Juli 2007!
Martin Borre og Wichmann - 4. juli 2007 Martin Borre på prøvetræning i AGF
Martin BorreMartin Borre er netop taget til prøvetræning i nyoprykkede AGF. Prøveopholdet varer i to uger, og herefter vil klubben vurdere om hvorvidt de skal tilbyde Borre en kontrakt eller lade ham gå.
Tidligere spillede 28-årige Martin Borre i SAS-Liga klubben OB. Her nåede han at spille 88 kampe og score 6 mål. Den hurtige kantspiller har aldrig spiller nogle A-landskampe, men han har repræsenteret U-21 landsholdet 2 gange.
WichmannKristoffer Wichmann er ikke på prøvetræning i AGF. Han er købt. Det har AGF netop afsløret på deres officielle hjemmeside. Højrebacken har aldrig spillet nogle landskampe, men han håber på at med skiftet til AGF at have lidt større chance.
Den 26-årige, nu tidligere, Køge spiller skifter til AGF på en 3-årig kontrakt og skal dermed kæmpe om højreback-pladsen i trøje nummer 30.
Dániel Papp til AGF - 12. juli 2007 AGF har købt Daniel Papp
AGF kunne i dag præsentere et nyt stort talent i den hvide trøje. De næste 4 år skal Papp nemlig spille fodbold hos AGF. Daniel Papp er et stort talent som allerede nu, i en alder af 20 år, har spillet 6 A-landskampe for Ungarn.
Det skal ikke være noget hemmelighed at han længe har stået højt på ønskelisten hos AGF og Anders Nielsen.
”Han er et virkelig stort talent, og jeg er rigtig stolt over at så dygtig, og ung, spiller tilslutter sig AGF. Han bliver fremtidens mand, og han kan endda allerede gå ind på holdet nu. Så jeg er rigtig tilfreds med det her indkøb.” Sagde en stolt AGF træner, Anders Nieslen.
Papp spiller i forsvaret, enten på venstreback eller i midten. Samtidig er han god offensiv og kommer godt med over kanterne, hvilket giver AGF et ekstra våben, i kampen mod nedrykning.
Selv udtaler Papp ”Jeg er glad for at komme her til Århus. Det er en stor by med alle de fornødne kvaliteter. Danmarks bedste fans. Store ambitioner. Flot og stort stadion. Gode træningsfaciliteter
. AGF er lige klubben for mig”.
Daniel Papp skifter fra brasilianske Caxias FC. Inden det spillede han i Ferencváros, som ligger i Ungarn.
Transferbeløbet ligger omkring 900.000 danske kroner.
Martin BorreAGF har nu sikret sig Martin Borre på en fuldtidskontrakt der binder ham til klubben indtil 2009.
AGF sælger Kári Árnason - 15. juli 2007 Kári skifter klub
AGF har fra dags dato solgt midtbane spilleren Kári Árnason til engelske Portsmouth. Prisen ligger omkring 3-4 millioner danske kroner. Det er et stort tab for AGF hvilket Peter Graulund også udtrykker.
”Tabet af Kári Árnason er meget stort. Han var stjernen på midtbanen, så jeg håber virkelig Anders (red. Anders Nielsen) har en klasse forstærkning i ærmet. Ellers ser det skidt ud må jeg sige”
Anders Nielsen har allerede svaret på hans kommentar. ”Graulund skal tie stille. Det er udelukkende mig og resten af bestyrelsen der har ansvaret for hvem der bliver solgt. Dog kan jeg sige at jeg har en anden spiller i kikkerten. Så jeg håber at jeg kan fremvise en ny midtbanestjerne før vi starter i SAS-Ligaen”.
Den 24-årige islænding har spillet 15 landskampe, med et mål til følge.
Christopher Poulsen præsenteret I AGF - 16. juli 2007 Poulsen til AGF
AGF ruster sig yderligere til SAS-Ligaen ved at købe venstrebacken, og venstremidtbanespil
leren Christopher Poulsen. Den dygtige venstrebensspiller spillede før skiftet til AGF i Viborg hvor han nåede at optræde 59 gange og score 8 mål.
Den 25-årige spiller skal i de næste 4 år repræsentere AGF, byens hold, og kæmpe for at undgå nedrykning, der kan han bruge hans U-21 landsholderfaring hvor han har været med i truppen flere gange, men desværre kun kommet ind en enkelt gang.
”Jeg er glad. Hvis vi fortsætter med at kunne præsentere så dygtige forstærkninger bliver vi ikke bundhold i SAS-Ligaen” Sagde Anders Nielsen.
Prisen for Christopher Poulsen har klubberne valgt ikke at oplyse offentligheden om. Man regner dog med at prisen ligger mellem 1,5-3 millioner.
Randers heldige med at slå AGF - 18. juli 2007 Randers vandt over AGF
Her til aften spiller AGF hjemme mod Randers. En kamp der blev domineret af AGF, men alligevel var det Randers der efter kampen kunne juble over en 2-0 sejr.
Begge Randers mål blev scoret af den unge bulgarer Dormushali saidhodzha. Det ene efter et hjørnespark og det andet direkte på frispark.
Desuden fik Randers to skader. Værst gik det ud over nordmanden Espen Bugge Pettersen, der ca. er ude i en måned, med et brækket kindben.
Den anden var svenskeren Igor Krulj der bøjede et ribben og er ude i mellem fire dag og to uger.
Kampen i tal!Resultat:
0-2Målscorere:
Dormushali saidhodzha, Randers (6.)
Dormushali saidhodzha, Randers (90.)
Kampens dommer:
Jim JohansenKampens tilskuertal:
9454AGF slår Esbjerg - 22. juli 2007 Jeremiah White eneste målscorer
God kamp fra begge hold. AGF trak dog sejren hjem og det var dermed deres første sejr efter deres tilbagevenden til SAS-Liagen. 6810 tilskuere var mødt op til kampen på Esbjerg stadion. Et flot fremmøde, på denne varme juli-dag.
Kampen startede rigtigt efter 10 minutter da Jeremiah White flot samler en returbold op uden for feltet og hamrer den op i højre målhjørne uden chance for den fremstormende Esbjerg-keeper.
Efter en lille halvtimes spil får Esbjerg tilkendt et straffespark, fordi Ronnie Tygesen blev revet omkuld af Olof Persson inde i straffesparksfeltet
. Michaël Murcy blev sat til at sparke. Han løb til bolden og sparkede et udmærket straffespark men AGF-keeperen Wang Dalei var helt ude i fuld længe og redde bolden. Flot af den unge AGF målmand.
Kampen i tal!Resultat:
0-1Målscorere:
Jeremiah White, AGF (10.)
Kampens dommer:
Lars Christoffersen Kampens tilskuertal:
6810Stortalent skifter til AGF - 27. juli 2007 Karlsson, ny AGF spiller
AGF sikrede sig her til aften en dygtig ung spiller fra Djurgården i Sverige. Her spillede talentet i alt 18 kampe fordelt på to sæsoner, og scorede ingen mål, men lagde til gengæld op til 10 mål.
Christoffer Karlsson spiller central midtbane, og skal være afløseren for Kári Árnason der skiftede AGF ud med den engelske klub Portsmouth.
Den 19-årige midtbanespiller skal fremover spiller på AGF’s midtbane indtil sommeren 2011, hvor hans kontrakt udløber. Han har indtil videre ikke spillet nogle A-landskampe, men til gengæld har han allerede spillet 5 U-21 landskampe hvilket også har kastet et mål af sig.
Prisen for den unge spiller regner man med ligger i omegnen af 1 millioner kroner. Desuden skal det siges at han kan dække flere pladser hvis dette bliver nødvendigt. Hele midtbanen, angrebet, højrebacken og centerforsvaret.
Spilleren har ikke været skadet i et helt år, og det skal derfor blive spændende at se om han får en skade i AGF, som så mange andre spillere gør.
AGF får uafgjort mod Brøndby - 29. juli 2007 Mikkel Bischoff udlignede til 1-1
Århus stadion lagde i dag hus til en fodboldfest. I hvert fald hvis man ser på hvilke hold der skulle spille. Men det blev ikke den ventede fodboldfest de 11.000 tilskuere fik af se. Det blev en rodet affære med få chancer, dog flest til AGF, det kunne de så trøste sig på. AGF havde også et lille tag på spille men det var så lidt og meget af spillet foregik på midten af banen.
Kampen blev startet rigtig efter 7 minutter da Mikkel Bischoff bringer Brøndby foran efter et hjørnespark taget af Martin Spellman. Og dermed 1-0 til de blå-gule gæster fra Brøndby.
Peter Graulund kunne dog give tilskuerne det de var kommet efter i det 19. Minut. 1-1 målet. Graulund opsnapper returbolden fra nyindkøbte Karlssons skud og scorer stensikkert.
Kampens spiller blev Mikkel Bischoff.
Kampen i tal!Resultat:
1-1Målscorere:
Mikkel Bischoff, Brøndby (7.)
Peter Graulund, AGF (19.)
Kampens dommer:
Henning Jensen Kampens tilskuertal:
11079 Thomas Raun til AGF på lån - 31. juli 2007 Thomas Raun lejet ud til AGF
Thomas Raun skifter på lejebasis til de hvide fra Fredensvang. Raun spiller til dagligt i Silkeborg og er glad for at få chancen i en klub som AGF.
”Jeg er da glad for at en klub som AGF kan bruge mig. Nu kan jeg ikke andet end at håbe på en masse spilletid.” sagde en glad Thomas Raun.
Den 23-årige midtbane og angriber får trøje nummer 26 i det år han skal spille i AGF. Raun har ikke opnået nogle landskampe men han håber selv på at det kommer med tiden. Der skulle ikke være nogle klausuler i lejekontrakten med AGF.
”Jeg er glad for at Raun nu spiller her AGF. Hvis jeg skal være ærlig så jeg ham hellere som fast mand og ikke kun på lån, men nu må vi se ham an og hvis han er pengene værd må vi jo smide en bunke pege efter ham” sagde Anders Nielsen og fortsætter ”Han er en spiller med stort potentiale og derfor ville det være godt at have ham permanent så det ville være os der tjente pengene på ham. Men sådan blev det ikke i dette transfer-vindue, desværre.”
Om AGF efter sæsonen får lov at købe den dygtige spiller er dog tvivlsomt da de i Silkeborg kun lejer ham ud for at han skal få noget spilletid og samtidig for at få noget rutine. Altså to fluer med et smæk.