have ret i at talentudviklingen har været for ringe set i lyset af klubbens status, men synes det er ved at vende de sidste par år. Der er fx pt 8-9 spillere af egen avl i nuværende spillertrup. Og har lige fået udtaget 6 spillere til U20-landsholdstruppen. Men selvfølgelig kan man sige at antallet af spillere af egne avl er steget i takt med at de sportslige resultater er faldet. Så måske er det ikke fordi at talenterne er blevet bedre, men blot fordi at man vil kunne sige at man satser på egne talenter. Dog håber jeg da på at disse talenter bliver brugbare i det længere løb.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1643: 25 Jul 2014, 15:10 »

Hvorledes har talentudviklingen været til grin?

Hvor mange talenter har reelt vist Superliga niveau ? når jeg hører diverse ungdoms trænere på fyn fortælle om det "fantastiske" samarbejde der er med OB og når man ser hvad en klub som f.eks. FCM kan så er det meget få unge spillere der har fået lov at slå igennem i OB igennem de seneste år og ude fra set så virker det om at den sportslige ledelse hellere har brugt pengene på en eller anden "defekt" svensker eller en spiller med eksotisk afrikansk baggrund men uden vilje eller evne til at tilpasse sig vores nord europæiske stil eller kultur - min kritik kan måske affærdiges med at jeg jo er Brøndby fan... men der tager man fejl jeg har været yderst kritisk overfor min "egen" klubs ledelse.

Logged

YNWA

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1644: 25 Jul 2014, 15:17 »

Set i lyset af hvor katastrofale handler Jesper Hansen generelt foretager sig, så kunne jeg godt vænne mig til tanken om at Almebæck skiftede til OB. Der er ihvertfald brug for noget nyt dertil. Stenderup er jeg ikke fan af, så han må gerne blive væk.

Vil også gerne lige tilknytte en kommentar til talentudvikling.

Set over de sidste 10-15 år, vil du have ret i at talentudviklingen har været for ringe set i lyset af klubbens status, men synes det er ved at vende de sidste par år. Der er fx pt 8-9 spillere af egen avl i nuværende spillertrup. Og har lige fået udtaget 6 spillere til U20-landsholdstruppen. Men selvfølgelig kan man sige at antallet af spillere af egne avl er steget i takt med at de sportslige resultater er faldet. Så måske er det ikke fordi at talenterne er blevet bedre, men blot fordi at man vil kunne sige at man satser på egne talenter. Dog håber jeg da på at disse talenter bliver brugbare i det længere løb.

Det er jo ikke fordi der ikke findes talenter på fyn - gider man at gå ud og se fodbold i ungdoms rækkerne så bliver man forbavset over at se så mange der kan så meget - men hvor mange har reelt slået igennem på OB holdet ?

Der er en kæmpe forskel på at spille med på diverse unglandshold og så til at slå igennem og få succes som superligaspiller og der er her jeg mener fejlen hos OB er, der har manglet en vilje og evne til at få de unge talenter udviklet til at bliver bærende kræfter på OB holdet.

Jeg håber OB lykkedes med deres plan - men jeg er reelt bekymret for at vi ser OB rykke ned og så er jeg ikke sikker på at OB brandet er så stærkt at OB lige vender tilbage med det samme - jeg håber det bliver en god sæson og jeg vil hel klart være blandt tilskuerne til udvalgte kampe  Peace
Logged

YNWA

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1645: 25 Jul 2014, 19:45 »

Pinlig indsats af OB her efter 52 min - bagud 3 - 0 og se hvordan OB spillerne har givet op og hvilke mangler det her OB hold har... det er sgu trist at se på - men spillerne kan jo nå at vise at de er deres løn værd og gå ud og fighte og vende kampen... men damm det ser IMO ikke ud til at ville kunne lykkes
Logged

YNWA

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1646: 25 Jul 2014, 21:23 »

Ligner meget vel en fyreseddel til Hr. Bech, hvis der ikke snart sker noget
Logged


anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1647: 25 Jul 2014, 22:19 »

Falk, Høegh og Larsen. Tre talenter, som alle har fået deres gennembrud på holdet. Falk har tilmed fået en landskamp, mens Høegh var på ligalandsholdet et par år tilbage. Desværre er hans udviklet kun gået baglæns, han var ellers en meget lovende spiller. Kasper Larsen har spillet en hel del kampe for OB, og har et fint niveau. Samtidig er han kun 21 år. Derudover er der lige hentet 4-5 nye talenter op i førsteholdtruppen, hvor Mikkel Desler og Mathias Greve allerede har fået spilletid i denne sæson. En spiller som Emil Jørgensen fik bl.a. debut på førsteholdet i sidste sæson åbningskamp mod Sønderjyske, og han har også fået en kontrakt nu. Så jeg vil mene at OB på talentfronten er ganske godt med. Det vidner 6 mand på u-20 landsholdet også om.

I øvrigt en rigtig dårlig kamp i dag. Helt forfærdeligt. Selvom der kun er spillet to kampe, så ligner OB nedrykningsfavoritt er. Forstår ikke at FCV kunne formå at komme i overtalsomstillinge r  gang på gang, det vidner om manglende defensiv organisation. Når offensiven så samtidig er ikke eksisterende, så ser det sort ud. Udover det, så er bestyrelsens manglende penge og nosser også et problem. Fyr nu Troels, og så smid for helvede nogle penge i klubben - altså. OB har trods alt en stenrig ejer.
« Seneste Redigering: 25 Jul 2014, 22:21 af anders100 » Logged

Liverpool F.C

Andreaskj
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1648: 25 Jul 2014, 22:25 »

Falk, Høegh og Larsen. Tre talenter, som alle har fået deres gennembrud på holdet. Falk har tilmed fået en landskamp, mens Høegh var på ligalandsholdet et par år tilbage. Desværre er hans udviklet kun gået baglæns, han var ellers en meget lovende spiller. Kasper Larsen har spillet en hel del kampe for OB, og har et fint niveau. Samtidig er han kun 21 år. Derudover er der lige hentet 4-5 nye talenter op i førsteholdtruppen, hvor Mikkel Desler og Mathias Greve allerede har fået spilletid i denne sæson. En spiller som Emil Jørgensen fik bl.a. debut på førsteholdet i sidste sæson åbningskamp mod Sønderjyske, og han har også fået en kontrakt nu. Så jeg vil mene at OB på talentfronten er ganske godt med. Det vidner 6 mand på u-20 landsholdet også om.

I øvrigt en rigtig dårlig kamp i dag. Helt forfærdeligt. Selvom der kun er spillet to kampe, så ligner OB nedrykningsfavoritt er. Forstår ikke at FCV kunne formå at komme i overtalsomstillinge r  gang på gang, det vidner om manglende defensiv organisation. Når offensiven så samtidig er ikke eksisterende, så ser det sort ud. Udover det, så er bestyrelsens manglende penge og nosser også et problem. Fyr nu Troels, og så smid for helvede nogle penge i klubben - altså. OB har trods alt en stenrig ejer.
Kasper Larsen har et fint niveau? Han sejler rundt, og det har han gjort i rigtig lang tid. 
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: OB tråden
« Svar #1649: 25 Jul 2014, 22:27 »

Kasper Larsen har et fint niveau? Han sejler rundt, og det har han gjort i rigtig lang tid. 
Han har været skidt spillende i 2014, men tror talenter er der. Han var god da han brød igennem. Ligesom Høegh er han faldet i niveau, desværre.
Logged

Liverpool F.C

Sider: 1 ... 108 109 [110] 111 112 ... 114 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010