home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 952 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Tanker i hverdagen..
0 Brugere og 31 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 37 38 [39] 40 41 Udprint
Forfatter Emne: Tanker i hverdagen..  (Læst 92578 gange)
g00n
FmFreaks' Venner
*

Sv: Tanker i hverdagen..
« Svar #570: 17 Aug 2008, 22:27 »

Altså nu bliver burgeren betragteligt mindre når den bliver stegt, så den forklaring godtager jeg ikke!

vondracek
Gæst

« Svar #571: 17 Aug 2008, 22:31 »

Altså nu bliver burgeren betragteligt mindre når den bliver stegt, så den forklaring godtager jeg ikke!

En burger skal sgu da heller ikke steges? :-D

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #572: 17 Aug 2008, 22:31 »

Hvad skal den så?

Gosser
Manager

« Svar #573: 17 Aug 2008, 22:32 »

Med burger mener han selve kødet, så jo, det vil jeg da mene at det skal Wink

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #574: 17 Aug 2008, 22:33 »

En burger er jo selve bøffen, så selvfølgelig skal den det Wink
Men grunden til at den bliver mindre, er jo at en stor del af bøffen består af fedt, som du steger ud af den.. Hvorfor den så antager en oval form, er et fysisk mysterium jeg ikke er trænet til at forstå Tunge

Build Me Up Buttercup!

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #575: 17 Aug 2008, 22:34 »

Men grunden til det, er jo at en stor del af bøffen består af fedt, som du steger ud af den.. Hvorfor den så antager en oval form, er et fysisk mysterium jeg ikke er trænet til at forstå Tunge

Ja så langt i forklaringen er jeg også selv, men det er forklaringen på den ovale form jeg søger Wink

vondracek
Gæst

« Svar #576: 17 Aug 2008, 22:35 »

Med burger mener han selve kødet, så jo, det vil jeg da mene at det skal Wink

Ja hvorfor skriver han så ikke bøffen? Når alt snasket inkl. bøffen er proppet mellem de to stykker brød, så kan man tillade sig at kalde det for en burger - og sådan en smider man ikke på panden! :-D

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #577: 17 Aug 2008, 22:35 »

Ja så langt i forklaringen er jeg også selv, men det er forklaringen på den ovale form jeg søger Wink

Det kan være et trick fra producenten, fordi de ønsker, at du skal forsøge igen og igen og derved købe flere bøffer. Måske er jeg ikke fysik ekspert, men jeg kan sælge! :p Eller noget..

Build Me Up Buttercup!

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #578: 17 Aug 2008, 22:37 »

Ja hvorfor skriver han så ikke bøffen? Når alt snasket inkl. bøffen er proppet mellem de to stykker brød, så kan man tillade sig at kalde det for en burger :-D

Har du prøvet at bestille en burger sydpå? Tunge Der skal du i hvert fald huske, at det skal hedde hamburger, ellers bliver du skuffet.. Det gjorde jeg i al fald da tjeneren kom med to halvkedelige bøffer Opstemt

Build Me Up Buttercup!

vondracek
Gæst

« Svar #579: 17 Aug 2008, 22:38 »

Jeg tror desværre, at jeg vælger at stole på min retskrivnings- og betydningsordbog udgave fem, hvor der står følgende:

Burger = ret bestående af en gennemskåret bolle hvori der er lagt kød, salat og dressing.

Så nej, en burger er ikke kun bøffen.

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #580: 17 Aug 2008, 22:39 »

Jeg tror desværre, at jeg vælger at stole på min retskrivnings- og betydningsordbog udgave fem, hvor der står følgende:

Burger = ret bestående af en gennemskåret bolle hvori der er lagt kød, salat og dressing.

Så nej, en burger er ikke kun bøffen.

Folk fra dansk sprognævn har jo aldrig betrådt en burgerbar Tunge

Build Me Up Buttercup!

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #581: 17 Aug 2008, 22:40 »

Jeg kan forestille mig at det er fordi at de frosne burgere allerede er forhåndsstegt under pres.. Hvis du nu ligger en meget tung metalpladse over dine burgere når du steger dem, bliver de nok også flade i stedet for ovale.. Jeg vil dog ikke stå inde for om det er en rigtig forklaring, men det er da et gæt værd Opstemt

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #582: 17 Aug 2008, 22:44 »

Jeg godtager ikke forklaringer fra Dansk Sprognævn, så længe de godkender at man kan skrive 'majonæse' og 'Svejts' med god samvittighed.

Hawk1nZ: Flade i stedet for ovale?

vondracek
Gæst

« Svar #583: 17 Aug 2008, 22:45 »

Folk fra dansk sprognævn har jo aldrig betrådt en burgerbar Tunge

Haha sikkert ikke :-D

Men hvis manden fra det danske sprognævn så prøver at tage en tur sydpå, og bestiller en burger med 'to halvkedelige bøffter' i, så får han stadig to stykker brød til, så derfor er en burger ikke kun bøffen.

Hævet Øjenbryn

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #584: 17 Aug 2008, 22:46 »

Jeg har så fået at vide fra min kæreste (der har arbejdet i en kort periode på Tulip) at frosne burgere IKKE bliver presset under stegning ... De bliver derimod presset mens de stadig er i hakket tilstand, og kører derefter igennem en teflonovn på et bånd. De er desuden standset ud i leverform, og når de så bliver frosset ned, "krymber" de, så de bliver runde.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sider: 1 ... 37 38 [39] 40 41 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010