home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 611 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Olympique de Marseille < Schalke 04
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 22 Udprint
Forfatter Emne: Olympique de Marseille < Schalke 04  (Læst 62074 gange)
Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Olympique de Marseille < Schalke 04
« : 24 Mar 2007, 17:36 »

Dette er min første blog her på fmfreaks.dk. Jeg håber i vil tage godt imod den, og måske følge med.

Valgte ligaer:

Danmark: Superligaen
Tyskland: 1. & 2. Bundesliga
Spanien: LaLiga
England: Premier League
Italian: Serie A
Frankrig: Ligue Orange



Mirko Slomka


Schalke 04's træner, Mirko Slomka, valgte i dag at sige sit job op. Dette sker kun et halv år efter Slomka blev ansat. Årsagen til denne overraskende udmelding, er af familiere problemer. Bestyrelsen havde efterfølgende denne kommentar: "Vi er selvfølgelig kede af at miste Mirko, men vi arbejder på højtryk på at finde en ny manager. Vi forventer at kunne præsentere ham en af de kommende dage".
Som ny manager nævnes bl.a. Michael Laudrup. Laudrup, der har fortid i Brøndby IF, kommer med denne kommentar: "Jeg vil ikke kommentere sagen endnu, men jeg kan ikke afvise at havde været i kontakt med Schalke. Andet må tiden jo vise" sagde han med et smil på læben.

Dermed er det et åbent spørgsmål hvem der skal overtage "Die Königsblau".









Næste update: Ny træner, Sæson optakt og nye trøjer
« Seneste Redigering: 06 Maj 2007, 15:59 af Blackhawk » Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Schalke 04 - Die Königsblaue
« Svar #1: 24 Mar 2007, 17:36 »

Ja, som sagt er dette min første blog. Håber i vil tage godt imod den Smiley
Logged

Nees
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Schalke 04 - Die Königsblaue
« Svar #2: 24 Mar 2007, 17:41 »

Spænende start, hvem mon bliver den nye manager i danskerklubben Schalke 04??? glæder mig til at (Her)følge den  Opstemt
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Schalke 04 - Die Königsblaue
« Svar #3: 24 Mar 2007, 17:42 »

God start, glæder mig til næste update, som kommer hvornår? :-)
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Schalke 04 - Die Königsblaue
« Svar #4: 24 Mar 2007, 17:44 »

Spænende start, hvem mon bliver den nye manager i danskerklubben Schalke 04??? glæder mig til at (Her)følge den  Opstemt
God start, glæder mig til næste update, som kommer hvornår? :-)
Tak begge to.! Jeg regner med en ny update her i aften, hvis ikke bliver det imorgen Smiley
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Schalke 04 - Die Königsblaue
« Svar #5: 24 Mar 2007, 18:01 »

Jeg kender jo godt til Schalke i FM, som du nok ved Wink
jeg skal nok følge med. Husk at bruge Søren!
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Schalke 04 - Die Königsblaue
« Svar #6: 24 Mar 2007, 18:05 »

Jeg kender jo godt til Schalke i FM, som du nok ved Wink
jeg skal nok følge med. Husk at bruge Søren!

Jeg kan love dig han fast.! Wink
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Schalke 04 - Die Königsblaue
« Svar #7: 24 Mar 2007, 18:46 »

Jeg kan afslører, at Schalke køber en ny spiller. En god spiller. Smiley
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Schalke 04 - Die Königsblaue
« Svar #8: 24 Mar 2007, 18:57 »

Jeg glæder mig til at se dit nye erhverv! Smiley
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Schalke 04 - Die Königsblaue
« Svar #9: 24 Mar 2007, 19:23 »

Ny update på vej.! Smiley
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Schalke 04 - Die Königsblaue
« Svar #10: 24 Mar 2007, 20:02 »


Gerhard Rehberg

Schalke 04 indkaldte her til formiddag til pressemøde. Det ventes at den nye træner ville blive præsenteret. Efter en gennemgang af klubbens økonomi og målsætninger for sæsonen, trådte en ukendt person ind i lokalet og satte sig ved siden af bestyrelses formand, Gerhard Rehberg. Overraskende nok var det ikke Michael Laudrup, som ellers var favorit til posten.
"Vi vil nu med stolthed præsentere jer for Schalkes nye manager, Mathias Huss-Hansen. Vi var i forhandlinger med flere forskellige navne, med vores valg faldt altså på Mathias". Mathias rejser sig. "Tak skal i havde. Ja, jeg har så fået den ære at videreføre Schalke 04. I kender mig nok ikke, da jeg er rimelig ny i den her brage. Jeg er 33 år, og komme fra Danmark.
Jeg har før været manager i 1. divisionsklubben Køge og jeg var også et smut forbi Sverige og Djugårdens IF."
Rehberg overtager ordet. "I har nu 5 minutter til at stille Mathias spørgsmål"

Jens Krause, Bild: "Hvordan er det at overtage posten som manager for en så stor klub som Schalke, når du næsten ingen erfaring har?"


Det blev overraskende ikke Michael Laudrup
Mathias Huss-Hansen: "Det er en drøm der er gået i opfyldelse. Jeg blev meget overrasket da Gerd kontaktede mig, og vi var ikke længe om at forhandle tingene på plads".

Jens Kraus, Bild: "Hvad er dine mål så for sæsonen?"

Mathias Huss-Hansen: "Det primære mål er at kvalificere os til Champions League. Ud over det vil jeg også gerne spille UEFA-Cup fodbold."

"Det var alt for i dag. Vi glæder os til at kunne præsentere klubbens fremtids planer inden for de kommende uger" bryder Gerhard Rehberg ind. Ham og Mathias forlader lokalet, og journalisterne pakker sammen.

Samtidig blev den tidligere Schalke spiller Tomasz Waldoch præsenteret som ny Ass. Manager for klubben. Det forventes at Mathias og Tomasz vil indgå et tæt samarbejde.






Tyskeren Thomas Hitzlsperger


Schalke 04 kunne i dag præsentere en ny spiller, 24-årige Thomas Hitzlsperger.
Huss-Hansen's udtalelse: "Vi har fået en rigtig klassespiller i Thomas. Vi søgte offensive kvalitets spillere, og jeg var slet ikke i tvivl om Thomas evner".
Til spørgsmålet, "Hvad er Hitzlsperger plads på holdet?", svarede Mathias: "I første omgang vil han gå direkte ind på bænken. Han skal konkurrere med Peter (red. Løvenkrands") og Lincoln om pladserne på OMC og OMV.

3 hurtige spørgsmål til Hitzlsperger:

-"Hvorfor valgte du at skifte til Schalke?"

Hitzlsperger: "Det er egentligt meget enkelt. Schalke er en klub på vej frem, og det tog ikke mange minutter for Mathias at overbevise mig om at jeg skulle skifte

-"Går du direkte ind på holdet?"

Hitzlsperger: "Det må tiden jo vise. Jeg skal kæmpe om pladsen med nogle klassespillere (red. Lincoln og Løvenkrands), og det bliver svært.

-"Hvad er dine mål for sæson"

Hitzlsperger: "Først vil jeg kæmpe mig til en plads på holdet. Ellers kunne jeg godt tænke mig medaljer, og jeg vil kæmpe 100% for holdet. Og så kunne jeg godt tænke mig lidt flere optrædener på landsholdet!

Hitzlsperger, som for nummer 13, har angiveligt kostet Schalke omkring 30-35 millioner.





Taktikken


Mathias Huss-Hansen's vurdering af truppen:

Målmænd:

På måldmands posten har vi måske tysklands største talent, Neuer. Han er virkelig klasse, og er klart førstevalg. Ellers er posten lidt tyndt besat, med kun Dennis Lamczyk som erstatning.
7/10

Forsvar:

Her har vi 4-5 klassespillere. Med kæmpetalentet Rafinha på højre back, solide Bordon og Krstajic i midten og offensive Rodríguez på venstre, ser jeg vores forsvar som et af Bundesligaens bedste. Og med Gustavo på bænken, mener jeg ikke vi skal forstærke os her.
9/10

Midtbane:


Thomas Hitzlsperger
Vores midtbane fejler intet! Med klasse købet Hitzlsperger, stjernen Lincoln, de hurtige kanter Peter og Halil og defensive Ernst, ser jeg vores midtbane som den stærkeste kæde. Og med Kobiashvili, Bajramovic og Altintop på bænken, er der heller ikke brug for nye folk her.
9/10

Angreb:

Angrebet ser godt ud. Med lidt ustabile Kuranyi, bomberen Larsen, og Peter og Halil der kan rykkes et par pladser frem, ser det jo godt ud. Men vi kunne godt bruge en forstærkning eller to.
8/10











Til sidst kan vi lige præsentere de nye trøjer. Vores tidligere tøjsponsor, Adidas, kunne ikke hamle op med Pumas bud. Både design mesigt og økonomisk er de en klasse bedre. Vores nye sponsor, Gasprom, skal pryde brystet de næste par år.






Næste update: Sæson start, og evt. nye indkøb
« Seneste Redigering: 29 Mar 2007, 13:06 af Blackhawk » Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Schalke 04 - Die Königsblaue
« Svar #11: 24 Mar 2007, 20:12 »

Rigtigt godt, men et par halv store s'ytave fejl og slå fejl Smiley Altid en god ide at kigge det igennem et par gange Thumbs Up

KUTGW

EDIT:

Ja, så laver jeg en fejl Opstemt
« Seneste Redigering: 24 Mar 2007, 20:15 af Don Abramovich » Logged

AMRDK
Gæst
 
Sv: Schalke 04 - Die Königsblaue
« Svar #12: 24 Mar 2007, 20:14 »

God start Matti !..
Seje trøjer ! hehe
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [UPDATE]Schalke 04 - Die Königsblaue
« Svar #13: 24 Mar 2007, 20:40 »

Andre der lige vil smide en kommentar? Smiley
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: [UPDATE]Schalke 04 - Die Königsblaue
« Svar #14: 25 Mar 2007, 18:53 »

JULI 2006




Løvenkrands til træningen

Det har været en i rolig start i det tyske. Efter købet af Thomas Hitzlsperger og nye trøjer (som spillerne var vilde med), er der så småt begyndt at komme form i spillerne. Træningen er gået godt, og vi har fået spillet et par træningskampe:

Luton - Schalke   1-1   (0-0)
1-0 Dean Morgan (74)
1-1 Peter Løvenkrands (78)

Peterborough - Schalke   1-1   (1-1)
0-1 Gustavo Varela (5)
1-1 Craig Mackail-Smith (32)
Darío Rodríguez skadet (67)


Colchester - Schalke   1-3   (1-2)
1-0 Chris Iwelumo (15)
1-1 Kevin Kuranyi (22)
1-2 Søren Larsen (32)
1-3 Kevin Kuranyi (61)


Alt i alt er jeg godt tilfreds. Vi slipper ud af dem uden større skader, og er uheldige med ikke at vinde alle kampene. Jeg tror på at vi kan nå langt denne sæson.




Halil Altintop scored i dag

Tyske Ligacup: Kvartfinale

Schalke - Leverkusen   3-1   (0-1)
0-1 Sergej Barbarez (5)
1-1 Rafinha (50)
2-1 Fabian Ernst (61)
3-1 Halil Altintop (89)

MOM: Søren Larsen

Vi hiver i dag en sikker sejr hjem mod Leverkusen. Sergej Barbarez sørger ellers for en drømmestart for Leverkusen, da han efter bare 5 min. banker et frispark ind. Jeg giver gutterne en opsang i pausen, og det hjalp. Et flot frispark af Rafinha og et godt langskud fra Ernst, så vendte kampen. Vi dominere resten af kampen og Halil Altintop lukker kamp 1 min. før tid.












Manuel Neuer var sikker i dag

Tyske Ligacup: Semifinale

Bayern - Schalke   1-1   (1-1)
1-0 Roy Makaay (10)
1-1 Søren Larsen (19)
Schalke vinder 3-2 på straffespark

MOM: Mladen Krstajic

En super sejr i dag over ærkerivalerne fra München. Ligesom Leverkusen åbner de bedst, men denne gang formår vi at udligne tidlig. Bayern dominerede resten af kampen, men drengene formåede at holde kampen ud. I straffespark konkurrencen viser Manuel Neuer virkeligt sit talent. Med 3 redninger sender han os i finalen.









Lincoln dobbelt målscore

Tyske Ligacup: Finale

HSV - Schalke   1-2   (1-2)
0-1 Lincoln (10)
0-2 Lincoln (26)
Bordon udvist (45)
1-2 Van der Vaart (str. 45)

MOM: Lincoln

Gutterne viser i dag viljen til sejr. Vi kommer fuld fortjent foran 2-0 på 2 flotte mål af Lincoln. Det første et frækt lop, det andet på hoved. I sidste min. af første halveg for Bordon rødt for at bremse Olic som sidste mand. Van der Vaart score sikket på det efterfølgende straffespark. HSV dominere resten af kampen, men vi fighter os til sejr. Fantastisk.!
Min første titel efter kun 1 måned i klubben.







Vidunderdrengen Kerlon



Schalke 04 viser stor interesse for det brasilianske vidunderbarn Kerlon. Angriberen Kerlon, 18 år, spiller til dagligt i den brasilianske 1. divisionsklub Cruzeiro Esporte Clube. Han har et fantastisk talent, og er jagtet af flere forskellige storklubber rundt omkring i Europa. Så man må sige det ville være noget af et scoop hvis Schalke fik fat i ham.
Schalke skulle angiveligt havde smidt et tilbud på boret, som Cruzeiro ikke kunne modstå. Vi følger selvfølgelig op på sagen det kommende dage.





Næste update: Bundesliga starten

« Seneste Redigering: 06 Maj 2007, 16:25 af Blackhawk » Logged

Sider: [1] 2 3 ... 22 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010