The Spiders fortsætter de gode takterHvis nogle troede at The Spiders sidste års triumf i SPL var en engangsforestilling, så tog de fejl. Med et hav af forstærkninger i sommerpausen har The Spiders endnu en gang lagt sig tungt i toppen af ligaen.
Bank of Scotland PremierleagueDe første 10 runder er afviklet og The Spiders har lagt sig i toppen og indtager pt. 1. pladsen. Dette er sikret via en meget stærk hjemmebane, hvor al modstand er fejet af banen, mens det har knebet lidt mere på udebane. Her er det nemlig i de 5 opgør ’blot’ blevet til 2 sejre, 2 uafgjorte og 1 nederlag.
Nederlaget blev endnu en gang til Celtic, som har en fantastisk statistik efterhånden mod The Spiders på Celtic Park. De 2 uafgjorte, begge 1-1, var mod Dundee Utd. Og Motherwell. De bedste sejr i de første 10 runder er uden tvivl 4-0 sejren hjemme på Hampden Park, hvor Rangers fik en fodboldlektion!
Årets overraskelse er indtil videre Dundee Utd. Med 22 pts. i deres første 10 kampe ligger de blot 1 pts. efter The Spiders. Rangers indtager 3. pladsen, mens Celtic er nr. 4 – 4 pts. efter The Spiders.
Inverness måtte en tur ned i sidste sæson og dem som har overtaget pladsen – gør det indtil videre fornuftigt. Gretna har hentet 9 pts. i deres første 10 kampe og indtager dermed 8. pladsen. Hibernian har ’fornøjelsen’ af at indtage dumbo-pladsen med 7. pts.
Scottish CupThe Spiders tådte ind i denne turnering i 3. runde. Her skulle de en tur til Ross County, som frister en tilværelse i den skotske 1. division. Ross C. havde dog intet at stille op i med de skotske mestre fra Queen’s Park. Gilmour, Portillo og Craig sikrede The Spiders en 3-0 og dermed adgangsbilletten til kvartfinalen.
Champions LeagueMed titlen som skotske mestre havde The Spiders allerede kvalificeret sig til hovedturneringen i CL, men da der skulle trækkes lod havnede The Spiders i 4. seedings-pulje, da de endnu ikke har hentet nok pts. i Europa til en bedre seeding. Derfor var det med spænding, at der blev trukket lod.
Den bedste lodtrækningDa de første 3 seedingslag var fordelt, var der kun en gruppe som var interessant for The Spiders, nemlig gruppe E…og til Mr. Nobody’s store glæde var det også i denne pulje, at The Spiders havnede i. De 3 modstandere var Chelsea, Heerenveen og Steaua.
1. kamp - ude mod Steaua.Denne kamp blev aldrig rigtig interessant. The Spiders stod på hele kampen og sikrede sig sikkert en 3-0 sejr.
2. kamp - Battle of BritianHjemme på Hampden Park skulle The Spiders forsøge at spille op til dans med Chelsea. Chelsea som havde 2 tidligere Spiders-drenge på holdet, nemlig Millán og Jacob Johansson. Det blev et meget tæt opgør, hvor begge hold prøvede at være foran, men kampen sluttede uafgjort 2-2.
3. kamp - hjemme mod HeerenveenLige som Steaua havde Heerenveen ikke de store chancer. Kampen var konstant på The Spiders betingelser, alligevel lykkes det kun for The Spiders at vinde 1-0.
Med en delt 1. plads med Chelsea virker The Spiders allerede videre.
InterviewNyder livet i Glasgow
The Spiders manager Mr. Nobody har endnu en gang indvilget i et interview omkring holdet præstation og resten af sæsonen.
I ligger nr. 1 og har succes i de øvrige turneringer. Har du nogle ønsker til forbedringer?Nej, det kan jeg ikke påstå. Vi har haft en fantastisk start og holder vi dette niveau kommer vi også langt i år…og forhåbentlig lidt længere end sidste år.
Hvad mener du med det?Jeg vil gerne gentag succesen i SPL, men så vil det også være rart med en pokal-titel i år. Derimod har jeg ikke noget håb om succes i CL endnu. Vi er godt kørende, men min trup er ikke 100% sammenspillet endnu og derfor må jeg vente et par sæsoner endnu på dette.
I fik et hav af nye spillere i sommerpausen – hvad er status med dem?Der er ikke nogle af dem, som er 100% oppe i gear endnu. Det kræver selvfølgelig lidt tid at finde sig til rette i klubben og i Glasgow, men flere af spillerne viser lovende takter. Den der har gjort det stærkest er Gay Assulin, men med en fodboldopvækst i Barcelona har han jo også er bedre bagage end de fleste.
Der er mange som var bekymret for erstatningen for Ian – hvordan vil du bedømme Sterba?Sterba har gjort det godt, men han har meget at lære endnu. Han har dog allerede flere clean sheet, så der ser lovende ud. Jeg er ikke i tvivl om, at han bliver en fantastisk målmand. Han er blot 18 år - hvad kan han ikke udrette om 5 år!