home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23583
  0 Brugere, 558 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Bwqkibor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Brøndby IF tråden
0 Brugere og 23 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 1678 1679 [1680] 1681 1682 ... 2757 Udprint
Forfatter Emne: Brøndby IF tråden  (Læst 4760907 gange)
AFC
Manager

Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #25185: 28 Maj 2009, 12:58 »

Jeg er også enig med dig DB.
Jeg anså Kent Nielsen til at være en ok træner for Brøndby og at han nogenlunde ville kunne fortsætte Brøndby's fremgangsmåde, men sådan blev det desværre ikke for Brøndby..

I Brøndby der har de fået en træner som ikke tør at gå offensivt fremad. Jeg synes brøndby er blevet langt mere defensive end de var for nogle år siden.. indkøbet af Van Der Schaaf har kun styrket defensiven og det synes jeg er dumt. har Kent gjort nogle offensive indkøb?? Nej vel?
det er det jeg ikke forstår..
Brøndby er ikke det offensive fodboldhold de var for nogle år siden.. Dengang frygtede jeg sgu Brøndby ved hver FCK kamp, men det gør jeg ikke nu, for det er jo gået bedre siden sidst mod BIF, hvilket er godt..

Men jeg savner også en lidt mere offensiv side fra Kent som sagt.. Tom Køhlert var sgu god til begge dele og han fik da også ført BIF fremad og fik vundet de vigtigste kampe selv når det så sortest ud, men det kan Kent ikke.. Det synes jeg er synd for BIF, for deres fodboldkultur overgår jo alle andre hold i Danmark.. Det påvirker da fansene og så videre. Det er da klart og det er det jeg ikke forstår ved KEnt..

Men nu kommer Kent så også fra Horsens som er et decideret bundhold og dengang kunne han tillade sig at køre lidt offensivt, men han var sgu mest defensiv i den klub. Han fik da ført dem til overraskelser, og nu har han taget den ''defensive'' del med til Brøndby.. Det går bare ikke!

Barca-boy
Landsholdsspiller

« Svar #25186: 28 Maj 2009, 13:00 »

Jeg vil sige at jeg havde håbet på guld i år, men ikke troet helhjertet på det.
Jeg tror bare vi skal give Kent N lidt tid til at lære holdet ordenligt at kende, og holdet skal også lære hans systemer at kende. Ud fra mit synspunkt i denne her sæson har det lignet at Kent har ville stabilesere forsvars-delen i Brøndby. I nogle kampe har det virket rigtig godt, og jeg synes at forsvaret ser mere stabilt ud allerede. Peace
Men det jeg vil sige med det, er at når forsvaret er 150% på plads, så vil han begynde at gå rigtig meget op i det offensive... og så bliver det underholdende at se Brøndby. Lad os håbe at det allerede bliver fra næste sæson af. Smiley

verdenskrig
Manager

« Svar #25187: 28 Maj 2009, 13:06 »

Jeg vil sige at jeg havde håbet på guld i år, men ikke troet helhjertet på det.
Jeg tror bare vi skal give Kent N lidt tid til at lære holdet ordenligt at kende, og holdet skal også lære hans systemer at kende. Ud fra mit synspunkt i denne her sæson har det lignet at Kent har ville stabilesere forsvars-delen i Brøndby. I nogle kampe har det virket rigtig godt, og jeg synes at forsvaret ser mere stabilt ud allerede. Peace
Men det jeg vil sige med det, er at når forsvaret er 150% på plads, så vil han begynde at gå rigtig meget op i det offensive... og så bliver det underholdende at se Brøndby. Lad os håbe at det allerede bliver fra næste sæson af. Smiley

det har fra mit synspunkt også lignet at han har fokuseret kraftigt på forsvaret..

Men hvorfor Huh.. I efteråret spillede vi drømmefodbold, holdt nullet ofte, og stod solidt bagud. Hvorfor pokker skal han så gå ind og pille ved det, og samtidigt gøre sådan at han simpelt og effektivt piller alle de offensive mekanismer ud af vores hold som der var i efteråret..

Jeg syntes Farnerud er den helt store skandale, for nok scorer han i ny og næ men han øderlægger 80 % af alle andre angreb fordi han lige skal tage et træk mere og varme bolden... Hvorfor kunne han ik bare køre videre med Duncan-Jallow som fungerede så godt og så MKD bagefter..

Jeg undres i hvertfald, for den taktik han bruger nu er UBRUGELIG!

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

AFC
Manager

« Svar #25188: 28 Maj 2009, 13:08 »

Det er jo også det jeg er inde på. Brøndby er blevet meget mere defensive end de har været før i spillestilen pga. Kent er kommet. Han har ført defensive gange til BIF og sådan skal BIF ikke spille! BIF skal have deres gode gamle spillestil tilbage hvor de holdt nullet, spillede flot offensivt fodbold og vandt kampene på stribevis og spille med om guldet!

verdenskrig
Manager

« Svar #25189: 28 Maj 2009, 13:13 »

Det som slår mig mest er faktisk hvor tandløse vi reelt(minus vejle kampen) har været når vi kommer bagud.. det er totalt som at se under kristetiden..

Alle spillerne stopper og og ser forvirret på hinanden med" hvad fanden skal vi så nu" blikket.. Nogle ser ned i jorden andre skændes..

Vi lægger intet pres på dem, vi kombinerer på ingen måde, vores spil er stadig ide forladt og uden nogen som helst form for tempo.. Overvej hvor tit Duncan, MKD, SPECIELT jan k, og holmen får den når de står stille.. Hvad er der blevet af at få den i fart så man kan runde sin modstander..

Faktisk syntes jeg det spil vi har spillet, til tider har været rent gå fodbold crazy

Det var helt anderledes i efteråret.. Der kom vi bagud to gange hjemme mod Horsens med 0-2, og fcn med 0-1, men der vendte vi det ved hjælp af hidsigt angrebsspil, hvor vi kom fra højre og venstre og pressede modstanderen HELT ned.. Spillerne virkede engagerede, som om de troede på det, og som om de præcist vidste hva der sku ske..

Suk hvor er det dog sørgeligt at en træner kan ødelægge et godt spillende hold... VÆMMELIGT!!!

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

BenMusalho
Gæst

« Svar #25190: 28 Maj 2009, 14:49 »

Jeg er også enig med dig DB.
Jeg anså Kent Nielsen til at være en ok træner for Brøndby og at han nogenlunde ville kunne fortsætte Brøndby's fremgangsmåde, men sådan blev det desværre ikke for Brøndby..

I Brøndby der har de fået en træner som ikke tør at gå offensivt fremad. Jeg synes brøndby er blevet langt mere defensive end de var for nogle år siden.. indkøbet af Van Der Schaaf har kun styrket defensiven og det synes jeg er dumt. har Kent gjort nogle offensive indkøb?? Nej vel?
det er det jeg ikke forstår..
Brøndby er ikke det offensive fodboldhold de var for nogle år siden.. Dengang frygtede jeg sgu Brøndby ved hver FCK kamp, men det gør jeg ikke nu, for det er jo gået bedre siden sidst mod BIF, hvilket er godt..

Men jeg savner også en lidt mere offensiv side fra Kent som sagt.. Tom Køhlert var sgu god til begge dele og han fik da også ført BIF fremad og fik vundet de vigtigste kampe selv når det så sortest ud, men det kan Kent ikke.. Det synes jeg er synd for BIF, for deres fodboldkultur overgår jo alle andre hold i Danmark.. Det påvirker da fansene og så videre. Det er da klart og det er det jeg ikke forstår ved KEnt..

Men nu kommer Kent så også fra Horsens som er et decideret bundhold og dengang kunne han tillade sig at køre lidt offensivt, men han var sgu mest defensiv i den klub. Han fik da ført dem til overraskelser, og nu har han taget den ''defensive'' del med til Brøndby.. Det går bare ikke!
Det her må du gerne lige forklare. Wink Et indkøb der har styrket defensiven kan da PÅ INGEN MÅDE være dårligt for klubben, medmindre de går konkurs eller sådan noget..

Ellers er jeg helt enig i resten af dit indlæg, og de andre der har været.

-LFC-
Manager

« Svar #25191: 28 Maj 2009, 15:02 »

Uden at kende til hele debatten, vil jeg da lige pointere, at hvad en dreng oplevede for snart 6-7,. måske 8, år siden, på ingen måde behøver være rigtig i dag. Kent Nielsen kan have lært en hel del taktisk siden Hessel Gods.

Men jeg kunne måske godt forestille mig, at i en klub som Horsens, hvor det ikke gælder om at vinde titler, men om at kæmpe røven ud af bukserne, der passer Kent N's mentalitet og træning bedre ind end i Brøndby.

Men skal han ikke have mere end ½ års chance? Jeg mener, han har jo trods alt ført jer frem til 2. pladsen, og han har vel derfor alene, fortjent chancen i længere tid?
Nej, Tom Køhlert afleverede holdet i top 3 imo. Jovist var Midtjylland i perioder tæt på, men det er og var jo klart for enhver, at de ikke havde skyggen af den stabilitet for at bryde ind i top 3. Top 3 var afgjort allerede i midten af efteråret og det var så Brøndby, FCK og OB. Det er ikke Kent Nielsens fortjeneste, at vi bliver nummer 2/3. Han er helt igennem fantasiforladt den mand. Det er bortset fra Randers-kampen en gang alibi-fodbold uden bevægelse og noget som helst der bare minder om det Brøndby er kendt for. Og bliver vi nummer 3 og taber hjemme til Midtjylland, så siger det alt om det forår Kent Nielsen har haft.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #25192: 28 Maj 2009, 15:39 »

Det er måske ikke hans skyld at I ligger hvor I gør præcist, men omvendt er I jo heller ikke røget ud. Hvem siger I var forsat med ligge i Top 3 med Køhlert? Det kan jo kun være formodninger...

Jeg siger bestemt ikke at I ikke har ret, I kender klubben bedre end mig og følger den self mere tæt, men normalt giver det altså bonus i længden, hvis man er tålmodig med sin træner. Se på de udtalelser Lynge Jacobsen er kommet med omkring deres træner. Se på Ferguson i Man Utd, hvor skidt gik det ikke i starten med ham? Smiley

Og mht. spillestilen, hvordan var det så ikke med Solbakken i FCK i starten? Der fokuserede man på organisationen, hvor det først er nu her inden for det sidste år, at det flotte spil også er kommet.

I øvrigt er spillestilen meget afgørende for danske holds succes i Europa. Jeg tillader mig at tvivle på, at danske hold vil komme langt i Europa, hvis det man vægter højest, er det flotte angrebsspil. Se på dem der har haft succes de seneste sæsoner, OB, AaB og FCK, de har alle fokuseret på organisation og til dels fysik.
« Seneste Redigering: 28 Maj 2009, 15:44 af KongFjong » Logged

AFC
Manager

« Svar #25193: 28 Maj 2009, 16:13 »

Det her må du gerne lige forklare. Wink Et indkøb der har styrket defensiven kan da PÅ INGEN MÅDE være dårligt for klubben, medmindre de går konkurs eller sådan noget..

Ellers er jeg helt enig i resten af dit indlæg, og de andre der har været.

Jeg synes bare at det er dumt at Kent Nielsen at han forstærker defensiven med Van Der Schaaf. Godt nok hentede ham lige til han selv kom, men indkøbet har jo på ingen måde hjulpet defensiven. Så jeg forstår ikke hvorfor han ikke forstærker offensiven, når han udemærket er klar over at Brøndby spiller offensivt fodbold og ikke defensivt. Hvis du forstår?

BenMusalho
Gæst

« Svar #25194: 28 Maj 2009, 16:32 »

Du skriver to gange, at det har styrket defensiven, og så skriver du, at det ikke har hjulpet. Lidt modsigende. Tunge
Men nej, jeg forstår det ikke, for Kent vil jo gerne spille defensiv fodbold, og indkøbet af van der Schaaf har været fremragende, hvad du end siger. At du synes, at han ikke har været god, er imo. langt ude i skoven, da han har bragt bredde, rutine og lederevner med sig + hans gode forsvarsevner. Han er en sikker skanse dernede! Peace

Zone 43
Manager

« Svar #25195: 28 Maj 2009, 17:18 »

Dét jeg undrer mig over, er Kents defensive tilgang til kampene. Havde det været en et-målsføring kunne jeg forstå det, eller modstanderen var et af de store hold i en Europa Cup kamp. Vi skal fremad banen og skabe kampen, ikke lukke os ned fra første fløjt og satse på at score på et kontra. Den slags hører ikke hjemme i Brøndby.

Ganske vidst var spillet kedeligt i starten af sæsonen under Køhlert, men det blev der rettet op på, og Kent fik bolden lagt til rette på straffesparksplette n af Køhlert, men bolden blev reddet på målstregen.

Fandt lige lidt statistik for forårssæsonen:

FCK120332-13
BIF92423-14
OB94231-12

Du skulle vel ikke også have fra efteråret, så man kan sammenligne? Smiley

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #25196: 28 Maj 2009, 17:56 »

Du skriver to gange, at det har styrket defensiven, og så skriver du, at det ikke har hjulpet. Lidt modsigende. Tunge
Men nej, jeg forstår det ikke, for Kent vil jo gerne spille defensiv fodbold, og indkøbet af van der Schaaf har været fremragende, hvad du end siger. At du synes, at han ikke har været god, er imo. langt ude i skoven, da han har bragt bredde, rutine og lederevner med sig + hans gode forsvarsevner. Han er en sikker skanse dernede! Peace

Synes Van Der Schaaf har været lidt af en torsk. Opgørende imod især FCK, har han dinglet rundt og bleven halvskadet. Han får mange stupide gule kort og hvis jeg som biffer havde ham på mit hold, ville jeg pisse i buksene når bolden er i nærheden af ham. (Mere end med Ulrik Laursen :b)
Jeg var 150% sikker på at han ville ryge på hovedet tilbage til Burnley da jeg ikke så ham som værdig bif-spiller. Man må se, at niveauet er dalet siden Kents ankomst... Hvis i ikke selv kan se at Van Der Schaaf er et kvaj, så er der sku noget galt ude på Vestegnen, så er det ikke kun Kent Nielsen der er hjernedød. Håber lidt på opbakning fra VK her.
Brøndby er nødt til at sigte højere end Van Der Schaaf. Han har ikk været stabil nok især ikke i topkampene.
Peace im out

Thaurat al Shabab

Barca-boy
Landsholdsspiller

« Svar #25197: 28 Maj 2009, 18:02 »

Selvfølgelig har han nogle 'off-days'. Men det har alle spillere en gang i mellem. Han har så bare valgt en uheldig kamp at have det i en så vigtig kamp. (Ligesom resten af holdet senest mod PS&E)

Men i de fleste andre kampe har ham og Schlebrügge været sikkerheden selv. Umiddelbart har det virket som om at Brøndby har manglet en erfaren herre nede bagved, og det har han bragt til Vestegnen.

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #25198: 28 Maj 2009, 18:10 »

Selvfølgelig har han nogle 'off-days'. Men det har alle spillere en gang i mellem. Han har så bare valgt en uheldig kamp at have det i en så vigtig kamp. (Ligesom resten af holdet senest mod PS&E)

Men i de fleste andre kampe har ham og Schlebrügge været sikkerheden selv. Umiddelbart har det virket som om at Brøndby har manglet en erfaren herre nede bagved, og det har han bragt til Vestegnen.

Van Der Schaaf har ikke haft andet end off-dayz. Og nej, jeg er ikke pessimist, blot realist.
Heh, hellere have PS&E i nakken end Kasi-Jesper og hans tyske smykker. :b

Det gør mig ondt at sige er her.... I er sku blevet suppens største købe-hold. Det er også sjovt som kommentarene om, at FCK var et købe-hold pludselig er dalet siden jeres mange indkøb af spillere.
Indtil nu har i allerede hentet Paul Jatta, Mikael Nilsson, Jan Fredriksen og måske også Van Der Schaaf permanent. Det er sku noget af en egen-avls producering af fyre af.

EDIT: så du synes ikke holdet havde en off-day imod Agf? HAHA Opstemt

Thaurat al Shabab

Zone 43
Manager

« Svar #25199: 28 Maj 2009, 18:13 »

Eneste minus ved Remco, er, at han losser bolden fremad, a la kick and rush. Han er ægte kriger nede i defensiven.

Læste lige på SSO, at Rommedahl kunne være et emne, da han vil passe ind i Kents system.. Et eller andet sted kunne han være genial, at hente, selvom jeg ikke er fortaler for ham. Rullende Øjne

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Sider: 1 ... 1678 1679 [1680] 1681 1682 ... 2757 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010