home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 281 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  AZ - Kan PSV, Ajax og Feyenoord slås? [pause]
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Skal updates'ene se sådan ud?
Ja
- 2 (66,7%)
Nej
- 1 (33,3%)
Antal Stemmer: 3

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: AZ - Kan PSV, Ajax og Feyenoord slås? [pause]  (Læst 11376 gange)
Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jobløs igen..
« Svar #45: 05 Feb 2007, 20:30 »

Interview med Andersen!
Tiden i Freiburg og fremtiden!


Efter 3-1 nederlaget til Dortmund, valgte nu daværende træner Casper Andersen tage sit tøj og forlade den sydtyske klub. Hvorfor ved ingen, men i dette interview med Viasatsport, vil sandheden komme frem. Der udover vil der samtidig komme et bud på fremtiden.

Hvorfor forlod du Freiburg?

Jeg følte ikke, at jeg havde opbakningen fra bestyrelsen eller fansene efter de rygter, som sendte mig væk derfra. Desuden havde jeg kontrakt udløb efter sæsonen, hvor jeg med stor sandsynlighed havde forladt klubben.

Du har selv udtalt til en tysk avis, at komme til England ville drømmen

Ja, det er rigtigt. Jeg håber stadig den dag i dag, at jeg kan komme til en engelsk klub, hvilket vil opfylde min største drøm. Om klubben så vil hedde Chelsea eller Luton vil i første omgang ikke betyde det store, selvom jeg da helst vil træne et hold i Premier League.

Du skulle angiveligt havde forsøgt, at komme til AaB. Hvorfor det?

Det har jeg ingen kommentar til

Hvad så nu? Hvad er planen for fremtiden?

Jeg tager i første omgang hjem til Danmark, så må vi se om der skulle komme et tilbud jeg ikke kan sige nej til.

Randers har forleden sagt farvel til Lars Olsen. Kunne RFC være en mulighed?

Ja, det kunne det absolut. Randers har gjort det rigtigt godt de seneste 2-3 sæsoner med bl.a. to pokalsejre og kval. Kampe til UEFA Cup’en.






Andersen til AZ Alkmaar?

De seneste par dage har budt på masser af varme rygter. Træner fyringer rundt om i Europa har skabt masser af rygter. Bl.a. skulle daværende Freiburg træner Casper Andersen være på vej til hollandske AZ Alkmaar, hvis sæson har været skuffende.

”Ingen kommentar. Jeg er lige vendt hjem til Danmark, og jeg regner med at blive et par dage endnu” Lød det kort fra Andersen. Samtidig vil ledelsen i den hollandske klub heller ikke ud med, hvem de går efter.

Også i Bolton har man sagt farvel til Sam Allardyce, som har placeret Bolton på en overraskende sidste plads i Premier League!
Til gengæld er der foreløbigt intet eventyr i SAS-Liga'en. Randers har ansat "Ricardo".
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jobløs igen..
« Svar #46: 06 Feb 2007, 10:07 »

Det er stadig en go' blog Zone..
Men ærgeligt at Randers han ansat Ricardo...  Suk - Godt det ikke er IRL  Wink
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jobløs igen..
« Svar #47: 06 Feb 2007, 11:39 »

Det er stadig en go' blog Zone..
Men ærgeligt at Randers han ansat Ricardo...  Suk - Godt det ikke er IRL  Wink

Det regnede jeg også med Smiley

De ville jo selv have ham Opstemt
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Jobløs igen..
« Svar #48: 07 Feb 2007, 20:57 »



Dansker til Holland
Andersen ny mand i AZ!

Den hollandske klub, AZ Alkmaar, har i dag (19/3-07) ansat den danske træner Casper Andersen, som manden, der skal sikre den hollandske klub tilbage i toppen. AZ er pt. nr. 7. med 26 point til førstepladsen og 16 til nedrykning. Der mangler 4 kampe og evt. play-off kampe. Han er ti dage inden debuten mod Feyenoord.

”Jeg er glad for at få chancen i Holland” lød det bl.a. fra den nye træner.


Truppen som den ser ud lige nu.


Som sagt mangler der fire kampe tilbage, og dem kommer jeg da hurtigt igennem, og gør dermed klar til den nye sæson.

AZ – Feyenoord 1-0 (1-0); Dembélé
AZ – Vitesse 1-0 (0-0); Alberman
Twente – AZ 6-2 (3-2); Meerdink x 2
AZ – Den Haag 2-0 (1-0); Alberman, Dembélé

Vi endte på en 7. plads og skal spille europæiske play-off kampe. Vi har fået Breda mod modstander.

Breda – AZ 3-2 (2-2); Dembélé, Hulst
AZ – Breda 2-1 (1-1)/ 2-2 (0-0); Dembélé, Cziommer.

Vi blev slået ud af Breda, kort før en straffe sparksskonkurrence. Dermed er der INGEN Europa Cup kampe i den kommende sæson. Til gengæld er lagt op til en stor sæson…
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eventyret fortsætter i ... Alkmaar!
« Svar #49: 07 Feb 2007, 21:19 »

Held og lykke i det hollandske, Zone

Jeg glæder mig til at høre meget mere fra AZ  Thumbs Up
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eventyret fortsætter i ... Alkmaar!
« Svar #50: 07 Feb 2007, 21:23 »

Godt valg. Fik lidt hollandsk sympati for AZ, da jeg så deres kamp ude mod PSV forleden dag. Det var sgu en go' kamp!
Logged


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eventyret fortsætter i ... Alkmaar!
« Svar #51: 07 Feb 2007, 21:31 »

Held og lykke i det hollandske, Zone

Jeg glæder mig til at høre meget mere fra AZ  Thumbs Up

Tak

Det kan jeg godt forstå Wink

Godt valg. Fik lidt hollandsk sympati for AZ, da jeg så deres kamp ude mod PSV forleden dag. Det var sgu en go' kamp!

Det kunne være bedre, men AZ er heller ikke dårligt.

Hvordan var kampen? Jeg så den ikke Skuffet
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eventyret fortsætter i ... Alkmaar!
« Svar #52: 07 Feb 2007, 22:02 »

AZ var jo selvfølgelig lidt underdogs, og Farfán bragte da også PSV foran. AZ fik dog udlignet, og så skulle Jenner sparke hjørne stort set lige efter. Man kan høre bolden ramme stolpen, og pludselig opdager spillerne at den er i mål! Det hele var totalt vendt. PSV presser på, og får udlignet, tror det var omkring 75. minut. Omkring ca. 88. minut er der igen hjørne, bolden bliver sparket langt, og der står indskiftede og småsyge Koevermanns og sparker den ind!
Logged


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eventyret fortsætter i ... Alkmaar!
« Svar #53: 07 Feb 2007, 22:05 »

AZ var jo selvfølgelig lidt underdogs, og Farfán bragte da også PSV foran. AZ fik dog udlignet, og så skulle Jenner sparke hjørne stort set lige efter. Man kan høre bolden ramme stolpen, og pludselig opdager spillerne at den er i mål! Det hele var totalt vendt. PSV presser på, og får udlignet, tror det var omkring 75. minut. Omkring ca. 88. minut er der igen hjørne, bolden bliver sparket langt, og der står indskiftede og småsyge Koevermanns og sparker den ind!

Det lyder som en fed kamp Thumbs Up

Masser af mål, også i slutningen Opstemt
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eventyret fortsætter i ... Alkmaar!
« Svar #54: 08 Feb 2007, 17:46 »


Sæson optakt fra Voelbalkrant!


AZ Alkmaar
Kan den skuffende optakt bringe AZ tilbage I Europa?

AZ Alkmaar kommer ikke til, at spille Europa Cup kampe i denne sæson. Det skyldes blandt andet en mindre krise, og med få kampe tilbage af den seneste sæson fik det konsekvenser for den nu daværende træner Co Adriaanse.

Men er Andersen den rette mand for AZ Alkmaar? Svaret må vi vente og se med om cirka et års tid, men skal tro denne pre-season må de hellere ansætte en ny træner.

Transfers

Nye spillere:
Asmir Begovic, Portsmouth, 7.75 mio.
Branislav Stanic, Partizan, 24 mio.
Luka Rasovic, Partizan, 1.6 mio
Sherman Cardenas, Bucaramanga, 950.000
Shao Jiayi, Cottbus, fri transfer
Francisco Javier Chica, Espanyol, fri transfer
Olaf Rombelberg, Roda, fri transfer
Andrés Ríos, River Plate, fri transfer
Francis Banecki, Werder Bremen, fri transfer
Pa-Modou Kah, Roda, fri transfer
Pablo Díaz, Penarol, fri transfer (skifter 31/8)

Salg:
Yuval Shpungin, Utrecht, 9.5 mio
Stijn Schaars, Feyenoord, 52.5 mio
Tim de Cler, Sevilla, fri transfer
Moshe Mishaelhof, Nice, 7.75 mio
Aret Savac, Mainz, fri transfer


På transfer siden er sket rigtigt meget hos AZ. På nuværende tidspunkt er der sket intet mindre end 16 handler er det blevet til, og der er stadig et par dage til at købe og sælge. 

Af de handler som er sket ser det ud til, at Andersen vil skaffe unge kræfter til holdet. Især handlerne af Begovic, Rombelberg og Ríos ser ud til at være de bedste, hvis man skal ud fra træningskampene. Desuden kan det nævnes at Saad Al-Harthi og Thomas Mrva har været til prøvetræning.

På salgssiden synes salget af Schaars, at være et stort tab for AZ. Schaars var blandt de store profiler i sidste sæson, men har ledt efter nye udfordringer og fundet dem i Feyenoord, som måtte betale lidt over 50 mio. dkr.

Vi ville gerne have beholdt de Cler og Schaars. Men de ville begge videre, og det må vi respektere. Til gengæld synes jeg, at vi har fundet gode erstatninger til dem, og forstærkninger til andre positioner. Lyder det fra den danske træner efter et træningspas

Træningskampene

Hos AZ har man spillet tre træningskampe, og ikke fået det store ud af det. Men den Saudi arabiske landsholdsspiller, Saad Al-Harthi, gjorde et godt indtryk i de minutter han fik på banen.

Han gjorde det godt, og vi vil nu finde ud af om vi skal have ham på fuldtid. lyder det fra chef træner Casper Andersen.

Kampene endte i øvrigt:
AZ – Genoa 1-2 (1-1): 1-0 Al-Harthi, 1-1 Aurelio, 1-2 Vossen.
AZ – Middelsbrough 0-2 (0-1): 0-1 Yakubu str., 0-2 Maccarone
Panathinaikos – AZ 3-2 (1-2): 0-1 Dembélé, 1-1 Papadouloupos, 1-2 Dembélé, 2-2 Panagiotidis, 3-2 Victor str.

Truppen

Målmænd: Asmir Begovic, Beau Molenaar

Forsvar: Luka Rasovic, Francis Banecki, Gijs Luirink, Olaf Rompelberg, Pa-Modou Kah, David Mendes da Silva, Francisco Javier Chica, Marc Stein, Danny Mathijssen & Demy de Zeeuw.

Midtbane: Branislav Stanic, Germain Agustien, Gal Alberman, Sherman Cárdenas, Simon Cziommer, Julian Jenner, Maarten Martens, Daryl van der Veer, Haris Medunjanin & Shao Jiayi

Angreb: Moussa Dembélé, Santy Hulst, Danny Koevermans, Andres Ríos.

Den forventede opstilling (4-4-2)

Begovic
Mathijssen - Kah - Mendes da Silva - de Zeeuw
Stanic – Alberman – Medunjanin - Cziommer
Dembélé, Koevermans


Bænken: Molenaar, Chica, Luirink, Rasovic, Martens, Cardenas, Ríos

Andet

Kampprogram: NEC (u), PSV (h), Ajax (h)
Forventet slutplacering: 5
Truppens gennemsnits alder: 23
Stadion: DSB Stadion (18.000)
Stjerner: Mendes da Silva, Zeeuw, Dembélé
Talenter: Rasovic, Cárdenas, Ríos

Nyt samarbejde: AZ og Lucena (Spanien).

Denne artikel er udkommet 16/8. Dagen før sæsonen begynder, og der er to uger tilbage til handler.




Næste update: Begyndelsen på Æresdivisionen, og kommer der flere transfers?
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


queencastle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Eventyret fortsætter i ... Alkmaar!
« Svar #55: 09 Feb 2007, 11:15 »

spændende blog  Thumbs Up

Ved du hvordan Freiburg sluttede sæsonen???

Og kunne du ikke bruge nogle af dine gammel spiller fra Freiburg - f.eks. Søren Larsen??? Peace
Logged



Læs min blog Randers FC

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eventyret fortsætter i ... Alkmaar!
« Svar #56: 09 Feb 2007, 13:22 »

spændende blog  Thumbs Up

Ved du hvordan Freiburg sluttede sæsonen???

Og kunne du ikke bruge nogle af dine gammel spiller fra Freiburg - f.eks. Søren Larsen??? Peace

Tak Smiley

De blev nr. 13 med 3 point til nedrykning.

Tjo, nogen af dem kunne jeg vel godt bruge, men jeg satser på andre kræfter Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AZ - Kan PSV, Ajax og Feyenoord slås?
« Svar #57: 14 Feb 2007, 15:52 »

Den svære start
..som blev fornuftig


Titel aspiranterne i mod hinanden fra start!

Og så er det ikke engang løgn! PSV, Ajax og Feyenoord. De tre kampe efter hinanden. Hvilken start på ligaen! Først skulle vi da op imod NEC på udebane.

Kampen mod NEC blev noget nemmere end forventet, og vi kunne da også tage hjem med de tre point efter en smal 0-1 sejr på af Medunjanin. Inden kampen mod PSV kom der to handler i hus. Det drejer sig om et salg, og en ny spiller. Gal Alberman skifter AZ ud med Köln og Auxerres afrikanske angriber, Lynel Kitambala, kommer Holland.

Så begyndte de svære kampe, som sagt lagde vi ud mod PSV på hjemmebane, hvor vi skal hente vores point mod hold, som ligeledes kæmper om pokalen. Til trods for en halvskidt indsats fra vores side får vi det ene point i form af en nulløsning.

De følgende dage kom der masser af nye spillere til:

Saad Al-Harthi, Al-Nassr (Saudi-Arabien)
Stefan Scepovic, OFK Beograd. Kommer til at optræde for reservehold fra start.
Silva, Atletico Paranaense.
Kleberson, Besiktas, og Fabian Carini, Inter, tiltræder begge 1/1


Al-Harthi I aktion under VM 06.


Ligesom kampen mod PSV fik vi point mod Ajax. Ligeledes måtte vi dele, dog fik begge målmænd noget, at se til. De måtte begge hente bolden ud af nette to gange hver. Al-Harthi scorede i sin debut kamp efter blot fem minutter! Gijs Luirink bragte os på 2-1 midt i anden halvleg. Ajax’s mål blev scoret af Huntelaar.

Efter den kamp ble vores U/19 trup forstærket med en ny målmand. Mccoll hedder han, og er fra Uruguay. Han skifter fra Penarol

Så kom vi frem til den tredje, og foreløbige sidste kamp mod en af titel aspiranterne. De to første var hjemme, og denne kamp er ude mod Feyenoord, som hidtil har skubbet al modstand af vejen, hvorfor man godt kan frygte en røvfuld. Sådan skulle det dog ikke gå, selvom de lagde hårdt ud fra start. Et nyindkøb vise, hvorfor man har ofret en del penge på ham. Navnet? Det er den velkendte Cardenas. To mål skulle han ”komme til” at score, og af selv samme grund kunne tage hjem med et enkelt point i form af en kamp som endte 2-2. Alle mål faldt i førstehalvleg.


Mendes da Silva har været en mur I forsvaret


Efter de svære kampe var det igen tid til, at møde de ”mindre gode” hold. Første modstander var Den Bosch. Til trods masser af overtag, og store chancer lykkedes det os, at opnå 1-1, hvor gæsterne fik scoret i slutminutterne. Nu må den sejr, da snart komme?

Og den sejr kom da også i mod et hold, som er dømt til nedrykning, såfremt medierne har ret. Der er tale om Roosendaal. Før kampen fik jeg af vide, at jeg skulle prøve Scepovic af. Det gjorde jeg, og sørme om han ikke, mere eller mindre, afgjorde den kamp. To mål i 3-0 sejren på udebane. Hvilken debut, til den unge Serber! Andrés Ríos gjorde det til 1-0. Den efterfølgende weekend vandt vi igen med 3-0. Denne gang gik det udover Utrecht.

Overraskende nok gik vi hen og tabte til RKC et par dage senere. 1-0 hed cifrene, og de var fortjent, for vi kom ikke frem til noget som helst. Forhåbentligt er det ikke begyndelsen på en række af dårlige kampe, som betyder nederlag. Om det gør det, kommer i næste update.




Hvad siger i til denne slags update? Såfremt der kommer positiv respond, kommer det til at foregå sådan... og længere Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AZ - Kan PSV, Ajax og Feyenoord slås?
« Svar #58: 14 Feb 2007, 19:23 »


Fed update.. der måtte godt være lidt prikker foran handlerne, så det deler det lidt op, så det virker mere overskueligt..
Ellers må du godt fortsætte dit fremragende stykke arbejde.. hehe Peace
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AZ - Kan PSV, Ajax og Feyenoord slås?
« Svar #59: 14 Feb 2007, 19:32 »

Fed update.. der måtte godt være lidt prikker foran handlerne, så det deler det lidt op, så det virker mere overskueligt..
Ellers må du godt fortsætte dit fremragende stykke arbejde.. hehe Peace

Tak, tak Smiley

Det skal huskes, og gøres, fremover Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010