home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 504 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Conf. - Lillebror bliver til storebror
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Conf. - Lillebror bliver til storebror  (Læst 19671 gange)
AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #30: 25 Feb 2007, 13:34 »

Jeg er så afgjort positivt stemt indtil videre, men som nogel andre skriver, håber jeg heller ikke det bliver den der abstrakte vinkel vi skal havde den fra, som er blevet skampulet på det sidste. Synes dog også du lægger op til at det bliver en relativt "normal" blog. Mit ønske er at der er privatliv i, og tekster du selv har skrevet, ikke om din bedste vens skilsmisse, men om klubben, det være sig økonomi f.eks. Der må dog stadig godt være privatliv, såsom din personlige start i klubben, osv.

Det er lige præcis den slags blog jeg prøver at skrive, så jeg håber du vil følge med.  Smiley

super start.. håber snart anden del kommer

Den er så lige kommet. 3.del kommer i aften eller i morgen, afhængig af hvor spændende fodbolden på tv bliver Wink

fatter ikk hvorfor der er så meget debat ,om den er realistik eller ej.
Så vidt jeg ved er det vel ikke andre end AlexSN, der kender historien Opstemt

Jeg prøver da at gøre det relativt realistisk. Jeg ved til gengæld ikke hvad jeg skal skrive om, før jeg sætter mig ned og skriver det Peace
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #31: 25 Feb 2007, 15:14 »


Ja ja.. men i realitet ved ingen hvem du skriver om, kan jo være en gammel stjerne der var gået konkurs, men har et godt ry. Så kan man vel sagtens købe sig ind et sted Opstemt
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Rosenborg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #32: 25 Feb 2007, 17:07 »

Lang, men stadig en god start Tunge Håber at updaterne kommer på rekke, ka ik vente! Thumbs Up
KUTGW Thumbs Up
Logged


AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #33: 25 Feb 2007, 19:22 »

Drømmen går i opfyldelse




”Godt gået drenge!”. Sæsonen var ovre, der var gået et helt år siden jeg kom til klubben. Mit drengehold havde endt nummer 2 i rækken, over alle forventninger. Jeg var nede på 80 kg og lignede et normalt menneske igen. Til og med var jeg uddannet fodbold træner da mit trænerkursus var gået problemfrit. Bestået med bravur. Jeg ville ikke hjem til Danmark igen. Nu boede jeg her, og ville om ingen omstændigheder gå glip af AFC Wimbledon’s første sæson i de rigtige rækker. Anders kom tit og besøgte mig, men Jon var stort set blevet min nye bedste ven, om så at sige. Jeg boede stadig hos ham, og det passede os begge mægtigt. Selve klubben AFC Wimbledon var der dog lidt knas med.  Bestyrelsesformande n, Eric Samuelson, var ved at sælge klubben. Fansene havde stort set accepteret det, da en overtagelse ikke ville betyde det store. Ny træner og lidt penge i kassen. Konceptet om klubben ville forblive det samme, heldigvis.





Den 20. juni 2007 skete det. Klubben blev solgt, og vi fik en ny bestyrelsesformand. Hvem skulle den næste træner være? Spørgsmålet var cirkuleret frem og tilbage i lang tid nu. Der var kun 3 der vidste det. Formanden, Jon, og mig. Og hvorfor vidste vi det? Fordi manden i højsædet for den kommende sæson skulle være mig.  Den dag, den nye formand opsøgte mig og snakkede om mine træner evner, begyndte jeg at håbe og tro på det. Den dag han kom og tilbød mig jobbet, var det en drøm gået i opfyldelse. Den næste dag, 21. juni, sad jeg på mit kontor, og var officielt udnævnt ny træner. Kontoret var ikke så stort, men indeholdte det vigtigste. Dejlig lænestol, fjernsyn, udsigt til stadion, minifryser og til sidst, et minigolf bane sæt, som man altid ser i film. Jeg kendte truppen ud og ind, men stod og manglede en assistent manager. Jon var det naturlige valg, og det blev også ham. Han fik hurtigt sammensat en liste over mulige spiller ansættelser, altså spillere der stod uden kontrakt, og vi fik hentet 6 spillere. Ben Cranfield og Stephen Opoka, engelske angribere, Scott Guyett, eneste udlænding i truppen som australsk midterforsvarer, Simon Kemp, vores nye målmand, James Jennings, højre back, og til sidst Gary MacDonald, midterforsvarer. Med en trup på 23 spillere var vi klar til den nye sæson. Målet? Midterplacering og etablering i rækken.




Vi fik spillet 4 venskabskampe før sæsonstart. Hjemme havde vi lokket West Ham’s reserver til. Vi fik bank 4-0, men det var egentlig meget flot. Det var min første kamp, og vi havde alle ventet et total kollaps på de 6-0 eller mere. Bishop’s Stortford, Kidderminster og Sutton Utd. blev alle sammen overvundet med 1-0, på trods af de spillede i rækken over os. Det var en blæret statistik, og satte målene op til en mulig oprykning i denne sæson. Det lovede godt for sæsonen, og mit liv generelt. Jeg havde stadig pengene fra lottoet, og havde efterhånden fundet mig en charmerende lille lejlighed, tæt på stadion og træningsanlægget. Et stadion som kunne fyldes med 4000 ivrige englændere, hvor kun de 1100 kan få siddepladser. Jon spurgte mig ofte om kæreste og familie osv., men det gad jeg slet ikke overveje. Kæreste ville der kunne snakkes om hvis pigen fandt mig. Jeg gad ikke jage hende. Børn? Glem det. De er ligesom samlesæt. Sjove at lave, men står derefter bare og fylder. Nu står jeg foran min første prøve som træner, med den første liga kamp mod Hayes. Vi er favoritter, og er blevet pladseret som nummer 10. i denne sæson af eksperterne. Jeg håber bare jeg undgår at skuffe nogen.




Logged

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #34: 25 Feb 2007, 19:22 »

Så kom jeg igang med det spillemæssige. Smid en kommentar, så jeg ved hvad der skal forbedres.

Tak :-)
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #35: 25 Feb 2007, 19:29 »

Det eneste jeg godt kunne tænke mig yderligere er en decideret oversigt over transfers, ligesom sådan noget som økonomi også gerne må komme frem, med konkrete tal. Men ellers rigtig godt!
Logged


AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #36: 25 Feb 2007, 19:31 »

Det eneste jeg godt kunne tænke mig yderligere er en decideret oversigt over transfers, ligesom sådan noget som økonomi også gerne må komme frem, med konkrete tal. Men ellers rigtig godt!

Heh, spillerne kom jo til på fri transfer, så det eneste økonomi du kan få er tallene i klubbens kasse. De kommer så i næste update Wink
Logged

Rosenborg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #37: 25 Feb 2007, 19:36 »

Heh, spillerne kom jo til på fri transfer, så det eneste økonomi du kan få er tallene i klubbens kasse. De kommer så i næste update Wink
Godt nok! Ellers en god, og denne gang lidt hurtigere update Thumbs Up I de vigtige ligakampe må du gerne skrive mere detaljeret enn det du intilvidere har gjort om venskapskampene Hævet Øjenbryn
Logged


AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #38: 26 Feb 2007, 18:50 »

God sæsonstart




”Hvor fanden spiller Hayes henne?” sagde jeg i holdbussen efter vi var taget afsted til første ligakamp. Først bagefter kom jeg i tanke om at jeg havde sagt det højlydt, for spillerne svarede ”Middlesex”. ”A hva’ for noget?” svarede jeg. Jeg hørte kun halvdelen af bynavnet. Vi var stået tidligt op, så det var forståeligt. ”Middlesex. 2 timer nord herfra.” svarede Luke Garrard. Det endte med at blive en lorte dag. Spillet som vi præsterede i venskabskampene var pist forsvundet, og vi tabte kampen 1-3. Heldigvis blev spillet bedre gradvist jo flere kampe vi spillede, og efter den 5. kamp mod Weston-Super-Mare, havde vi vundet 3, tabt 1, og spillet den sidste uafgjort. Det var blevet en nydelse at gå rundt i klubben. Alle vinkede så flinkt til mig, specielt fansene. Klubben var jo ikke så stor, så alle kendte stort set alle der gik og arbejdede. Der var en dejlig atmosfære, og nogle dage da der ikke var træning, kunne jeg finde på at tage dering bare for at sidde og nyde livet.

”Blitz”. Den ene kameramand der var mødt frem fik sit billede i dagens anledning. Vi havde forlænget vores aftale med Sports Interactive for endnu 2 år. Så var det økonomiske på plads, og kontoret var nu fyldt til rimmen med Football Manager spil. Jeg havde selv nappet et, og når der ikke var noget at lave på kontoret, sad jeg i min egen drømme verden og spillede med Barcelona, Arsenal eller Real Madrid. Det var mit parallelle univers hvor drømmene gik i opfyldelse. Hver gang jeg havde et spiller møde, eller når en af klubbens medarbejdere kom på besøg, blev de bedt om at tage et spil med når de gik. Det passede mig fremragende, så var de få julegaver der skulle til Danmark sørget for. Samtidig fik vi nogle nye trøjer med Football Manager og SI mærkerne på. De skulle gerne være påklædt til næste sæson hvor vi håbede på at spille Conference fodbold. Det er kun nummer et i vores række der rykker op, mens de næste 4 skal spille playoff kampe. Det er nok sådan en placering vi skal spille efter, og efter hvad jeg har set indtil videre, er det meget muligt.



Som sagt var der ikke noget trist ved arbejdet i klubben. Det som mange trænere frygter er den månedlige økonomi rapport fra klubbens bestyrelse, men den var ikke noget problem her i klubben. Efter vores 10 kampe indtil videre, har vi tjent 600,000 Kr. Det betyder vi nu ligger på de +900,000 kr, hvilket er fremragende for en klub af vores størrelse. Medvirkende til det kunne være at vi tjener gode penge når vi spiller på Kingsmeadow. Vi er det hold i ligaen der har flest fans og har et hjemmesnit på de 2000, 1000 mere end nummer 2. Det er vildt, men fantastisk med sådan en opbakning. Man føler virkelig vi har vinden i ryggen til hver hjemmebane kamp. Som sagt har vi spillet 10 kampe efterhånden. Samlet er det blevet til sejre i halvdelen, 2 uafgjorte og 3 tabte kampe. Vi ligger på den gyldne 5. plads som giver den sidste playoff kamp, med 8 point til rækkens 1’er, Bath, og 3 point til nummer 2, Cambridge City. Vi er positive, specielt når vi har haft spillere som Opoka og D’Sane som har spiller over gennemsnittet og scoret nogle kasser. Opturen må, og skal, fortsætte.
Logged

Rosenborg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #39: 26 Feb 2007, 19:51 »

Yey endnu en god update Opstemt
Godt spillet i serien, men du må gerne legge noen SS ud så vi ka få et bedre overblik over situationen til spillerne, klubben og dig! Men ellers meget god O0Fortsett!!
Logged


AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #40: 26 Feb 2007, 19:57 »

Yey endnu en god update Opstemt
Godt spillet i serien, men du må gerne legge noen SS ud så vi ka få et bedre overblik over situationen til spillerne, klubben og dig! Men ellers meget god O0Fortsett!!

SS kommer der ingen af da det vil ødelægge bloggens stil. Men tak for rosen :-)
Logged

Nyysted
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #41: 26 Feb 2007, 20:06 »

WOOOOOOOOOOOOOW UPDATE !
Fikelikemama(er det ikk sådan Johnson siger) Wink
Logged

I ain't playin', nigga

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #42: 26 Feb 2007, 20:16 »

WOOOOOOOOOOOOOW UPDATE !
Fikelikemama(er det ikk sådan Johnson siger) Wink


Heh, tak. Hvis det er ham rapmusikeren Johnson vi snakker om, ved jeg det ikke. Ikke lige min musik Wink
Logged

Nyysted
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #43: 26 Feb 2007, 20:19 »

Heh, tak. Hvis det er ham rapmusikeren Johnson vi snakker om, ved jeg det ikke. Ikke lige min musik Wink
Okay (:
Logged

I ain't playin', nigga

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lillebror bliver til Storebror
« Svar #44: 26 Feb 2007, 20:20 »

Nu har jeg prøvet at smide noget økonomi og spillerinfo ind. Er der nogen der kan komme med nogle foreslag til forbedringer?
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010