home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 271 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Conf. - Lillebror bliver til storebror
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Conf. - Lillebror bliver til storebror  (Læst 19624 gange)
AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Conf. - Lillebror bliver til storebror
« : 24 Feb 2007, 17:57 »

Starten på et eventyr




Klokken var 16:00. Jeg rakte hånden ud efter fjernbetjening, og fik tændt for kassen. Det var dagens motion tænkte jeg, mens jeg grinte lidt ad mig selv. Jeg kunne godt selv se hvor langt ude jeg var. Foran mig på bordet stod 3 tomme dåser chokolade is, store som var de amerikanske. Skeen var væltet ud over kanten, og det smeltede karamel der var med i den i forvejen ulækre is, var hoppet med over, og hang ned over bordet. Jeg gryntede ad mig selv, men endnu en gang fik jeg det dårligt. Jeg ligner en gris, bor som en gris, og nu lyder jeg som en gris. Siden kæresten skred og mit internet firma gik konkurs havde min daglig dag været ynkelig. Det med at sælge frosne isklumper til drinks over nettet lød ellers som min chance for at blive millionær. Men ak, det skulle gå anderledes. På nuværende tidspunkt vejede jeg 105 kg. Jeg var ellers så god til fodbold i skolen, og idræt var mit ynglings fag. Jeg havde været høj og tynd som en pind. Jeg bevægede mig, nærmere rullede mig, til siden og stak hånden ned i bukselommen. Dagens lotto kupon var krøllet helt sammen, men det var blevet tid til at se tallene på fjernsynet. ”Velkommen kære seere. Det er i dag, og ingen andre dage, at i derude har chancen for at vinde intet mindre end 12 millioner kroner, da det er dagens pulje. Et rekord beløb. Og ja, i hørte rigtigt! 12 millioner!”. ”Luk røven” sagde jeg højlydt. Jeg skruede ned for lyden, men ombestemte mig hurtigt da jeg så kunne høre mig selv trække vejret. Alt det fedt blokerede for min vejrtrækning. Jeg havde fået tallene 13,14,17,45,67,69 og 99 i dagens lotto. Jeg havde for længst opgivet at krydse fingre. Hvis ikke jeg vandt noget i dag, gad jeg ikke længere. Jeg kunne hoppe ud af vinduet uden at nogen ville lægge mærke til det. Døde forældre, ingen kæreste, ingen børn, og kun en ven, som lige nu sad og så tennis i Wimbledon, England.



Jeg skruede op for lyden og gik ud i køkkenet. Dump. Dump. Dump. Jeg havde tunge skridt. Dunk Dunk Dunk, svarede det fra underetagen. ”Jesus Christ” tænkte jeg. ”Luk røven Fru. Markhøj!” råbte jeg af fulde lunger. ”Skråååååååål” lød det som om hun svarede. Så begyndte jeg at hoppe, og vupti, så var hun stille. Det var ulækkert, men det frembragte et smil alligevel. Det første tal fra fjernsynet var 13. Fin start. Samtidig smed jeg en varme lasagne ind i mikro-ovnen, og satte mig på min bordstol. Den knirkede voldsomt, og jeg opgav hurtigt tanken. De næste par tal havde været 14 og 17. Jeg lyttede mere og mere intenst. 45 og 67. Det var satans. Nu var nogle af pengene da i kassen. 69 sagde damen, som nu lød meget sødere end før. Det er da løgn. Kom nu. ”Dagens sidste tal er....”. ”DING”. Lorte, mikro-ovn, min lasagne var færdig. Jeg tog den ud og sprintede så hurtigt som dengang jeg gik i skole ind til min lænestol og fjernsynet. 99! Jeg tabte lasagnen på gulvet som medførte et ordentligt klask, efterfølget af noget råberi fra Fru. Markhøj. Jeg stirrede på skærmen og min lottokupon i 2 hele minutter. ”Det var satans...”. Jeg tog et sejr spring, og løb hen mod telefonen. Min eneste ven, Anders, skulle bare vide det. Imens lotto damen fik sagt tillykke til vinderen, og jeg fik råbt tak ad en skærm, svarede Anders. ”Heps. Hvem er det?”. ”Det mig! Alex...” fik jeg stammet. Så råbte jeg Wuhuu, af ingen speciel grund andet end min lykke. ”Jeg...har vundet...” sagde jeg. ”Naice nok der, hvor meget? Nok til du inviterer mig ned på hjørnet når jeg kommer tilbage?”. ”Hvad med at jeg møder dig hvor du er?” spurgte jeg. ”Her? i Wimbledon? hvaaa, hvor meget vandt du mester?”. Mit svar var enkelt og ligetil. ”12 Millioner”.



« Seneste Redigering: 23 Apr 2007, 17:37 af AlexSN » Logged

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #1: 24 Feb 2007, 17:58 »

Det er så starten på min nye blog, håber i vil følge med, og smid nu en kommentar. Det gør det virkeligt lige den del sjovere at skrive. Tak :-)
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #2: 24 Feb 2007, 18:01 »

god start - ligner meget andre bloggen, men godt skrevet Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

7kfum
Gæst
 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #3: 24 Feb 2007, 18:03 »

Det ser godt ud! Godt med lidt personlighed i en blog Smiley KUTGW
Logged

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #4: 24 Feb 2007, 18:05 »

god start - ligner meget andre bloggen, men godt skrevet Opstemt

Takker :-)

Og hvis du mener den ligner min gamle blog, så ja, det gør den. Men det var sådan set også meningen, da det er min stil. Lidt anderledes vil jeg dog sige den bliver, når vi engang kommer til fodbold sektionen Wink

Det ser godt ud! Godt med lidt personlighed i en blog Smiley KUTGW

Tak, jeg gør mit bedste. Og ja, der var ikke så meget fodbold endnu i bloggen, men jeg lover det nok skal komme :-)
Logged

Batistuta
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #5: 24 Feb 2007, 18:06 »

Kan slet ikke lide den her stil. Jeg vil høre om handler og den slags og ikke dit lotto spil og lasagne...

Men åbenbart mange andre der godt kan lide det, så fortsæt du bare, men det bliver uden mig.

For langt ude...
Logged

donfrankie
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #6: 24 Feb 2007, 18:07 »

Der er da kun 36 tal i lotto. Desuden er 12 mill da ikke et kæmpe gevinst og desuden er det svært at være enevinder i danmark og vinde 12 millioner, da der bliver lagt 10 millioner i puljen hver uge.
Logged

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #7: 24 Feb 2007, 18:08 »

Der er da kun 36 tal i lotto. Desuden er 12 mill da ikke et kæmpe gevinst og desuden er det svært at være enevinder i danmark og vinde 12 millioner, da der bliver lagt 10 millioner i puljen hver uge.

Jajaja.  crazy

Jeg er ikke nogen lotto ekspert, men nu handler bloggen så også om fodbold. Jeg skulle bare ha' en grund til at tage afsted til min destination Wink
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #8: 24 Feb 2007, 18:08 »

Kan slet ikke lide den her stil. Jeg vil høre om handler og den slags og ikke dit lotto spil og lasagne...

Men åbenbart mange andre der godt kan lide det, så fortsæt du bare, men det bliver uden mig.

For langt ude...

Hvad mente du med den kommentar?
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #9: 24 Feb 2007, 18:10 »

JA! den virker sgu spændende Peace
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #10: 24 Feb 2007, 18:10 »

Kan slet ikke lide den her stil. Jeg vil høre om handler og den slags og ikke dit lotto spil og lasagne...

Men åbenbart mange andre der godt kan lide det, så fortsæt du bare, men det bliver uden mig.

For langt ude...

Fair nok. Tak fordi du gad og læse den i det mindste. Med hensyn til det du vil ha' skal det nok komme. Bloggen kommer udelukkende til at handle om fodbold og resultater. Men som sagt, der skal jo en introduktion til, så man ikke bare hoppe lige ud i at være manager.

Du er jo heller ikke tvunget til at læse med Smiley
Logged

F.C.K.
Gæst
 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #11: 24 Feb 2007, 18:13 »

Whoop aha..
Den her blog Kys
Logged

Batistuta
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #12: 24 Feb 2007, 18:14 »

Hvad mente du med den kommentar?

Jeg mente at det er totalt latterligt og slet ikke realistisk... Har du måske set nogen lotto vindere blive managers?

Ved ikke om det er samme person, men læste også en blog hvor der var mord og sådan noget med. Det er bare for langt ude til mig...
Logged

Batistuta
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #13: 24 Feb 2007, 18:16 »

Fair nok. Tak fordi du gad og læse den i det mindste. Med hensyn til det du vil ha' skal det nok komme. Bloggen kommer udelukkende til at handle om fodbold og resultater. Men som sagt, der skal jo en introduktion til, så man ikke bare hoppe lige ud i at være manager.
Du er jo heller ikke tvunget til at læse med Smiley

Ja men så digt noget andet tak. Noget der er realistisk...
Logged

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #14: 24 Feb 2007, 18:17 »

Whoop aha..
Den her blog Kys


Tak, håber ikke du bliver skuffet  Ubeslutsom

Jeg mente at det er totalt latterligt og slet ikke realistisk... Har du måske set nogen lotto vindere blive managers?

Ved ikke om det er samme person, men læste også en blog hvor der var mord og sådan noget med. Det er bare for langt ude til mig...

Tak for din ærlige mening. Smag og behag, du kan bare lade være med at følge med.  Smiley

Ja men så digt noget andet tak. Noget der er realistisk...

Nej. Jeg skriver hvad jeg mener er godt for bloggen. Den er tydeligvis ikke din stil, men igen, smag og behag.
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010