home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 501 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  AGF - Ny storhedstid?
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint
Forfatter Emne: AGF - Ny storhedstid?  (Læst 27754 gange)
AGF
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AGF - Ny storhedstid?
« Svar #75: 11 Jul 2007, 21:01 »

Husk der vil ikke blive arbejdet videre på denne blog før min. 5 spørgsmål er stillet..!
Kig i seneste update for mere info!
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AGF - Ny storhedstid?
« Svar #76: 11 Jul 2007, 21:48 »

Super-ærgeligt med de dårlige resultater.. Det er n kanon blog med nogle gode updates! KUTGW.. Har du forrestem overvejet at prøve en anden taktik f.ek.s en lidt mere defensiv for at hente point, så du bliver i ligaen og beholder dit job?
Logged

- Veni, vidi, vici -

AGF
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AGF - Ny storhedstid?
« Svar #77: 22 Jul 2007, 11:17 »

minder jer lige om det igen..!
har stadig kun modtaget et spørgsmål fra KimmyGP
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AGF - Ny storhedstid?
« Svar #78: 22 Jul 2007, 11:21 »

minder jer lige om det igen..!
har stadig kun modtaget et spørgsmål fra KimmyGP  ticked off

skal jeg så kalde dig for Ågf?   Wink
« Seneste Redigering: 22 Jul 2007, 11:23 af JimmyGP » Logged

- Veni, vidi, vici -

AGF
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AGF - Ny storhedstid?
« Svar #79: 22 Jul 2007, 11:22 »

Sorry Grin

JimmeGP self Opstemt
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AGF - Ny storhedstid?
« Svar #80: 22 Jul 2007, 11:24 »

Sorry Grin

JimmeGP self Opstemt

Det blev da lidt bedre... crazy
Logged

- Veni, vidi, vici -

AGF
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AGF - Ny storhedstid?
« Svar #81: 22 Jul 2007, 11:32 »

Det blev da lidt bedre... crazy

 Shockeret Shockeret Shockeret JimmyGP
Nu er den der vist! Wink
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AGF - Ny storhedstid?
« Svar #82: 22 Jul 2007, 11:35 »

Jeg takker og bukker   Wink Thumbs Up
Logged

- Veni, vidi, vici -

Klaus Fejer
Gæst
 
Sv: AGF - Ny storhedstid?
« Svar #83: 24 Jul 2007, 20:05 »

Rune Hansen er en super spiller, for han er fra Hinnerup! Grin

Super nice blog, og især når det er AGF du skriver om (: 5/5
Logged

KennWolter
Gæst
 
Sv: AGF - Ny storhedstid?
« Svar #84: 08 Nov 2007, 15:32 »

Hej Anders, SUPER god blok!
Jeg har da nogle spørgsmål hvis det er.
1. Det første jeg ligger mærke til er at du har en utrolig stor trup, har du tænkt på at sælge nogle af de spillere som du slet ikke bruger (f.eks. Rasmus Katholm og Svenne Poulsen)?  Smiley

2. Har du overvejet at bruge Mika som offensiv midt og Raun på fløjen?

3. Har også kigget på din fortrukne taktik, har du overvejet at skifte system? F.eks rykke dine to fløje ind på midten?

4. Eller måske kan du skifte dine holdinstruktioner til normal istedet for offensiv. og så samtidig direkte hurtige afleveringer og kontra angreb?

5. Håber du bliver på posten da jeg synes det er meget spændende at læse din historie selvom jeg er kommet lidt sent ind i den....!

Keep up the good work!
Logged

AGF
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AGF - Ny storhedstid?
« Svar #85: 05 Jan 2008, 22:38 »

Oktober 2007!




Svar fra Anders Nielsen - 2. oktober 2007
Som lovet, svarer
Anders Nielsen på spørgsmål!

Anders Nielsen har i det seneste stykke tid haft en uheldig periode i SAS-liga klubben AGF. En svær tid at gå igennem og nu fik i muligheden for at skrive ind og få svar fra hovedpersonen selv. Vi har valgt 5 spørgsmål ud, og bedt Anders Nielsen svare.


Spørgsmål 1 - Har du overvejet at prøve en anden taktik f.eks. en lidt mere defensiv for at hente point, så du bliver i ligaen og beholder dit job?
Hvis jeg skal svare ærligt på det må svaret være nej. Jeg har ikke tænkt på at ændre mit spilsystem, fordi jeg mener ikke vi skal være et hold der spiller defensivt, da det er utrolig kedeligt at se på. Vi vil gerne spille offensivt, og jeg er sikker på at resultaterne nok skal komme senere. Vi skal først og fremmest have lavet noget stabilitet på holdet. Og den vej senere hen kunne klatre op af i ligaen. Vores mål for sæsonen har vi dog måtte nedjustere lidt. Ned til en 9. plads.
Angående mit job, skulle jeg være rimelig sikker.. Det er i hvert fald det jeg kan fornemme på bestyrelsen. Men selvfølgelig skal de dårlige resultater ikke fortsætte, for så kan det få konsekvenser.

Spørgsmål 2 - Det første jeg ligger mærke til er at du har en utrolig stor trup, har du tænkt på at sælge nogle af de spillere som du slet ikke bruger (f.eks. Rasmus Katholm og Svenne Poulsen)?
Det er klart vores trup er for stor, og ja jeg ved hvilke spillere der skal væk. Men det bliver først i januar, hvor vi kan få lidt penge for dem.. Desuden kan det virke lidt mærkeligt, men jeg regner faktisk med også at købe nye spillere. Men du har ret i at der er for mange.. Så der forlader flere end der kommer ind, kan jeg love!

Spørgsmål 3 - Har du overvejet at bruge Mika som offensiv midt og Raun på fløjen?
Delvist vil jeg sige ja. Men når vi har et af Danmarks største talenter, i Michael Lumb, er det svært at sætte ham væk fra kanten. Og i forsvaret er det også et problem at få Christopher Poulsen af. Vi har en god venstreside i forvejen synes jeg. Måske Mika i den offensive. Jeg skal da overveje det. Kunne måske godt være en fordel.

Spørgsmål 4 - Har også kigget på din fortrukne taktik, har du overvejet at skifte system? F.eks. rykke dine to fløje ind på midten?
Det går igen ind over Michael Lumb. For jeg ønsker at bruge ham, og så skal der være en vestre midt. Ellers skal Christopher Poulsen som sagt sættes af..

Spørgsmål 5 - Eller måske kan du skifte dine holdinstruktioner til normal i stedet for offensiv. Og så samtidig direkte hurtige afleveringer og kontra angreb?
Det er rigtigt vi godt kan gå lidt tilbage på banen, men som sagt føler jeg mig så sikker på at vi nok skal få skuden vendt. Det er bare et spørgsmål om tid. Så lige nu bliver det i hvert fald ikke. Vi vinder også mod Randers!


Det var så de fem udvalgte spørgsmål som vi fik svar på. Anders Nielsen gør det altså klart at AGF nok skal komme i gang, også med den nuværende opstilling og taktik. Desuden siger han at de højst sandsynligt kommer til at sælge spillere når transfervinduet åbner igen i januar. Vi siger tak for spørgsmålene og ønsker Anders Nielsen held og lykke med sine kommende måneder og måske år i AGF.





Peter Foldgast – Verdens bedste indskifter - 3. oktober 2007
Peter Foldgast – aftnens mand!

Det startede skidt for de hvide fra Århus, der i dag var på besøg i Randes. Først kom holdet nemlig bagud med 1-0, og målscoreren var den udlejede Brøndby-angriber Hannes Sigurdsson. Et lille kvarter senere udbyggede hjemmeholdet føringen og 2-0 bolden blev sat ind efter flot opspil af Randers. Men også Dårligt forsvarsspil af AGF. Målscoreren var denne gang Morten Fevang der til starten af denne sæson skiftede til Randers fra OB for at få mere spilletid.
Bagud 2-0 ved halvleg var AGF nødt til at gøre noget. Tredobbelt udskiftning i pausen, vil normalt betegnes som håbløst med i dag lykkes det for AGF. En af de indskiftede spillere var Peter Foldgast, der til starten af denne kamp var blevet vraget til fordel for den unge Michael Vester.
Og anden halvleg startede godt for Århusianerne. AGF presser på og efter blot 3 minutter har AGF allerede haft 3 store chancer for en scoring. Og så kom forløsningen. Peter Graulund sender en bold ind i feltet, Peter Foldgast får presset Richard Spong så meget at han kommer til at heade bolden i eget mål.
Fire minutter senere var Peter Graulund igen manden der fik spillet Peter Foldgast helt fri foran mål, og den 27-årige AGF-angriber smækker bolden ind bag Espen Bugge Pettersen i Randers målet.
Senere er det igen Peter Foldgast der får et frispark på kanten af feltet, her skydes på stolpen. To minutter senere Bliver Foldgast endnu en gang nedlagt. Denne gang i feltet. Straffespark, og rødt kort til Richard Spong. Peter Graulund får lov at tage sig af straffesparket og scorer sikkert. 2-3 og super comeback af AGF!
Men Foldgast var ikke færdig, 3 gange løber han alene mod mål og spiller Graulund helt fri, som to af gangene på det skammeligste brænder, og den sidste er han ganske simpelt bare uheldig, med en knold på banen.
Peter Foldgast er uden tvivl Man of The match!

Kampen i tal!
Resultat: 2-3
Målscorere:
Hannes Sigurdsson, Randers (14.)
Morten Fevang, Randers (27.)
Richard Spong, selvmål, AGF (48.)
Peter Foldgast, AGF (52.)
Peter Graulund, AGF (59.)

Kampens dommer: Michael Svendsen
Kampens tilskuertal: 7491




AGF kommet i gang? - 21. oktober 2007
Graulund-hattrick

Om Anders Nielsens udtalelse i vores spørgsmålsrunde til jer læsere har været nok til at få AGF i gang vides ikke. Men i hvert fald vandt AGF deres anden kamp i træk, denne gang mod Esbjerg. Sejren er ikke helt nok til at AGF klatrer over nedrykningsstregen, men de ligger nu lige med Horsens over stregen.
Men AGF kom i denne kamp tidligt i gang til glæde for de mange AGF tilhængere der havde fundet vej til stadion. Peter Graulund scorer stensikkert allerede efter seks minutter. Stor jubel i Århus. Og jublen havde kun lige lagt sig, 10 minutter senere da Peter Graulund igen får bolden prikket i mål. 2-0 til AGF.
Men så blev AGF bange for at tabe og to gange får Esbjerg lov at score foran 17-årige Esben Højmark, der havde taget posten i AGF-målet, i stedet for den skadede Steffen Rasmussen, der plejer at vogte målet. Det var i begge situationen AGF’s forsvar der simpelthen ikke er gode nok. Målscorerne var Martin Vingaard og Njogu Demba-Nyrén. Og så fløjtede dommer, Mads Christensen af til pause.
I anden halvleg skabte hverken AGF eller Esbjerg de store muligheder og kun AGF fik bolden i nettet. Peter Graulund fuldfører sit hattrick, og han kan velfortjent hører fansenes råb: GRAULUUND, GRAULUUND, GRAULUUND!
Til sidst, faktisk inde i overtiden, skete det uheldige så for AGF. Mika Ääritalo blev skadet og allerede nu regner man med ikke at se Mika i aktion før engang i det nye år. Stort tab for Århus-klubben.
Man of the match blev velfortjent, Peter Graulund!

Kampen i tal!
Resultat: 3-2
Målscorere:
Peter Graulund, AGF (6.)
Peter Graulund, AGF (14.)
Martin Vingaard, Esbjerg (36.)
Njogu Demba-Nyrén, Esbjerg (45.)
Peter Graulund, AGF (74.)

Kampens dommer: Mads Christensen
Kampens tilskuertal: 7407




AGF taber i Brøndby - 24. oktober 2007
Brøndby stadion

En dårlig kamp på vestegnen endte med sejr til Brøndby. Kampen var en kedelig affære hvor hverken AGF eller Brøndby formåede at true deres modstanders mål for alvor.
Blagoy Georgiev og Chris Katongo var spillerne der i dagens kamp afgjorde kampen til Brøndbys fordel. Først altså Blagoy der flot for skruet bolden fra siden af feltet og ind bag AGF keeper Esben Højmark, der stadig vogter målet efter Steffen Rasmussens skade. Steffen Rasmussen forventes dog klar til næste kamp.
Dernæst scorede Chris Katongo, efter at AGF forsvaret igen, som i flere andre situationer denne sæson, undlader at dække op, og igen må den unge AGF keeper se sig placeret.
Man of the match var svær, men med et mål blev det Blagoy Georgiev. Dårligst spillende var uden tvivl Christopher Poulsen, der var vendt tilbage til startopstillingen efter at han blev sat af i sidste uge.

Kampen i tal!
Resultat: 2-0
Målscorere:
Blagoy Georgiev, Brøndby (54.)
Chris Katongo, Brøndby (71.)
 

Kampens dommer: Henning Jensen
Kampens tilskuertal: 26225




AaB besejre uinspirerende AGF hold - 27. oktober 2007
Jose Mota blev dobbelt målscorer

Steffen Rasmussen var igen ikke blevet klar til kamp, så den unge AGF keeper Esben Højmark måtte igen vogte AGF-målet. Han måtte se sig passeret hele 3 gange, i 3-0 sejren til AaB over AGF.
José Mota bragte efter 27 minutter gæsterne fra Ålborg i front. Et flot mål af den 28-årige brasilianer. Esben Højmark ser skidt ud i situationen hvor han på et indlæg står helt forkert i målet. Mota sender den let ind.
Så skulle vi ind i anden halvleg før José Mota fik scoret igen. Denne gang en flot solo-tur af brasilianeren hvor AGF’s forsvar falder som kegler, og målmanden ikke er en mur med små huller. Nok nærmere huller, med er par mursten der er faldt sammen i bunden.
Efter 88 minutter får Chrys et bold, der alt for let får prikket bolden forbi Esben Højmark. Dårlig kamp af målmandstalentet.
Kampens spiller blev jo selvfølgelig en AaB’er. Helt præcist Søren Berg der spillede en flot kamp, både offensivt og defensivt.
Kampen i tal!
Resultat: 2-0
Målscorere:
José Mota, AaB (27.)
José Mota, AaB (53.)
Chrys, AaB (88.)
 

Kampens dommer: Martin Wulff
Kampens tilskuertal: 9566





4 AGF spillere fyret - 30. oktober 2007
Svenne Poulsen er én ud af 4 AGF har fyret

AGF har her til eftermiddag fyret hele fire af de spillere der normalt løber rundt og træner med førsteholdstruppen. Grunden til de mange fyringer er blot at spillerne ikke er en del af fremtiden i Århus-klubben, og derfor ligeså godt kunne begynde at lede efter nye klubber. De 4 fritstillede spillere er:
Svenne Poulsen, på 26 år. Spillede senest i FC Midtjylland.
Rasmus Katholm, på 26 år. Spillede senest i Brabrand.
Thomas Hansen, på 24 år. Spillede senest i Brøndby.
Morten Hyldgaard, på 29 år. Spillede senest i Esbjerg.

Flere spillere skulle eftersigende være på vej væk fra AGF.
”Disse fire spillere indgår ikke i vores fremtidsplaner, så det er naturligt for os bare at lade dem gå. Lidt utraditionelt tidspunkt måske, men det er bare så de kan finde en klub hurtigst muligt” sagde Anders Nielsen da vi fangende ham på telefonen tidligere i dag. Han fortsætter:
”Der er flere på vej væk fra klubben. Desuden kan jeg også sige vi har været tæt på allerede at tilknytte nye spillere. Men de har alle afvist os på grund af vores placering. De vil være sikre på fodbold i SAS-ligaen, så lige nu har vi kun spillere i kikkerten, som man altid har. Ingen konkrete bud på spillere lige i denne stund”.
Logged

AGF
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AGF - Ny storhedstid?
« Svar #86: 05 Jan 2008, 22:38 »

Nu håber jeg i stadig vil læse med og kommentere med :-)
slevom det er længe siden og at det godt nok er FM2007 .. :-)
Logged

AGF
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AGF - Ny storhedstid?
« Svar #87: 05 Jan 2008, 23:28 »

November 2007!




Silkeborg sejr på 2-1 - 4. november2007
Peter Foldgast satte eller AGF på sejrskurs

Silkeborg stadion lagde i dag græs til bundkampen mellem AGF og Silkeborg. En kamp med masser af spænding men desværre kun 3 mål. 2 til Silkeborg mens AGF kun formåede og score et enkelt.
AGF’s målscorer var Peter Foldgast der allerede efter 2 minutter fik bolden prikket ind over stregen. AGF pressede også på i starten og i løbet af de første 10 minutter lykkes det AGF at spille sig frem til 5 store muligheder. Men det varede ikke ved.
I mellemtiden fik Silkeborg udlignet til 1-1. Lasse Rostholm får alt for meget plads, og så kan en angriber i SAS-ligaen næsten ikke undgå at score.
Til sidst fik også Edwin Phiri bolden i mål. Et flot frisparksmål af 24-årige forsvarsspiller fra Zambia. 30 meter væk fra mål!
Til sidst fik Silkeborg desværre en skade. Arthur Sorin vred om i knæet og forventes ude i mellem to og tre uger, hvilket betyder han ikke kommer til at spille flere SAS-ligakampe før i foråret.
Man of the match blev Peter Graulund. Eneste mangel I dagens kamp: Mål!

Kampen i tal!
Resultat: 2-1
Målscorere:
Peter Foldgast, AGF (2.)
Lasse Rostholm, Silkeborg (6.)
Edwin Phiri, Silkeborg (45.)
 

Kampens dommer: Jim Johansen
Kampens tilskuertal: 6055





Smertefuldt AGF nederlag - 7. november2007
Fionia Park, blev enden for AGF
 

AGF havde fået en svær modstander i 4. Runde af pokalturneringen. OB blev enden og AGF kan nu koncentrere sig om SAS-ligaen hvor kravet er at blive i den bedste række.
Johan Absalonsen satte gang i målfesten efter 13 minutter. Absalonsen knalder bolden ind fra kanten af feltet uden chance for Esben Højmark der stadig erstatter den skadede Steffen Rasmussen i AGF-målet.
Kasey Wehrman scorede kampen andet mål hvor AGF som så mange gange før i denne sæson undlod at dække op. Alt for let mål.
Tredje mål blev scoret kort før pausen. Rajko Lekic blev målscoreren på et flot langskud!
Til sidst lukkede Bechara kampen med et mål scoret på straffespark.
Kampens spiller blev uden tvivl Jonas Borring der lagde op til to mål.
Johan Absalonsen startede målorgie.
 








Kampen i tal!
Resultat: 4-0
Målscorere:
Johan Absalonsen, OB (13.)
Kasey Wehrman, OB (33.)
Rajko Lekic, OB (45.)
Bechara, OB (52.)
 

Kampens dommer: Thomas Vejlgaard
Kampens tilskuertal: 3918





AGF overvintrer under nedrykningsstregen - 18. november2007
AGF under nedrykningsstregen
 

Steffen Rasmussen tilbage i AGF målet, og Rune Hansen havde fundet plads til det centrale forsvar på grund af en skade på den normale forsvarsgeneral Olof Persson. Og Rune Hansen var en stor gevinst for AGF, læs hvorfor senere i artiklen.
Det hele startede også godt da Michael Lumb kom fri med målmanden. Michael Lumb sparker hårdt og målmanden redder bolden, men desværre for Køge-keeperen ryger bolden videre ind i mål og Lumb kan derfor kalde sig målscorer.
Steffen Rasmussen var som skrevet tilbage i startopstillingen efter en længere skadespause og AGF’eren spillede en storslået kamp, men mange gode redninger. Vigtigt for AGF at de får vist hjemmepublikummet at de kan lade vær med at lukke mål ind i en hel kamp.
Og så tilbage til hvorfor Rune Hansen blev så vigtig. For efter 66 minutter lukker Rune Hansen kampen med sin 2-0 scoring. Et flot hovedstød af den stadig unge AGF forsvarsspiller Rune Hansen! Rune Hansen blev også man of the match.
Desuden var det den sidste kamp i denne sæson og AGF kommer til at overvintrer på 11. pladsen.

Kampen i tal!
Resultat: 2-0
Målscorere:
Michael Lumb, AGF (4.)
Rune Hansen, AGF (66.)

Kampens dommer: Henrik Kragh
Kampens tilskuertal: 6930





Screenshots - 30. november 2007

Her kommer nogle screenshots, nu hvor der vinterpause.

Først ligatabellen:


Topscorerlisten:


Assist:


Gennemsnitlig bedømmelse:



Truppen og taktikken:


Logged

AGF
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AGF - Ny storhedstid?
« Svar #88: 06 Jan 2008, 01:03 »

Så stopper festen satme!


Jeg er gentagne gange blevet trådt på i forbindelse med denne blog i replikboksen! Derfor slutter denne blog her!
Jeg gider ikke sidde og lave et arbejde her på denne side, og beløningen er at jeg bliver trådt på!

Så nu bliver konsekvensen L U K N I N G !
Månederne frem til marts er ellers skrevet færdige og ventede egentlig kun på at komme op! Men det for sent!
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: AGF - Ny storhedstid?
« Svar #89: 06 Jan 2008, 01:17 »

Hvor præcist føler du dig trådt på? :S
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010