OKTOBER 2006

Taktikken

Dagens træning
Efter 2 måneder i klubben, hvor man vist ikke kan sige det har været andet end en succes, begynder det at stramme til. I Oktober skal vi møde HSV og Dortmund i to svære opgør.
Derfor mente jeg der skulle gøres noget ved taktikken. Jeg indkaldte til en gang ekstra træning. Der ville Thomasz Waldoch og jeg, tale taktik.
Jeg har været meget begejstret over Thomas Hitzlsperger de seneste par kampe, og vil godt bruge ham i start 11'eren. Men samtidigt ville jeg godt beholde Løvenkrands på banen.
Valgte faldt på Kevin Kuranyi. Han har ikke overbevist mig 100% om hans kvaliteter. Så derfor faldt valget på ham.
Ellers blev der finpudset lidt på resten, og jeg føler vi er klar til Oktobers kampe.
I privaten går det også godt. Jeg har fundet mig nogle nye venner, specielt mig og Thomasz kommer rigtig godt ud af det sammen.
Bundesliga; 6 spillerunde:Bielefeld - Schalke 04 1-4 (1-0)
1-0 Christian Eigler (18)
1-1 Bordon (22)
1-2 Peter Løvenkrands (38)
1-3 Kevin Kuranyi (63)
1-4 Halil Altintop (73)
MOM: Lincoln
Der er ikke så meget at sige til denne kamp. Vi starter skidt, men heldigvis score Bielefeld kun 1 gang. Vi for rette op på det og går til pause med en 2-1 føring. I anden halvleg kører vi den sikkert hjem, og score yderligere to mål. Det er indskifteren Kuranyi og fløjen Halil Altintop der scorer målene. Dog vil jeg fremhæve Lincoln i dag. Han spillede simpelthen en god kamp.
Bundesliga; 7 spillerunde:Schalke 04 - Aachen 4-0 (0-0)
1-0 Kevin Kuranyi (49)
2-0 Peter Løvenkrands (53)
3-0 Bordon (66)
4-0 Peter Løvenkrands (86)
MOM: Peter Løvenkrands
Igen i dag vinder vi en stor sejr over et bundhold. Efter en målløs første halvleg, giver jeg spillerne en opsang. På mål af Kevin Kuranyi, Peter Løvenkrands (2) og Bordon, vinder vi kampen 4-0. En meget sikker sejr over Aachen. Peter Løvenkrands sikre os en flot kamp. med 2 flotte mål, vil jeg godt fremhæve ham i dag. Også Bordon i forsvaret spillede en god kamp.
UEFA Cup; Gruppespil, 1 runde:Brügge - Schalke 04 1-3 (0-2)
0-1 Søren Larsen (4)
0-2 Peter Løvenkrands (29)
1-2 Gaby Brepoels (84)
1-3 Bordon (90)
MOM: Søren Larsen
Vi indleder UEFA-Cuppens gruppespil med en flot udebane sejr over Club Brügge. Vi starter som lyn og torten, og med 3 chancer inden for de første 4 minutter, er det da også helt fortjent at vi kommer foran 1-0. Vi score igen efter ca. en halv time, hvor Peter Løvenkrands banker en friløber i nettet. Brügge kommer ind i kampen igen 5 minutter før tid, men Bordon lukker kampen i sidste minut. En god start på UEFA-Cuppen. I den anden kamp slår Hearts Brøndby 1-0 på hjemmebane.

Jubel efter Olics scoring
Bundesliga; 8 spillerunde:HSV - Schalke 04 1-1 (0-0)
1-0 Ivica Olic (57)
1-1 Søren Larsen (str. 81)
MOM: Mladen Krstajic
Vi er fuldt ud heldige med at hente 1 point i Hamburg. Vi kontrollere eller det meste af kampen, men 12 minutter inden i anden halvleg, kommer vi bagud. Det er nyindkøbet Olic der scorer for HSV. Dermed tager de styringen, og vi for lidt heldigt udlignet 9 minutter før tid, hvor Søren Larsen sikkert eksekvere et straffespark. Og så var vores første pointtab en realitet. Desværre. Men jeg ser frem mod gigant mødet mellem nummer 1 og 2, Schalke - Dortmund!
Tyske pokalturnering; 2 runde:Freiburg - Schalke 04 0-2 (0-0)
0-1 Bordon (61)
0-2 Mladen Krstajic (90)
MOM: Bordon
Der er vel ikke så meget at sige. Vi kører igen en usvigelig sikker sejr hjem, der er ingen tvivl om den kunne havde været meget større, og kvalificere os til næste runde. Der venter Bochum på udebane. Målene blev scoret af vores 2 midterfosvare Mladen Krstajic og Marcel Bordon efter hjørnespark.

Det var en god kamp i dag
Bundesliga; 9 spillerunde:Schalke 04 - Dortmund 3-0 (2-0)
1-0 Peter Løvenkrands (27)
2-0 Søren Larsen (45)
3-0 Søren Larsen (85)
MOM: Søren Larsen
Op til dagens kamp, blev måske vores vigtigste spiller, Marcel Bordon, skadet. Dog kun i op til 1 uge. Jeg åndede letter op, efter jeg fik meldingen. Dermed var vi tvunget til at skiftet urutineret Gustavo ind. Det kunne godt skabe usikkerhed i forsvaret. Men det modsatte var resultatet. Vi vinder topkampen 3-0, og fører klart ligaen. En super indsats af samtlige spillere. Målene bliver udelukket scoret af dansker. Det er Søren Larsen (2) og Peter Løvenkrands. For første gang beviser de for alvor at de kan spille sammen i front. Og så er det jo altid godt at slå ærkerivalerne Dortmund!
Stillingen i 1. Bundesliga efter 9 runder:
Næste update: Fansene fortæller