Livet i Silkeborg:Tilbuddet om at blive træner her i Silkeborg kom meget overraskende, men jeg var samtidig ikke lang tid om at sige ja, da jeg i forvejen boede lidt uden for byen i en smuk og idyllisk landejendom. Hvordan jeg har råd til den? Ja, jeg har sammen med mit træner job, også startet en lille selvstændig tøj forretning op, derfor tjener jeg godt med penge, og boligen er dermed sikret. Bilen var med i min kontrakt, da jeg bor en 20-30 km. Væk fra træningsanlægget her på Søholt, blev jeg nød til at have noget og fragte mig frem og tilbage i. Det blev en smuk Audi TT i sølvgrå. En dejlig bil som jeg nok skal få meget glæde af.
Ellers har starten her i klubben været god.
5. Juli – Første træningskamp:Første kamp med mig ved roret, jeg var selvfølgelig utrolig spændt, men samtidig også nervøs, Nürnberg er en svær modstander. Men nu måtte vi se.
Preece
Eiriksson – Askou – Lustü – Schnedler
Raun – Schmidt – Runarsson – Mubiru
Kim O – Sveinsson
Jeg kan fra sidelinjen se Kim Olsen brænde en gigantisk hovedstøds mulighed efter blot 4 minutter, men nu var vi ligesom i gang. Vi spiller lige op med Nürnberg, hvis det ikke er os der styrer spillet, vi har godt styr på tyskerne. Efter flere misbrugte forsøg sender Sveinsson kuglen i nettet efter 34 minutter. Et godt opspil fra Bjarni Olafur Eiriksson og Thomas Raun ender hos Sveinsson der ikke svigter. 1-0. Vi kommer også bedst ud af første halvleg med en chance til Raun, han brænder uheldigvis.
Spillerne kommer i omklædningsrummet med et godt humør og spillerne virker glade. Det er der også god grund til, det er et rigtig godt resultat. De får afvide at det er super indtil videre, men de skal gå ind og putte bolden i nettet igen.
2. halvleg er 7 minutter gammel, så ryger jeg op af den lille plastic stol ved siden af spillerboksen, 2-0. Indskiftede Anti Okkonen gør det til 2-0. Herfra styrer vi kampen uden slinger i valsen, Efter 71 minutter putter Iddi Alkhag bolden i nettet, 3-0. Forrygende. Vi vinder kampen med de cifre. 3-0.
Helt sikkert en god start og en dejlig stor sejr. Det gør ikke selvtilliden mindre.
34” – Sveinsson 1-0
52” – Okkonen 2-0
71” – Iddi Alkhag 3-0
”Tv2 nyhederne, Godaften. Vi starter med Fodbold hvor SAS liga klubben Silkeborg IF i dag har sikret sig den tidligere AB spiller, Yaro Yaro. Den 26-årige angriber har 21 Landskamp for Nigeria på CV’et. Han er skiftet på en Fri transfer. Han kommer dog først til klubben d.1/1-07.
Videre til Parken hvor FC København har solgt Michael Silberbauer…………Sådan lød sporten denne aften, og rigtig nok, jeg havde tidligere i dag sikret mig Yaro Yaro på fri transfer. En spiller der kommer for at styrke bredden i angrebet. Desværre får vi ham som sagt først d. 1/1-07!
For resten har vi også en brasiliansk spiller på prøveperiode i den kommende uge.
17. Juli – Dagene op til sæsonpremieren:De sidste par dage her op til sæsonstarten d. 19. har været meget spændte. Spillerne har prøvet det før og det har det meste af ledelsen også, men jeg har ikke rutine indenfor det i nu. Og en sæsonpremiere kamp er altid svær. Heldigvis har vi hjemmebane i første kamp, hvilket jeg ser som en kæmpe fordel da tilskuerne i Silkeborg går for at være klubbens 12. mand!
Ellers føler jeg vi er klar til kampen!
19. Juli – Sæsonpremieren:Så kom den store dag, min første rigtige prøve. Nerverne, sommerfuglene det hele var der. Spillerne virkede heldigvis roligere end mig. Vi skulle som sagt tidligere spille hjemme på Silkeborg Stadion, modstanderen hed Esbjerg fB. Svær kamp til at starte med!
Preece
Eiriksson – Askou – Lustü – Schnedler
Raun – Schmidt – Runarsson – Muribu
Kim O. – Sveinsson
Subs: L. Jørgensen(GK), Simon Nagel, Thomas Olsen, Anti Okkonen, Martin Ørnskov, Casper Henningsen, Iddi Alkhag.
Kampen går i gang, og efter blot 9 minutter kan jeg se fra bænken en Kim O. der bliver revet omkuld. Dommeren peger på pletten. Straffespark. Henrik Schnedler bliver dirigeret hen til bolden, desværre dirigere han den over mål. Intet mål i denne omgang. 5 minutter efter kommer Esbjerg så foran, Martin Vingaard scorer, ufortjent. Vi presser Esbjerg i bund, efter 44 minutter giver det bonus, godt sammenspil mellem Runarsson og Raun og bolden havner hos Sveinsson der er usvigelig sikker. Sådan!
Halvlegen kommer på et godt tidspunkt. Vi får diskuteret tingene og spillerne virker klar til 2. halvleg.
Den går i gang, meget mere lige end første som vi styrede. Det er dog stadig os der har bolden mest. Efter 70 minutter slår Kim Olsen til, hjørnespark og så står den lige pludselig 2-1. De 4727 tilskuere går amok i glæde. 8 minutter efter bringer Esbjerg sig ufortjent tilbage i kampen, et dommedags hug fra Jerry Lucena gør det til slutresultatet, 2-2.
På trods af det var lidt uheldigt vi ikke vandt er jeg godt tilfreds med debuten, vi fik point hvilket er meget vigtigt i første kamp.
14” – Martin Vingaard 0-1
44” – Sveinsson 1-1
70” – Kim O. 2-1
78” – Jerry Lucena 2-2