home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 906 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  The Spiders er færdig :o(
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Vil du fortsat følge denne blog efter Davidsons sidste sæson?
Ja, helt klart
- 23 (60,5%)
Kun ind i mellem
- 4 (10,5%)
Nej, formentlig ikke
- 1 (2,6%)
Det kommende FM 09 vil være min prioritet!
- 1 (2,6%)
Vil hellere have du starter en ny blog i FM09!
- 9 (23,7%)
Antal Stemmer: 38

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 55 Udprint
Forfatter Emne: The Spiders er færdig :o(  (Læst 154670 gange)
Schram
Juniorspiller
**

Sv: The Spiders – Fra 3. div til udfordringen i SPL!!!
« Svar #90: 19 Feb 2007, 14:07 »

Hey Nobody aka Erhardt

Dejligt med update på en sløv mandag. Pøj pøj med at holde The Spiders med i kampen om europæisk bold:-)

Erhardt
Førsteholdsspiller

« Svar #91: 20 Feb 2007, 11:28 »

Lejesvenden Scott Hillman redder The Spiders!

Med Davidson, Hillman, Millán og Schroder som de bærende kræfter have The Spiders et par forrygende måneder i februar og marts. Det blev kun til enkelte nederlag til top3-holdene, mens de nærmeste modstandere, Aberdeen og Heart, begge blev sendt hjem med spinkle nederlag fra Hampden Park. Da de nærmeste modstandere samtidig satte yderligere point til - isolerede The Spiders sig på 4. pladsen inden slutspillet. Stillingen efter de første 33 kampe var som følgende:

Med henholdsvis 5 og 7 pts. ned til de nærmeste forfølgere inden slutspillet tegnede det fornuftigt, men slutspillet skulle vise sig at blive langt mere nervepirrende end forventet. De første 4 kampe forløb som følgende:

Celtic 4-0 The Spiders
The Spiders 1-3 Hibernian
Rangers 2-1 The Spiders
The Spiders 1-2 Aberdeen

Nederlaget til Aberdeen kom som et stort chok fra Nobody. The Herald forsøgt at komme i kontakt med ham, men klubformanden afviste forespørgslen med bemærkningen: "Vi står overfor klubbens pt. vigtigste kamp, så Nobody har fået totalt fred".

Og begrundelsen var forståelig. Inden den sidste kamp havde The Spiders nemlig fortsat 52 pts., mens både Aberdeen og Hearts havde fået kæmpet sig op på 51 pts. Derfor skulle det hele afgøres i den sidste spillerunde, hvor The Spiders hjemme på Hampden Park skulle have besøg af Hearts. Kampen blev ekstrem intens...

The Spiders 1-0 Hearts
Målscore: Nicolas Millán (10. min.)
MoM: Scott Hillman

...men heldigvis vandt vores lokale drenge her fra Glasgow. Men kampen viste endnu en gang at Scott Hillman (lejesvenden fra Celtic) har været uvurderlig i denne sæson. Med topkarakter fik han sin 9. MoM i denne sæson, hvilke er rekord i Queen's Park. Dermed har Glasgow 3 hold i top4 af skotsk fodbold, hvilke må siges at være imponerende! Celtic blev skotske mestre, mens Motherwell erstatter St. Mirren...:

The Spiders i Europa

Ligesom kampen om placeringerne i tabellen, var der kamp til det sidste omkring fordelingen af de europæsike pladser. Celtic og Hibernian skal forsøge sig i Champions League i den kommende sæson, men Rangers var sikre på deltagelse i UEFA'en. Men derimod var der tvivl om den sidste UEFA-plads samt Inter-toto-pladsen.

Årsagen var, at Aberdeen (som bl.a. havde slået The Spiders 2-1 i Q-finalen) havde kvalificeret sig til den skotskte pokalfinalen, hvor medstanderen hed Rangers. Skulle Aberdeen sejr her, ville de få UEFA-pladsen, mens The Spiders ville få Inter-toto-pladsen, men skulle Aberdeen tabe ville det være omvendt. Og til The Spiders' held sejrede Rangers sikkert 2-0 i finalen og dermed skal The Spiders i den kommende sæson deltage i UEFA'en.

Årsagen til succes'en

En væsentlig del af succes'en skal man finde i The Spiders defensiv. Først er der selvfølgelig Scott Hillman, som af pressen er kåret til årets spiller i SPL. Runner-up til titlen var Shaun Derry, The Spiders defensive midtbane-motor, som har været yderst stabil. Derudover er der klubbens 21-årige keeper Ian Davidson som er blevet kåret til årets keeper. Han har stået for klubben lige siden han fyldte 16 år i 3. division og har udviklet sig fra sæson til sæson - en knægt som har nydt godt af Nobody's tillid! Sidst skal vi også nævne de to nye spillere, Schroder og Millán. Schroder har med hans fantastiske teknik afgjort flere kampe på frispark, mens Millán på blot en halvsæson bankede 12 kasser ind, blot 2 mål efter klubbens topscorer Scott Collins!

Sidst kan vi nævne, at Mr. Nobody har opsagt sit job som U21-landstræner for Danmark. Begrundelse var, at han nu udelukkende vil fokusere på The Spiders, da forventningerne bliver større og større.

Nu vil sportsredaktionen gå på sommerferie. Næste gang vi vender tilbage bliver det med klubstatus, spillernyt og et interview med succestræneren Nobody.

En gang FM - altid FM Smiley

mrfair
Gæst

« Svar #92: 20 Feb 2007, 11:57 »

Sådan! Godt at se, at der er udvikling. Og spændende med Europa. Det er nok for tidligt at snuppe UEFA'en næste sæson, men mindre kan vel også gøre det.

Hvad er håb og forventninger til næste sæson? Kan The Spiders blande sig i den absolutte topstrid i SPL?

7kfum
Gæst

« Svar #93: 20 Feb 2007, 14:46 »

Endelig, så er du i Europa! Tillykke herfra. Smiley

Kan du ikke lægge din træning ud til download den må have været ret effektiv, efter at der er så mange talenter der blomster hos dig. Smiley

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #94: 20 Feb 2007, 23:58 »

Hejsa Erhardt!

Tillykke med den flotte anden sæson i SPL. Det har kørt godt for the Spiders i den overstående sæson. Også flot med en plads i europæisk fodbold, det bliver spændende hvordan det kommer til at gå the Spiders der.

Jeg glæder mig i hverti fald allerede til den kommende sæson og følge the Spiders i jagten på det skotske mesterskab og hvordan det kommer til at gå ude i europa.

Erhardt
Førsteholdsspiller

« Svar #95: 21 Feb 2007, 10:02 »

Manageren har ordet
Tak for støtten

På baggrund af vores seneste resultater i det forløbne år, har der været flere tilhængere som har bakket op omkring klubben. Mange tak for det. Derudover har jeg fået flere interessante spørgsmål, som jeg mener har fortjent et svar. Vi køre ikke med nogen skjult dagsorden her som The Spiders...

Hvad er håb og forventninger til næste sæson?

Mit håb er, at klubben kan præstere på minimum samme niveau, som i år. Jeg forventer dog, at klubben med de nye defensive spillere vil blive endnu stærkere og dermed igen gøre Hampden Park til et uindtageligt fort, som det var tilfældet i de lavere divisioner. Men det kræver en del benarbejder her i sommerperioden med træningskampe mv., da mange af de gamle veteraner er gået på pension. De afgående er bl.a. Sutton, McNamara, Prso, mens Duberry pt. er uafklaret.

Dernæst er der Europa. Qua vi ingen erfaring har her og klubben har et minimum af pts. i de europæiske turneringer vil det være yderst tilfredsstillende for mit hold at kvalificere sig til gruppe-spillet i UEFA, og der få nogle fede oplevelser mod nogle af Europa's tophold. Det kan være med til at øge vores reputation, samt forbedre økonomien og dermed tiltrække endnu bedre spillere i fremtiden samt fasthold nogle af holdets nuværende profiler.

Kan The Spiders blande sig i den absolutte topstrid i SPL?

Nej, det tror jeg ikke - i hvert fald ikke i den kommende sæson. Celtic og Rangers er fortsat en klasse bedre end os. Vores hold har 3-4 stjernespillere, mens Celtic og Rangers har 18-20 stjerner set i forhold til skotske forhold. Hibernian er jeg lidt mere usikker på, men det afhænger også af deres succes i CL. Men vi har jo kunne konstatere, at det endnu ikke er lykkes at tage pts. fra dem - end ikke på hjemmebane, hvilke er det første mål vi skal have opfyldt...og derefter må vi se, hvornår vi kan begynde at lege med dem.

Derudover er der en faktor, som hedder Nicolas Millán. Han har vist sig, at være lige så skarp som nogle af mine scouts forudså og det er en formkurve jeg forventer stiger her i næste sæson, specielt fordi han nu har lært det engelske sprog og dermed kan kommunikere 100% med medspillerne. Men der er en stort MEN i denne forbindelse. Da vi tegnede kontrakt med Millán ville han kun tegne kontrakt med os i 1½ år, hvilke betyder, at han i princippet kan gå transfer-frit om 1 år... Vi har tilbudt ham kontraktforlængelse, men det er han pt. ikke interesseret i - da han formentlig godt ved, at han sagtens kan begå sig i en af de store klubber i England, Tyskland, Italien eller Spanien... Forlænger han ikke - vil jeg forsøge at få ham solgt i november/december, hvor jeg håber på at kunne sprænge klubbens økonomi og lave århundreds største handel i skotsk fodbold, da han uden tvivl er en guldfugl... Men kunne jeg vælge frit - ville jeg uden tvivl beholde ham i klubben for altid!

Vi har set flere talenter blomstre i klubben - hvad er hemmeligheden bag dette?
Træningen er uden hokus-pokus

Umiddelbart gør jeg ikke noget specielt - mener jeg..., men jeg har følgende "leveregler" som jeg følger:
1. Arbejd hårdt for, at klubbens træningsfaciliteter er i top!
2. Ansat coaches - både til senior og youth holdene, således at dine træningssessioner minimum har 3-stjerner. Jeg har i i Spiders 2 x 3-stjerner, 2 x 5 stjerner, mens resten ligger på 4 stjerner. Bl.a. ligger min keeper-træning på 5 stjerner, og resultatet er i dag sikker skanse i de bagerste rækker via 21-årige Ian Davidson, som nu skal i gang med hans 6. sæson mellem stængerne.
3. Her kommer nok det vigtigste råd. Giv alle jeres talenter kampe på 1. holdet og sørg for at de spiller et hav af kampe på reserveholdet! Hos The Spiders har dette været "enkelt". Jeg havde fra starten simpelthen ikke andre spillere, så jeg måtte give mine youth-spillere flere kampe på 1. holdet fra første fløjt, hvilke har udviklet flere af dem en høj grad. Spiller man til gengæld med et storhold, så sørg for at bruge 1-2 af talenterne i de mindre vigtige kampe, som fx. de nationale cup-kampe. Derudover ha' bænken fyldt med ½ stjerner og ½ talenter. I de kampe hvor man så bare "cruiser" og føre 3-0 efter fx. 60 min., så giv talenterne de sidste 30 min. på banen. Det er med til at udvikle dem ekstremt. Jeg vil dog sige, at han de ikke vist lovende takter som 20-årige, så skip dem og prøve nogle nye.

Erhardt
Førsteholdsspiller

« Svar #96: 22 Feb 2007, 12:45 »

Kæmpe forandringer i Queen's Park

Sommeren er gået og Mr. Nobody har haft ekstremt travlt og efter vores bedømmelse, har hans anstrengelser været det værd..., men det må den kommende sæson jo vise os.

Økonomien ved sæsonafslutningen

Klubben tegnede i juni måned en ny sponsoraftale. Den tidligere gav 112k £ om årets, mens den nye 5-årige aftale giver The Spiders 140k £.

På baggrund af et fremragende økonomisk resultat i den afviklede sæson, havde The Spiders en balance på 3,0 mio. £. Det betyder, at klubben har givet Nobody 400k £ af købe nye spillere og derudover er lønbudgettet øget kraftigt, så det nu lyder på 26k £ om ugen.

Derudover forventes det, at klubben i løbet af den kommende sæson vil hente 875k £ på TV-indtægter. Sidste i forhold til sidste sæson (225k £), er dette en klart fremgang!

Titler til spillerne
Holdets anfører, Scott Collins, løb endnu en gang med titlen som årets spiller (Kårets af klubbens fans). I væsentlig årsag hertil var Collins offensive kvaliteter. 14 mål og 11 assists taler et tydeligt sprog.

Derudover blev Millán kåret til årets signing i SPL, mens runner-up var Schroder. Et bevis på, at Nobody har lavet et par fantastiske handler.

Øvrige stats

Med den forestående deltagelse i UEFA Cup'en er det pludselig blevet interessant at se på The Spiders placering på den europæiske rangliste...og her finder vi dem på en 189. plads med 10.814 pts. En placering, som giver The Spiders en seeding i 2. gruppe i UEFA'en. Det betyder, at The Spiders træder ind i turneringen i 2. kvalifikationsrunde, som seeded hold, mens de i 1. runde og et evt. gruppespil ikke vil være seeded. Så der er ikke andet end at håbe på en god lodtrækning...

Derudover har der været en pæn fremgang på tilskuerpladserne. I sidste sæson kom i snit 10.805 tilskuer, mens der i den afviklede sæson kom 13.275 i snit og det er endda blot med en hjemmekamp mod både Rangers og Celtic.

Man har en holdning til man får en ny
Nr. 1 på verdensranglisten

Mr. Nobody havde ellers lagt landstræner-jobbet på hylden, men primo juli fik han et tilbud han ikke kunne afslå. Det engelske landshold, som senest var i EM-finalen tilbød Nobody jobbet. Det blev accepteret uden tvivl, da det er et kæmpe skulderklap og på den måde kan han ligeledes profilere Queen's Park!

Juli måned - transfers og træningskampe

I de første 14 dage Nobody ikke mindre end 15 nye spillere - og dermed var lønbudgettet også brugt. De væsentligste spillerne er...:

Tero Alaja, 23-årige finsk DL med 38 landskampe i bagagen
Damian Witwokski, 21-årige polsk DC med 26 landskampe i bagagen
Gonzalo Cáceres, 21-årige argentinsk MC med 18 U21-landskampe i bagagen
Alex Walker, 28-rige skotsk DR
Neil McGregor, 27-årige skotsk DRC
Jody Morris, 33-årige MC med erfaring fra det engelske landshold
Djimi Traoré, 32-årige malianske DC med 33 landskampe i bagagen og et hav af kampe fra Premier League. Nuppede ham for næsen af Rangers  Thumbs Up

Med et hav af nye spillere, skulle vi igennem 3 venskabskampe...og det blev en pæn succes:

The Spiders 1-0 Motherwell (Oprykkerne til SPL)
Clyde(2. div) 0-2 The Spiders
Cowdenbeath(2.div) 1-5 The Spiders

Holdet var dermed fundet

Den nye sæson
Med et odds 25-1 er presset vokset væsentligt. Hibernian, Celtic og Rangers er fortsat favoritter med odds 6-4...men afstanden er ikke så lang længere. Det kan også læses af bestyrelsens forventninger, som ønsker en sikker midterplacering.

Den første test

Allerede i første spillerunde skulle det nye hold prøve at skabe en sensation. The Spiders skulle en tur til Ibrox, hvor Rangers ventede. Det blev en tæt kamp, hvor Rangers havde overvægten af spil og chancer, men den nye defensiv hold stand i 1. halvleg. I 2. halvleg fortsatte det og i det 79. minut skaber The Spiders i contra, og Scott Collins bringer overraskende The Spiders på 1-0. Desværre holdt stillingen blot 3. min, da Lasse Qvist udligner på en klar off-side til 1-1 ticked off

Men dette skulle vise sig at blive resultatet og dermed hentede The Spiders deres første pts. nogensiden mod Rangers, og så endda på Ibrox. Kampens spiller blev Traoré Opstemt Desværre blev Millán skadet en måned i kampen Ubeslutsom

UEFA'en

I UEFA'ens 2. kvalifikationsrunde skulle The Spiders træde ind, så det var med stor spænding - at lodtrækningen blev afviklet...og lodtrækning blev yderst fornuftig. The Spiders skal op imod finske Tampere United. En klub som først blev stiftet i 1998, så det må siges at være fornuftigt, at de allerede er med i europæisk fodbold.

Det tegner lovede - The Herald ønsker klubben held og lykke i efteråret

7kfum
Gæst

« Svar #97: 22 Feb 2007, 16:25 »

Endnu en gang fantastisk læsning! Jeg har kun en ting som kunne gøres bedre, lad være med at lav smileys i bloggen Smiley

GO SPIDERS!

mrfair
Gæst

« Svar #98: 23 Feb 2007, 11:06 »

Meget lovende optakt.

Erhardt
Førsteholdsspiller

« Svar #99: 26 Feb 2007, 09:41 »

Drømmestart for The Spiders, men...

Efter det imponerende 1-1-resultat hos Rangers var The Spiders klar til udfordringerne i august måned, og det skulle vise sig, at være den til dato bedst resultatmæssige måned i Spiders SPL-historie.

4 kampe var på programmet i august, to hjemme mod Motherwell og Airdrie Utd og to ude mod St. Johnstone og Dundee Utd. På forhånd modstandere som The Spiders skulle kunne matche og gerne lidt mere, hvis de gerne vil være en del af toppen i SPL...og holdet skuffede absolut ikke. Det blev til 4 små sejre med en 7-2 målscore.
Månedens træner i august 2012

Resultaterne betyd, at Nobody for første gang i SPL kunne lade sig hylde som månedens træner. Og med 4 sejre og en uafgjort havde The Spiders efter 5 kmape langt sig på en 1. plads, dog skarpt forfulgt af Celtic og Rangers. Holdets to store profiler i de første kampe har uden tvivl være Djimi Traoré og Scott Collins. Traoré har med et snit på 8,2 styret forsvaret suverænt, mens Scott Collins har banket målene ind på stribe. 6 mål i 5 kampe er et tydeligt tegn på kæmpe klasse.

Dersværre måtte Traoré udgå i den seneste kamp med en længere skade...og derudover har Millán slet ikke fundet formen endnu... Han spiller godt nok, men har blot scoret en gang.

UEFA'en

I 2. kvalifikationsrunde havde The Spiders trukket de finske kæmper fra Tampere-United. Efter et nærstudie af klubben havde Nobody ikke de store bekymringer for det kommende møde. Tampere er et hold uden profiler og burde dermed ikke kunne overraske...men man skal aldrig sige aldrig.

Første opgør forgik i Finland og kampen skulle hurtigt vise, at Nobody havde ret. The Spiders udspillede Tampere på kryds og tværs og sikrede sig et fantastisk udgangspunkt via en sikker 3-0 sejr. Dermed skulle den være i skabet...og det var den også, da The Spiders hjemme på Hampden Park spillede sig videre med en lidt skuffet 0-0 kamp. Det havde været godt med en sejr og det eksta pts. til klubbens europæiske konto.

En runde fra målet og gruppespillet

Med den samlede 3-0 sejr var The Spiders videre og var nu blot en runde fra Nobody's europæiske mål, nemlig UEFA'ens gruppespil. Men qua The Spiders manglende erfaring i de europæiske var klubben ikke seeded til UEFA'en 1. runde og det skulle vise sig at blive deres "straf". Boldene blev langsomt taget op af bowlen..., men vi skulle helst hen til de to sidste bolde før modstanderen var fundet...og det blev ingen ringere end FC Barcelona...

Nobody's reaktion efter lodtrækningen

Straks efter lodtrækning fik vi fat i Nobody for et par kommentarer.

I har fået en fantastisk start på sæsonen og skal nu op imod giganterne fra Spanien, FC Barcelona. Hvordan ser du lodtrækningen?

Min første tanke var - Sådan noget lort!!! Jeg havde håbet på en heldig lodtrækning, så vi kunne komme i gruppespillet og få en masse erfaring, penge og ikke mindst omtale. Men herefter...tjaa...s å var der jo rigtig mange gode modstandere, og når nu det skal være en kvalitetsmodstander vi skulle trække, er den meget fedt med FC Barcelona. Jeg har personligt selv været nede og se deres kampe og være på ferie flere gange i Barcelona. Det er et fantastisk hold og en fantastisk by, så der venter uden tvivl mit hold en super oplevelse. Derudover bliver begge kampe vist på TV, så der kommer da lidt opmærksomhed omkring vores hold...og sidst, da jeg overtog The Spiders i 3. division...havde jeg jo kun i det spinkle drømt om dette...og nu sker det, at mine Spiders-drenge skal møde Europa's bedste fodboldhold.

Har I overhovedet en chance?

Nej, det her skal blot ses som en oplevelse. Dermed ikke sagt at vi bare ligger os ned. Vi vil selvfølgelig gøre vores bedste, men når deres bedste spiller koster mere - end hvad hele Queen's Park er værd..., så ved man jo godt hvad klokken har slået.

SPL - kan I fortsætte opturen der?

Det er rigtigt, at vi har fået en god start, men det er også mod ligaens dårligste hold. Men jeg håber, at vi kan holde kursen og dermed forblive i toppen. Derudover kommer der en interessant forstærkning til december, da vi har tegnet kontrakt med en af Schroder's venner - nemlig endnu et talent fra Rosenborg.

The Herald vil snarest bringe et særtillæg omkring den kommende "storkamp" Queen's Park - FC Barcelona

Schram
Juniorspiller
**

« Svar #100: 26 Feb 2007, 10:11 »

Kanon blog:-) Glæder mig til at se hvordan det går med Barcelona, mon ikke af Spiders kan overraske hjemme med et lille nederlag? Du har virkelig fået mig til, at seriøst overveje at starte et game i en lille liga med et lille hold. Forsæt det gode job.

Erhardt
Førsteholdsspiller

« Svar #101: 26 Feb 2007, 10:18 »

Tak Schram Peace Jeg håber også, at jeg slipper igennem uden alt for skader mod Barca...

rammy
Ynglingespiller

« Svar #102: 26 Feb 2007, 11:49 »

Det bliver spændende med kampen mod FC Barcelona ! Giv primadonnaer noget " Hard Tackle " Wink

Erhardt
Førsteholdsspiller

« Svar #103: 26 Feb 2007, 13:38 »

Du mener nogle "rammy-tacklinger"... Wink Jeg skal gøre mit bedste... Jeg tager kampene i aften, så der er ny update i morgen...

Erhardt
Førsteholdsspiller

« Svar #104: 27 Feb 2007, 08:01 »

Særtillæg - Kampene mod mægtige F.C. Barcelona

Grundet den kæmpe opmærksomhed Queen’s Parks kampe mod F.C. Barcelona har haft, har vi her på redaktionen valgt at bringe et særtillæg for de to afviklede kampe. Inden kampene havde alle – The Spiders og deres manager – afskrevet The Spiders enhver chancer i kampene, men The Spiders skulle vise sig, at være bedre end forventet.
Barca sejrede sikkert 2-0

Det første opgør skulle finde sted på Hampden Park og stjernerne fra Barcelona fandt sig godt tilrette i de skotske omgivelser…endda lidt for godt.

Torsdag den 13. September 2012 kl. 19.45 blev der fløjtet op til det første opgør. The Spiders måtte undvære Shaun Derry og Traoré til opgøret, mens Barcelona stillede I stærkeste opstilling, hvilke var guf for de 30.688 fremmødte tilskuer. Nobody havde valgt den normale taktik, så ikke noget med at grave sig ned, men lige meget hjalp det. Barcelona havde et lille forspring på banen konstant og derved producerede de også de fleste chancer…, og med tekniske vidunder på samtlige pladser, bliver det straffet. Anton Nikitin og Ronaldinho gjorde det onde ved The Spiders og sikrede dermed Barcelona et godt udgangspunkt inden returopgøret på Camp Nou. En af de mest interessant spillere var uden tvivl Bojan (15-årigt talent fra spillets start) der er blevet en verdensklasseangrib er.

Her lidt statistik fra opgøret…
Resultat
The Spiders 0-2 F.C. Barcelona
Chancer
The Spiders 6-13 F.C. Barcelona
Boldbesiddelse
The Spiders 49-51 F.C. Barcelona

Returen
Barcelona tilbyder alt, hvad hjertet begær

Med et 0-2 i ryggen rejste The Spiders til Barcelona, for at få en på opleveren. Mange af spillerne havde aldrig været i Barcelona, så Mr. Nobody stod for en rundvisning i de spanske gader. Byen, som aldrig sover, har alt, en fed strand, et fedt byliv både om dagen og natten og et hav af gode restauranter og caféer/barer. Derudover er det en oplevelse af rejse rundt i de forskellige distrikter og opleve livet…og sidst har byen så meget kultur/kunst, så man bliver rundt på gulvet, hvis man skal nå det hele på kort tid.
Camp Nou, et imponerende stadion

Med en hviledag onsdag stod den på små træningssessioner og taktikmøder hele torsdag, op til opgøret. Derfor var The Spiders indkvarteret på Camp Nou hele dagen, hvor der blev trænet hårdt for, at The Spiders skulle undgå alt andet end en nedsabling. Det var forventet, at Barcelona ville sparer et par spillere, så efter et hav af taktiske muligheder besluttede Nobody endnu en gang at holde fast ved sig oprindelige taktik.

Kampen
32 år, men tryller fortsat

Når man inden kampen ser på ens modstander og hvorledes de kan lege med bolden kunne man blive en anelses bange for at Ronaldinho & Co. ville give The Spiders en på låget a la den Rangers i en tidligere sæson uddelte.

39.897 tilskuer så kort inde i kampen, at der ingen tvivl var, om ved der var banens bedste hold, men noget overraskende holdt The Spiders F.C. Barcelona i kort snor, og i de tilfælde, hvor det endelig lykkes Barcelona at skabe noget, der var Ian Davidson en sikker sidstemand, som han har vist i flere kampe. The Spiders havde til gengæld ikke det store fremad banen og kunne derfor med en væsentlig tilfredshed gå til pausen med 0-0.

2. halvleg skulle vise sig ikke at blive meget anderledes. F.C. Barcelona pressede på, mens The Spiders forsvarede sig med alle midler…og med held i sprøjten lykkes det meget overraskende The Spiders at holde buret rent på Camp Nou, så opgøret sluttede 0-0. Der lykkes det The Spiders blot at tabe 0-2 samlet til F.C. Barcelona, hvilke må siges at være imponerende.

Her lidt statistik fra opgøret…
Resultat
F.C. Barcelona 0-0 The Spiders
Chancer
F.C. Barcelona 11-5 The Spiders
Boldbesiddelse
F.C. Barcelona 50-50 The Spiders

Trænerens reaktion efter kampen

”Det har været fantastisk at spille mod Barcelona. Desværre fik jeg ikke mit sportslige mål inden sæsonstarten opfyldt, via en kvalifikation til gruppespillet…, men med dette i bagagen må vi gøre forsøget igen til næste år. Kampene har vist, at mine spillere har kvaliteterne til at kæmpe med i toppen af den skotske liga hvert år. Nu må vi fokusere 100% på SPL, og sikre os europæiske deltagelse igen næste år”

Status fra SPL.

Omkring Barcelona kampene har The Spiders i september måned spillet 3 kampe i SPL. Det er blevet to hjemmesejre mod Hearts og Klimarnock, mens de tabte 0-2 ude mod Celtic. Det betyder, at Celtic har snuppet 1. pladsen, mens Rangers og The Spiders deler 2. pladsen – skarpt forfulgt af Hibernian.

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 55 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010