Interview med Bojinov
Af Boris McMancecter, Journalist
Vi har valgt at tage en snak med 3 måls skytten fra weekendens runde i Serie B, Valeri Bojinov. En sand målscorer. Hver uge snakker vi med en bestem spiller rundt omkring i verden og denne gang er Bojinov manden vi vil smide 5 skarpe i hoved på:
Boris, spørgsmål 1:
Bojinov, du er kun 20 år, hvad er dine planer inden for fodbolden ?
Bojinov:
Jeg har fremtiden foran mig. Lige nu vil jeg gøre mit bedste for Juventus og hjælpe dem med at rykke op i serie A igen. Jeg kunne godt tænke mig at blive topscorer i denne sæson.
Boris:
Det er vel ikke helt realistisk synes du ? Da både Del Piero og Trezeguet spiller i angrebet.
Bojinov:
Jeg vil kæmpe for min plads til det sidste. Med 3 kasser så kan Brian Lindahl ikke lade være med at vælge mig til startopstillingen til næste kamp. Og hvis jeg bliver ved med at lave mål så starter jeg vel inde..
Boris, spørgsmål 2:
Du er faktisk også delejet af Fiorentina. Hvor vil du helst spille ?
Bojinov:
Godt spørgsmål. Jeg har det godt i Juventus og ved jeg skal spille her til 2008 da min kontrakt med Juventus udløber der.
Boris:
Der er vist stor interesse for dig, bla fra Man Utd og Bayern Munchen. Var det noget for dig ?
Bojinov:
Lige nu er Juventus min klub og jeg vil faktisk ikke kommentere rygter.
Boris, spørgsmål 3:
I er kommet i en svær gruppe med Bulgarien for at komme med til Em 2008. I skal op mod Holland og Rumænien. Kan i slå dem?
Bojinov:
Bulgarien har faktisk et godt hold og skal ikke undervurderes. Med mig og Berbatov på toppen så tror jeg sagens vi kan lave de mål der skal til for at få nok point til at ende blandt de 2 bedste. Så jeg er slet ikke nervøs for om vi skal komme til EM eller ej.
Boris, spørgsmål 4:
Hvem i Juventus kommer du det godt ud med ?
Bojinov:
Uha.. den er lidt svær. Jeg synes vi allesammen har det godt med hianden, så der er ikke nogen speciel spiller. Jeg snakker rimelig meget med Kovac og Paro. Men har det godt med alle.
Boris, spørgsmål 5:
Hvad synes du om jeres 2 nye spillere Brian Lindahl har hentet ?
Bojinov:
Både Drost og Lorentzen er 2 kæmpe talenter som selvfølgelig først skal vænne sig til sproget, tempoet og at Juventus bare er en større klub. Det ser spændende ud og hvis de slår igennem er vores venstre side jo sikker i fremtiden med de 2.
Boris:
Jeg siger mange tak for din tid og ønsker dig alt mulig held fremover.
Kampprogrammet fra Oktober måned ser sådan ud:
4-10/2006: Crotone - Juventus
7-10/2006: Napoli - Juventus
14-10/2006: Juventus - Brescia
21-10/2006: Juventus - Frosinone
25-10/2006: Cesena - Juventus
28-10/2006: Spezia - Juventus
Der er hele 6 kampe på programmet i denne måned. Udekampen mod Napoli skal nok blive svær, ellers ser jeg muligheder for en del point her.
Serie B - 6. Ligakamp (4-10-2006):
Crotone(16) VS Juventus(17)
35´ Bojinov (0-1)
54´ Bojinov (0-2)
MOM: Bojinov (8)
David Trezeguet er på bænken efter hans skade. Bojinov og Del Piero starter i angrebet.
Igen kom Bojinov i hovedrollen da han stod for kampens 2 scoringer. Kampen var ikke speciel velspillet for nogen af holdene. Crotone kom ikke til en eneste chance i kampen og fik da også en mand udvist i kampens sidste minutter pga 2 gule kort. Boumsong og Kovac skal have ros for at styre forsvaret godt i denne kamp.
Del Piero stod for begge oplæg og det første mål fra Bojinov var virkelig klasse. Han bankede den ind fra kanten af feltet.
Der er kommet lidt ændringer i kampproggrammet. Da der er landskamp den 7 Oktober så er kampen mod Napoli rykket til 18 Oktober. Desværre er Lorentzen ude med en forstrukket lyske, 2-3 ugers pause venter der.
Der er flere landsholdspillere på holdet, Buffon og Del Piero var med i 1-1 kampen mod Ukraine. Tudor, Bojinov og Trezeguet var også i aktion.
Tudor og Bojinov er netop blevet Itailiensk statsborgere.
Serie B - 7. Ligakamp (14-10-2006):
Juventus(12) VS Brescia(17)
89´ Trezeguet (0-1)
MOM: Chiellini (8)
Piccolo er ude med skade på højre back, heldigvis er Zebina blevet klar igen og kommer ind der. Selvom Trezeguet er klar så er han sat på bænken. Både Del Piero og Bojinov gør det godt helt fremme.
23 minutter på banen, 4 afleveringer og et forsøg på kassen var nok for Trezeguet til at blive matchvinder for Juventus i kampens sidste minutter. Igen var der et rødt kort i kampene, tror der har været rødt kort i 4 ud af 7 ligakampe. Brescia fik rødt efter 52 minutter og efter det blev jeg selvfølgelig mere spildominerende og med små 25 minutter tilbage skiftede jeg til en mere offensiv taktik. Jeg tog Zebina ud og smed Trezeguet i angrebet samme med Del Piero. Bojinov kom ned som AMR og Palladino som AML. Det lykkes at få de 3 point og vi ligger nu på 9.pladsen.
Efter 7 nederlag ud af 7 kampe har Sampdoria valgt at fyre deres træner, Stuttgart har også sagt farvel til Armin Veh. Stuttgart ligger sidst i Bundeseligaen med sølle 3 point.
Zebina lagde op til et mål
Serie B - 8. Ligakamp (18-10-2006):
Napoli(7) VS Juventus(9)
25´ Bojinov (0-1)
38´ Bojinov (0-2)
MOM: Bojinov (8)
En af de mere spændende kampe. Napoli på udebane er en svær opgave men holdet er så godt kørende at jeg ikke tror vi taber. For at gøre plads til Trezeguet i startopstillingen må jeg smide Del Piero ned på MLC og tage Guzman på bænken. Trezeguet og Bojinov er så på toppen.
De første 25 minutter var meget lige, Napoli kom til flere gode chancer så Buffon var travlt optaget indtil scoringen af Bojinov. Det satte lidt en stopper for Napoli´s pres. For da Bojinov scorede med 7 minutter til pause så mistede Napoli helt lysten. Zebina og Del Piero lagde op til Bojinov 2 mål.
Napoli prøvede igen efter pausen at få det mål som kunne skabe lidt spænding tilbage i kampen, det lykkes dog ikke og Del Piero var også tættere på at gøre det til 3-0 i stedet for 2-1 da han ramte overlæggeren. En god kamp af holdet og det mest overraskende ved kampen var at der slet ikke blev delt et kort ud... Ikke så tit det sker.
Serie B - 9. Ligakamp (21-10-2006):
Juventus(7) VS Frosinone(10)
80´ Del Piero (1-0)
MOM: Del Piero (9)
Jeg forventer en lidt nemmere kamp i forhold til Napoli kampen. Frosinone er ikke noget specielt godt hold og halvdelen af holdet er lejet spillere. Så jeg gav Balzaretti spilletid som venstre back, Tudor som centerforsvar, Palladino som AMC. Det betød at Chiellini, Kovac og Nedved får en lille pause.
Alt alt for spændende.. spillerne havde ligesom jeg undervurderet Frosinone totalt. Godt nok havde de ingenting offensivt hvor Buffon ikke havde en eneste redning.
Til gengæld var deres defensiv en tand bedre selvom jeg skabte 15 chancer ialt. Der skulle dog et frispark af Del Piero til at få de 3 point.
Trezeguet og Bojinov havde en skuffende kamp og Palladino skal ikke bruges som offensiv midtbane, enden skal han på toppen eller ned som MLC. 3 point i hus!
Del Piero efter kampen:
"Jeg er glad for jeg forsat kan bidrage til Juventus. Juventus er min klub, og jeg vil gøre alt for den. Det var en vigtig sejr over Frosinone, vi fortsætter med at have selvtillid og jeg er sikker på at vi nok skal rykke op i serie A hvis vi fortsætter stilen"
Serie B - 10. Ligakamp (25-10-2006):
Cesena(5) VS Juventus(6)
Jeg prøver at skifte lidt på midtbanen så den ser således ud:
Buffon
Zebina - Boumsong - Kovac - Chiellini
Giannichedda - Zanetti - Nedved
Del Piero
Trezeguet - Bojinov
16´ Trezeguet (0-1)
29´ Bojinov (0-2)
39´ Trezeguet (0-3)
90´ Palladino (0-4)
MOM: Zanetti (9)
Der er lagt op til et lille topopgør mellem nr 5 og 6.
Cesena blev jo total udspillet. Samtidig spillede holdet en rigtig god kamp. Midtbanen fungerede godt og med Zanetto som styrmand går det rigtig godt. Trezeguet er også ved at komme igang nu. Chiellini, Zanetti, Nedved og Del Piero lagde op til de 4 mål.
Serie B - 11. Ligakamp (28-10-2006):
Spezia(22) VS Juventus(3)
44´ Trezeguet (0-1)
48´ Dionigi (1-1)
73´ Eder Bau (2-1)
MOM: Maltagliati(Spezia) (8)
Jeg prøver samme holdopstilling som mod Cesena, det gik jo ganske fint. Desværre gik kampen ikke som planlagt. Spezia spillede faktisk en god kamp og vandt fortjent. De havde en del chancer og da Trezeguet ikke var så skarp så endte det med nederlag. Buffon har spillet godt i mange kampe men denne gang kunne han ikke redde holdet. Det afgørende mål blev sat ind direkte på et frispark. Sæsonens første nederlag er fundet sted og vi ligger nu nr 6.
Kampene i Oktober måned endte:
4-10/2006: Crotone - Juventus 0-2 (Bojinov 2)
14-10/2006: Juventus - Brescia 1-0 (Trezeguet)
18-10/2006: Napoli - Juventus 0-2 (Bojinov 2)
21-10/2006: Juventus - Frosinone 1-0 (Del Piero)
25-10/2006: Cesena - Juventus 0-4 (Trezeguet 2, Palladino og Bojinov)
28-10/2006: Spezia - Juventus 2-1 (Trezeguet)
Bojinov 5 kasser
Trezeguet 4 kasser
Del Piero 1 kasse
Palladino 1 kasse
I stillingen er jeg 6 point efter Piacenza på første pladsen.