Oktober
Så var det tid til Oktober. Et måned der blev meget spændende. Jeg er også blevet rykket op som verdensklasse manager og det er jeg rigtig glad for.
Lørdag aften tager Real Madrid til Pamplona. Turen tager cirka 3 timer. Der bliver hygget gevaldig i bussen.
Da vi kommer fra bussen er der lige en kommentar fraf Nistelrooy: "Vi er hundrede procent klar til denne her kamp mod Osasuna idag. Det er vigtig vi står godt idag".
Osasuna 0-2 Real Madrid
Van Nistelrooy (36,45)
Kommentar: Vi spb iller rigtig godt idag og det er stærkt at vinde 2-0 over Osasuna på udebane. Villa brændte et straffe i anden helveg men det gør ikke noget. Han blev kåret til MoM af Marca of Espana og han var også med i deres pogram efter hvor han havde en kommentar: "Jamen det er en rigtig god indsats af os idag og det er vigtige tre point så vi kan hænge i Atletico".
Nu galdt det cuppen hvor modstanderen hed Burgos. Vi havde vundet den første kamp 2-0 på udebane og på hjemmebane kørte vi den sikkert hjem med at vinde 2-0 på mål af David Beckham og Cassano.
Efter sejren skulle vi i CL møde Sporting Lissabon hvor vi kunne gå videre til knockout runderne efter kun 5 kampe. Spillerne havde gået tidlig i seng på vores hotel midt i Madrid så de kunne være tændte til kampen. Vi havde et meget langt taktikmøde fordi vi vidste det vil blive en svær kamp.
Real Madrid 3-1 Sporting Lissabon
David Beckham (5)
Liedson (24)
Van Nistelrooy (47)
Cannavaro (90)
Kommentar: Jeg syntes vi spiller godt igen. Vi kommer godt frem til at starte med og scorer men så falder vi helt
ned og de får et par chancer og udnytter en. Så satte jeg lidt mere offensiv i instruktioner og det hjalp i anden helveg hvor Nistelrooy og til sidst Cannavaro scorede. Desværre blev David Villa skadet og er ude i 4 uger.
d. 22. November blev det offenliggjordt at Edu fra Betis skifter til Real Madrid til Sommer. Bjarne Goldbæk havde også en kommentar da han blev spurgt fra Marca om købet: Marca: I køber en spiller i Betis, som vi godt kender her i Spanien, men er han en stor nok spiller til at kunne løbe rundt i den hvide trøje?" Bjarne Goldbæk: "Jeg har sagt det før og siger det igen at man ikke kan være for lille til at spille i Real Madrid. Vi har ikke noget med Galacticos at gøre. Vi er et helt normalt hold. Edu har været rigtig god i år (Gem. karakter er 8,30) og derfor er han købt og jeg håber han kan gøre det ligeså godt i Real Madrid".
Nu skulle vi til Vigo og spille. Turen var lang og spillerne var trætte da vi kom derop. Vi nåede dog og spille lidt på den dejlige bane på stadionet Balaidos i Vigo. Inden kampen sagde jeg til spillerne at det vigtigste bare var sejren og vi ikke behøvede og spille "Joga Bonito" (smuk fodbold på brasiliansk)
Celta Vigo 1-1 Real Madrid
Jorge (55)
Julio Baptista (86)
Kommentar: LORT! Det er så ærgelig. Vi havde alt spillet men så scorer de og vi falder helt sammen. Heldigvis scorer Baptista, men det er ikke godt for nu ligger vi nr. 3 med tre point op til Atletico og 1 op til Barca.
Vi skulle igen spille en torsdag hvor vi nu skulle møde Real Zaragoza. Vi havde trænet med lukkede døre dagen før for jeg vil havde de var hundrede procent klar til kampen, for kravet var sejr. Inden da havde Hitzelsperger en kommentar til AS: "Vi skal bare vinde idag, men det bliver en rigtig svær kamp mod et rigtig godt hold så vi skal være klar".
Real Madrid 5-1 Zaragoza
Van Nistelrooy (1,18)
Celades (14)
Julio Baptista (31)
Hitzelsperger (43)
Robinho (54)
Kommentar: VERDENSKLASSE! Virkelig godt at gutterne. Vi spiller godt lige fra første minut. De får lige en scoring på deres eneste skud. Jeg havde givet Robinho chancen idag og han udnyttede den virkelig. Rigtig godt!
Et fint måned hvor vi vinder alle undtagen i Vigo hvor vi må nøjes med uagjort. Vi ligger nr. 3 i ligaen og jeg syntes det ser fint ud. Vi har også gået videre i CL selvom der stadig mangler en kamp.