home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 834 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Brøndby IF tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 2542 2543 [2544] 2545 2546 ... 2757 Udprint
Forfatter Emne: Brøndby IF tråden  (Læst 4956789 gange)
Hcan
Landsholdsspiller

Sv: Brøndby IF tråden
« Svar #38145: 05 Nov 2012, 16:42 »

I har i den første halvdel af jeres krise hele tiden haft det indtryk at der bare var én ting der skulle væk fra klubben, og så var alt løst. Først Meulensteen, så Anders Bjerregaard, så Kent Nielsen, så Henrik Jensen, så Farmand Bjerregaard. Men det virker nu også som om at alle efterhånden så småt har indset at krisen er i stort set alle hjørne af klubben, og desværre har i tydeligvis slet ikke råd til at rette op på det hele. Nu stater jeg nok the obvious, men det er bare min observation af jeres krise igennem de sidste hvor mange år det nu er.

Her nævner du faktisk den allerførste fejl som Brøndby begik - Meulensteen skulle have haft lov til at gøre det på hans måde, og så vil jeg tro Brøndby havde været med helt fremme i toppen stadigvæk!

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

verdenskrig
Manager

« Svar #38146: 05 Nov 2012, 16:44 »

Drømmer os tilbage til de gode gamle dage Tunge

Jeg er faktisk ganske sikker på at vi går konkurs hvis vi rykker ned. Derfor smerter det mig så meget at se den tillid Auri får, fordi man åbenbart ikke har råd til at fyre ham. Men har man råd til at lade være ?

Rykker vi ned, tror jeg desværre vi ender som Vejle der jo ikke har vist noget som helst de seneste mange årtier, og som ryger lidt frem og tilbage mellem 1.divison og superligaen.

Vores fanbase vil bestå i de kommende år, men problemet er at Brøndby ikke har en tiltrækningskraft på unge mennesker mere som de havde engang. Og derfor vil vores fanbase også kunne lide en stille død når dem som er unge nu og bidrager, bliver ældre og får mindre tid. Den næste generation af fans vil langt fra være så tilbøjelige til at vælge Brøndby.

Vi må for alt i verden ikke rykke ned.

Enig med dig der Hcan Smiley

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Coldice
Førsteholdsspiller

« Svar #38147: 05 Nov 2012, 16:47 »

Må man spørge om hvilken tanker i har gjort jer hvis holdet ryger ned?

Det kommer jo til at koste på alle fronter og hvad gør i så?

Spillere vil helt sikkert forlade jer, økonomien er ikke den bedste, tv-pengene er små i forhold til Superligaen, hvad vil sponsorerne osv osv.

Hvis jeres økonomi havde været langt bedre end den er pt kunne i måske have kørt videre med samme budget som feks Randers og Esbjerg gjorde forrige sæson.
Men det er jeg ikke sikker på i har råd til.

Spørgsmålet er så, hvad gør i så?

Benny Winther har allerede været ude at snakke om muligheden for at erklære klubben konkurs.

Personligt så jeg man fik en anden træner ind, der så lå i tråd med det koncept man ville køre fremover(der desuden skulle implanteres hele vejen gennem ungdomsrækkerne), nogle af de dyre spillere som Jan K., Goodson, Rommedahl og Thygensen vil nok smutte. Derefter skulle der være plads til de unge spillere der er på vej op som Mathias Larsen, Holst, Durmisi, Mads Nielsen, Jannik Hansen, Kristian Andersen og Andrew Hjulsager fik tid på banen og lidt hår på brystet, hvilket også gerne skulle resultere i at klubben rykker direkte op igen.  

Men nu kan man jo kun håbe på det bedste.

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!

Brøndby IF <3

Coldice
Førsteholdsspiller

« Svar #38148: 05 Nov 2012, 16:50 »

Her nævner du faktisk den allerførste fejl som Brøndby begik - Meulensteen skulle have haft lov til at gøre det på hans måde, og så vil jeg tro Brøndby havde været med helt fremme i toppen stadigvæk!

Helt enig her.

De spillere Meulensteen pegede ud som problemet i BIF, var alle på nær Thomas Rasmussen nogen der forsvandt da Tom Køhlert kom til. Jeg håber stadig den dag i dag, man vil ansætte ham igen, men tror ikke Meulensteen vil skænke BIF en tanke.

Hvis du er til blogs, kunne du jo læse min:

Without Security!

Brøndby IF <3

plutonium
Manager

« Svar #38149: 05 Nov 2012, 16:52 »

Her fatter jeg bare endnu engang ikke Auri.. Det er muligt at han ikke altid er lige god defensivt, men vi har Norouzi på bænken som er en rigtig god back i mine øjne, og som gjorde det godt i foråret. Hvorfor er det at man ikke snart tager konsekvensen af Randrups elendighed og smider ham ud af det hold. Var jeg træner ville min første handling være at smide Randrup så langt væk fra det hold som muligt, han er med afstand den dårligste back i hele superligaen. Så ville man have Stryger til højre, og Norouzi til venstre som begge kan komme med frem, og bidrage offensivt og slå bolde ind i feltet til Simon & co. Plus at de begge er okay hurtige, og dermed tillader forsvaret den luksus at stå højt på banen.

Jeg fatter simpelthen ikke den der blinde loyalitet til Randrup, han må satme være god mundtligt i omklædningsrummet siden at samtlige trænere blindt sætter ham på holdkortet som en af de første.. Jeg fatter hat af det.

Det er jeg 100 % enig i. Randrup er en forfærdelig back. Jeg tror stadig at han ville være en bedre central forsvarsspiller, men nok ikke nok til at kunne gøre sig gældende i en superligaklub. Han er i hvert fald dårlig frem ad banen og mangler den speed der skal til at spille back. Og så var Noro... Nouroo... ham dér Danny-drengen crazy jo også betragtet som et ret så stort talent på pladsen før han blev skadet, så det er hovedløst ikke at teste ham af, men i stedet bruge en (for mig at se) midtbanespiller på pladsen i stedet.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

verdenskrig
Manager

« Svar #38150: 05 Nov 2012, 16:57 »

men i stedet bruge en (for mig at se) midtbanespiller på pladsen i stedet.

Det er jo bare Auri i en nøddeskal. Alle spillere skal omskoles. Stryger har altid været midtbane, men pludselig spiller han en god kamp mod FCK, og så skal han da være back. Jeg synes som sådan han har spillet fint der, men skal man for alvor have noget ud af hans kompetencer der skal han over i højre side. I højre side har man Randrup som er elendig. Så flyt ham derover?

Antipas er angriber, og bliver hentet fordi vi mangler en til at garne og til at arbejde sammen med Makienok. Så vælger man at bruge ham på kanten? Antipas er ikke kantspiller, og han bliver det aldrig. Han er angriber, og burde være købt til det.. Så brug ham dog der for fanden Huh
Et af vores største problemer er jo netop mangel på speed og hurtige fødder på den centrale del af banen. Ingen kan true bagrummet fra den centrale del af banen, og det gør at modstanderen altid kan stå højt på os, da vi simpelthen ikke evner at sætte vores kanter i scene med afleveringer i dybden. Det skyldes jo netop mangel på koncept og indøvede skabeloner. Noget som der ikke bruges meget tid på på træningsbanen ud fra hva jeg har kunne læse mig til.

Alligevel tager man ikke konsekvensen af det.. Auri er ekstremt god til at gøre tingene sværere end de er.

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Zone 43
Manager

« Svar #38151: 05 Nov 2012, 16:58 »

Den historie kommer oprindeligt fra EB, så tag den med et gram salt.
Der har helt sikkert været en for sent betaling, men tror ikke DEN sag var timer fra at lukke dem som de skriver.

I know, men der er sjælendt røg uden ild. Du nævner det selv. :-)

@vk: Lige omkring Norouzi, så har jeg også tænkt lidt over, hvorfor man ikke bruger ham noget oftere. Lige omkring det du nævner med de to som backs, det tror jeg vil blive for offensivt, da vi ikke råder over nogen decideret 6'er til at ligge foran midterforsvaret. Jeg kunne egenligt godt se en venstreside med Stryger som back, som kan trække ind i banen i offensiven, og Norouzi på kanten, som kan gå til baglinien og smække et indlæg ind i panden på Makienok. Det så man også i foråret, i Farum.

Omkring Randrup, så er han heldigvis væk til sommer senest. Jeg har tidligere på efteråret kigget lidt på Enar Jääger, som vi jo alle har hentet i fm. Han har kontraktudløb til vinter, og virker ret stærk defensiv og god i mand-til-mand dueller. Bestemt en mulighed tbh.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #38152: 05 Nov 2012, 17:01 »

Drømmer os tilbage til de gode gamle dage Tunge

Jeg er faktisk ganske sikker på at vi går konkurs hvis vi rykker ned. Derfor smerter det mig så meget at se den tillid Auri får, fordi man åbenbart ikke har råd til at fyre ham. Men har man råd til at lade være ?

Det store problem er at der ikke likvider til at smide Auri på porten og ansætte en højt lønnet (udefra kommende træner) og hvis man tager endnu en fra egne rækker, kommer man altså ikke længere.

Skal Brøndby reddes skal der hentes 2-3 forstærkninger (1 til hver kæde) som har et væsentlig højere niveau, en træner med nye tanker, som ikke lever efter de gamle brøndby dyder. Problemet er igen... likviditeten.

Men man kan selvfølgelig vende den om... har en klub som Brøndby råd til at lade være.

Man kan i første omgang også bare kritisere ansættelsen af Auri! En mand som kun har ført en klub til oprykning til superligaen og derefter sikret dem en returbillet, hvordan skulle han have kvaliteterne til at styre et mesterhold, som ikke har kvaliteten i truppen. Det er fuldstændig blæst at tage den beslutning, dengang han blev ansat. Det er jo lidt et vildt spejlbillede man kunne sætte op - Brøndby havde en international træner, med nye ideer oplært i en af europas stærkeste klubber og under den måske bedste manager som nogen sinde har været. Men man vil ikke lade ham få frit spil - Det er ligesom at have vundet i lotto og så skylle kuponen ud i et lokum og så sende sin opsparing samme vej!

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

verdenskrig
Manager

« Svar #38153: 05 Nov 2012, 17:02 »

I know, men der er sjælendt røg uden ild. Du nævner det selv. :-)

@vk: Lige omkring Norouzi, så har jeg også tænkt lidt over, hvorfor man ikke bruger ham noget oftere. Lige omkring det du nævner med de to som backs, det tror jeg vil blive for offensivt, da vi ikke råder over nogen decideret 6'er til at ligge foran midterforsvaret. Jeg kunne egenligt godt se en venstreside med Stryger som back, som kan trække ind i banen i offensiven, og Norouzi på kanten, som kan gå til baglinien og smække et indlæg ind i panden på Makienok. Det så man også i foråret, i Farum.

Omkring Randrup, så er han heldigvis væk til sommer senest. Jeg har tidligere på efteråret kigget lidt på Enar Jääger, som vi jo alle har hentet i fm. Han har kontraktudløb til vinter, og virker ret stærk defensiv og god i mand-til-mand dueller. Bestemt en mulighed tbh.

Jeg synes som sådan ikke vi nødvendigvis skal have en 6'er. Det drejer sig mere om manglende villighed til at arbejde hårdt nok defensivt og til at tage ansvar.

Jeg er efterhånden ved at brænde op i helvede over vores manglende evne til at se hva der sker bagud i feltet.. Hver gang en spiller kommer til baglinien løber alle spillere ind omkring det lille felt, og glemmer fuldkommen at orientere sig om hva der kommer løbende bagfra.. Det er så tydeligt, og en fejl vi begår gang på gang. Det handler ikke om manglende 6'er, men om manglende spilopfattelse.

I øvrigt kan vores defensiv alligevel ikke blive dårligere end den er nu. Vi har så hårdt brug for to backs der kan komme frem og true. Det vi ser pt med Randrup der står og plukker blomster mens vi angriber, og Stryger som ALLE ved skal ind i banen for at slå et indlæg ( Se f.eks i går da jeg selv står og siger det lige som han skal til at trække ind for at blive tacklet) det er simpelthen så let at læse. Og vi kommer aldrig til at sætte Simon i scene til det eneste han faktisk er god til.

Cool

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #38154: 05 Nov 2012, 17:10 »

Det er jo lidt et vildt spejlbillede man kunne sætte op - Brøndby havde en international træner, med nye ideer oplært i en af europas stærkeste klubber og under den måske bedste manager som nogen sinde har været. Men man vil ikke lade ham få frit spil - Det er ligesom at have vundet i lotto og så skylle kuponen ud i et lokum og så sende sin opsparing samme vej!

Han var og er bestemt en talent fuld træner. Men han undervurderede totalt niveauet i superligaen.
Hvilket gjorde sig udslagsgivende i håbløse indkøb som Rector og Hannes som blev hentet på hans anbefaling.

Dette gjorde så at tiltroen til ham i forhold til spiller indkøb led et knæk. Derpå kom så svigtende resultater og at han ikke måtte fyre dem han ville.

verdenskrig
Manager

« Svar #38155: 05 Nov 2012, 17:15 »

Skal Brøndby reddes skal der hentes 2-3 forstærkninger (1 til hver kæde) som har et væsentlig højere niveau, en træner med nye tanker, som ikke lever efter de gamle brøndby dyder. Problemet er igen... likviditeten.

Her har jeg tænkt om man ikke skulle lave en AaB. Simpelthen forsøge at leje nogle profiler ind bare for det sidste halve år af superligaen. Synes stadig det var sindsygt smart af Lynge, og en stor del af det som endte med at redde dem.

Cool

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #38156: 05 Nov 2012, 17:16 »

Det er fuldkommen mit indtryk det her. Skræmmende læsning.
Ole Bjur er godt nok det værste vi har haft som sportschef. Man troede Anders Bjerregaard var slem, og alle jublede da vi kom af med ham, men ingen havde da kunne forudsige at vi skulle have en der var endnu mere amatøragtig, og med endnu mindre målbevidsthed. Jeg troede virkelig Ole var en type der vidste at man skulle indførte et klokkeklart koncept.

Det værste ved vores klub, og det som har præget vores krise og som i mine øjne har skabt den er den manglende tråd. Der er INGEN i BIF der har den fjerneste anelse om hvad retning vores hold skal præges i, hva vi skal købe ind efter, eller hvordan vores generelle spilopfattelse skal være  Huh

Se på Barca med deres 4-3-3, tiki taka, og offensive tilgang. Et klokkeklart koncept som der købes målrettet ind efter.
Se på Stoke med deres defensive tonserfodbold. Alle indkøb er skræddersyet til det koncept.
Se på hvordan FCK gik fra at være skod til klasse. Roy Hodgson kom ind over, fik sat skik på butikken og indførte et disciplineret men offensivt fleksibelt 4-4-2 system. Et system man viderførte fra træner til træner, som man købte ind efter, og som gennem årene skabte titler og sejre på samlebånd.

Alt i mens sidder vi i Brøndby og spiller den ene uge 4-3-3, så spiller vi 4-5-1 i næste, for så at spille 4-2-3-1 i ugen efter, hvor vi så i løbet af samme kamp går over til 4-4-2, som vi så kører videre med i næste kamp, for så igen at gå over til 4-5-1 osv osv. Det er sgu da fuldkommen hul i hovedet. Sig mig er det egentlig komplet idioter inde i den klub?
Det er simpelthen ubegribeligt at jeg som fan kan sidde og udpege et sådan problem, mens der sidder indkompetente narhoveder inde på ledelsesgangene som igennem 7 år endnu ikke er nået til samme konklusion.

Så længe vi ikke selv aner hvad vi vil med fodboldholdet, og bare køber spillere ind efter at de har et godt navn, så kommer vi til at være bundhold. Hvis vi da overhoved kan prale med at være bundhold næste år, for jeg er ikke to sekunder i tvivl om at vi rykker ned i år.

At vi slet ikke engang har tænkt tanken understreger jo også bare den konstante snak om at vi bare skal fortsætte med at have vilje, og tro på tingene. Man tror stadig at 80'er metoderne virker. Mens alle andre superligahold for længst har indset at fodbold i dag handler om at have et koncept, om at have teknik, spilforståelse og boldbesiddelse. Og skal man endelig leve på fight og tro på tingene skal man købe spillere ind ala Stoke.

Suk hvor er vi bare årtier bagud, og nej hvor vi fortjener vores 12.plads  Skuffet

Super indlæg!

Der er jo en grund til at en Mikkel Thygesen, Jan Kristiansen, Alex Farnerud, Makienok osv ikke har slået til og præsteret. Som du selv påpeger står konceptet alt for uklart! I FCM var Thygesen motoren på den offensive midt, som styrede og generede alle idéerne - hos jer er han jo bare fyld. I HB Køge var konceptet skræddersyet efter Makienoks hovedspil og styrke i luften - hos jer har det tidlige, præcise indlæg været ikke eksisterende.
Farnerud blev primært brugt som spids, selvom han selv foretrak den hængende angriber-rolle. Jan K. blev i både Esbjerg og Nürnberg brugt som venstre offensiv kant, hvor han med sit spark kunne trække inde i banen og trykke kanonen af - hos jer bliver han brugt som central midt / højre kant? når han endelig spiller.
Ikke nok med i ikke har haft et decideret koncept efter Laudrup/Faxe-æraen, så har i også en stor tendens til at fejlscoute og bruge jeres spillere helt forkert.

Thaurat al Shabab

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #38157: 05 Nov 2012, 17:17 »

Her har jeg tænkt om man ikke skulle lave en AaB. Simpelthen forsøge at leje nogle profiler ind bare for det sidste halve år af superligaen. Synes stadig det var sindsygt smart af Lynge, og en stor del af det som endte med at redde dem.

De penge har vi jo ikke, og hvordan gik det lige da vi lejede Femi.

JKJ
Gæst

« Svar #38158: 05 Nov 2012, 17:18 »

De penge har vi jo ikke, og hvordan gik det lige da vi lejede Femi.

Men det havde vi, AaB, jo heller ikke.

Der blev brugt nogle penge man ikke havde fordi at en nedrykning ville være endnu dyrer hvis man ikke gjorde et eller andet.

plutonium
Manager

« Svar #38159: 05 Nov 2012, 17:21 »

Men det havde vi, AaB, jo heller ikke.

Der blev brugt nogle penge man ikke havde fordi at en nedrykning ville være endnu dyrer hvis man ikke gjorde et eller andet.

Det er vist det man kalder en kalkuleret risiko når man skal ud at låne pengene Opstemt

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 ... 2542 2543 [2544] 2545 2546 ... 2757 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010