SEPTEMBER 2006
Min lejlighed
Efter en god August måned, ser vi nu frem mod September. Igen er det en måned hvor jeg forventer masser af point. Højdepunktet bliver nok den 24/9 hjemme mod Bremen. De har startet skidt med kun 4 point, men de skal ikke undervurderes! Jeg bakker 100% op omkring mit hold, og tror på fuld udbytte.
Privat set går det også godt. Efter jeg havde fundet mig lejlighed, fik jeg tid til at nyde byen. Det er en hyggelig "lille" by med ca. 260-270.000 indbyggere. Den ligger nord/vest i tyskland. Min familie havde været på besøg, det var kanont hyggeligt. Men jeg savner nu stadig Danmark.
Tyske pokalturnering; 1 runde:Siegen - Schalke 04 0-0 (0-0)
0-1 Lincoln (1)
0-2 Mladen Krstajic (5)
1-2 Marcel Heller (16)
1-3 Kevin Kuranyi (36)
2-3 Bordon (selvmål, 37)
3-3 Til Bettenstaedt (41)
Björn Weikl udv. (55)3-4 Rafinha (90+8)
MOM: Mladen Krstajic
Hold kæft en kamp! Vi dominerede stort set samtlige 90 minutter, men formår kun at vinde med 1 mål. Vi kommer ellers planlagt foran 2-0 efter kun 5 min, da Mladen Krstajic kommer højest på et hjørne. 4 min. forinden havde Lincoln med et frækt lop bragt os foran 1-0. Men som det ser bedst ud, for Siegen udlignet med 4 minutter tilbage af halvlegen. Vi formår ikke at score, trods et rødt kort til Siegen, før 8 min. (!) inde i tilægstiden. Det er Rafinha med et fremragende langskud fra sidelinjen, der overlister målmanden. Det er ikke godt nok, men jeg glæder mig alligevel over sejren.
UEFA-Cup; 1 runde, første kamp:Sofia - Schalke 04 0-3 (0-2)
0-1 Søren Larsen (40)
0-2 Halil Altintop (45)
0-3 Bordon (83)
MOM: Søren Larsen
Sikkert! Vi viser i dag høj international klasse, da vi banker Sofia med 3-0 på deres bane. Festen startede i det 40 min. hvor Larsen score på en friløber. Halil sender os til pause med en føring på 2-0, da han fra tæt hold, header Rafinha's frispark i kassen. 3-0 målet kommer 7 minutter før tid, da Bordon har sneget sig med frem, og pludselig sparker han bolden ind fra 20 meter. Jeg tror ikke på at vi kan smide dette forspring væk hjemme, og derfor øjner jeg UEFA-Cuppen's gruppespil.
Bundesliga; 4 spillerunde:Mainz - Schalke 04 1-2 (0-2)
0-1 Peter Løvenkrands (34)
0-2 Levan Kobiashvili
1-2 Rafinha (selvmål, 81)
MOM: Levan Kobiashvili
3 point i dag. Dejligt. Vi starter bedst, kommer foran 1-0 på en friløber til Løvenkrands. 2-0 bliver det 4 minutter senere hvor Kobiashvili placere et flot frispark ind i kassen. Midt i anden halveg mister vi Kevin Kuranyi til en skade, men heldigvis kun mellem 1-2 uger. Rafinha slutter aften, dog med et mål i ejet net. Men vi fik pointene!
Der var kamp til stregen i dagens kamp
Bundesliga; 5 spillerunde:Schalke 04 - Bremen 3-0 (1-0)
1-0 Søren Larsen (24)
2-0 Lincoln (61)
3-0 Thomas Hitzlsperger (70)
MOM: Lincoln
En meget vigtig, men usvigelig sikker sejr hjemme på Veltins Arena, over Werder Bremen i dag. Vi dominere fra start af og kommer foran 1-0 på mål af Søren Larsen. I anden halveg kommer vi yderligere foran 2-0 og 3-0. Først kan Lincoln med hoved, på oplæg af den nye spiller Thomas Hitzlsperger, score. 3-0 målet kommer 20 min. før tid, hvor Hitzlsperger trækker ind i banen, og fra en spids vinkel score til 3-0. Dejlig sejr, god præstation af Hitzlsperger i dag. Sejren bringer os op på første pladsen i bundesligaen.
UEFA-Cup; 1 runde, anden kamp:Schalke 04 - Sofia 3-0 (3-0)
1-0 Thomas Hitzlsperger (3)
2-0 Thomas Hitzlsperger (18)
3-0 Thomas Hitzlsperger (39)
MOM: Thomas Hitzlsperger
Fantastisk af Hitzlsperger i dag. Han for chancen fra start, og man må virkelig sige han griber den. Med et vaske ægte hattrick på 38 minutter, sikre han en 3-0 sejr, og en samlet 6-0 sejr. Alle tre mål er på et godt langskud, uden chance for målmanden. Han gør sig i den grad fortjent til en fast plads. Ellers er jeg godt tilfreds med begge kamp, og glæder mig til gruppespilet.
Næste update: UEFA-Cup lodtrækning