home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 518 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  SuperDepor & Australien
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad er bedst?
Lange updates som de fleste i blog'en.
Korte som den med CL lodtrækningen.
Jeg følger med ligegyldigt længden.
Følger alligevel ikke med.

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 Udprint
Forfatter Emne: SuperDepor & Australien  (Læst 17733 gange)
AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SuperDepor & Australien
« Svar #90: 18 Feb 2007, 11:24 »

Så er jeg tilbage efter en super ferie med 28 timers biltur. Det har også endt med en masse FM og derfor 5 updates, en til hver aften de næste 5 dage Smiley .

Håber der er nogle der stadig følger med, og at bloggen ikke er HELT glemt Wink
Logged

Kjr
Gæst
 
Sv: SuperDepor & Australien
« Svar #91: 18 Feb 2007, 11:26 »

Klasse! Smiley
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: SuperDepor & Australien
« Svar #92: 18 Feb 2007, 11:32 »

Det lyder super Smiley
Logged

Rosenborg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SuperDepor & Australien
« Svar #93: 18 Feb 2007, 13:21 »

Håber der er nogle der stadig følger med, og at bloggen ikke er HELT glemt Wink
Det er den bestemt ik  Thumbs Up
 Kom Så med De Updates Wink
Logged


AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SuperDepor & Australien
« Svar #94: 18 Feb 2007, 19:12 »

Champions League problemer og spænding i La Liga.



Atmosfæren var ekstraordinær og stadion i Lyon, Stade de Gerland, var på kogepunktet. Det var så fed en fornemmelse der gik igennem kroppen da man trådte ind på dette arkitekt vidunder. Vi havde i dagens anledning hoppet i de lyserøde trøjer som ifølge klubben er ”lykketrøjerne”. Jeg synes ikke om dem. Neon lyserød med en blå stribe, hvad sker der? Men så snart kampen bliver fløjtet i gang, kan det jo være lige meget. Spillet var fordelt helt lige op indtil det 13 minut hvor Lyon, med et langskud, bragte sig foran. Nu så det svært ud. Redningsmanden blev Jelle Van Damme som efter en halv times spil udligner på et flot hovedstød. Han var efterhånden gået hen og blevet en vigtig spiller for holdet, både på og udenfor banen. Han var modnet meget siden han kom til klubben og er med sine sølle 24 år, en kandidat til at være kaptajn på holdet. Lykken varede dog kort, for 5 minutter senere blev Arizmendi smidt ud. Det var en latterlig, unødvendig takling som også fik følger. Vi gik til halvleg med en mand i undertal. Det var dog ligegyldigt. Et eller andet må der have sket, for i anden halvleg spillede de fantastisk. De holdt spillet oppe og 5 minutter før tid kunne vi bringe os selv foran. Det var helt sensationelt, og videre adgang fra gruppespillet var nu en mulighed.


I ligaen gik det fremragende. Vi vandt næsten alle vores kampe, og cup kampen mod det ukendte hold Noja var ingen undtagelse. 8-0 i første opgør og 9-0 i anden og vi var videre med samlet 17-0. Ligaen fortsatte med flere sejre, og så var der returkampen mod Lyon, på Riazor. 1-1 blev resultatet, og det var sådan set acceptabelt nok. Så startede en lang periode med en personlig nedtur for mig. Jeg kunne se på kalenderen at vores næste CL kamp, mod Liverpool på hjemmebane, var præcis samme tid som jeg skulle til Australien og spille to venskabskampe hjemme mod Tyrkiet og Tunesien. Det var noget rigtig lort. Jeg kunne ikke gå glip af nogen af dem, så jeg ansøgte om en udsættelse af CL kampen mod Liverpool. Over alle forventninger blev den accepteret, og kampen skulle nu spilles samtidig med europæiske landskampe. UEFA må være gået kold, halvdelen af Liverpool’s hold er jo landsholdsspillere, men det var vel deres problem.


Endnu engang var det dejligt at lande i Sydney. Pressen tog deres billeder og jeg mødte spillerne igen. Denne gang var kæresten taget med og ville nyde Sydney som ferieby de næste 6 dage. Hun havde fået overtalt mig til at låne hende mit kreditkort, men heldigvis var det ikke penge problemer der plagede mig i øjeblikket. Jeg eksperimenterede meget i begge kampe som endte med en 1-1 uafgjort mod Tyrkiet, og en 4-1 sejr over Tunesien. Det resulterede senere i at vi rykkede 5 pladser frem på verdensranglisten hvor vi nu indtog en 28 plads. Nu skulle jeg hjem til Spanien og en ventende Liverpool kamp, som jeg ikke rigtig frygtede, men bestemt havde mine forventninger til. De havde svært ved at stille hold i Liverpool, og Rafa Benitez var forståeligt nok rasende på UEFA. Det var ikke så slemt for os, vi kunne stille op med et nogenlunde hold da kun 7 spillere var kaldt til deres respektive lande.
Logged

F.C.K.
Gæst
 
Sv: SuperDepor & Australien
« Svar #95: 18 Feb 2007, 21:01 »

G-E-N-I-A-L-T ?
Logged

Rosenborg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SuperDepor & Australien
« Svar #96: 19 Feb 2007, 17:01 »

Fed update Thumbs Up Men kom dog med den neste nu Opstemt
« Seneste Redigering: 19 Feb 2007, 17:02 af Rosenborg » Logged


AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SuperDepor & Australien
« Svar #97: 19 Feb 2007, 17:32 »

Bedst... eller næstbedst?



En sejr i kampen Liverpool kunne sikre os videre adgang i Champions League. Det var over forventning, og vi havde nu 2 matchbolde om så at sige, med to kampe igen. Hvad jeg ikke vidste før kampen var at jeg skulle til at overvære den bedste fodboldkamp i mit liv, og unægtelig en kandidat til årets fodbold kamp. Vi styrede kampen fra start og skulle kun vente et kvarter før Ruben Castro header os i front. Så var det som om at Rafa’s temperament spredte sig over til hans spillere som begyndte at pløkke spillere ned her og der, for at sige det mildt. I løbet af 5 minutter fik vi 2 langtidsskader på Capdevilla og målscorer Ruben Castro. Nu var jeg rasende og det blev ikke bedre af, at forsvaret svømmede rundt da Sinama-Pongolle driblede 4 mand og passerede Wang Dalei, som på grund af landsholdskampe havde fået lov at spille sin første kamp. Og hvilken første kamp han var blevet hevet ind i.


Kampen var lige fordelt fra anden halvlegs start og det var kun en ekstremt ringe forsvarspræstation der igen lod Sinama-Pongolle score på en solo tur. Jeg var rasende og råbende, men blev hurtigt overdøvet af skrigende fans da Manuel Pablo udlignede seks minutter senere, i det 66 minut. Så var der lagt op til en dynamit afslutning, med os i hovedrollen. Jeg havde aldrig oplevet en lignende stemning på Riazor, de lugtede slutrunde blod og det gjorde spillerne også. Tiden gik og gik og vi brændte chance efter chance, indtil der stod 91 minutter på storskærmen. Vi havde frispark lige uden for feltet. I stedet for at skyde vælger spillerne at prøve en kombination. Arizmendi spiller den ud til Barragan som løber ind i feltet. Så spiller han den bagud på skrå til Aldo Duscher som skyder med det samme. Jeg kan se det for mig igen og igen i slowmotion, da bolden rammer indersiden af stolpen og går i mål. Ord kan ikke beskrive stemningen eller mine følgende aktioner, men en uvidende ville sagtens kunne tro vi havde vundet hele turneringen.

Den sidste udebane kamp mod Steaua skulle afgøre om vi fik førstepladsen eller andenpladsen i gruppen. Det var en meget kedelig kamp, slet ikke som den tidligere mod Liverpool, som nok havde sat nogle alt for høje forventninger. Vi sluttede kampen med 2 røde kort men hev en uafgjort med hjem til Coruna. Heldigvis for os fik Lyon bank 3-1 i Liverpool, og førstepladsen var dermed sikret med vores 11 point. Liverpool måtte nøjes med Uefa Cup for resten af sæsonen. Det var en fed fornemmelse at vide at vi var bedre end Liverpool OG Lyon. Nu glædede jeg mig til lodtrækningen hvor jeg desværre var blevet bedt om at blive hjemme og træne i stedet for at tage med. Vi havde også kamp mod Barcelona dagen efter, så det var vel ok. Den kamp ville blive vigtig. På nuværende tidspunkt ligger vi nemlig på en 4.plads, 4 point efter Barcelona, Betis og Valencia som alle ligger på 28 point. Dog har vi spillet 2 kampe mindre. Der er spænding i toppen hvor Real Madrid slet ikke er med i år. Sidst jeg kiggede lå de og kæmpede med Osasuna om 12.pladsen, men som professionel prøver jeg ikke at tænke over andre hold og koncentrere mig om mit eget hold. Det ser lovende ud på alle faconer, resultaterne var der, økonomisk lå vi på små +10 millioner og på personlig plan havde jeg lækker kæreste, stort hus og kørte rundt i Porsche. Kort sagt, ”Livin’ la vida loca!”.


Logged

mortenbrenoe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SuperDepor & Australien
« Svar #98: 19 Feb 2007, 17:42 »

Et simpelt spørgsmål for nogle...

Hvordan fik du udsat kampen?
Logged

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SuperDepor & Australien
« Svar #99: 19 Feb 2007, 17:46 »

Et simpelt spørgsmål for nogle...

Hvordan fik du udsat kampen?

Gjorde spillet automatisk da jeg ikke ville være tilstede Smiley
Men det jeg skriver om ansøgning til UEFA osv. kaldes kreativitet og fantasi, blandt andet det der, i min mening, gør en blog god. Der skal lidt andet med i den end bare hvad der står i FM, selvom det så er sandt og jeg så bygger på det.

Tak for kommentaren  Smiley
Logged

Rosenborg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SuperDepor & Australien
« Svar #100: 19 Feb 2007, 19:53 »

Godt gået Thumbs Up Men jeg tror desverre ik at du kommer lengere enn til semi'en i cl Skuffet
Men for all del, prøv at komme i finalen Peace
Logged


AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SuperDepor & Australien
« Svar #101: 19 Feb 2007, 20:11 »

Godt gået Thumbs Up Men jeg tror desverre ik at du kommer lengere enn til semi'en i cl Skuffet
Men for all del, prøv at komme i finalen Peace

Det håber jeg selv på, men så stærkt er mit hold heller ikke. Ottendelsfinale er allerede over al forventning. Smiley
Logged

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SuperDepor & Australien
« Svar #102: 20 Feb 2007, 17:55 »

Champions League lodtrækning



Jeg, som resten af holdet, sad derhjemme i stuen og så lodtrækningen til Champions League. Jeg havde fået familie besøg af næsten hele familien fra Danmark. De skulle jo komme på et eller andet tidspunkt så nu skulle det overstås. Min gamle onkel sad og snakkede om damer og mine tidligere kærester. ”Jaja, Cecilie var en sød pige” svarede jeg høfligt, da han nævnte hende. Cecilie havde været min kæreste da jeg var 12, og jeg var åbenbart kommet til at introducere hende for min onkel.
”Hvem???”
”Cecilie, hende den flotte pige.”
”Hvor???”
”Cecilie!”
”Sicilien? Det ligger i Italien. Hvorfor, skal vi ha’ Italiensk?”
Han var lige nået de 82 og var en gammel pestilens. Men man gør jo sit bedste for at tage sig af sin familie. Så var tiden kommet. ”Deportivo la Coruna” sagde manden i jakkesættet som stod og åbnede de runde kugler. Der blev bomstille bortset fra nogle få klap i stuen. Kom nu, kom nu... jeg var virkelig spændt, det var så stort. Han tog også sin tid med at åbne den kugle. Så gav han op og gav den videre til manden ved siden af. Kom nu!
”Deportivo’s modstander bliver....Benfica!”.



Stuen var stille i over 10 sekunder. Jeg var ikke klar over om vi var favoritter eller ej, og det gjorde de andre heller ikke. De stirrede på mig hvorefter jeg sagde ”Benfica! Vi skal nakke portugisere! Det er en god lodtrækning!”... Så klappede de og sagde tillykke. Jeg var den eneste i familien som var fodbold interesseret, så jeg satte mig ned og så resten af lodtrækningen og gik i seng kort efter. Jeg lå og tænkte på Benfica hele natten og læste mine SMS’er som jeg havde fået fra nogle af spillerne. De glædede sig til kampene, og det gjorde jeg bestemt også. I morgen ventede Barcelona, en skæbne kamp. Sejr til Catalanerne betyder vi ville være 5 point bagefter, hvor i mod en sejr til os ville betyde vi var 1 point foran, med en kamp mindre. Da det til og med var på Camp Nou ville det næsten være uoverkommeligt, men nu har vi overrasket så meget i forvejen, så hvorfor ikke?

« Seneste Redigering: 20 Feb 2007, 18:28 af AlexSN » Logged

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SuperDepor & Australien
« Svar #103: 20 Feb 2007, 17:57 »

Ikke helt så stor denne gang, men det behøves den vel heller ikke at være. :-)

Kom med de kommentarer så jeg ved i følger med. Samtidig bliver det også ti gange sjovere at skrive dem efter ros eller kritik. Tak :-)
Logged

Rosenborg
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: SuperDepor & Australien
« Svar #104: 20 Feb 2007, 18:23 »

Fin fin Thumbs Up
Champions League lodtrækning

 Sejr til Catalanerne betyder vi ville være 5 point bagefter, hvor i mod en sejr til os ville betyde vi kun var 1 point bagefter, med en kamp mindre. [/size]
Hvordan kan det lade sig gøre at du er fire poeng bagud, og hvis Barca vinder så er du kun 5? Huh
Ellers godt gået Peace
Logged


Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010