home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 437 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Kan Norge spille smukt fodbold?
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken øl foretrækker du?  (Afstemning slut: 09 Feb 2007, 21:09)
Tuborg
- 10 (24,4%)
Carlsberg
- 7 (17,1%)
Ceres Royal
- 3 (7,3%)
Albani
- 1 (2,4%)
En eller anden fesen & bøsset udenlandsk øl eller tøset specialøl
- 2 (4,9%)
Cola er Gud!
- 18 (43,9%)
Antal Stemmer: 41

Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Kan Norge spille smukt fodbold?  (Læst 7984 gange)
Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Kan Norge spille smukt fodbold?
« : 26 Jan 2007, 21:06 »











- Kan kvinder parallelparkere? Nej, vel?  Grin
Norge er slet ikke kendt for sprudlende fodbold. Holdet har det meste af fodboldens historie været en miniputnation. Danmark tæskede Norge i VM kvalifikationen med 5-1 i 1985 og grinede hele vejen til VM i Mexico. Desværre grinede Spanien hele vejen fra deres møde med den danske dynamit et lille års tid senere. De vandt med samme cifre, som nogle af os desværre husker. 





Nå, tilbage til Norge. De var et af de mindre gode Europæiske i mange år, indtil en fyr med grimt hår og solbriller i starten af halvfemserne overtog landsholdet. Han hed ”Drillo” og blev berømt og berygtet for ”pindsvinefodbolden”: Grav dig ned med alle mand, vent til din modstander begår en fejl i opspillet og straf dem. Fodboldelskere forbandede de nordiske fedtspillere. Men det virkede. Norge kom med til VM i både 1994 & 1998. Det lykkedes dem også at slå England i en VM-kvalifikationskamp. Den begivenhed fik det norske svar på Sven Gehrs til at gå amok i en sejrsrus for åben kamera, han fornærmede stort set alle store engelske personligheder og det kostede ham jobbet.



Men altså: Norge har kun opnået succes ved at spille en ekstremt defensiv 4-5-1 (de ”opfandt” nærmest den opstilling) bold, hvilket jo er røvkedeligt at se på. Så var det jeg tænkte: Kan en træner fra ærkefjenden Danmark kvalificere Norge til slutrunder – og spille flot fodbold samtidig? Denne blog er et forsøg på at opnå det.  Thumbs Up










Ja, her er de så. De spillere, som jeg har valgt at starte ud med. Norge er i gang med et generationsskifte. Der er kun én mand med fra de glade 90’er dage, nemlig Vidar Riseth. Han er så godt nok kun reservespiller, men skidt. Selv landshold har pensionsordninger – husk Thomas Helveg og Jan Heintze. Der er blevet skiftet godt ud, men de største stjerne er stadig tilbage: John Carew, John Arne Riise & Morten Gamst Pedersen. Da Norge skal lære noget nyt, har en enkelt dansker-spillere også sneget sig ind: Brede Hageland fra de danske mestre.



Det var det hele, folkens. I næste update vil jeg fortælle lidt om de første to kvalifikationskampe mod Ungarn og Moldavien. Det skal nok blive spændende!!








ADVARSEL: Denne blog har som mål at være sjov i stedet for alvorlig. Pas på!

DISCLAIMER: Forfatteren af denne blog er ikke Norge-hader. Han synes bare at norsk fodbold er (ufrivilligt) morsomt.

« Seneste Redigering: 26 Jan 2007, 21:14 af Dusty78DK » Logged

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kan Norge spille smukt fodbold?
« Svar #1: 26 Jan 2007, 21:08 »

Haha sådan, dejligt med en ny blog fra din side Thumbs Up
Logged

FCKboy
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Kan Norge spille smukt fodbold?
« Svar #2: 26 Jan 2007, 22:03 »

Deilig blog...Må minne på om at vi(Norge) har vert nummer 2 på Fifa Rankingen + at den Norske serien er mye mer underholdene en Sas Ligaen Cool
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kan Norge spille smukt fodbold?
« Svar #3: 26 Jan 2007, 22:06 »

den Norske serien er mye mer underholdene en Sas Ligaen Cool
Ja, mudrede baner, og teknisk velfunderede Hannes Sigurdsson-kloner har altid været morsomt at se på funny
Logged


GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Kan Norge spille smukt fodbold?
« Svar #4: 26 Jan 2007, 22:15 »

Hehe SLEORT, det sgu godt sagt funny
Logged

FCKboy
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Kan Norge spille smukt fodbold?
« Svar #5: 26 Jan 2007, 22:20 »

Minner på Edu, Helstad, Sapara, Nannskog, Gunnarson, Vaagan Moen, Kvisvik, Knarvik, Miller, Iversen, Andresen, Hæstad, Strømstad og Valencia... Hævet Øjenbryn
Logged

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kan Norge spille smukt fodbold?
« Svar #6: 26 Jan 2007, 22:22 »

Minner på Edu, Helstad, Sapara, Nannskog, Gunnarson, Vaagan Moen, Kvisvik, Knarvik, Miller, Iversen, Andresen, Hæstad, Strømstad og Valencia... Hævet Øjenbryn

Skal vi nævne dem i suppen? Thumbs Up Der ville listen da være dobbelt så lang  Smiley
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kan Norge spille smukt fodbold?
« Svar #7: 26 Jan 2007, 22:23 »

Jeg blander mig ikke i den diskussion  Forseglede Læber


Husk nu på grutter at den her blog er for skæg og ballade. En smule norsk-dansk humor.
Logged

F.C.K.
Gæst
 
Sv: Kan Norge spille smukt fodbold?
« Svar #8: 26 Jan 2007, 22:24 »

Minner på Edu, Helstad, Sapara, Nannskog, Gunnarson, Vaagan Moen, Kvisvik, Knarvik, Miller, Iversen, Andresen, Hæstad, Strømstad og Valencia... Hævet Øjenbryn
Kender dem ingen gang  Shockeret
Logged

FCKboy
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Kan Norge spille smukt fodbold?
« Svar #9: 26 Jan 2007, 22:25 »

Det var et lite utdrag av landet som har fått et lag i kvartfinalen i CL!! Grin
Logged

F.C.K.
Gæst
 
Sv: Kan Norge spille smukt fodbold?
« Svar #10: 26 Jan 2007, 22:26 »

Det var et lite utdrag av landet som har fått et lag i kvartfinalen i CL!! Grin
Hvad ?!  Rullende Øjne Huh
Logged

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kan Norge spille smukt fodbold?
« Svar #11: 26 Jan 2007, 22:26 »

Jeg blander mig ikke i den diskussion  Forseglede Læber


Husk nu på grutter at den her blog er for skæg og ballade. En smule norsk-dansk humor.

Vi laver skam også kun skæg og ballade Dusty  Wink Men vi er vist off topic så vi må nok stoppe Smiley
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kan Norge spille smukt fodbold?
« Svar #12: 26 Jan 2007, 22:27 »

Det var et lite utdrag av landet som har fått et lag i kvartfinalen i CL!! Grin
Jeg vil ikke benægte at norsk "fodbold" er effektivt, men interessant det er det fandme godt nok ikke!

Og hvad er det for noget homostads den afstemning er ved at udvikle sig til. 5 på cola er gud Huh
Logged


FCKboy
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Kan Norge spille smukt fodbold?
« Svar #13: 26 Jan 2007, 22:27 »

Enig..Pease Peace
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kan Norge spille smukt fodbold?
« Svar #14: 26 Jan 2007, 22:34 »

EN DRØMMESTART?










Kampen mod Ungarn er central. En god start på kvalifikationen er ufatteligt vigtig. De er nr. 81 på verdensranglisten, Norge er nr. 47. Det er ingen garanti for sejr, når Norge nu er i gang med at skifte både hvad angår spillere og taktik. Så en spændende og tæt kamp kan forventes.





Det er altid en udfordring at sætte det første hold. Det lykkes for mig at stille med disse 11 spillere. Ingen er skadet eller har været på Erik Mykland tur i byen, så jeg har stort set den stærkeste opstilling. Kun det centrale forsvar er jeg usikker på. Vores taktik er fremadrettet kontra, og jeg håber at de store stærke fjeldtrolde kan løbe fra de østeuropæiske forsvarsspillere.



Ungarn – Norge

0 – 1 John Carew (42)
1 – 1 Peter Halmosi (59)
1 – 2 Steffen Iversen (74)



En kamp, der blev lige så tæt som havgusen ved den jyske vestkyst. Vi dominerer 1. halvleg men er kun foran med én kasse. Selv om det lykkes os at komme foran igen skal vi takke målmanden Opdal for at vi får alle tre point. I løbet af de sidste fem minutter har han tre superredninger på 100 % chancer. Fedt nok, nu begynder Norge at lige et ordentligt fodboldhold! Smiley

I ren glæde over sejren danser Carew can-can på hotellet. Han falder ned af trappen og slår benet. Fuck!! Bengt Sæternes hentes ind som erstatning. Jon Knudsen bliver ramt af en ”Albani Øl” virus og derfor skal jeg finde en ny målmand. Valget falder på U-21 spilleren Iven Austbø.



Norge – Moldavien

1 – 0 Thorstein Helstad (12)
2 – 0 Erik Nevland (75)
2 – 1 Omer Luciano Ivanov (91)




Hmmmm ... skuffende. Moldavien er ikke ligefrem en stormagt i Europa, og alligevel må vi nøjes med en et-måls sejr. Det er bekymrende, men vi går alligevel ud og fejrer sejren efter kampen.




Vi er kommet rigtigt godt i gang i en meget tæt gruppe. Optimalt udbytte og seks point. Men, spillet har ikke været imponerende. Specielt er det skuffende at jeg kun vinder med en kasse over skodlandet Moldavien. Men om en måneds tid bliver det spændende - vi tid skal møde de forsvarende Europamestre Grækenland på udebane. Talking about en tough kamp! Shockeret

Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010